Tekil Mesaj gösterimi
Alt 08-11-2015, 11:24 AM   #2
meltem
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart

Koşun la gençler gelin bakam bi, sanırım yuvarlak bir şey icad ettim gene

Oyunun geçecek olduğu dünya ise en çok evrim geçirenlerden, ama çok olumlu ve yapıcı bir evrim bu. Heroes 3’ten hatırladığımız altıgen biçimli savaş alanı bölünmesi Civ5’e geliyor. Karesel bölümlemede çapraza da gidebildğimiz için 8 farklı yön vardı, fakat şimdi 6’ya düşüyor. Bana sorarsanız bu azalma hesap kitap işini daha ön plana çıkaracak ve bizi farklı hareket stratejilerine itecek.

Altıgen harita mantığıyla birlikte yön kavramı da geliştirilmiş. Hatırlayın HoMM5’te arkadan saldıran bir Griffin ile daha fazla vuruyorken, aynı hizadaki birden fazla kareyi tek ejder aleviyle kül edebiliyorduk. Civ5’te de yön önemli olacak, nitekim bir dövüşçü ekibine farklı yönlerden veya arkadan yapacağınız saldırının farklı sonuçları olacak. Bununla birlikte kuşatma silahları veya okçu üniteler olması gerektiği gibi düşmanla arasında boşluk bırakarak saldırabilecek. Okçularımızı göstere göstere yakın dövüşçülerin ağzının içine sokmak yerine, araya bir warrior grubu koyarak, okçuları arkasına döşeyebileceğiz. Bununla birlikte her karede bir grup (örneğin o kareye warriorları koyuyorsak, o karede sadece 12 tane warrior olacak) olabilecek. Artık tek kareye asker istifleyip, 300 Ispartalı duruşunu yapamayacağız. Bu yüzden şehirlerin kendini savunabilmesi özelliği getirilmiş.



Bundan önceki Civ’larda üniteler sembolik olarak gösteriliyordu, bir karede elinde mızrak olan baldırı çıplak tipi görünce anlıyorduk ki orada mızrakçı ordusu var. Yeni Civ ile bu durum değişiyor, öyle ki artık altıgen biçimli alanlarda ordumuzu kalabalık şekilde görebileceğiz. Bu durum savaşları da daha gerçekçi hale sokacak, vezirin piyonu yemesi gibi sade geçen savaşlar artık daha renkli geçecek. Son yıllarda oyunun türü ve içeriği ne olursa olsun, oyuncular grafiği önemli olmayan oyunlardan bile çok güzel grafik bekliyor oldu. Heroes5’te de bu durumun yarattığı etkiyi gördük. Sid Meier bu konuda da akıllanmış olacak ki o fenomen haline gelen, zamanın gerisinde kalmış Civ grafikleri geçmişte kalıyor, yeni grafikler gerçekten %500 daha güzel görünüyor. Size bir ekran görüntüsü kadar ifade edemem belki ama denizlerin parlaklığı dağların engebeleri ve yükseklikleri-alçaklıkları, askerlerin giyimi kuşamı, liderlerin modellemeleri göze harikulade gözüküyor.

Lider olunmaz lider doğulur

Başlangıç için 18 medeniyet var ve her medeniyetin lideri tarihinde genel olarak en çok isim yapmış olanı. Osmanlı İmparatorluğu da başlangıçta seçilebilecek medeniyetler arasında ve lideri en geniş sınırlarımız olduğu zamanki padişah olan Kanuni Sultan Süleyman.

Lider demişken, liderler eskisi gibi vitray tablosu gibi çıkmayacaklar karşımıza. Etkileşim konusundaki devrim denebilecek bir konu da liderlerin hareketleri. Örneğin Osmanlı sınırına dayanınca bizzat Kanuni sizle muhatap olacak ve kendi dilinde konuşacak, hem de Türkçe! O anki durumuna, konumuna ve ruh haline göre mimikleri değişecek. Konuşmalar da zamanlamaya göre nitelik kazanacak. Eğer savaşta ise arkasındaki peyzaj savaş alanı olacak (kimbilir belki yataktan kalktıysa kaftanı ile karşımıza çıkar).

Dama veya pis yedili gibi oyunlarla beraber satranç bu sıra tabanlı oyunlardan nasıl ön plana çıkıyorsa, Civilization da ayrıcalıkları ve ayrıntılarıyla aynı şekilde rakiplerinden sıyrılıyor. Kronolojik olarak tekerleğin icadının da öncesinden başlayacak oyunumuz rastgele ilerleyecek; bu yüzden hikaye olmayacak, tarihi biz yazıyor olacağız. İster kaba kuvet adamı bitirir diyerek, sille tokat girişeceğiz; ister kültüre odaklanıp ön plana çıkacağız; ister bilimsel gelişime öncelik vererek dünya üzerinde söz sahibi olacağız. Odak merkezinize göre gelişecek oyunda tarih öncesi devirlerden başlayacak, kısaca yine uykusuz geceler bizi bekliyor.



Sırtındaki çantasıyla tek başına şehir kuran Settler’ımızı özlemedik mi?

Çıktığı günden beri bizi kendine bağlayan ve türünde çağ açan, benzerlerini türeten bir oyun Civilization. 2010’un son çeyreğinde çıkacak bu 20 yıllık serinin beşinci üyesi ise bu kez çok daha iddalı geliyor. Lua programlama dilinde geliştirilen yeni bir oyun motoru kullanan Civilization5, sonuncusundan 5 sene sonra tekrar bizimle buluşacak. Şimdiye kadar 9 milyon satan (rakama dikkat) Civilization serisi bu oyundan da çok umutlu. Seriye yeni olan oyuncular; hızlı oynayamıyorsanız, ince eleyip sık dokuyarak karar vermenize imkan tanıyan bu sıra tabanlı oynanışı sevebilirsiniz. Serinin müdavimleri; size ne desem boş zaten, az kaldı dayanın. Oyunun hikayesi yok çünkü kendisi hikaye. Çünkü hikaye, gerçeğe güvenmezsek ortaya çıkar, gerçek bize inandırıcı gelmezse oyun yerine hikaye isteriz. Burada campaign gerçeğin kendisi. Kafanız mı karıştı, boşverin. Üzümü ye, bağını sorma. Değil mi?
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla