Tekil Mesaj gösterimi
Alt 05-19-2015, 06:42 AM   #2
meltem
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart

Bullet Time Combo örnekleri

Bullet Time gerçek hayatta insanların hiçbir zaman sahip olmadığı (belki de olamayacağı) ve birçok filmde "ah keşke şu adam gibi içeri dalıp ateş edebilseydim" dedirten sahnelerdeki hareketleri yapmanızı sağlayan harika bir özellik... Buna bilgisayarın yapay zekasını ve reflekslerini yenmeyi sağlayan bir nevi üstünlük veya hile bile denebilir . Adı ne olursa olsun veya nasıl tanımlarsak tanımlayalım action oyunlarında böyle birşeye ihtiyaç vardı ve bunu da ilk kez Max Payne ile gördük.

Max Payne üç bölüm ve bu bölümlerin altında da alt bölümlerden oluşuyor. Üç ana bölümün her biri oyunun (filmin mi deseydim?) konusunda veya Max Payne'in hedef ve amaçlarında temel değişikliklerin olduğu yerlerde başlayıp bitiyor. 1inci bölümden (9 level) 2nciye ve 2nciden (5-6 level) 3üncüye (7-8 level) geçişlerde Max Payne baygın oluyor ve bu sırada karısının ölümüyle ilgili olayları tekrar yaşayıp kendini sorguladığı bilinçaltına giriyor ve biraz sinir bozucu birer level daha oynamamız gerekiyor.

Yazının başında da söylemiştim, oyunun konusu oyuncuya bir çizgi roman gibi kare kare aktarılıyor, fakat seslendirmeleriyle birlikte. Bu seslendirmeler ise oldukça kaliteli yapılmış. Ayrıca, silah efektleri de inanılmaz derecede gerçekçi; her silahın kendine özgü sesi var ("o silahlardan herhangi birini kullandın mı da gerçekçi diyorsun" şeklinde dalga geçmeyin lütfen, bugüne bugün yüzlerce action oyunu ve film tecrübemizin yanında poligonda silah kullanmışlığımız da var yani ).

Max Payne'de birçok şey oluyor... Sahne sürekli değişiyor, sürpriz karşılaşmalar ve tuzaklarla birlikte action, oyunun sonuna kadar durmadan devam ediyor. Her detay düşünülmüş. Şahsen bir action oyununa başladığımda oyunda bir tuvalet varsa girip sifonu çekmeyi veya lavaboda musluğu açmayı mutlaka denerim. Bu bana oyunun ne kadar detaylı hazırlandığını gösteren işartelerden biridir (tuvalet sapığı )... Max Payne'de bu detayların çok daha fazlası yer alıyor. Ortalıkta bırakılmış sağlık veya silah/cephane gibi şeyler yok. Silah ve cephaneyi öldürdüğünüz adamlardan alabiliyor veya olabileceğini düşündüğünüz dolap veya yatak altı gibi yerlerde buluyorsunuz. Bilgisayarınızda yapacağınız ayarlarla, silahlardan çıkan boş mermi kovanlarının adedi, duvarlarda kalan mermi izlerinin adedi, karşınıza çıkan adamların görünüm çeşitliliği vb. birçok detayı istediğiniz şekilde belirlemeniz mümkün. Tabi herşeyi maksimum istiyorsanız minimum Pentium III 800, 256+ MB ram ve GeForce3 gibi bir sisteme sahip olmalısınız. Kendi makinamın özelliklerini iyi bulurdum, fakat bunun bile artık yetersiz kaldığını üzülerek gördüm.

Merminin gidişine bakın

Oyunu bitirmek için 10-15 saat gibi bir süre harcamanız gerekecek, ancak, bunun sizi tatmin edeceğiniz sanmıyorum. Ben oyunu zamana karşı oynanan "New York Minute" isimli zorluk seviyesinde bitirdim. Oyuna doğrudan bu seviyede başladığımdan diğer oyun modlarının ne işe yaradığını ancak bitirdikten sonra deneme şansım oldu. New York Minute modunda her seviyeye 1 dakika ile başlıyorsunuz ve süre bitmeden o seviyeyi tamamlamak zorundasınız. Elbette seviyeleri bu süre içinde bitirmenize olanak yok. Öldürdüğünüz her adam size ekstradan 3-5 saniye kazandırıyor. Emin olun bu moda girmeden diğerlerini denemiş olmayı çok isterdim, çünkü inanılmaz stres yaratıyor. Ancak bir kere başladıktan sonra yeni baştan başlamayı gözüm yemedi. Bittikten sonra toplam oynama süreniz oyunun programcı firması Remedy'nin süresiyle karşılaştırılıyor. Benimki 1 Saat 38 dakika idi, Remedy'nin süresi ise 46 dakika. Tabi adamlar neyin nerede olduğunu ve hangi level'ı nasıl geçeceklerini gayet iyi biliyorlar, benim gibi panik halde oraya buraya koşturup vakit yitirmiyorlar

Max Payne'deki zorluk seviyeleri aslında birer oyun modu. Oyuna ilk kez başlayacağınız zaman zorluk seviyeleri ekranından en üsttekiyle başlamanızı öneririm (benim gibi en alttakinden başlamayın, alışınca denersiniz). Her zorluk seviyesi farklı şeyler ifade ediyor. Örneğin vurulduğunuzda sağlık göstergeniz daha hızlı dolabiliyor veya düşman sayısı ve zekası daha fazla olabiliyor. Fakat oyunu hangi modda/zorlukta oynarsanız oynayın oyunun konusu ve akışı aynı...

Oyunda beni rahatsız eden şeylerden biri level başlarında veya sonlarında çıkan animasyonların atlanamıyor olmasıydı. Bunun dışında, tüm hikaye her ne kadar resimli roman gibi yazılı ve sesli aktarılsa da İngilizcenin aksanlı oluşu ve argo kelimelerin çokluğu konuyu takipte zorlanmaya neden oluyor. Tabi bu resimli roman aktarımı oyunun sonlarına geldikçe insanı sıkmaya başılıyor. Oyunun en büyük eksiği ise multiplayer oynanamıyor oluşu, ancak multiplayer oyunların popüleritesinin arttığı son yıllarda son derece başarılı single player bir oyunla karşı karşıya olduğunuzdan multiplayer'ı aramıyorsunuz (şimdilik).

Oyunun CD'sinde Payne için yeni modlar ve levellar geliştirmek için ekstradan bazı araçlar yer alıyor. Bunlar özellikle seviye tasarımına meraklı oyunculara hitap ediyor.

Oyunun Finlandiyalı programcı firması Remedy Entertainment'e teşekkür etmek lazım. Harika bir iş çıkarmışlar. 3DRealms ise burada aynı filmlerde olduğu gibi "yapımcı", yani producer. Geçtiğimiz 4 yıl boyunca Max Payne ile ilgili birçok haber duyduk. Ancak son 1-2 yıldır yayınlanan screenshot'lar dışında oyunla ilgili çok detaylı bilgimiz yoktu. Hatta, yayınlanan screenshot'lardaki görüntü kalitesi oyunda aynen yer alacak dendiğinde de fazla inanamadık. Oyunu alıp oynadık ve gördük ki söylenenlerin hepsi gerçekmiş. Kısacası Max Payne beklentilerin tümünü karşıladı denebilir. Action sevenlerin kesinlikle kaçırmaması gereken bir başyapıt...
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla