OyunKolik  

Go Back   OyunKolik > Oyun Bilgileri > Oyun Anlatımları ve İncelemeleri

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 05-24-2015, 10:13 AM   #1
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart Halo Wars (X-Box 360) (İnceleme)

UNSC'lerin geçmişi ve geleceği ellerinizde...
"Yazı için Barış Terun'a teşekkür ederiz."

Yüzyıllar geçmiş teknoloji hayal gücünün ötesinde ilerlemiştir. Shaw-Fujikawa Translight Engine�ın geliştirilmesinden sonra, UNSC artık evreni keşfetmeye karar vermiştir. 200 yıl içerisinde 800 gezegen kolonileştirilir. Koloniler yapı bakımından ikiye ayrılmıştır: İç ve dış. Dünyaya yakın olanlar iç kolonilerdir. İnsan doğası sonunda devreye girer ve bir iç savaş çıkar. UNSC bunun üstüne, isyancıları hapsetmek için SPARTAN II Projesi�ni yaratır. Bir çeşit süper modern hapishanedir. Aradan sessiz 20 yıl geçer. Anlaşılmaz şekilde hapishane ile bağlantı kesilir. Hapishanede mi isyan mı çıkmıştır, belli değildir. UNSC bunu araştırmak için güçlerini yollar. Her şey açığa çıkar. Conevant adı verilen tuhaf uzaylı ırkı bir katliama başlamıştır. Covenant, tanrıları Forerunner�ın adına insanlığa savaş ilan eder. Kısa bir sürede hemen hemen tüm dış koloniler yok edilmiştir. UNSC bir cevap vermek zorundadır. Cole Protocol adı verilen silah yaratılır.

Ve�

Xbox�un yükselişini sağlayan oyunların başında gelir Halo. Pek çok oyun severe göre gelmiş geçmiş en iyi aksiyon serisidir. Hele hele çoklu oyuncu modu ağızda harika bir tat bırakır. Oyun o kadar çok tuttu ki; yakın zaman önce film hakları, Universal Studio�larına 10 milyon dolar karşılığında satıldı. Sadece fanları izlese bile bu parayı kat ve kat çıkartacağı muhtemel.

Halo�nun ilk 3 oyununda United Nations Space Command�ları yönettikten sonra artık geçmişe dönüp olayları biraz kurcalamanın vakti gelmişti. Halo Wars, üç oyundan önceki durumları ele alıyor. Theocratic Alliance of the Covenant ve United Nations Space Command�ları kontrol edebilmek ayrı bir zevkli.



"Covenant'lar ile oynanabiliyor, fakat Covenant tarafı için ayrı bir senaryo bulunmuyor."

Güzel bir sinematiğin ardından oyuna alışmak, ancak birkaç dakika alıyor. Maceramız Harvest adı verilen bir koloni gezegeninde başlıyor. UNSC�nin Spirit of Fire adı verilen savaş gemisinin komutanı John Forge yönetiminde maceraya başlıyoruz. Temel olarak iki adet Tutorial oynuyor ve Covenant ile UNSC arasındaki farkları çözüyoruz. Bunları anlamak fazla zamanınızı almayacaktır. Birliklere kontrolümüz ise biraz kısıtlı. Onları seçip savaşa sokabiliyoruz, ama farklı gruplar halinde atayamıyoruz. Strateji fanları için bu önemli bir eksiklik.

Askeri güç

Savaşlar oldukça kolay. Yalnızca iki düğme kullanmanız yeterli. Askerlerinizi düşmanın peşinden yollayın ve özel yeteneklerinizi kullanın. Hepsi bundan ibaret. Askerlerimize Specific Rally noktaları atayabiliriz, ama yeni asker yaratamıyoruz. Bu da bizi bir anda savaşın heyecanından uzaklaştırıyor.


"Yapım strateji sevenlerden çok Halo hayranlarına hitap ediyor."

Kamera açıları da fazlasıyla sinir bozucu olabiliyor. Savaşın merkezinde en gerekli noktalarla ilgilenmemiz gerekirken, kendimizi gökyüzüne bakar halde buluveriyoruz.

