Tekil Mesaj gösterimi
Alt 08-27-2015, 05:41 PM   #1
meltem
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart CRYSİS'in HİKAYESİ

Crysis (Türkçe: Kriz, Kıraysis olarak telaffuz edilir), taktik nişancı unsurları dahil edilen üç boyutlu bilim-kurgu birinci şahıs nişancı tarzı bir bilgisayar oyunudur, Almanya merkezli Crytek şirketi tarafından geliştirilmiştir ve Electronic Arts tarafından yayımlanmıştır. Aynı serideki planlanmış üçlemenin ilk oyunudur.[12][13][14]
Crysis Kuzey Amerika'da 13 Kasım 2007'de, Avustralya'da 15 Kasım'da, Avrupa'da 16 Kasım'da, Yeni Zelanda'da 23 Kasım'da ve Rusya'da 29 Kasım'da satışa sunulmuştur.[4][5]
18 Eylül 2008'de, Crysis'in satışa sunulmasından yaklaşık bir yıl sonra, internet dağıtım servisi Steam aracılığıyla indirilme olanağı sağlanmıştır.[6][7][8][9][10]
NPD Group ajansı ilk satış rakamlarına göre oyunun ticari başarısızlığa uğradığını saptamıştır.[15][16][17][18] Buna karşın «EA Q3 2008 Earnings Conference Call» (Türkçe: EA 3. Çeyrek 2008 Gelirleri Konferans Görüşmesi) esnasında Crysis oyununun sözkonusu finansal çeyrekte dünya çapında 1 milyon kopyadan fazla sattığı bildirmiştir.[19][20] Haziran 2008 sonunda oyunun dünya çapında 1.5 milyon kopyanın üzerinde bir satış yapmıştır.[21]
Crysis 'teki olaylar Çin sahili yakınlarında bulunan adada antik bir uzaylı mekiği keşfedildiği 2020 yılı gelecek kurgusu içersinde gelişmektedir.[22] Tek oyunculu mücadele bölümü Nomad lakaplı Birleşik Devletler Delta ekibinde görev yapmakta olan Jake Dunn adında bir askerin rolünü takdim etmektedir. Nomad geleceğe ait çeşitli silah ve ekipmanlarla özellikle de bir Nano Giysi (İngilizce: Nano Muscle Suit) ile donanmıştır. Oyuncu Crysis 'te Kuzey Kore ordusu ve uzaylı düşmanlar karşısında dört farklı konumda savaşmaktadır: Tropik ada ormanı, Buz kürenin içerisi (aynı ormandan oluşmaktadır fakat donmuş durumdadır), yer çekimi bulunmayan bir uzay gemisi ve Amerikan uçak gemisi.[23]
Crysis 'in oyun motoru, CryEngine 2, grafik renderi için yeni API, Direct3D10 kullanmakta ve Crytek'in bu oyunu oluşturmak için kullandığı harita editörü Sandbox'u kapsamaktadır.[24]
5 Haziran 2008'de eklenti paketi Crysis Warhead duyurulmuştur. Warhead 18 Eylül 2008'de perakende ve steam olarak satışa sunulmuştur.[25]
Konu başlıkları [göster]
Oynanış [değiştir]

Crysis 'in oynanışı Crytek'in geçmiş oyunlarındaki ana fikre göre hareket etmektedir: örneğin Far Cry.[26] Aksiyon hâlâ ormanda sürmekte ve her oyuncu göreve ilerlerken değişik yollar seçme özgürlüğü tanınmaktadır.
Oynanışın ana özelliklerinde birisi de karakterin giymiş olduğu nano giysidir. Vücudu yaralanmalardan korumanın yanı sıra ortam becerilerini garantilemek için enerjiyi yayma olanağına sahiptir.
Crysis 'te silahları tadil etme fırsatı bulunmakla beraber çeşitli muharebe alanı koşullarında daha fazla verim almak için değişiklik yapılabilmektedir. Silahlara optik nişangâhlar, Namlu-altı bomba atar, susturucular, taktik fenerler ve duruma uydurmak için diğer ek parçalar takılabilmektedir.
Oyundaki düşmanların sahip olduğu yapay zeka (AI) Far Cry ile karşılaştırıldığında önemli ölçüde geliştirilmiş, daha gerçekçi ve inandırıcı hale getirilmiştir. Düşman askerleri sürekli taktik manevralar kullanmakta, takım halinde çalışmanın, gizlenmenin ve pusuya yatmanın yanı sıra değişen çevre ve koşullara ayak uydurmaktadırlar. Üstelik yapay zekâlı askerler oyuncunun hareketi sonucu çıkan sese tepki göstermektedirler.[27] Düşman askerleri savaşla alakadar olmadıkları zaman tipik yaşamsal davranışlar sergilemektedir. Boşta olduklarında sigara içme, esneme, konuşma, gezintiye çıkma, araç tamir etme, bölgeyi devriye gezme vs davranışlarda bulunmaktadırlar. Bazen bu eylemler oyuncunun erkenden tespit edilip edilmemesine bağlıdır. Eğer Nomad bir görev esnasında düşmanlarca görülmediyse, varılacak noktaya ulaştığında istirahat etmekte olan düşmanlarla karşılaşabilir. Eğer baş kahraman Nomad görülürse alarm çalar ve düşmanlar uyarılır.[28]
Nano Giysi [değiştir]


Nano Giysi
Nano Kas Giysisi (İngilizce: Nano Muscle Suit) : kurmaca teknik cihaz ve nanoteknoloji kullanılarak tasarlanmış güç bazlı bir dış iskelettir.[29]
Nano giysinin oluşturulması ve tasarlanması fikri oyun tasarım şefi Bernd Diemer'a göre Amerika Birleşik Devletleri Future Force Warrior 2020 askerî programından esinlenilmiştir.[30] Crytek şirketi çalışanı Eric Lagel nano giysi hakkında: "Crysis'teki ana "fiş"lerden birisidir ve bunu çoklu oyuncuya basit şekilde dahil edemeyiz. Nano giysi : diğer oyunlarda bulunmayan tek bir silahtır" şeklinde konuşmuştur.[31]
Nano giysinin ana özelliği: karaktere yeni fırsatlar olanağı sağlayan ve var olanları geliştiren mod işletimidır. Nano giyside 4 mod vardır. Aynı anda sadece bir mod kullanılabilmektedir. İki veya daha fazla mod eş zamanlı olarak çalıştırılması mümkün değildir. Üstelik nano giysi daima dört modda birinde devrede olmak zorunda ve kapanma olanağı yoktur. Devre dışı olması sadece tek oyunculu mücadele sırasında senaryoya göre meydana gelmektedir. Nano giysinin yönetimi ek olarak diğer gelişmiş özelliklere de sahiptir.
Nano giysi devresi:
Zırh (İngilizce: maximum armor) : enerji, yaraların onarımı ve giysi korunması için yeniden dağıtılmaktadır. Enerji azami stoka ulaştığında giysi, yeterince büyük darbelere katlanabilmekte, örneğin yakın mevkilerde gerçekleşen bir patlama veya nişancı tüfeği ateşi. Buna rağmen, giysi enerjisi tamamen veya büyük oranda tükenirse alınan herhangi bir darbe, karakterin sağlığını azaltacaktır. Oyuncu karakterinin bir saldırısında bu moddaki giysi süt beyazı renkte bir ışık saçacaktır.
Güç (İngilizce: maximum strength) : nano mekanik kas servosundan dolayı[32][33], bu mod oyuncu karakterinin kas gücünü artırmaktadır. Sözkonusu modun artırmış olduğu kas gücüyle yüksek zıplayışlar gerçekleştirilebilir ve savaş için uygun bir ortam sağlanabilir. Üstelik silah sarsıntısını önleyerek atışlarda esas itibariyle dengeyi sağlar.[34] Enerji her bir vurulmada, zıplamada ve patlamada azalır. Bu moddaki giysi devamlı olarak yumuşak bir kırmızı ışık saçar.[35]
Hız (İngilizce: maximum speed) : merkezî sinir sistemindeki sinapsların hızlanması,[35] sonucu kişinin hareket hızı zorunlu ve geçici olarak artar. Enerji koşma ve yakın çarpışmalar sırasında harcanır, kalan zamanda harcanma olmaz, fakat bu modda normal yürüme hızı biraz fazladır, yeniden silahlanma süresi güç ve zırh modundan daha azdır. Mod uzunlamasına atlamada kullanılan hızı aynı zamanda artırabilmektedir. Mod kullanılırken giysi üzerinde cereyan eden yumuşak bir beyaz ışık saçılır.
