Tekil Mesaj gösterimi
Alt 07-22-2015, 08:47 AM   #1
meltem
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart Battlefield 2

Dikkatinizi çekti mi bilmem ama, son yıllarda oyun piyasası daha çok online pazara yöneldi. Son birkaç yılda çıkan online oyun sayısı önceki yıllara göre kayda değer derecede fazla. Tabi burada gelişen teknolojinin ve bunun paralelinde hızlanan internet bağlantılarının payı olduğu savunulabilir. Ancak gelişen teknolojiyle paralel olarak gelişen oyuncu zevkleri de kesinlikle bir kenara atılmamalı bu konuda. Kabul etmek lazım, gelişen yapay zeka, aktarılan kocaman ve yaşayan dünyalar yetmedi oyuncuya. O "gerçekten" insanlarla dolu bir dünya, "gerçekten" düşünen rakipler istedi karşısında. Yapay zeka yetmedi de gerçeğini istedi oyuncu anlayacağınız. Online oyunlara olan talebin son yıllarda artmasında belki en önemli olmasa da, yadsınamayacak kadar öneme haiz bir yeri var oyuncu zevklerinin.

Online Aksiyon aslında eski bir tür sayılabilir. Wargasm, Counter Strike, Anarchy Online gibi oyunlarla diğer oyuncularla karşı karşıya gelme fırsatına kavuştu oyuncular. Ancak bunların hiçbiri (tamam, Counter Strike hariç) Battlefield 1942 gibi ortalığı kasıp kavurup, dünya çapında binlerce oyuncu edinmedi kendine. Devasa haritalar, kişinin kendi gözüyle taktik geliştirme imkanı, takım oyununa verilen önem ve onlarca araç ve silah çeşidi ile oyuncuların gönüllerinde hemen taht kuruverdi Battlefield 1942. Ardından gelen iki eklenti oyuna çok birşey katamamış olsa da, yamalar ve modlarla uzun süre ayakta kaldı BF42. Eskidi diye arkasından çıkarılan BF:Vietnam bile yeni teknolojisine rağmen BF42 gibi binlerce oyuncu edinemedi. Daha sonra Battlefield 2 duyuruldu DICE ve EA tarafından. Uzun süre beklendi, ekran görüntüleri ve oyun içi bilgileri ile ağızları sulandırdı ve en sonunda bir Haziran günü kapılarımızı kırıp evlerimize giriverdi. İşte karşınızda Battlefield 2.

Biraz fazla uzun bir giriş olduğunun farkındayım ancak içimden geldi, çünkü Battlefield severek oynadığım bir seri (bf42tr ve JtA'daki dostlarımın kulakları çınlasın - BloodRaven.)

Dikkaaayyytt!

O kadar fazla laf çevirdim ki sizleri daha fazla sabırsızlandırmamak için hemen özelliklere gireceğim. Efendim, 1942 ya da Vietnam gibi oyunumuz çok oyunculu bir aksiyon oyunu. İnternet bağlantısı ile artık 64 kişiye kadar oyuncu ile kozlarımızı paylaşabiliyoruz. Artık elimizde modern orduların modern silahları var ve bunlarla düşmanımızı yenilgiye uğratmak için elimizden geleni ardımıza koymuyoruz.

Oyunda üç ordu var. Bunlar Amerikan deniz piyadeleri (USMC), Arap Ordusu (MEC) ve Çin Halk Ordusu (PAC). Farklı silah model ve dinamikleri söz konusu. Amerikan askerleri yüksek ateş gücünün bedelini cephaneden kısmak ve dikkatli nişan almak (geri tepme gerçekten can sıkabiliyor) ile öderken, Çin ve Arap orduları tahrip gücü olarak zayıf silah açıklarını bol cephane ve düşmana adeta ateş kusma ile kapatıyorlar. Çok fazla olmasa da bu farklılık araçlarda da göze çarpıyor. Her tarafın bir ağır tankı var, Amerikan Abrams tankı hız konusunda üstünken Çin ve Arapların kullandığı Rus T-72 tankı yavaşlığını üstün ateşgücü ile telafi ediyor. Her tarafın yine APC (Zırhlı Personel Taşıyıcı, ZPT), Buggy (birazdan değineceğim), jip, helikopter, savaş uçağı var. Arada söyleyeyim, silahlara hiç girmeyeceğim çünkü hepsi diğer oyunlardan, filmlerden vs. bildiğimiz silahlar. M4'ten tutun da AK-47'ye kadar herşey var.

Her aracın her haritada farklı önemi ve kullanım alanı var. Mesela köprülerin sıkıca savunulduğu bölgelerde APC ile sudan amfibi bir saldırıda bulunabiliyorsunuz. Yani sadece korunup fazla hasar verdiğiniz araçlar değil artık oyundaki araçlar. Bir de buggy var ki anlatılmaz, yaşanır. Sürücü dahil üç kişilik bu hız ve arazi canavarı makine, yandaki 30, tepedeki 50 kalibrelik makineli tüfekleri sayesinde tam bir Karada Uçan Piyade Katili (KUPK) (Komik değil ama içimden geldi Özellikle bu "güzellik" sayesinde karadaki hareketlerinizi esnetebilecek, piyadelere karşı hızlı ve yıkıcı saldırılarda bulunabilecek ve istediğiniz yere hızlıca adam yerleştirebileceksiniz. Bununla da bitmedi! Aşılamayan pek çok arazi engelini de bu canavar sayesinde aşabilirsiniz. Mesela, düşman bir tepede sıkı bir savunma hattı oluşturdu ve ilerlemeye çalışan piyadelerinizin canına okuyor. Buggy ve üç adamınız son sürat tepenin bir yamacına yükleniyor ve meyili aşıp düşman hatlarının içine giriyorlar. Hızlıca hareket ederken ölüm kusan iki makinalı sayesinde düşmanın canını bir hayli yakıyorlar. Böylece savunma ateşinden başını kaldırabilen piyadeler ilerleyip tepeyi ele geçiriyorlar. Artık böyle manevralar yapmanız mümkün, yeni araçlar ve oyun dinamikleri bunu biz oyunculara sunuyor.

Ancak gözüme takılan olumsuz bir yön var ordular arası dengede, söylemeden edemeyeceğim. Her üç taraf da aslında güçlü birer ordu. Ana hatlarında hiçbir önemli fark yok üç tarafın. Her tarafın ağır ve hafif silah ve araçları var ve bunlar hemen hemen daima birbirlerini kolaylıkla ikame ediyorlar. Açıkçası oyun ilk duyurulduğunda ve Orta Doğu tarzı bir kuvvet olacağını duyduğumda tamamen gerilla taktiklerine dayanan, ağır silahı hiç olmayan ya da çok az olan, elindekini etkili biçimde kullanması gereken ve gerilla taktiğinde savaştığında güçlü olan bir kuvvet bekliyordum. Çin deyince de safi olarak asker sayısına güvenen (hatta Çin ile oynarken asker sayısının fazla olmasını bile düşledim), teknolojik olarak nispeten zayıf bir ordu bekliyordum. Ancak herşey insanın hayal ettiği gibi olmuyor her zaman. Birbirine neredeyse yüzde yüz denk üç ordu çıkardı karşıma BF:2. Ne yapalım eldeki ile yetinmek lazım.


meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla