Tekil Mesaj gösterimi
Alt 08-24-2015, 10:47 AM   #2
meltem
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart

Online olarak açtığınız bir oyunda maksimum dört oyuncuya kadar birlikte dövüşebiliyorsunuz, hiç tanımadığınız insanlarla oynamak pek eğlenceli olmayabilir, ama arkadaşlarınız ile evden dövüşmek dövüş oyunlarına yepyeni bir boyut getiren bir olay. Tek sorun iki oyunculu dövüşler için hızlı bir filtreleme sistemi olmaması, oyun ararken haliyle iyi araştırmak gerekiyor.

Oyunun farklı konsol sürümlerinde farklı misafir karakterler var, hatta bu oyunun X360 sürümü ile PS3 sürümünün kapaklarında bile belirtilmiş. Xbox 360 sahipleri sadece Yoda ile oynayabiliyorlarken, PS3 sahipleri sadece Darth Vader ile oynayabiliyor, Apprantice iki konsolda da var ancak Vader ile olan bazı sinematikler sadece PS3 sürümünde görülüyor. Xbox Live üzerinden oynanan online oyunlarda herhangi bir sıkıntı gözlenmiş değiş şu ana kadar, oyun hızı iyi, takılma ve gecikme olmuyor ve başka bir sorun da yok. PS3 için ise bir takım ufak sorunlar olduğu gözlemlendi, oyunların çok az bir kısmında lag olurken oyun çok nadir de olsa donabiliyor. Bu oyunu oynanmaz kılan bir şey değil kesinlikle ve ileride çıkacak indirilebilir bir içerik yaması ile düzeltileceğini umuyoruz. Soulcalibur 4’ün başarılı bir online oyun olmasını sağlayan şeylerden belki de en önemlisi hitap ettiği kitlenin geniş tutulmuş olması, imkansız dövüşler ve yenilmez karakterler yok ve bu oyunu daha çekilir kılıyor.




Oyunda ayrıca kendi karakterlerinizi de yaratabiliyorsunuz ve onlara oyunda varolan dövüş stilleri ve hareketlerini kafanıza göre seçip atayabilirsiniz. Görünümlerini de özelleştirebildiğiniz bu karakterler ile Standard Versus ve Special Versus modlarında online olarak oynayabilme imkanı Soulcalibur IV’ün en cezbedici yanlarından birisi.

Soulcalibur IV, ufak tefek sorunlarına rağmen SC serisine getirilmiş güzel bir devam oyunu ve ilgi çekici yenilikler sunuyor. Hikaye modu kısa ama her karakter için var ve dövüşçülerimizi tanımak ve geçmişlerini öğrenmek için ideal. The Tower of Lost Souls modu ile yaptığınız başarılar size topladığını ödüller ve nihayetinde kendi karakterinizi yaratma kısmında kullanabileceğiniz çeşitli ekipman olarak dönüyor. Bu modu baştan iki dövüşçü seçerek oynayabilirsiniz, tag-team olarak işliyorlar, yani aynı anda sadece birisi ile dövüşebiliyorsunuz ama istediğiniz zaman diğerine geçebiliyorsunuz, kullanmadığınız karakterin canı zamanlı yükselip doluyor, böylece dövüşçülerden birisini yeteri kadar hayatta tutabilirseniz, diğeri hasarsız bir şekilde girebiliyor savaşa.




Kendi karakterlerinizi yaratma dışında varolan karakterler üzerinde oynama yapabiliyorsunuz, silahlarını, ekipmanlarını, yeteneklerini ve belli başlı görsel özelliklerini değiştirmek olası, ancak ana öğeler değişemiyor.

Star Wars karakterlerinin eklenmesi belki bir saygı göstergesi olarak hoş bir enstantane, ancak Soulcalibur’un başına gelebilecek en kötü şeylerden birisi ne yazık ki. Dengesiz, fazla güçlü veya çok zayıf karakterler oyunun mantığı ile çelişiyor, oynaması zevkli ama çok uzun süreli bir eğlence teşkil etmiyorlar.




Oyunun çekirdek öğeleri olan görsel ve dövüş mekaniğine bakacak olursak, yeni nesil konsolların sunduğu gelişmiş fizik motoru kabiliyetlerinin devasa göğüslerin animasyon ve hareketi dışında da kullanım alanı bulabildiğini görmek hoş. Oyunun kontrolleri iyi oturtulmuş ve oyuncunun hareketlerine anında tepki verebiliyor, dövüş oyunlarının bu artan tuş etki-tepki hassasiyeti beceriksizliğini tuşların yavaşlığına yıkan oyuncuların da sonu olacağa benziyor. Tuşlarda hız ve kombinasyon alanlarında ustalaşmak adına yoğun potansiyel mevcut, hareket ve combo sayısının fazlalığı da buna olumlu katkı sağlıyor. Arka arkaya blok yaparak kurtulabileceğini sanan sıkıcı oyuncu modelleri için ise Critical Finisher dışında bir de onun bir alt seviyesi olan Finisher getirilmiş. Çok fazla blok yapıldığında Soul Gauge isimli gösterge kırmızıya dönüyor, bu esnada Finisher denen hareketi yaparak çok şık bir biçimde oldukça fazla miktarda hasara yol açabiliyorsunuz. Düşmanın üzerindeki zırh üç parçadan oluşuyor, baş, üst gövde ve alt gövde, her birini sırayla yok ettikten sonra özel Critical Finisher hareketini yapabiliyoruz.

Finisher ve Critical Finisher hareketlerinin gerçekten izlemeye değer ağır çekim animasyonları var, her karakterin ayrı bir stili ve güzelliği bulunuyor. Blok ve savunmayı sık bir biçimde kullanarak taktiklerinde uygulayan oyuncular için bir cezalandırma değil bu yöntem. Eğer gerçekten de tüm raunt boyunca savunma ve blok dışında bir şey yapmazsanız Finisher’lara maruz kalıyorsunuz ki öyle bir durumda zaten çok da şansınız yoktur zaten sürekli pasif oynuyorsanız. Bir cezalandırmadan çok oyuncuların saldırı ve savunma stratejilerini en azından dengeli bir biçimde uygulamaya çalışacaklarını garanti altına alıyor ve sıkıcı oyunların önüne geçiyor. Tek dokunuşla ölüm getiren Critical Finisher hareketleri de öyle bol keseden görülmüyor çünkü gerekli koşulları sağlamak genellikle oldukça zor ve uzun süren bir aşama.




Serinin önceki oyunlarından dönüp gelen karakterler hiç sırıtmıyor yeni oyunda, Kilik, Taki, Voldo, Ivy ne niceleri önceden nasıl biliyorsanız şimdi de öyleler. Zor dövüş oyunlarını sevenler belki oyunun genel düşük zorluk seviyesinden zevk almayabilirler, bu oyunu daha geniş bir kitleye yayıyor ve kombinasyonları ezberleyip akıllı bir şekilde oynamaktansa umarsızca bakmadan etmeden tuşlara deli gibi basanları heveslendiriyor. Ancak tüm oyun böyle değil, bazı hareketler, özel combo’lar kesin bir zamanlama ve bilmeden, rastgele tuşlara basma ile yapılamayacak kombinasyonlar gerektiriyor. Bu şekilde benim kanaatim, dövüş oyunu seven herkesin bu oyunu oynamakta bir sorun yaşamayacağı yönünde.

Son olarak denebilecek çok bir şey yok. Soulcalibur IV, bir seriye getirilebilecek devam oyunları bazında bir dövüş oyunu serisi için olması gerektiği gibi, güzel, yenilikçi ama aynı zamanda da klasiklere dayanıyor. Serinin fanları dışındaki kitle de oynarken zevk alacaktır. En azından Street Fighter, Tekken veya Mortal Kombat’ın yenileri çıkana kadar Soulcalibur IV dövüş oyunları arenasında şimdilik altın kemeri kaldırmakta.
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla