OyunKolik  

Go Back   OyunKolik > Oyun Bilgileri > Oyun Anlatımları ve İncelemeleri

 
 
LinkBack Seçenekler Stil
Prev önceki Mesaj   sonraki Mesaj Next
Alt 05-16-2015, 09:57 AM   #1
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart Resident Evil 5

Oyun dünyasının içinde olup da Resident Evil (RE) adını duymamış fazla kişi yoktur tahminimce. 1996 yılında ilk oyunu piyasaya çıktıktan sonra günümüze dek geçen 12 yıllık sürede birçok platforma oyunu çıkmış; ilk oyunları korku, gerilim ile özdeşleşmiş, ama yaratıcısı Shinji Mikami�nin ayrılmasıyla onun yerini alan öğrencisi Takeuchi ile beraber RE kabuk değişimine geçmişti. Dördüncü oyunu ile beraber özdeşleştiği korku, gerilimden ayrılıp iyice aksiyona yönelmiş bir seridir RE. Her ne kadar değişime yöneldikten sonra özünü taşıyan olguların çoğunu kaybetse ya da azaltsa da dünya üzerinde en çok fan ve sever kitlesi oyunların başında gelir.

RE�yi RE yapan bir çok olgu vardır. Mekanları, karakterleri, düşman karakterleri, zombileri, virüsü, müzikleri, grafikleri, senaryosu, korku ve gerilimi vermedeki ustalığı, yapımcısı vs� belki de ismi. Bunun gibi birçok özelliği onu muhteşem yapmış ve oyun dünyasının en sevilenlerinden birisi haline getirmiştir. Saydığımız bu özelliklerden birçoğu serinin 4. ana oyunu olan Resident Evil 4 ile beraber azalmıştır ya da tamamen yok olmuştur. Resident Evil 4 ile beraber ilk ana seri oyunlarından farklı bir kabuk değişime giren Resident Evil; ilk oyunlardaki korku ve gerilim yerini bolca aksiyona, zombiler yerlerini akıllı düşmanlara, zor bulmacalar yerini sayısı 3-5�i geçmeyen kolay bulmacalara, zorluğu arttıran kamera sistemi yerini karakteri omuz hizasından takip eden kamera sistemine bıraktı.

Bunun gibi birçok değişim daha yaşanmıştır. Bu değişimlere bağlı olarak Resident Evil severler arasında 2 ayrı sever kitlesi oluşmuştur. Bir taraf seriyi ilk oyunlarda verdiği korku ve gerilimi, zor bulmacaları, zombileri, Raccoon City'i, korkuyu çok daha artıran kamera sistemi ile özdeşleştirirken; diğer taraf ise Resident Evil 4 ile beraber gelen köklü değişimle artan aksiyonu, kamera sistemi, akıllı düşmanları ile özdeşleştiriyordu. Bu iki sever kitlesi arasında hararetli tartışmalar olsa da eninde sonunda Resident Evil�ın büyüsünde birleşiyorlardı. Yani her ne olursa olsun adı �Resident Evil� olan her şey severlerinde ortak duygular uyandırıyordu. Kısacası yazımıza konu olacak Resident Evil 5�ten önce durum böyledi.

Ayrılıklar

Resident Evil�ın yaratıcısı Shinji Mikami�nin ayrılmasından sonra onun yerine öğrencilerinden Jun Takeuchi oturdu. Yine Takeuchi�nin yanında Mikami�nin öğrencilerinden Kawata�da yer alıyordu. Bu ikili Mikami�nin yokluğunda Resident Evil 5�in yapımcılık koltuğunda başarılı olmakta kararlıydılar. Resident Evil 4�ün piyasaya sürülmesinden kısa süre sonra 2005 yılında Resident Evil 5�in hazırlıklarına başlandı. Oyunun tamamlanması için önlerinde onları uzun yıllar bekliyordu. Her şeyden önemlisi Resident Evil 5 yeni nesil olarak kabul edilen PS3-Xbox 360 konsolları için hazırlanacaktı. Bu nesil değişiminde elbette zorluklar olacaktı, ama Takeuchi ve ekibi en iyisini yapmaya kararlıydı. Oyunun yapımında ellerindeki en büyük örnek Resident Evil 4 olacaktı.

Resident Evil 4 ile beraber gelen köklü değişim çok eleştirilse de, oyun büyük bir başarı yakalamış, hayatında hiç Resident Evil oynamayan oyuncuları bile bu serinin fanı haline getirmişti. Hal böyleyken başarılı olan bir örnekten yararlanılmalıydı. Takeuchi ve ekibi başarılı olan bu örnekle yola koyuldular. Takeuchi bunu birçok söyleminde açıkça dile getiriyordu, �Elimizde başarılı bir örnek varken, ondan yararlanmamak saçmalık olur.� diye açıklıyordu. İşte bu düşüncelerle Resident Evil 5�in yapım aşaması başlıyordu.

Başrolde tanıdık bir kahraman Chris Redfield

Resident Evil serilerinin bu denli sevilmesinin en büyük sebeplerinden birisi şüphesiz karakterleriydi. Çoğu zaman bu karakterlerin isimleri oyunun bile önüne geçiyordu. Sanal bir karakter için azımsanmayacak bir fan kitlesi de vardır her birisinin. Bu etmenler göz önüne alındığında oyunun karakteri titizlikle seçilmeliydi. Takeuchi ve ekibi bunun farkındaydı zaten. Ellerinde onlarca karakter vardı. Chris Redfield, Leon Scott Kennedy, Claire Redfield, Jill Valentine, Ada Wong, Rebecca Chambers, Albert Wesker en öne çıkan isimlerdi. Bu isimler arasında daha da öne çıkanlar Chris Redfield, Jill Valentine, Claire Redfield�dı. Çünkü Resident Evil serisinin ana oyunlarında bir önceki oyunda olan başkarakter bir sonraki oyunda görünmüyordu. Örneğin; Resident Evil 1�de yer alan Jill�in 3. oyunda yer alması gibi ya da 2. oyunda yer alan Leon�un 4. oyunda olması gibi. Bu durumda bakıldığında; en son 3. oyunda görünen Jill, Code Veronica�da görünen Redfield kardeşler ön plana çıkıyordu. Takeuchi ve ekibi yine aynı düşünceyle hareket ediyordu ve başkarakter sürpriz olmayacak bir isimle açıklanıyordu �Chris Redfield�. Code Veronica�dan sonra haber alınamayan Chris yeniden seriye dönüş yapıyordu. Daha önceden Raccoon Polis Departmanına bağlı S.T.A.R.S ekibinde yer alan Chris, Raccoon şehrinin nükleer füze ile yok edilmesinden sonra yok olan bu ekipten ayrılıyordu. Eski S.T.A.R.S üyesi Chris karşımıza 5. oyunda terörizme karşı etkili bir birleşim olan B.S.A.A (Bioterrorism Security Assessment Alliance) ajanı olarak çıkıyor.

Elveda S.T.A.R.S, merhaba B.S.A.A.

Seriye B.S.A.A ajanı olarak dönüyordu Chris. Peki neyin nesiydi bu B.S.A.A? Açılımından da anlaşılacağı gibi terörizm karşıtı bir örgütlenmeydi B.S.A.A., Code Veronica oyununun sonlarında Wesker ile müthiş bir kavgaya girişen Chris, çatıda patlamanın etkisiyle Wesker�den kurtulmuştu. Orada bir gün yine karşılaşacaklarını söyleyen ikilinin yolları ayrılmıştı. Daha sonrasında kardeşi Claire ile beraber oradan kurtulan Chris�ten haber alınamamıştı. Oyunda Chris�in ortadan kaybolduğu sürede neler yaptığı, B.S.A.A ya nasıl katıldığı başta olmak üzere, onunla ilgili merak edilen her şey açıkça cevabını bulacak diyor Takeuchi. Kısacası Chris�in hayatında gizli kalmış her nokta 5. oyunda tamamen açığa çıkarılacak.

B.S.A.A dediğimiz gibi terörizme karşı uluslararası çapta bir örgütlenmeydi. Chris bu ekibin Kuzey Amerika bölümüne bağlı bir ajan. Oyunun geçeceği Afrika�ya ise söylenenlere göre bazı terör olaylarını araştırmak için gönderiliyor. Orada olmasının sebebini oyunu oynadığımızda çok daha iyi anlayacağız şüphesiz. Chris videolardan da görüldüğü gibi karşımıza önceki serilere göre çok daha güçlü (Özellikle kaslar dikkat çekici), kendinden emin, olgun, kararlı bir şekilde çıkıyor. Chris�in bu denli güçlü kaslara sahip olmasından yola çıkarak, bizleri yine ne kadar zorlu bir oyunun beklediğini söyleyebiliriz.

Chris�in yeni yol arkadaşı Sheva Alomar

Oyunun başkarakteri Chris elbette yalnız olmayacak. Daha önceki serilerde Jill Valentine ile duygusal yönden yakınlaşması olan Chris�i burada yine bir melek bekliyor. Chris�e oyun boyunca rehberlik edecek, bulundukları yerin özelliklerini çok iyi bilen B.S.A.A Batı Afrika bölümünün ajanı Sheva Alomar yardım edecek. 2008 yılı içerisinde yayınlanan bir videoda ilk kez görünen güzel karakter Sheva ile Chris�in daha ilk konuşmları yeterince dikkat çekiciydi. Sheva bayan olmasından dolayı şaşıracağını düşünen Chris�e �Senin kadar güçlü olmayabilirim, ama kendi silahımı tutabilirim.� derken, Chris ona çok daha şaşıracağı bir yanıt veriyor, �Hiçbir endişem yok, çünkü bir önceki ortağımda bayandı.� diyor. Burada Chris eski partneri Jill Valentine�ı anıyor.

Sheva hakkında elimizde olan kısıtlı bilgiyi aktarmaya çalışırsak; Sheva Afrika�da doğup büyümüş, B.S.A.A Batı Afrika bölümüne bağlı bir gizli ajan. Ufak yaşlardan itibaren terörden nefret ettirilerek büyütülmüş. Oyunun başyapımcısı Jun Takeuchi, Sheva hakkında üstü kapalı da olsa bazı bilgiler veriyor. Oyunun ilk kez Afrika'da geçeceği için Chris'in buraya oldukça yabancı olduğunu ve ona partnerlik edecek karakterin orası hakkında bilgi sahibi olması gerektiği için Sheva'yı oyuna dahil ettiklerini söylüyor. Yani Chris'in çevreye olan yabancılığını, orası hakkında çok daha fazla bilgisi olan ve ortamı tanıyan yeni bayan karakter Sheva bir nebze de olsa çözecek. Sheva�nın bir diğer önemli ayrıntısı ise sol kolundaki ilgi çekici dövmesi. Afrika�ya özgü simgelerin bulunduğu dövmenin ortasında �Shujaa� yazısı dikkat çekiyor. Resimlerden ve videolardan yola çıkarak fark ettiğimiz bir diğer ayrıntı ise Sheva�nın solak olması. Sheva hakkında şu ana kadar elimizde olan bilgiler kısaca bunlar ve onun hayat hikayesini de oyunu oynarken çok daha iyi öğreneceğiz.
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
 


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 06:49 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
bornova escort balçova escort mersin escort casino siteleri Canlı bahis siteleri istanbul escort eryaman escort bursa escort bursa escort bursa escort

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35