Pelerin (İngilizce: cloak) : Oyuncu karakteri neredeyse tamamen ışık altında saydamlaştırırarak fiilen görünmez yapar.[36][37] Pelerin modunda iken hareket süresince enerji devamlı harcanır. Oyuncu karakteri daha etkin biçimde hareket ederse enerji hemen tükenir. Özellikle de koşmada ve zıplamada enerji en hızlı ve karakterin gizlenmesi ve ilgili faaliyetler sırasında en yavaş harcanır. Pelerin moduyla karakter tamamen görünmez yapmaz, rakipler kendilerine yaklaşan giysinin tamamlayıcı ışınımını fark eder. Kişisel silahlara karşılık çevredeki nesneler karakterin elleriyle taşınabilir ve bu aynı zamanda karakterin tespit edilmesine sebebiyet verebilir. Çevreyle herhangi bir sert etkileşimde, örneğin silahla ateş etmede, bir nesneyi fırtlatmada veya yakın çarpışmalarda pelerin modu devre dışı bırakılır. Enerji sınıfıra düşer ve otomatik olarak zırh modu 'na geçiş yapılır.
Assault görevinin başlangıcında, Psycho (Delta ekibi askeri, aşağı bakınız), nano giysinin fiyatı hakkında bir arkadaşına: "Sam amcanın hiç işi yok, senin kıçını korumak için 1 000 000 $. harcayacak öyle mi?" demiştir.
Nano giysi, giyen kişi öldüğünde geride herhangi bir iz bırakmamak için kendi kendini yok etme mekanizmasına sahiptir. Bu işlev nano giysiyi rakiplerin ele geçirmesini önlemek için kullanılır.
Nano giysi karakterin sağlığını sürekli iyileştirme yeteneğine sahip olduğu için ilk yardım çantalarına hiç gerek duyulmaz. Ancak, tüm hareketler giysinin yenilenebilir enerji rezervini tüketmektedir; enerji zırh modunda iken daha hızlı şarj edilir. Giysi, oyun içi çarpışmalara önemli bir taktik unsur niteliğindeki fare jesti (İngilizce: Mause gestures) kullanılarak modlar arası geçiş hızlıca yapılabilmektedir. Giysinin maskesi olan kask içersine entegre edilmiş bir baş-üstü göstergeye (İngilizce: Head-Up Display) ayrıca sahiptir, bu gösterge taktik harita ve güncel sağlık durumu gibi verilerin ekrana yansımasını sağlar. Bu sebeple, doğada görünen tüm bilgiler elektroniktir, bazı acil durumlar sırasında boot çıktısı ve görsel bozulma gibi görüntüler ekranda belirir. Çifte radyo, cep bilgisayarı (İngilizce: PDA), görsel-işitsel bilgi kayıt olanağı ve bunun yanısıra gece görüşü ve (dürbün için geçerli) resim sıklık oranını değişikliği dahil olmak üzere birçok özellik tek oyunculu mücadele bölümünde erişimi mümkündür.
Silahlar [değiştir]
Oyuncu, çoğu birinci şahıs nişancı tarzı oyunlarda bulunan standart silah yelpazesine erişebilmektedir. Bunların dahilinde hem alışılmış silahlar (tabanca, iki tüfek, çifte ve diğerleri), hem de bilim-kurgu silahları (Gauss silahı), bunun yanında uzaylı silahı olan (İngilizce: MOAC – Molecular Accelerator : Moleküler Hızlandırıcı) bulunmaktadır. Tüm silahlar üzerinde uygun ağızlık (alet, edevatlar) ile değişiklik yapılabilmektedir ve bu cihazlar oyuncuya varsayılan olarak verilebilmekte, ele geçirilen silah ile sağlanmakta veya çok oyunculuda satın alınabilmektedir. Bir kere satın alındı mı sadece ölüm, senaryo veya tek oyunculuda konunun gelişimi sırasında stokların kaybolması ile ortadan kalkabilmektedir. Normal oyun sırasında oyuncu tüfeğine flaş ışığını takarsa, hiçbir zaman kaybolmaz ve oyun ilerlerinde kullanıma hazır halde olur.
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla