Tekil Mesaj gösterimi
Alt 08-27-2015, 05:12 PM   #1
meltem
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart Mortal Kombat Armageddon

Gelmiş geçmiş en iyi, en kanlı, en vahşi, ev popüler ve hatta en eğlenceli oyunu Mortal Kombat’tır dersem bir çok kişi ana katılacaktır eminim ki. Böylesine güzel bir oyunun şimdiki nesil platformlar için sonu geldi maalesef Mortal Kombat Armageddon’dan bahsediyorum. Serinin son oyunu ve kimilerine göre muhteşem, kimilerine göre ticari, kimilerine göre de bir başarısızlık oyunu. Gelin oyunda neler olduğuna birlikte bakalım ve kendiniz karar verin.

Son Mortal Kombat oyununun üzerinden iki yıl gibi bir süre geçti. Fakat Midway çalışanları (daha doğru bir tabirle Mortal Kombat yapımcıları) bu iki yıllık sürede ne yaptılar nasıl çalıştılar bilemiyorum. Eski oyunlar ile birçok benzer yönü bulunan Mortal Kombat Armageddon’da bazı ufak eklemelerin dışında oynanılış da tamamen serinin önceki oyunları ile aynı özellikte.

Yeni Özellikler

Kombo sistemi biraz daha zorlaştırılmış. Artık Deception’da gördüğümüz uzun komboları unutun. Hem zor hem daha kısa olan kombolar, oyunun daha gerçekçi yapılmaya çalışıldığını gösteriyor bizlere. Kombo sistemindeki bu minik değişiklikten başka bir diğer ek özellikte, (ki bence müthiş olmuş) oyunu havaya taşıyor olabilmemiz. Demek istediğim artık rakibi havaya uçurduğumuz o meşhur aparkatlardan sonra, yukarı zıplayabiliyor ve düşmana havada da kombo çekmeye devam edebiliyoruz. İki boyutlu dövüş sisteminden kalmış olan bu yeni özellik biraz nostalji yaşatsa da oldukça güzel düşünülmüş bir özellik. Sadece havada değil, yerde de rakibinize vurabiliyorsunuz. Yani yere düştüğünüzde üzerinize çullanan düşmana yerden kakmadan bir tekme savurabiliyorsunuz.




Yeni özelliklerine rağmen arcade salonlarından alışık olduğumuz Mortal Kombat’ın yerini tutmayı başaramıyor Armageddon. Öyle ki, her karakterin sadece bir dövüş sistemi var. Tabii birde her karakterin kendisine özgü silahı ve bu silahla yaptığı bir dövüş sitili var. Dövüş sistemini ise, serinin önceki oyunlardakinin hemen hemen aynısı. Bir eksi puan olarak da bunu ekleyebiliriz. Fakat hepsinden de kötüsü , Mortal Kombat’ı bu kadar sevdiren ve bu kadar popüler kılan –bana göre- en büyük sebep olan FATALITY sisteminin bu oyunda tamamen değiştirilmiş olması.

Fatality Sistemi… Tam bir Rezalet

1’den 10’a kadar seviyelendirilmiş fatality sistemi, yeni bir deneme galiba. Umarım yeni nesil MK oyunlarında eskiye dönerler çünkü her karakterin aynı tür fatality’leri yapması (her ne kadar göz dolduran ve vahşi olsa da) bir yerden sonra sıkıntı verebiliyor. Tüm karakterlerde aynı tuş kombinasyonları işe yarıyor ve hepsi aynı hareketleri aynı tarzda sergiliyor. Bu anlamda caanım fatality’leri iple arıyoruz.

Fatality sistemi tamamen bir yenilik olduğu için biraz daha değinmek istiyorum bu konuya. Öncelikle eskiden olduğu gibi zorlu fatalityler yok. İleri ileri X, ileri ileri Y tuşları gibi basit kombinasyonlar ile fatality’lere başlıyoruz. Başlıyoruz dedim çünkü 1’den 10’a kadar yolu var fatality’lerin. Yaptığınız her fatality’nin bir seviyesi var ve size ekstra koin kazandırıyor. Fatality yapabilmek için belirli bir süreniz var ve seviyeniz arttıkça bu süre oldukça kısalıyor. Yani 10. seviye bir fatality’yi yapabilmek için elinizi çok çabuk tutmalısınız. Ve fatality’nizi bitirebilmek için ölümcül bir hareket yapmalısınız. Demek istediğim çeşitli hareketlerde kol – bacak kopuyor yada iç organlarınızdan bir yada birkaç tanesi dışarıya çıkıyor. Ancak bunlar ölümcül vuruşlar içine girmiyor. Ya boyun kırmalı, ya kafa kopartmalı yada rakibin gövdesini parçalamalısınız. Ancak o sayede fatality yapmış oluyor ve ekstra puan kazanabiliyorsunuz. İşte seviyelerine göre fatality isimleri.

Level 1 - Fatality
Level 2 - Deadly Fatality
Level 3 - Killer Fatality
Level 4 - Bloody Fatality
Level 5 - Mortal Fatality
Level 6 - Brutal Fatality
Level 7 - Evil Fatality
Level 8 - Vicious Fatality
Level 9 - Savage Fatality
Level 10 - Extreme Fatality

Oyunda 10 seviye fatality bulunması, sadece 10 farklı fatality göreceğimiz anlamına gelmiyor. Her seviye için iki yada üç farklı fatality bulunuyor (ki bazılarında daha fazla) Bunlara birde rakibi döndürüp arkadan yaptığınız fatality’ler, kol mesafesinde durarak yaptığınız fatality’ler… gibi şeyler de eklenince bir ton fatality görme imkanınız oluyor fakat bana sorarsanız eski fatality sistemini çok arayacağız.




Oyunun iyi yönlerinden bir tanesi de, oyun alanlarının dizaynı. Grafiksel anlamda da üstün olan oyun alanları mükemmel stage fatality’ler ile donatılmış ve bizlere sunulmuş. Her oyun alanında en az 2 yada 3 tane stage fatality yapma imkanınız var. Aynı zamanda oyun alanı içerisinde yer değişimi yapabiliyorsunuz. Yani rakibi bir alandan diğerine fırlatabiliyorsunuz ve geçiş efektleri de görülmeye değer. Bununla da kalmayıp o kadar çok bölüm eklenmiş ki oyuna, her defasında başka bir arena da dövüşmeniz mümkün kılınmış.

Motor Kombat

Mortal Kombat denilince kan, vahşet ve savaş gelir hemen aklımıza. Belki de bu önyargıyı kaldırmak için Deception’da eklenen puzzle kombat ve chess kombat yerini motor kombat’a bırakıyor. Motor kombat Nintendo konsollarında görmeye alışkın olduğumuz kart racing oyunlarına taş çıkartıyor. Motor kombat’taki her karakterin kendisine özgü yetenekleri var ve bunları yarış içerisinde kullanabiliyoruz. Örneğin Scorpion kancasını kullanıyor, Raiden elektrik gücüne başvuruyor. Amacınız yarışı birinci bitirmek. Her nasıl olursa olsun !

Konquest modda bulduğunuz taşlar ile yeni karakterler, yeni yarış alanları ve yeni müzikler açılıyor. Yarış alanı üzerinde bulunan simgelerin üzerinden geçtiğinizde süper hareketler yapıyorsunuz. Örneğin yeşil dragon simgesinin üzerinden geçerseniz belirli bir süre şimşek gibi hızlanıyorsunuz yada sarı yıldız üzerinden geçince yeteneklerinizi konuşturuyorsunuz.

meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla