Tekil Mesaj gösterimi
Alt 07-16-2015, 01:11 PM   #1
meltem
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart Armed Assault 2 - İnceleme (PC)

[LEFT]Tezkere bırakıyoruz!

-Papa Black, burası Alpha 2

-Dinlemedeyiz Alpha 2

-Acilen hava takviyesine ihtiyacımız var. Ghf30 (Golf.Hotel.Foxtrot.30 Harita üstündeki koordinat kodları) tarafından ağır makineli tüfek atışlarına maruz kalıyoruz! Güney'deki fabrikanın bacasında bulunan keskin nişancılar bizi köşeye sıkıştırdı! Başımızı havaya kaldıramıyoruz, ama en son baktığımda karadan bize doğru gelen T80 tankları ile aramızda 60 metre kadar bir mesafe vardı. Koordinatları yoll.

-Evet Alpha 2, koordinatları yollayın hemen? Alpha 2? Alpha 2 radyo frekansınızda bir sorun var bizi doğrulayabiliyor muzunuz?

-''Bu akşamda çok ağır bir çatışmadan sağ çıkmayı başardım. Şu anda elimdeki tüfeğin şarjörüne bakıyorum, son üç mermim'' Artık bu kasabada az kişiydik. Ben, Eugene, Trevor ve O'Brien, iki gün daha burada, bu cehennemde, lanet olasıca kasabayı korumak zorundayız. Pek bir şansımız kalmadı. Bugüne kadar yaşadığıma bile dua ediyorum, fakat bazı gerçekleri yavaş yavaş kabullenmemiz gerekiyordu. Sadece dört kişi, herkesin kalan son mermileri ve her seferinde daha da bir güçlenerek gelen Rus akınları, Sanırım öldüğümde beni gömecek birileri yanımda olmayacak. Palet seslerini duyuyorum, saklanmamız gerek, çünkü daha sık geliyorlar.

Crp. Jon Travis Daleson '' Eagle Eye Squad '' 09352857 Prot.No
Operation Flashpoint bize böylesi bir atmosfer yaşatıyordu. Savaş ortamı, gerçekçi animasyon ve sesler, tamamıyla simülasyon olan görevler, oyun severlere savaş öncesi eğitimi veriyordu. Yapım, çeşitli mecralar tarafından büyük ödüllere layık görüldü, özel sürümleri de çıktı. Ancak ters giden bazı durumlar, Codemasters ve Bohemia ortaklığına son verdi.



"ArmA2 ilk oyuna göre daha fazla geliştirilen özellikleri ve grafikleriyle dikkat çekiyor."

Oyunun dağıtımcısı Codemasters, Operation Flashpoint isim hakkını satın aldıktan sonra; serinin ruhani devam niteliğindeki Armed Assault (ArmA), Bohemia tarafından hazırlanmaya başlandı. Aynı zamanlarda Codemasters Operation Flashpoint: Dragon Rising'i duyurunca Bohemia, elini biraz daha çabuk tutmayı uygun gördü. ArmA piyasaya sürüldüğünde, grafik bakımından göze daha hoş gelen bir Operation Flashpoint'i bizlere sunuyordu. Aradan onca sene geçmesine rağmen, yapımcılar projeyi iyi bir şekilde geliştiremeyince, ArmA oyun tarihinde vasat yapımlar arasındaki yerini aldı. Hemen akabinde gelen Operation Flashpoint: Dragon Rising görüntüleri ve basına verilen bilgiler, Bohemia'nın Armed Assault 2'ye (ArmA2) başlamasına neden oldu. Bu sefer daha iddialı, daha kendinden emin olan ArmA, ikincisiyle bizlere bunu verebilecek mi? Hep birlikte bakalım.

Kara Rusya

Konu ilk etapta size çok klişe gelebilir. Yine gerçekte var olmayan bir ada ve gelecekte gerçekleşebilecek dünya savaşları teorilerinden en kültü olan, Rusya'nın tekrar Sovyetler Birliği'ni kurma çabası, ArmA2'de aşikar olduğumuz bir senaryo. Chernarussia adındaki ülkede çıkan ayaklanma, hükümetin Sovyetler Birliği'ne geçişi ve halkın isyanı, bu toprakları yeterince karıştırmaya yetiyor ve olaylara Amerikan Hükümeti müdahale etmek zorunda kalıyor. Kült bir senaryo karşımızda, ancak bu durum sizleri pek üzmeyecek.

Chernarussia-Kara Rusya, adındaki hayali ülke, yapımın en iddialı kısmı. 225 kilometrekarelik bir alanda, özgürce oynayabileceğimiz her görevin tadına varacağınıza eminim. Chernarussia'nın toprak örtüsü ise, ilk Operation Flashpoint'leri oynayanlara tanıdık gelecektir. İlk oyunun Malden adasıyla hemen hemen aynı toprak örtüsüne sahip olan yapımda, çevreye biraz daha fazla sayıda, uzun boylu ağaçlar eklemiş. Dağların yükseltileri oldukça fazla. Ayrıca haritada bulunan dağ-tepe sayıları, Chernarussia'nın yükseltisinin bir hayli fazla olduğunu söylüyor. İklim bakımından da ülkeyi ele alacak olursak, Kara Rusya, tıpkı Ukrayna gibi. Ilıman hava ve güneşle beraber yağan sık yağmurlar, sizlere Güney Ukrayna havasını tattıracak. Ancak dikkatli olun, birden değişen hava koşulları, sizi hazırlıksız ve gafil avlayabilir. Zira hava koşulları dahi oynanışı oldukça önemli yönden etkileyebiliyor.

Gez, göz, arpacık

Oynanıştan bahsedecek olursak, ArmA2 gerçekten iyi işler başarmış. Oynanabilirlik, yapımda neredeyse tavan yapan bir unsur. Yapım, gerçekçi savaş ortamı, iyi bir FPS ve kontrollü bir TPS isteyen oyuncuları ciddi anlamda tatmin edebiliyor.

ArmA2, zorluğu ile ün salmış Operation Flashpoint: Cold War Crisis'ın ötesine gitmeyi başarıyor. Bu sefer karşımızda, görevlerde daha fazla ter dökeceğimiz bir oyun var. Attığınız her adımın bir sonraki hareketinizi etkileyeceğini kesinlikle unutmayın. Bu yüzden etrafınızı iyi gözlemleyin, en ufak bir hareketi kaçırmayın ve takım arkadaşlarınızın yardım çağrılarına kulak asın. Tek kaldığınız an, göreve devam etmek yerine bölümü tekrar başlatmanız size zaman kazandıracaktır, çünkü tek başınıza siz bir hiçsiniz.

Yapımda ''Razor'' adında bir gözcü/özel birliğin elemanıyız. Ana karakterimiz Cooper, Srg.Miles'ın emrindeki Razor takımında ikinci lider konumunda. Daha sonra komutayı siz alıyorsunuz. İlk etapta 4 kişi yönettiğiniz takım, ilerleyen görevlerde başka askerlerinde katılmasıyla genişleyecek. Yapımın bize sunduğu en büyük devrim ise, görevdeyken ekip içerisinde adam değiştirebilmemiz. ''T'' tuşuyla açılan ''Group'' ekranında, seçtiğimiz bir askeri o an kontrol edebiliyoruz. Bu durum kullanıcıların üzerindeki sorumluluğu bir kat daha fazla artırıyor. Takım arkadaşlarınızın yapay zekası gerçekten düğme ilikletecek cinsten.

Görev esnasında düşmanlar ile çatışırken çok ölümcül bir darbe alırsanız (Buna patlamalar da dahil), yere yatıp yardım çağrısı istiyorsunuz. Ekran kırmızıya bürünüyor ve adamınız yerde kıvranmaya başlıyor. Ancak sıcak bir çatışma esnasında bu başınıza geliyorsa, arkadaşlarınız telsizden size ''Biraz dayanmalısın!'' gibilerinden sözler söylüyor. Ortalık yatışmadan size yardıma gelmeyen arkadaşlarınız; eğer çok zor durumda kalırsanız veya düşman tarafından hala ateş altındaysanız, taciz ateşi açarak yanınıza koşuyor ve sizi oradan sürükleyerek uzaklaştırıyor. Karakterimizi daha sakin bir yere bıraktıktan sonra çatışmaya devam ediyorlar. Ağır yaralı haldeyken kendinizi korumak istiyorsanız da, herhangi bir hareket tuşuna basarak adamınızı yerde yatar pozisyona getirebiliyorsunuz. Daha sonra hiçbir yere hareket edemeden düşmanlara ateş edebiliyorsunuz. Ancak bu esnada şarjör değiştiremiyorsunuz.



"Yapımda ekip arkadaşlarınızla birlikte hareket etmek ve takım oyunu ön plana çıkıyor."
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla