OyunKolik  

Go Back   OyunKolik > Oyun Bilgileri > Oyun Anlatımları ve İncelemeleri

 
 
LinkBack Seçenekler Stil
Prev önceki Mesaj   sonraki Mesaj Next
Alt 05-17-2015, 10:07 AM   #1
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart Ghost Recon: Advanced Warfighter -X360 [İnceleme]

Ghost Recon serisinin aslında oldukça uzun bir geçmişi var. PC oyuncuları ile buluştuğunda geniş alanları ve taktiksel ilerleyişi ile oldukça beğeni toplamıştı Ghost Recon. Aynen Rainbow Six serisinde olduğu gibi detaylı bir taktiksel harita, takımınızı detaylı bir biçimde düzenleme gibi seçeneklere saipti. Daha sonra oyunun ilk versiyonu konsollara port edildi fakat çokta beğeni topladığı söylenemez daha sonra ise Island Thunder isimli devam oyunu oyuncular ile buluştu ama onun yaptığı etkide pek farklı olmadı. Bundan bir sure sonra ise Ghost Recon 2 hem konsollar hemde PC sistemi için duyruldu. Oyun artık günümüz konsol oyunlarına gore yapılandırılmış ve daha dinamik bir oynanış yapısına sahip olmuştu. Oyunun Xbox ve PS2 versiyonları birbirlerinden bağımsız ve farklı iki senaryo/oynanış/grafikler ile piyasaya çıktı. Xbox versiyonu ile parallel olması beklenen PC versiyonu ise maalesef iptal edildi. Oyunun Xbox versiyonu ise büyük beğeni topladı. Özellikle multiplayer ve co-op modları oyuncular arasında oldukça sevilmişti (4 adet xbox ile 4 televizyonu aynı odaya koyup, birbirlerine bağlayarak co-op Ghost Recon oynadığımız günleri unutamayız hiç birimiz bu ofiste).

Yeni nesilin kapıya dayanması ile Ghost Recon’un yeni versiyonu olan Ghost Recon: Advanced Warfighter’da duyruldu. İlk olarak oyunun Xbox 360 ile beraber çıkması planlanıyordu fakat Ubisoft ve yapım stüdyoları oyunun ne kadar heyecan ile beklendiğini görünce, oyunu erteleyip çok daha iyi bir hale getirmeye karar verdiler. Sonuç olarak oyun kısa bir süre once bizlerle buluştu. Oyunun Xbox 360 versiyonu diğer 3 versiyonundan (PC, Xbox, PS2) farklı ve özel olarak hazırlandı. Zaten ilk bakışta bile diğer oyunların birinci kişi görüş açısından oynanması, Xbox 360 verisyonunun ise üçüncü kişi görüş açısından oynanmasından belli oluyor bu. PC versiyonunuda aynen Xbox 360 versiyonuna yaptıkları gibi daha iyi bir hale getirmek için ertelediler, fakat Ghost Recon 2’ninde böyle bir kader ile karşı karşıya gelip daha sonra tamamen iptal edilmesi PC oyuncularını tedirgin etmiyor değil. Herneyse, biz konumuz olan, ve çok büyük merak ile beklenen Ghost Recon: Advanced Warfighter’ın Xbox 360 incelemesine dönelim.



Geleceğin Savaşçıları
2013 yılı ile beraber Amerikan ordusunun kullanacağı, geleceğin savaşçısı projesi dahilinde, oyundaki askerlerimiz artık önceden sahip olmadıkları bazı olanaklara sahipler ve bunlar oynanış olarak Advanced Warfighter’ı serinin önceki oyunlarından ayırıyor. Cross-com ismi verilen, interaktif sistem artık takım lideri olan ve bizim kontrol ettiğimiz karakter Scott Mitchell’ın savaş alanına daha iyi hakim olmasını sağlıyor. Peki bu cross-com nedir? Neler yapabilir? Basit olarak bu sistem askerlerin kasklarındaki kamera ve bilgisayar ağının uydu sistemi ile desteklenerek, dinamik bir şekilde savaş alanının işaretlenmesi ve komutanın buna göre yapılmasıdır. Yani savaş alanının 3 boyutlu haritasına bakabilirsiniz, drone (evet MGS2’deki cypher-drone ile aynı şey bu) ismi verilmiş uzaktan kumandalı uçan bir kamera sayesinde savaş alanını tarayıp düşman noktalarını belirleyebilirsiniz, veya yine 3 boyutlu haritayı kullanarak, takımınızı veya size destek olarak gelmiş olan araçları istediğiniz stratejik noktalara yollayabilirsiniz. Takımınızdaki askerler veya şimdi anlatacağım destek ünitelerininde görüş açılarından görebiliyorsunuz çevreyi (ekranın sol üstündeki ufak ekrandan), bu sayedede düşman kaynayan bir alana boş bulunup atlamadan önce bir kez daha düşünme şansınız oluyor. Oyunda genelde takımınız ile ilerliyorsunuz fakat bazen size destek olarak helikopterler, panzer türü araçlar ve hatta tanklar yollanıyor. Bu araçlara binip kullanamıyorsunuz (bölüm sonlarında veya aralarda APC veya bindiğiniz helikopterler ayrı) fakat savaş alanındaki düşmanları ortadan kaldırmak için bu destek birimlerine çok ihtiyacınız olacak. Strateji kelimesi geçmişten bunuda belirteyim, oyun çok daha stratejik bir hal almış artık, ve ilk Ghost Recon oyunu kadar detaylı olmasada bir strateji belirleyerek ilerlemek çok güzel. Örneğin tankları önden yollayabilir ve takımınızın arkasında siper almasını sağlayabilirsiniz, öte yandan ileride bekleyen roket atarlı askerler tankınızın canına okuyabilirler. Bu durumda takımınızı bir kenara siper aldırıp düşmanı oyalamasını sağlarken, siz başka bir binanın çevresinden dolanıp roket atarlı askerleri saf dışı bırakmak isteyebilirsiniz. Bölüm sonlarında, başlarında ve bazende ortalarda ise helikopter ile bir bölgeden diğerine geçerken helikopterin ağır taramalısı ile düşman saldırılarına cevap verebiliyoruz, özellikle bu kısımlar çok eğlenceli ve görsellik olarak inanılmaz, ama unutmayın, silahı çok uzun süre kullanırsanız ısınıyor ve buda başınızı belaya sokmaya yetebilir. Sanırım bütün bunlar oyunun yenilenmiş oynanışı hakkında ufakta olsa bilgi veriyordur.



Bunların dışında, Mitchell ve askerleri artık kendilerini duvara yaslayarak daha etkili bir biçimde siper alabiliyorlar ve duvar kenarlarından uzanarak ateş açabiliyorlar, bu özellikte oldukça agresif ve tehlikeli olan düşmanlarımıza karşı oldukça etkili bir korunma sistemi olmuş. Duvarlara yaslanmak dışında koşarken eğilme tuşuna basarak Mitchell’ın dizleri üzerinde kayarak daha çabuk eğilmesini veya eğilme tuşuna basılı tutarak direk yere atlamasını sağlayarak çok daha hızlı kaçabilirsiniz düşman ateşinden. Genel olarak karakterimizin kontrolü ve hareketleride önceki oyunlara göre çok daha yumuşak ve rahat kontrol edilir bir halde. Sanırım oynanış için bu kadar söz yeterli, gerisini siz oynayın ve görün, aksiyonu gerçekten hissedeceksiniz bu oyunu oynarken.

Grafikler
Xbox 360’taki ilk yeni nesil oyun olacağı iddia ediliyordu Ghost Recon: Advanced Warfighter’ın. Açıkçası Xbox 360 oynarken beni Kameo dışındaki oyunlar pek etkilememişti bugüne kadar, ama Advanced Warfighter gerçektende her açıdan göz alıcı bir oyun olmuş. Yeni nesili hissettirebilen belkide bir kaç oyundan birisi şu anda piyasada. Öncelikle koskoca bir şehir var, ve tamamen üç boyutlu olarak modellenmiş herşey, ne kadar ileriye bakarsanız bakın, arkaplan olsun diye koyulmuş iki boyutlu binalar göremiyorsunuz. Şehirdeki her binanın, her arabanın camları parlıyor, parlak yüzeylerde şehrin yansımasını görüyorsunuz, ve inanılmaz güzel bir ışıklandırma ile beraber sizi hayrete düşürecek bir derinlik hissediyorsunuz. Bunu genellikle helikopter’de ilerlerken veya çatılarda ilerlerken görebiliyorsunuz ama yinede şehirde belli bir noktada durupta ileriye baktığınızda gerçekten o yolların, binaların var olduğunu hissedebilirsiniz. HDR (high dynamic range rendering/imaging) sisteminin sunduğu inanılmaz ışıklandırma sistemi ise gerçekten göz alıcı. Gökyüzünü daha önce hiç bir oyunda bu kadar parlak görmediğinizden eminim, gün batımına karşı durduğunuzda aynen gerçekten güneşe bakıyormuşçasına gözünüz kamaşıyor ve bu size savaşırken dezavantaj bile olabiliyor. Harika karakter modellemeleri, inanılmaz patlamalar, havada uçuşan mermiler, duvarlara açılan derinlikli delikleri ve efektleride bütün bu güzelliklere eklersek, Ghost Recon: Advanced Warfighter’ın tam anlamı ile bir görsel şov olduğunu söyleyebiliriz. Ara sıra oyunda kaplama hataları veya kırılmalar olmuyor değil, ama bunlar gerçekten bütün grafiksel güzelliklerin arasında sizi rahatsız edecek kadar büyük değiller ve genelde yüksek-tanım seviyelerinde biraz daha görülür haldeler. Yinede oyunun grafikleri o kadar etkileyiciki, bu kadar ufak kusurları görmezden geleceğinizden eminim.

Ses/Müzik
Ghost Recon serilerinde, silah, patlama ve çevre sesleri her zaman çok çok iyi olmuştur. Advanced Warfighter’da bu konuda oldukça iyi, fakat artık oynanış biraz daha sinematik bir havaya sokulmuş. Daha önceden gerçekçilik adına oyun içersinde size eşlik edecek müzikler yoktu, fakat yapımcı oyunun daha çekici bir atmosferi olmasını istemiş olacakki, oyundaki durumlara göre, tempolu, dramatik, gerilim yaratan veya oyuncuyu ateşleyen müziklere yer vermiş. Bence bunu yapmaları harika olmuş. Şehrin ortasında sessiz sakin ilerlerken bir anda keskin nişancılar tarafından pusuya düşürüldüğünüzü düşünün, bass ağırlıklı, gerilim yaratan bir tempo hemen başlıyor ve sizi gerçekten stres altında hissettirmeye yetiyor bu gibi durumlar. Çatışmalar sırasında dibinizden seken mermiler, mermilerin çarptığı arabaların alarmlarının çalması, patlamaların sesleri yutup yoketmesi ve hatta kulağınızı çınlatmasına kadar herşey mükemmel. Hiç bir oyunda çatışmayı bu kadar sıcak ve yakından hissetmediğinizden eminim. Oyunun önceki oyunlara göre daha detaylı bir senaryosunun bulunmasıda, oyun içersindeki diyalogların sayısını arttırmış ve seslendirmelerde oldukça iyi yapılmış. Sonuç olarak Advanced Warfighter ses sınıfındada devleşiyor ve bekleneni veriyor diyebiliriz.
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
 


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 02:22 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
bornova escort balçova escort mersin escort casino siteleri Canlı bahis siteleri istanbul escort eryaman escort bursa escort bursa escort bursa escort

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35