OyunKolik  

Go Back   OyunKolik > Bilgisayar Oyunu İndir > Action-Survivor-RPG (3rd Person)

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 01-14-2016, 03:52 PM   #1
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl Full indir Torrent Tek Link



S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl Full indir Torrent


Oyun Hakkında

Bilgi:</I>:
Çıkış Tarihi : Mart 2007
Oyun Türü : FPS

Oyun dünyası için Mart ayı oldukça hareketli geçiyor. Merakla beklenen birçok oyun yavaş yavaş çıkmaya devam ediyor. İsmi daha önce Oblivion Lost olan ve sonradan Shadow of Chernobly olarak değiştirilen Stalker’in yapımına uzun süredir devam ediyordu. Yapımcılığını GSC GameWorld’ un üstlendiği FPS oyunu çeşitli nedenlerden dolayı sürekli ertelendi. Çıkış yılan hikayesine dönmüştü. Hatta ertelemeler sonucunda oyundan umudunu kesenler bile oldu. Ancak GSC GameWorld oyun severlere geçtiğimiz günlerde bir sürpriz yaptı ve oyunun çoklu oyunculu betasını çıkarttı. Yapımın son halini deneme fırsatı bulan oyuncular ufak tefek eksikler dışında oyunu beğenmişlerdi. Çoklu oyunculu betadan sonra nihayet tam sürüm duyuruldu ve oyun geçtiğimiz günlerde piyasaya çıktı.

S.T.A.L.K.E.R’ i diğer oyunlardan farklı kılan, yaşanmış Çernobil felaketini konu alıyor olması ve Çernobil’in yaşadığı yerde geçmesi. Lafı fazla uzatmadan merakla beklenen S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl’ i incelemeye başlayalım. Bakalım S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl bu kadar uzun bir süre bizleri beklettiğine değmiş mi?

26.Nisan.1986

Giriş yazısının sonunda dediğim gibi S.T.A.L.K.E.R. yaşanmış gerçek bir olayı konu alıyor. Belki de oyunun Çernobil felaketinin yaşandığı yerde geçmesi oyuna duyulan ilgiyi bir kat daha arttırıyor. İlk olarak tarihte acı bir yeri olan Çernobil felaketini hatırlayalım...

Çernobil’den sonra bölgede meydana gelen olaylar ve değişimler işi daha ilginç boyutlara getirir. Şöyle ki; Çernobil’deki patlamalar sonucunda çıkan yangına müdahale eden itfaiyecilerden bazıları, kısa bir süre zarfından sonra ölür, bazıları ise kanser olur.

Yapılan araştırmalarda bu tip olayların meydana gelmesinde, bölgede çıkan radyasyonun etkili olduğu belirtilir. Ayrıca radyasyondan sadece insanlar değil, hayvanları da etkilenir. Hayvanların hormonal dengeleri bozulur ve fiziksel bazı değişimler geçirirler. Adeta mutasyona uğramış yaratıklara dönüşler. Felaketin yaşadığı yerde doğal bitki örtüsü de yok olmuştu. Kısacası Çernobil felaketi Dünya’yı uzun bir süre etkisi altına almıştır ve hala felaketin etkileri günümüzde de devam etmektedir.

Farklı menü ara yüzü

Uzun süredir beklediğim oyun nihayet çıkmıştı. Vakit kaybetmeden oyunu aldım ve yükledim. Kurulum bittikten sonra heyecanlı bir şekilde oyunun masaüstündeki ikonuna tıkladım. Karşıma S.T.A.L.K.E.R.’e yakışır bir menü ara yüzü geldi. Menünün arka planında yanan bir fabrika ve kırık duvarda S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl yazıyordu. Duvarın önüne konulmuş çeşitli silahlar ve teçhizatlarda hoş durmuştu. Menü tablosu da ara yüze uygun tasarlanmış.

Oyunun menüsü klasik hazırlanmış. Biz hemen menüden Options kısmına girip oyunun ayarlarını yapıyoruz. Grafik ayarlarını yaparken seçeneklerdeki “Render” kısmı oyundaki FPS akışı için önemli. “Render” kısmında üç tane seçenek bulunuyor. Bunlar; Full Dynamic Lighting, Object Dynamic Lighting ve Static Lighting. Sistemi güçsüz olanlar FPS artırımı için Static Lighting seçeneğini seçebilirler. Diğer iki seçenek FPS’ yi düşürüyor. Bunlarda sistemi yeterli olanlar için düşünülmüş. Stalker geç çıktı diye sakın grafikleri eski sanmayın. Her ne kadar geç de çıkmış olsa, grafikleri günümüz bazı oyunlardan kat kat iyi durumda. O yüzden sisteminize göre grafik ayarlarını yapın. Grafik dışında ses, çözünürlük, Shadow ve Antialiasing gibi ayarları yapıp oyuna giriyoruz.

Ölümle yaşam savaşı

Yıl artık 2006’dır. Çernobil felaketi geçeli 20 yıl olmuştur. Her şey düzeldi derken aniden büyük bir patlama gerçekleşir. Patlamanın etkisi çok büyük olur ve Nükleer Santrali cehenneme dönüşür. Artık tek amacımız hayatta kalmak ve hayatta kalmak için öldürmektir. Oyunda Stalker denilen bir avcıyı yönetiyoruz. Yeni oyun dedikten sonra başlangıçtaki videoyu izlemenizi tavsiye ederim. İçinde bulunduğumuz durumu bu video çok iyi anlatıyor.

Videonun bittiği yerde oyun başlıyor. Yeraltında depo gibi bir yerdeyiz, karşımızda bir adam var. İstersek adamdan silah veya teçhizat alabilir, istersek de adamla konuşup ilk görevimize başlayabiliriz. Görevleri NPC’lerden konuşarak alıyoruz. Görev tamamlandığında görevi aldığımız NPC bize para ödülü veriyor. Bizde aldığımız parayla silah, zırh gibi materyalleri satın alabiliyoruz. Oyunda NPC’lerle aramızı iyi tutmalıyız. Eğer iyi tutarsak ilerleyen görevlerde bizlere yardım ediyorlar. Oyundaki görev sayıları sınırsız diyebilirim. Haritanın çok büyük olduğunu düşünürsek bu normal. Ana ve ek görevleri de katarsak oyun kolay bitmiyor. Zaten belli bir senaryoya uymak gibi bir zorunluluk olmadığı için özgürce hareket edebiliyoruz. Oyundaki bölümler “Level” atlamalı olarak hazırlanmış. Verilen görevleri yerine getirirken çeşitli bölgelere hareket ediyoruz, belli bir süre sonra bulunduğumuz bölgenin farklı bir noktasına geldiğimizde level atlayıp, başka bir bölgeye geçiyoruz.

Başka birliklere destekte bulunmak, bir bölgedeki yaralı askeri istenilen yere taşımak, düşman bölgesine baskın yapmak gibi birçok görevlerimiz bulunuyor.

Oyunda dikkatimi ilk çeken devasa olarak hazırlanmış oyunun haritasıydı. Harita o kadar büyük yapılmıştı ki, Çernobil Nükleer Santral’i ve çevresi tamamen haritaya aktarılmış. Hareket alanımızda sınırsız, tabii ki bu kadar büyük bir haritada kaybolma gibi durumlarda olabiliyor. Kaybolduğunuz zaman düşman Stalker’ların bölgelerine de girip istemeden çatışmalara girebiliyoruz. Oyunda tabir-i caizse aksiyona ve çatışmaya doyacağız. Hareket alanımız çok geniş olduğu için her an çatışmaya girebiliyoruz. Attığımız her adıma dikkat etmelisiniz. Dikkat edin avlanayım derken av olmayın.

Önemli tehlikelerden biri ise belirli yerlerde oluşan radyasyon sızıntısı. Radyasyonlu bölgeye yaklaştığımızda sinyal sesi geliyor, bölgeye tamamen girdiğimizde ise bu ses daha da artıyor ve sağlığımız düşüyor. Radyasyon dışında manyetik fırtınalar da tehlike yaratıyor. Birden bire oluşan bu fırtınalar bizi içine çekip parçalayabiliyor. Bunun dışında doğa ile de mücadele etmek zorundayız. Hava şartları durumunda yıldırım veya şimşek çarpması gibi olaylara da dikkat etmelisiniz. O yüzden bu tehlikelere karşı gözünüz açık olmalı.

Çernobil’e uygun grafikler

Gelelim oyunun belki de en çok merak edilen konusu olan grafiklere. Çoğu kesim Stalker’ın geç çıkması nedeniyle grafiklerin eskimiş olduğunu düşünebilir. Ancak bu hiç de öyle değil. Her ne kadarda grafiksel anlamda güzellik sunmasa da, eklenen görsel efektler oyuna olumlu bir etki sağlıyor. Grafikler genel olarak koyu tonlarda hazırlanmış. Oyunun Çernobil’in yaşandığı yerde geçtiğini düşünürsek böyle olması gayet normal. Önce modellemelerden bahsedelim. Çevre modellemeleri bulunduğumuz yere uygun tasarlanmış. Rüzgârın etkisiyle ağaçların ve yerde duran otların hareket etmesi göze hoş geliyor. Hasar gören ve yanan binalar, parçalanmış araçlar gibi modellemeler normal çevreye uygun hazırlanmış. Karakter modellemeleri de detaylı olmuş diyebilirim. Askerlerin üstlerindeki üniformalar ve elindeki silahlarla görünüş bakımından iyi bir uyum yakaladıklarını söylenebilir. Dinamik ışıklandırmalar ve gölgelendirmelerde dikkat çekiyor. Yanan bir ateşin sabit olarak değil de hareketli olarak yanması ve etrafa kıvılcımlar sıçratması gerçekçi bir detay olarak karşımıza çıkıyor. Karakterlerin gölgesi ışık yansıması sonucu değişiklik gösteriyor ki bu da yapımcı firmanın bütün detayları düşündüğü ortaya koyuyor.

Yapay zekaya değinecek olursak, GSC GameWorld bu konuda dersine iyi çalışmış gibi görünüyor. Radyasyondan etkilenip mutasyona uğramış hayvanlar bize durup dururken saldırmıyor. Eğer onları korkutacak ya da rahatsız edecek bir durum olduğu zaman saldırıya geçiyorlar. Ancak şöyle bir durumda var, bize saldırmaları sonucunda eğer üstünlük sağlayamazlarsa canlarını kurtarmak için kaçıyorlar. Çernobil’de yaşamlarını sürdüren bir diğer Stalker grubu ile sürekli mücadele edeceğiz. Onlarda bizim gibi hayatta kalmak için savaşıyor. Haritanın da sayesinde sınırsız hareket alanımız olduğu için, düşman Stalker’ ların bölgesine girebiliyoruz. Örneğin tek başına gördüğümüz düşman Stalker’nı öldürdüğümüz zaman diğer Stalker’lar silah sesini duyup harekete geçiyor.

Kalabalık halde saldıran düşmanlar yapay zekaları sayesinde bölgeye yayılarak ilerliyor. Ateş ettiğimizde siper alarak kendilerini koruyup üzerimize doğru geliyorlar. Ayrıca düşmanlar gövdelerinden veya bacaklarından vurulduğu zaman hemen ölmüyorlar, hatta vuruldukları yere göre tepki veriyorlar. Ancak kafalarından vurulduğu zaman tek seferde ölüyorlar.Oyunda ara sıra takım çalışması da gerekiyor.

Telsiz ile haberleşip bir başka bölgedeki birliğe yardım ediyoruz. Genel olarak bu tür durumlarda tek başınıza çatışmak isteyeceksiniz, ancak oyunun zorluk seviyesi o kadar zor ki bunu yapmakta zorlanabilirsiniz. Düşmanlar toplu halde saldırıp bölgeye yayılarak ilerliyor, onun için her taraftan düşmanla çatışma haline girmek mümkün. O yüzden siper alarak saldırmak en mantıklısı. Oyun silahlar konusunda oldukça cömert davranmış. Silahları; Shotguns, Assault Rifles, Sniper ve Heavy gibi gruplara ayrılmış durumda. Bazı silahları çevreden bazılarını ise satın alarak sahip oluyoruz. Bunların dışında; zırhlar, mermiler el bombaları, sağlık paketi, gece görüş dürbünü, radyoaktivite ölçen alet vs gibi teçhizatlarda sahip olabiliyoruz.

FPS oyununda RPG öğesi

Oyunda silah, cephane veya sağlık paketleri konusunda pek sıkıntı çekmeyeceksiniz. Öldürdüğünüz düşmanların üzerini aradığınız zaman silah, cephane ve sağlık paketlerini fazlasıyla bulabilirsiniz. Sağlık paketi demişken yapımcılar sağlık kutularının yanı sıra, votka, ekmek, balık, salam gibi yiyecekleri de koymuş. Stalker sadece normal bir FPS değil içinde RPG öğelerini de barındıran bir oyun. RPG oynayanlar envanter sistemini bilirler. İşte bu sistem Stalker’da da bulunuyor. Çevreden veya öldürdüğümüz düşmanların üstünden aldığımız silah veya eşyanın hepsini yanımıza alamıyoruz. Belli bir alma kapasitesi bulunuyor. Az ama işimize yarayacak silah ve eşyayı yanımıza alabileceğiz. İşe yaramayanları etraftakilere satarak da para kazanabiliyoruz. Ayrıca oyunda şöyle bir ayarlamada var, eğer çok fazla silah veya eşya yüklenirseniz daha az koşuyor ve bir süre sonra yürümekte bile zorlanıyoruz. O yüzden her silahı veya eşyayı alıp, envanterinizi doldurmayın.

Oyun sesler konusunda başarılı. Konuşmalar Rusça, ama İngilizce yazılarla bizde cevap verebiliyoruz. Ancak askerlerin konuşmaları beni biraz sıktı, seslendirmeler daha iyi olabilirdi. Onun dışında bulunduğumuz bölge itibari ile etraftaki sesler kulağımızı rahatsız etmiyor. Rüzgarın uğultusu, yürürken bastığımız otların sesi, yağan yağmurun sesi, çakan yıldırımların sesleri gibi bütün ayrıntılı efektleri duyuyoruz. Silahların sesleri de doyurucu, çatışma başladığı zaman silah sesleri her taraftan geliyor. Yani silahın sesleri karışmıyor, kulağa dolgun geliyor.

Oyunun belki de en çok beğendiğim noktası, değişen hava şartları. İnanılmaz gökyüzü manzarası eşliğinde oyunu oynamak zevkli oluyor. Grafik motoru üstüne düşeni fazlasıyla yapmış. Bir bakmışsınız hava günlük güneşlik bir bakmışsınız ki, siyah bulutlar etrafı kaplamış ve yağmur başlamış. Özellikle şimşek çarptığı zaman ki görüntü gerçekten etkileyici. Şimşek çarptığı zaman ağaçların olduğu tarafa bakın, şimşeğin yansıması çok iyi optimize edilmiş.

Ancak oyunda bir hata var, sisteminiz ne kadar yüksek olursa olsun şimşek çarptığı zaman oyun kısa süreliğine donuyor. Umarız yapımcılar bu hatadan ötürü oyuna bir yama çıkartırlar. Hava şartları bazen silahları da olumsuz etkiliyor. Yağmurlu havalarda yerden aldığımız silahların bazıları tutukluk yapıyor. Bazen kırık bir silah aldığımız zaman ekranda kırık silah işareti çıkıyor.

Oyuna rütbe sistemi de konulmuş. Nedir bu rütbe sistemi? Görevlerde ne kadar başarılı olursanız rütbenizde o kadar artıyor. Rütbeniz arttığı zaman diğer Stalker arasında bir farkınız oluyor ve çeşitli imkânlara sahip oluyorsunuz. Örneğin almak istediğiniz zırh veya silahlar var, paranız bu teçhizatları almaya yetiyor ancak rütbeniz bu teçhizatları almaya izin vermiyor. İşte bu durumda o teçhizatları alamıyorsunuz. O yüzden başarıyla yaptığınız her görev size belirli bir rütbe kazandırıyor. Oyun yapım aşamasındayken araç kullanma özelliğinin olacağı belirtiliyordu. Ancak yapımcılar son yaptığı açıklamada araç kullanma özeliğinin oyunda kaldırıldığını açıkladılar. O yüzden oyunda araç kullanamıyoruz. İlerde araç kullanma modu gibi bir şey yapılabilir, çünkü oyun içinde araçlar için gerekli kodlar duruyor. Yani araçlar aslında yeniden kullanılabilir. bunlar dışında Stalker için aslında farklı modlar da yapılmaya başlandı.

Oynanabilirlik konusunda Stalker bizi çok fazla zorlamıyor. Her FPS’de olan klavye ve fare kullanımı Stalker’da da mevcut. Sağa ve sola eğilme, karanlık ortamlarda el feneri açmak gibi şeyleri oyunda uygulayabiliyoruz. Oyunun geniş haritası sayesinde ilk başlarda haritayı kullanmakta zorlanabiliriz ancak oyuna alıştığımız zaman haritayı da çok rahat kullanabiliyoruz. Ekranın sol alt köşesinde bir bar görünüyor. X tuşuna bastığımızda sürekli koşabiliriz tabiî ki bu esnada o barda doluyor. Tekrar X tuşuna bastığımızda yürümeye geçiyoruz ve bar yavaşça aşağıya iniyor. Oyun belli aralıklarla kayıt yapıyor, Bazı önemli görevler sonrası kayıt olmadığı için siz kendiniz kayıt yapmalısınız.

Çoklu oyuncu yok mu?

Böyle bir oyunun çoklu oyuncusu olmaz mı? Çoklu oyuncu sevenler için Stalker farklı bir deneyim olabilir. 32 oyuncuya kadar destek veren çoklu oyuncuda; Deathmatch, Team Deathmatch ve Artefacthunt gibi modlar da bulunuyor. Ayrıca Artifact Hunt, Team Play ve Free For All ufak modlar da var. Bağlantılı olarak diğer oyuncularla eğlenceli anlar yaşabilirsiniz. Ayrıca diğer oyuncuları öldürdüğümüzde para kazanıp, Singleplayer’da olduğu gibi silah ve teçhizat satın alabiliyoruz. Singleplayer’da karşılaştığımız radyasyon gibi tehlikeler çoklu oyuncuda da karşımıza çıkıyor. Bunun gibi tehlikelere Singleplayer'da olduğu kadar, Multiplayer'da da dikkat etmenizi öneririm.

Yapımı uzun süren bir oyun Stalker, her ne kadarda şahane grafikleri de olmasa da, oyun içindeki görsel efektleri, aksiyon kokan atmosferi ve sınırsız hareket alanıyla bağımlılık yapıyor. Yaşanmış Çernobil felaketini konu alması oyuna daha çok ilgi uyandırıyor. Kısacası görsellik dışında; oyuncuyu eğlendiren ve bir senaryoya bağlı kalmadan özgürce hareket ettiğimiz bir yapım. Kimi oyunculara göre beklentilere karşılamıyor olabilir ama FPS türünü sevenlerin arşivlerinde muhakkak S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl bulunmalı. Eğer farklı bir FPS arıyorsanız, uzun zamandır sizi oyalayacak kalite bir yapım istiyorsanız, Stalker tam size göre sakın kaçırmayın.




Nfo

Nfo</I>:





Sistem Gereksinimleri

Sis. Bilgisi</I>:
İşletim Sistemi: Windows 2000/XP SP2
İşlemci: Intel Pentium 4 2.0 Ghz ya da eşdeğeri
RAM: 512 MB RAM
HDD: 10 GB
Ekran Kartı: 128 MB DirectX 8.0 FX5700 / Radeon 9600 Ekran kartı

Crack : Mevcut
Dil : İngilizce

Dosya Türü : Sanal Sürücü (.iso)

Açabilmeniz için önerdiğimiz program : Alcohol %120 veya Daemon Tools
(Daemon Tools Lite programını indirmek ve resimli kurulumuna bakmak için TIKLAYIN!!!)
Part Sayısı: Tek Link
Boyut:
3.2 GB

meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 08:18 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Canlı bahis siteleri istanbul escort eryaman escort bursa escort bursa escort bursa escort

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35