Tekil Mesaj gösterimi
Alt 08-02-2015, 06:10 AM   #1
meltem
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart Brothers in Arms: Earned in Blood


Evet arkadaşlar, yine İkinci Dünya Savaşı'nı konu alan bir oyunla karşı karşıyayız ve ben yine o alıştığımız sıkıcı girişlerden birini yapacağım. Bildiğiniz gibi şu son beş yıl içerisinde ikinci dünya savaşı konulu yapımlara ilgi bir hayli arttı. Yapımcılar da bu akımın büyüsüne kapılarak Nazileri konu alan bir sürü oyunu fabrikasyon gibi piyasaya çıkarmaya başladılar. Bu durum ilk başlarda oyuncuları memnun etse de artık piyade tüfeği adını duyduğumuz an kusma derecesine gelir olduk. Öyle bir haldeyiz ki, şimdiye kadar kaç Nazi temizlediğimizin sayısı belli değil.

Durumun böyle olması artık oyuncuların bu tür yapımlara çekingen yaklaşmasına sebep oluyor. Artık insanlar belirlenen kalıplar içerisinden sıyrılıp alışılmış tarzın dışına çıkabilen oyunları tercih etmekteler,ki haklılar da. Yapımcılar da bu durumun farkında olacaklar ki artık bazı türleri birbirleriyle harmanlayıp öyle piyasaya sürer oldular. Böyle iki türün bir araya getirilip oyunculara en kaliteli şekilde sunulduğu yegane oyundu Brothers In Arms. Yedi ay evvel piyasaya çıktığında büyük ses getirmiş, oyun severlerin gönüllerinde taht kurmuştu. Merak etmeyin devam oyunu da bizi hayal kırıklığına uğratmıyor.

Brothers In Arms aslında "Band Of Brothers" dizisinden esinlenerek yapılmış bir oyundu. Tom Hanks'in yapımcılığını üstlendiği bu dizi ülkemizde "Kardeşler Takımı" ismiyle gösterilmişti. Dizinin müdavimleri farkında olacaklar ki oyun bölüm yapısı olsun, hikaye anlatımı olsun hemen hemen aynı konuyu işliyordu. Diğer İkinci Dünya Savaşı konulu shooter'lardan farklı olarak daha bir komplike yapı içerisinde verilen görevleri yerine getiriyorduk Oyuncularda bu durumdan memnun kalmış, Brothers In Arms kısa sürede büyük bir hayran kitlesi edinmişti. Oyunda oyuncuları cezbeden bir başka özellik ise yaşanmış olayları konu almasıydı. İlk oyundan yedi ay sonra piyasaya çıkan devam oyunu Earned In Blood, ilk oyunun fırtınasını yeniden koparmaya çalışıyor. Bakalım ne kadar başarılı olmuş.

Hey! Sakin olun, bugün kimse ölmeyecek...

Konuyla asıl incelemeye başlayalım. Şimdi siz İkinci Dünya Savaşı'nı konu alan bir oyunun senaryosunun diğerlerinden farklı olmayacağını düşünebilirsiniz. İlk oyunu oynayanlar bilirler, yukarıda da belirttim gibi oyun ikinci dünya savaşında yaşanmış olayları konu alıyor. Bizzat Joe Hartsock'un yaşadığı savaş anıları oyun boyunca başlıca görevlerimizi oluşturuyor. Bir de buna muhteşem seslendirmeler eklenince konu anlatımı o kadar dramatik bir hal alıyor ki şaşarsınız. Geçekten hayran kalmamak elde değil. Yakın tarih atmosferini bu kadar masalvari oyunculara aktardıkları için Gearbox'u buradan tebrik ediyoruz. Bence oyunu diğerlerinden ayıran en önemli özelliği bu. Olmuş olanı oynamak tabii ki oyuncuları cezbedecektir ama bunu en iyi şekilde yansıtabilmek de bir o kadar önemli. Ama keşke daha serbest bir oyun akışına sahip olsaydı. Oyun boyunca konu dışına çıkmadan görevleri yerine getiriyoruz. Call Of Duty'nin aksiyona dayalı bölüm yapısı Brothers In Arms'ta da olsaydı bu yılın en iyi FPS'si belki de Earned In Blood olurdu.

Artık oyunun teknik kısımlarına geçebiliriz. Önce grafiklerden başlayalım. Başta söyleyeyim EIB ilk oyunda olduğu gibi Unreal Engine'i kullanıyor. Söylenebilecek pek fazla bir şey yok aslında. Zamanının en kaliteli efektlerine, en detaylı karakter modellemeleri ve dokularına sahip olan bu motorun başarısı hala devam ediyor. Dış mekanlardaki etkileyiciliğinden dolayı da bence Quake 3'ten sonra savaş oyunları için birinci tercih. Yeni motorlara göre makul sistemlerde kaliteli grafik vermesini de unutmamak lazım. Optimizasyonun bu başarısı programcıların ustalığını kanıtlıyor. Modifiye edildiği zaman ne kadar iyi sonuçlar verdiğini görmek, daha birçok oyunda bu motorla karşılaşacağımız anlamına geliyor. Ayrıca grafik hatalarının ilk oyuna göre giderilmesi önemli bir şey. Modellemeler dediğimiz gibi bu motorla alınabilecek en detaylı konuma gelmiş. Karakterlerin yüzleri, jest ve mimikleri ortamın ruh haline göre farklılık gösteriyor. Gerçekten şık bir olay. Çevresel grafikler için ise söylenebilecek olumsuz bir şey yok gibi. Yani kısacası oyunumuzun grafik yapılandırmasının gerektiğinden çok daha üstün olduğunu söyleyebiliriz
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla