Tekil Mesaj gösterimi
Alt 08-28-2015, 05:35 PM   #2
meltem
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart

Move desteği oyunun merak edilen yönlerinden birisi.

Bu noktada ön sürüme bir ara verip Helgan gezegeninden, daha doğrusu üçüncü oyunda gideceğimiz mekanlardan bahsetmek istiyorum. Serinin üçüncü oyunu için en zengin çevre detaylarını sunacağını söyleyebiliriz. Gerek demosu, gerekse de daha önce yayınlanan videolarından bir çok farklı mekâna, kısacası Helgan gezegeninin önemli noktalarına gideceğimizi çıkarıyoruz. Gideceğimiz mekanlar arasında fabrikalar, yaratıklarla kaplı ormanlar, karlı ve buzlu alanlar gibi farklı mekanlar bulunuyor. Ayrıca bu mekanlarda oynanışa etki eden bir çok faktörle de karşılaşacağız. Oyunun teknik yönünü de ön plana çıkaran bu detaylarda örneğin karlı alanlarda kar fırtınası çıkacak ve buna bağlı olarak görüş alanımız düşebilecek. Ayrıca mekana göre değişen atmosfer şartları da oyunun teknik yönden başarısını gözler önüne seriyor. Örneği fabrika kısmında havada uçuşan parçacıklar veya karlı alanlarda gene havada uçuşan karlar, atmosferi tamamlayan unsurlar olacak.


Grafik ve atmosfer


Killzone 3’ün yapay zeka konusunda ise bazı ufak problemleri hala bulunuyor. Ön sürümde uzun bir hendeğin diğer ucundaki Helgast’lara koşarak saldırdım ve bu saldırı sırasında maalesef beni vuramadılar. Sadece birkaç sıyrık sonucu bıçağımla her ikisini de hallettim. Bu noktada yakın dövüş sisteminden de bahsetmek istiyorum çünkü bazı anlarda oyuncuyu havaya sokacak aksiyonlar yaşanabiliyor. Mesela arkadan gizlice yaklaştığınız düşmanı boynundan kavrayarak boğazına bıçak saplayabiliyor veya tek bir hamle ile boynunu kırabiliyorsunuz. Düşman size doğru dönük ise küçük bir arbede yaşanabiliyor. Gene bir örnek ile açıklayacak olur ise birden karşınıza çıkan düşmanı kafasından tutarak duvara vurabiliyorsunuz. İşte tam bu anda zamanlamayı iyi ayarlayıp bitirici darbeyi vurmalısınız. Zamanında tuşa basmasanız rakip elinizi tutup sizi itebiliyor ve bu da zorlu bir mücadele anlamına geliyor. Yapay zekaya geri dönecek olur isek uzak anlı çatışmalarda ise rakibin iyi iş çıkardığını söyleyebiliriz. Sürekli sipar alıyor ve uygun anı kollayarak size ateş ediyorlar. Veya siper alanını değiştirebiliyorlar. Kısacası yapay zeka konusunda Guerrilla Games’in çıkış tarihine kadar biraz daha uğraşması gerekebilir.



İşte bu robot bizi baya uğraştıracak.

Gelelim oyunun grafiksel durumuna. Killzone 3 grafiksel olarak oldukça iyi duruyor. Zaten ikinci oyun ile başarılı bir şekilde karşımıza çıkan yapım ekibi, üçüncü oyunda bu grafiksel detayları bir adım daha ileri taşımış. Başarılı bir atmosfere sahip olan oyundaki savaş alanı sadece sizden ibaret değil. Arka planda dinamik bir çevre ve başka çatışmalarda bulunuyor. Oyunun ön sürümünde ilk kısımlarda bizim çatışmamız şekillenirken arka planda ise çok daha büyük bir savaşın olduğunu hissediyorsunuz. Bu da zaten oldukça sağlam olan oyun atmosferini daha da hissedilebilir kılmış.

Grafiklerin ve kaplamaların gene başarılı bir şekilde karşımıza çıktığını söylemeliyim. Grafiklerde beni en çok etkileyen kısım ise karakter detayları oldu. Özellikle ana karakterler üzerinde fazlasıyla durulduğunu görüyoruz. Diyaloglarda karakterlerin yüz ifadeleri değişiyor ve bu yüz ifadelerinden nasıl bir ruh halinde olduklarını anlayabiliyoruz. Grafiklerdeki göze çarpan en büyük sorun ise kaplamalarda gözüken bazı geç yüklemelerdi. Oyunun HDD’ye yüklenmediğini ve ön sürüm olduğunu düşünürsek muhtemelen tam sürümde böyle bir problem olmayacaktır.


Gene bir örnek ile açıklayacak olur ise birden karşınıza çıkan düşmanı kafasından tutarak duvara vurabiliyorsunuz. İşte tam bu anda zamanlamayı iyi ayarlayıp bitirici darbeyi vurmalısınız.


Grafiklerde dikkat çeken bir diğer nokta ise partikül efektleri oluyor. Oyunun ön sürümünün ortalarında dev bir robot ile mücadele ediyoruz. Bu dev robotun ise farklı silahları mevcut. Normalde makineli tüfek tarzı bir atışı ile hedeflediği duvarları parça parça yıkan bu dev robot, sonlara doğru yaptığı saldırıda ise bu bölümdeki binaları tarumar edebiliyor. Boyunun bu kısmında bu dev robotu alaşağı etmemiz gerekiyor. Robota yaklaştığımız alanda ise üç tane ufak bina görüyoruz. Yeri gelmişken burada çoklu füze gönderen ve hedefe kilitlenen W.A.S.P. Launcher adlı silahın favorilerinizden birini olacağını söylemeliyim.



Karakter detayları göz kamaştırıyor.

Normal atışlarında saklandığınız bu binalar sizi korurken lazer saldırısında ise binanın başınıza yıkıldığına şahit olabilirsiniz. Şahsen ilk oynayışımda bina başıma yıkıldığı için bir şey anlayamamıştım. İkincisinde ise bu lazer saldırısından koşarak kaçmaya çalıştım. Arkamı döndüğümde ise binaların paramparça olduğunu gördüm. Merak ettiğim nokta ise bu tür partikül efektleri oyunun genelinde mi yoksa sadece belli alanlarda mı karşımıza çıkacak? 3D desteğine de sahip olan oyunun grafiklerinde bahsetmek istediğim son nokta ise silah detayları. Oyunun bu konuda da oldukça başarılı olduğunu görüyoruz. 3D konusunda ise oyunun E3 fuarında bir çok site ve dergiden “3D grafiği en iyi sunan oyun” ödülünü aldığını da hatırlatmak istiyorum.

Killzone 3’ün multiplayer modları için ise bildiğiniz gibi geçtiğimiz ay bir beta yapıldı. Hemen hemen ikinci oyununkisine benzer modlara sahip olan multiplayer modları bazı oyun dinamikleri ile çok daha zenginleştirilmiş bir şekilde karşımıza çıkacak. Örneğin hikaye modunda da kullanacağımız JetPack ve robot kullanımı oyunun multiplayer modlarında da yer alacak.

Sonuç olarak Killzone 3 ikinci oyundan çok daha başarılı bir şekilde karşımıza çıkacağa benziyor. Multiplayer modları ve ana senaryo için çok daha titiz çalışan yapım ekibinin var olan ufak tefek hataları düzeltmek için ise kısa bir zamanı var.
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla