Tekil Mesaj gösterimi
Alt 08-13-2015, 05:03 PM   #1
meltem
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart Age of Empires II: Age of Kings - Genel Taktikler

+ Oyuna ilk başladığınızda öncelikle food ve wood üretimine ağırlık verin. Topladığınız bu kaynakları yeni köylüler ve evler yapmak için kullanın. Yaratılan yeni köylüleri de food ve wood üretiminde görevlendirin. Başlangıçta ev yapımı için yeteri kadar wood üretin ve gerekli olan iki Dark Age binasını yaparak Feudal Age’e geçin.
+ Food ihtiyacınızı köyünüze yakın olan çalılardan (üzerinde kırmızı renkli yemişler olan) sağlayın. Mill’inizi bu çalıların yakınlarına yaparak food birikimini hızlandırabilirsiniz. Aynı şekilde, Lumber Camp’lerinizi ağaçların yanına, Mining Camp’lerinizi de taş ve altın kaynaklarının yanına kurun.
+ Feudal Age’e geçmek için yapmanız gereken iki binayı Barrack ve Mill olarak seçin. Barrack ileriki devirlerde diğer önemli binaları yapmak için gerekli olacak.
+ Bir koyun görüş alanınıza girdiğinde bir köylüye tıklayın ve daha sonra koyuna sağ tıklayın. Köylünüz koyunu Mill ya da Town Center’ınızın yakınına getirecek ve burada kesecektir.
+ Çok sayıda köylü üretin (Dark Age için en az 10 ya da 15).
+ Scout Cavalry’inizi harita içerisinde gezdirerek daha fazla kaynak bulabilir, rakiplerinizin kasabalarını görebilir ve duvar ya da kule yapmak için stratejik yerler keşfedebilirsiniz. Haritayı açabildiğiniz kadar fazla açın.
+ Gold ve stone üretimi için Feudal Age’i bekleyin. Bu arada wood üretimine devam edin.
+ Feudal Age’de çok sayıda Farm yapın. Bunları birbirlerine ve Town Center ya da Mill’inize yakın (hatta bitişik) olarak yapın.
+ Çalışmayan köylülerinizi görmek için sağ alt taraftaki Idle Villliger butonunu, ya da (.) tuşunu kullanın.
+ (,) tuşu ile de çalışmayan askeri birimlerinizi görebilirsiniz.
+ Saldırırken çok sayıda asker kullanın.
+ Feudal Age’de bir Blacksmith yaparak askeri birimlerinizin Armor ve Attack Strength’ini geliştirin.
+ Eğer saldırıya uğrarsanız Town Center’dan zili çalıp köylülerinizi güvene alın.
+ Duvar ve kuleler yaparak köyünüzü koruyun.
+ Tüm bunların yanı sıra bilgisayarı izleyerek yeni stratejiler öğrenebilirsiniz.

UYGARLIKLAR

Britons
Özel Birimi: Longbowman
Takım Bonusları: Archery Range’ler %20 daha hızlı.
+ Foot Archer’lara Castle Age ve Imperial Age’de +1 range (toplam +2).
+ Shepherd’lar (çobanlar) %25 daha hızlı çalışır.
İyi bir ofansif uygarlık. Ancak monk’larıyla binaları, siege weapon’ları ve rakip monk’ları kendi taraflarına çekemiyorlar, çünkü Redemption ve Atonement upgrade’leri yok. Cannon Galleon’ları olmadığı için denizde de en iyi değiller. Gunpowder birimleri de yok, bu da demektir ki birçok güçlü Imperial Age silahlarından mahrumlar. Ancak tüm bunların yanı sıra önemli teknolojilerin birçoğuna sahipler. Yukarıda saydığım bonus özelliklerin pek bir artısı yok. Bir tanesi yararlı, o da +1 range bonusu. Bu özellik Fletching, Bodkin Arrow ve Bracer’la birleştirildiğinde Elite Longbowman birimi toplamda tam 11 range kazanıyor. Bu şu demek: Elite Longbowman tüm defansif yapıları, menzillerine girmeden ortadan kaldırabilir (Tam upgrade’li bir Teutonic Town Center hariç). Briton’lar Wonder ya da Relic Victory’de de iyiler.
Byzantines
Özel Birimi: Cataphract
Takım Bonusları: Monk heal hızı 3X fazla.
+ Binaların HP’lerine fazladan %10 Dark Age’de, %20 Feudal Age’de, %30 Castle Age’de, %40 Imperial Age’de ekleniyor.
+ Camel, Skirmisher ve Pikemon ücreti %25 ucuz.
+ Fire Ship %20 atak avantajı.
+ Imperial Age’e geçiş ücreti %33 ucuz.
Neredeyse oyundaki en iyi ırk. Sadece 2 birim ve 6 teknoloji eksikleri var. Takım bonusları gerçekten büyük bir avantaj sağlıyor. %40 Bina HP bonusu wonder ya da relic victory’i kolaylaştırıyor. Diğer üç bonusun getirdiği artılar ise şunlar: Denizlerde kolaylıkla hakimiyet kurma ve güçlü birimleri diğer ırklardan daha erken elde etme ve bu sayede rakipleri askeri manada bunaltabilme. Ancak ne yazıktır ki 2 önemli teknolojiden yoksunlar: Blast Furnace ve Siege Engineers. Bu iki özellik olmadan siege weapon’ları ile cavalry ve infantry birimleri saldırıda daha zayıf kalıyorlar.

Celts
Özel Birimi: Woad Raider
Takım Bonusları: Siege Workshop’lar %20 daha hızlı.
+ Infantry %15 hızlı hareket eder.
+ Lumberjack’ler (oduncular) %15 daha hızlı çalışır.
+ Siege weapon’lar %20 hızlı ateş eder.
Güçlü bir ofansif ırk ancak savunma açısından yeterli değiller. Tek gunpowder birimleri Cannon Galleon, kötü bir birim olmamasına karşın sadece denizde kullanılabiliyor. 7 tane güzel teknolojiden yoksunlar: Redemption, Block Printing, Illumination, Ring Archer Armor, Bracer, Plate Barding Armor ve Crop Rotation. Tek avantajları siege weapon’larla geliyor. Yapması hızlı, saldırıda hızlı ve Siege Engineers Tech’ler birleştirilince daha da güçlü hale geliyorlar. Ancak archler’ları az önce saydığım 7 teknolojiden birkaçının eksikliğinden dolayı zayıf kalıyorlar.

Chinese
Özel Birimi: Chu Ko Nu
Takım Bonusları: Farm’lardan +45 food.
+ Ekstradan 3 köylüyle ve 150 food eskiğiyle başlar.
+ Teknoloji ücreti Feudal Age’de -%10, Castle Age’de -%15, Imperial Age’de -%20.
+ Town Center’lar 10 popülasyon sağlar
+ Demolition Ship’lere +%50 HP
Çinliler tüm victory çeşitlerinde de iyi sayılmazlar ancak erken bir saldırı daha sonra yapılacak toplu bir saldırıdan daha güçlü olabilir. Oyunun başları Çinlilere gerçekten avantaj sağlıyor. Town Center’ın 10 kişilik popülasyonunu kullanarak ilk başlarda ev yapmayabilir ve ekstradan gelen 3 köylüyü kullanabilirsiniz. Ucuz teknoloji upgrade’leri ile ordunuzu güçlendirip erken bir saldırıya girişebilirsiniz. Ancak oyunun ileri safhalarında Çinliler birçok önemli upgrade’den mahrum kalıyorlar. Örneğin Hand Cannoneer, Bombard Cannon ve Fast Fire Ship’leri yok. Bu 3 birim saldırılarda güçleri, menzilleri ve hızları ile çok etkililer. Bunların yanında oyundaki şu çok önemli 4 teknolojiden de yararlanamıyorlar: Block Printing, Siege Engineers, Hoardings ve Crop Rotation. Bunlar kadar önemli olmasalar da Treadmill Crane ve Guilds Technologies’i de unutmamak gerekir tabi.

Franks
Özel Birimi: Throwing Axeman
Takım Bonusları: Knight +2 LOS
+ Castle ücreti %25 ucuz
+ Knight’lara +%20 HP
+ Farm upgrade’leri beleş
Frank’lar rush ve Wonder/Relic için iyi bir ırk. Yukarıdaki bonusların her biri çok yararlı. Üstelik Siege Engineers ve Bombard Cannon’larıyla oyunun sonlarına doğru da etkililer. Ancak Ring Archer Armor, Bracer, Arbalests ve Two Man Saw özelliklerinden yoksunlar. Ayrıca Monk’ların yetenekleri, Redemption ve Atonement’in eksikliğiyle sınırlanıyor.

Goths
Özel Birimi: Huskarl
Takım Bonusları: Barracks %20 hızlı
+ Infantry ücreti Feudal Age’de %10, Castle Age’de %15, Imperial Age’de %25 ucuz.
+ Infantry’ların binalara saldırısına +1 etki
+ Köylülerin vahşi domuzlara saldırısına +5 etki
+ Imperial Age’de +10 popülasyon
Oyundaki en kötü ırk denebilir. Stone Wall ve kule yapamıyorlar -Castle, Watch Tower ve Outpost hariç. Buna rağmen oyunda uygulanabilecek en zor stratejilerden birini uygulamak için Goths elverişli bir ırk. O da Feudal Age’de rush yapmak. Infantry üniteleri diğer ırklarla karşılaştırdığımızda ucuz, yapması hızlı ve binalara karşı etkili olarak göze çarpıyor. Hızlı bir Men-At-Arms birliğini rakip köye sürüp öldürebileceğiniz kadar çok köylüyü öldürmek, daha sonra geri dönüp onlar Town Center’da gizlenmeyi bıraktıklarında yeniden bir saldırıyla geri kalanları da temizlemek iyi bir taktik olabilir. Ancak bunun için Dark Age’de gold üretimine başlamanız gerekli. Ayrıca rakipleriniz Castle Age’e ulaşmadan işi bitirmelisiniz. Aksi halde kendilerini size karşı savunmak için daha güçlü kuvvetlere sahip olurlar. Eğer bu stratejiyi uygulamada başarısız olursanız, kendinizin saf dışı bırakılması gerçekten kolay. Bu konuda Goths’lara avantaj sağlayan tek şey +10 popülasyon limitleri, çünkü bu daha iyi bir ekonomi veya daha geniş bir ordu anlamına geliyor. Redemption, Block Printing, Gold Shaft Mining, Dry Dock, Hoardings, Siege Engineers, Plate Mail Armor ve Plate Boarding Armor teknolojileri bulunmuyor. Oyun sonlarında Arbalest, Paladin, Siege Ram ve Siege Onager birimlerinin eksikliğinden dolayı güçlü bir ordu hazırlamada güçlük çekiyorlar. Oynamak için gerçekten zor bir ırk.

Japanese
Özel Birimi: Samurai
Takım Bonusları: Galleys +%50 LOS
+ Fishing Ship’lere 2X HPs; +2P Armor; work rate +%5 Dark Age, +%10 Feudal Age, +%15 Castle Age, +%20 Imperial Age
+ Mill, Lumber Camp ve Mining Camp binaları %50 ucuz
+ Infantry saldırıları Feudal Age’de %10, Castle Age’de %15, Imperial Age’de %25 hızlı
Japonlar, Goths’lar ve Çinliler gibi oyunun başındaki avantajlı ırklardan biri. Hızlı Infantry birimleri, ucuz binalar ve etkili Fishing Ship’leriyle erken bir rush’a elverişliler. İlerleyen bölümlerde ise Infantry bonusu hariç diğerlerinin pek bir yardımı olmuyor. Ayrıca diğer ırklarla karşılaştırdığımızda sağlam duvarları aşmak konusunda daha pasif kalıyorlar çünkü siege weapon olarak yalnızca Capped Rams ve Trebuchets’leri var. Wonder ve Relic victory’de de iyi sayılmazlar çünkü Architecture ve Treadmill Crane’den yoksunlar. Eksik olan diğer teknolojiler ise şunlar: Gold & Stone Shaft Mining, Hoardings, Crop Rotation, Plate Barding Armor. Tüm bu eksikliklere rağmen siege weapon’ları saymazsak oyunun ilerleyen devirlerindeki tüm güçlü ve önemli birimlere sahipler.
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla