OyunKolik  

Go Back   OyunKolik > Oyun Bilgileri > Oyun Anlatımları ve İncelemeleri

 
 
LinkBack Seçenekler Stil
Prev önceki Mesaj   sonraki Mesaj Next
Alt 05-20-2015, 06:15 AM   #1
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart Gears of War 2

Cliff Bleszinski, Epic Games’in baş oyun tasarımcısı bu Kasım ayında çıkacak Xbox 360’ın yeni oyunu Gears of War 2’yi tanımlamak için bu üç terimi kullanmıştı 2008 Game Developers Conference’da yaptığı ilginç sunumda (sahneye oyundaki silahın replikasının testeresi ile arkadaki dekoru keserek girmesi ilginç olan kısmı). GoW 2, bu yılın en çok beklenen oyunlarından birisi kesinlikle, birinci oyun teknik üstünlükleri, grafik kalitesi ve oynanabilirliği ile bizleri can damarından vurmuştu ancak tadı damağımızda kalmıştı. Her ne kadar şu an için sadece X360 için geliştiriliyor olsa da ileride PC’ye de çıkacağından kuşkum yok. Ekran görüntüleri ve videoları bir süredir ortada geziniyordu ama nihayet E3 öncesinde Gears of War 2’nin neye benzeyeceği konusunda dişe dokunur bilgi edinebildik. Epic tarafından gösterilen oyun içi görüntülerden ve tek oyunculu ile çok oyunculu modlardan aklımda kalanları şöyle bir yazayım ve bizi neler bekliyor görelim. Sert çocuk Marcus Fenix, babasını kurtarmak adına görev yerini terk edince ordudan uzaklaştırılmış ve hapsedilmişti hatırlayacağımız üzere, Locust işgalinin ardından silah arkadaşı Dom onu kurtarıp tekrar orduda bir pozisyona aldığında Gears of War başlamıştı ve diğer sert çocuklara katılıp Sera kalıntıları arasında Locust ile mücadeleye böylece başlamış olduk. Gears of War 2’nin hikayesi, ilk oyunun sonunda Lightmass Bomb’un patlamasından altı ay sonrasından başlıyor. Locust sürüsünün büyük bir kısmı yok olurken, patlama aynı zamanda yer altındaki sıvı Imulsion maddesinin büyük bir kısmının buharlaşmasına neden olur ve zaten bir avuç kalmış olan insan nüfusu arasında “Rust Lung” adı verilen ölümcül bir hastalığın yayılmasına yol açar. İnsanlar kayıpları ile ilgilenirken hayatta kalan Locust’lar ayakta kalan insan sığınaklarının altında devasa çukurlar inşa etmenin bir yolunu bulur. Bir zamanların asla delinemez dedikleri Jacinto Platosu, insanların ellerinde kalan son bir kaç korunağından birisi de aynı kaderi paylaşacağının sinyallerini vermektedir. Jacinto’nun düşmesini engellemek adına Marcus Fenix, Dom ve de yeni bir Delta Bölüğü Locust’a karşı saldırı yapmak üzere başı çekerler. Saldıran taraf hep Locust olmuştu, ama bu sefer Gears of War 2’de savaşın öfkesini kuşanıp silahlarını ilk ateşleyen taraf insanlar. GoW 2, Marcus’un Derrick isimli kara aracına atlayıp peşinde koca bir tank, derrick ve helikopter konvoyu ile harekete geçmesi ile başlıyor. Savaşın Yağlanmış Çarkları Gears of War 2’de ilkinden farklı olan tek şey hikayenin akışı değil elbette. Oyun Unreal Engine 3 grafik motorunun geliştirilmiş bir sürümünü kullanıyor ve ilkini göre daha karanlık, ama daha gerçekçi bir atmosfer var, bir önceki oyundaki dünyanın aynısı olmadığını daha ilk adımda anlıyoruz, ve patlamanın etkisi ile Sera üstüne çöken kasveti de. İnsanoğlu tüm öfkesini azametli yok edici güce sahip silahlar ve ekipmanlara yansıtarak Locust’un kalbine inip kökünü kurutmak için kullanıyor. Bu oyunda her şey büyük, güçlü, etkili ve aşırı. Locust ve yapay zekaları da bir o kadar etkili ve inatçı, sizi yok etmek adına binbir türlü numara deneyecekler, bulunduğunuz araca kanca atıp çıkmak ve en önemlisi de teknik imkanlar bakımından teknolojiyi olabildiğince taklit etmek gibi. Oyundan ilk gösterimi sunulan sahnelerde ilk oyuna nazaran çok daha açık bir alandayız, ve oyunun çevresel etmenlerine daha geniş bir derinlik açısı eklenmiş –ki bunun %30’u yeraltında geçiyor. Hikaye kış aylarında geçtiği için karlı bölümler ile karşılaşmaya hazırlıklı olun. Tek oyunculu hikayenin ilk oyuna göre çok daha uzun olacağı kulağımıza çalınanlar arasında. Tek oyunculu hikayeye biraz daha bakacak olursak ilk oyunda biraz kopukluk hissi veriyordu ve oyunun diğer yönlerinin arkasında kalıyordu, bu sefer hikayeye öncekine nazaran daha fazla ağırlık verilmiş. Sadece düşmanı bul ve yok etten öteye giden öğeler hikaye boyunca karşımıza çıkacak. Dar alanda kısa paslaşmalar yaparak saklan, çık, bir kaç Locust öldür, saklan, bekle ve tekrar çık taktiğini kullanarak ilerlemiştik ilk oyunda, bu sefer yapımcılar ve ilk demodan belli olan bu çok daha geniş ve derin çevre içerisinde çatışmalarının boyutunun da büyüdüğü. Çeşitlilik, hem düşman açısından, hem silah ve ekipmanlar açısından artıyor bu sefer ve haliyle çok daha olası taktik çıkıyor ortaya. Ekranda yüzlerce Locust, dişlerini sıkmış hırlayarak bizleri beklemekte. O duvarın arkasına geçip saklanmayı bir kez daha düşünün, çünkü Gears of War 2’nin çevresel yapıları yok edilebiliyor! Gördüğünüz yapılar sadece beton süsü verilmiş “texture” dokuları değil, yeteri gücü olan bir şeyle ateş ettiğinizde içindeki demir çubukları görebiliyorsunuz, ve aralarından kurşunlar geçebiliyor. Daha akıllı ve yetenekli düşmanlar, daha fazla sayıda düşman ve yok edilebilen çevre? Nasıl hayatta kalacağız dediğinizi duyar gibiyim. Az önce kafasını patlattığınız Locust’u yerden kaldırın ve tutun, alın size etten kalkan. GoW 2’nin yeniliklerinden birisi de korunma konseptinin genişletilmesi. Ölen veya ölmeye yakın düşmanları, oyun içindeki devasa yaratıkları hatta bulduğunuz zırhlı kalkanları kullanarak mobil korunma elde edebiliyoruz, işin en güzel kısmı da bunları yaparken silahımızı ateşleyebilmemiz. GoW’un hızlı aksiyonu değil miydi en sevdiğimiz kısımlarından birisi, bu sefer çok daha durmak bilmeyen bir aksiyon ve canlılık var. CoD 4’ün ruhunu daha vahşi ve kurgusal bir dünyada yaşayacağız gibi görünüyor. Yapay zeka, Gears of War 2’nin en iddialı olduğu alanlardan bir tanesi. Locust askerleri ördek gibi durdukları yerde inip kalkmayacak artık, yapay zeka eğer avantajlı olmayan bir durumda olduğunu görürse pozisyon ve taktik değiştirecek, gerekirse aynı korunma yöntemlerini kullanacak, ve şaşırtma taktikleri ile onları vurmanızı mümkün olduğunca zorlaştıracak. Taktik demişken, yeni oyunun çok daha açık bir alana sahip olduğunu söylemiştim, haliyle oyun önceki gibi lineer bir ilerleyişe sahip değil, tek bir koridorda ileriden başka bir seçenek yoktu ama şimdi yüzlerce Locust ve açık geniş bir meydan var, siz ve ekibiniz böylece çok daha çeşitli taktikler kullanmak durumunda. Oyunun yeniden oynanabilirliği de oldukça artacak bu şekilde. Lancer tüfeğin testeresi ile düşmanları ortadan iki yarmak da eskisi gibi değil, benzer testereli silahları ile Locust karşılık verebiliyor, ve iki düşman bıçakları çarpıp kim daha iyi ortaya çıkana kadar mücadele ediyor, bu işlem de B tuşuna deliler gibi basmak sureti ile sonuçlandırılmakta. Eskisi gibi ayrı bir sahne değil testere saldırıları, düşman siz başkasını parçalarken müdahele edebiliyor. Takım arkadaşlarınız ise size yardımcı olma konusunda daha istekli.
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
 


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 09:05 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
bornova escort balçova escort mersin escort casino siteleri Canlı bahis siteleri istanbul escort eryaman escort bursa escort bursa escort bursa escort

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35