Peki hep eksilerden mi bahsedeceğiz? Elbette hayır. Şimdi oyunun en zevkli yerine geldik. Marines, Spartans, Warthogs ve Scorpion tanklarına liderlik edebiliyoruz ki, bu başlı başına büyük bir keyif. Elbette Flamethrowers, Mechlike Cyclopes, Cobras ve Wolverine üniteleri de emrinize amade.

UNSC'lerin geçmişi ve geleceği ellerinizde...
Bu birliklerin hepsi özellikle düşman askerlere karşı korkunç derecede etkililer. Spartans için ayrı bir başlık açmalı. Sonuçta ortalama birimlerden güçlü değiller. Karşı tarafın sistemlerine sızıp korsanlık yapmakta da ustalar. Elimizde çok fazla birim olmayabilir, ama olan birimleri geliştirmek son derece eğlenceli.

Covenant güçlerinin maşallah eksikleri yok, fazlaları var. Enerji kılıcı kullanan Elite�ler, Brutes ve Hunters, UNSC kara birimlerine karşı panzehir gibiler. Önlerinde taşıt bulunca parçalamak gibi zararlı bir huyları var. Dehşet verici Battle Tank, güçlü Locust�lar ve doymak bilmez Scarabs�lar da yönetebileceğiniz birimlerden� Ancak burada çok önemli bir eksiklik bulunuyor. Covenant�ın tek başına oynayacağınız bir senaryosu yok. Yani harita seçeceksiniz veya çoklu oyuncu seçeneğinden yararlanacaksınız. Bu Halo gibi bir isme sahip oyuna yakışmamış. Eğer büyük bir ordu üzerinde hakimiyet kurmak istiyorsanız, yapımın başından beri kaynakları çok iyi korumalı ve kullanmalısınız. Her üstte belirli sayıda binaya sahipsiniz. Bu da sahip olduklarınızı kaybettiğiniz anda geri alamayacaksınız demek. Gerek UNSC gerek Covenant�ların sistemi aynı. Lakin savaş bir başlarsa, kaynakları fazla umursamayıp, savaşa odaklanıyorsunuz. Oyun sistemi bunu pratik biçimde sağlıyor. Senaryo modunda her şey biraz daha zor. Elinizde daha az kaynak var, gelişmeniz zor, sahip olduklarınızı korumak daha da zor� Kaynaklar az olsa bile strateji uzmanları bu görevleri başarmakta hiç zorlamayacak..


"Grafik efektleri ise muhteşem olmasa da, etkileyici. Üssünüz paramparça olunca dediğimi daha iyi anlayacağınıza eminim."

Birlikten kuvvet doğar

Halo Wars�un güzel yönlerinden biri de; arkadaşınızla güçlerinizi yarı yarıya paylaşıp senaryoyu birlikte oynama imkanınız. Yapımın senaryo modunda, aynı Halo 3�teki gibi gizli nesneleri bulup çıkarabiliyorsanız. Bunlar kuru kafaya benzer nesneler. Eğer hepsini ortaya çıkartırsanız ek görevler, ek yetenekler, hatta ek üniteler kazanabiliyorsunuz. X360 oyun sistemi aynı anda 6 oyuncuya kadar destek veriyor. Oynayabileceğiniz fazla harita olmaması ve ırk sayısının azlığı önemli bir dezavantaj.

Gerek senaryo seçeneği, gerekse çoklu oyuncu seçeneği olsun, liderleriniz özel yeteneklere sahipler. UNCS�li Cutter manyetik bir silah kullanıyor, John Forge�un değdiği yeri yakan özel bombaları var ve Anders şaha kalktığında düşmanları korkudan felç edebiliyor. Convent tarafını incelemek gerekirse; Brute Chieftain, Votex hasarı veren dehşet verici güç atakları yapabilir, Arbiter ise öfke ataklarıyla rakibi neye uğradığını şaşırtabilir.


"Her iki taraf arasında büyük çatışmalar yaşanıyor."

Halo Wars�un ara demolarına ise açıkça bayıldım. Öyle yerlerde, öyle şekillerde ortaya çıkıyorlar ve insanı şoke ediyorlar. Grafik efektleri ise muhteşem olmasa da, etkileyici. Üssünüz paramparça olunca dediğimi daha iyi anlayacağınıza eminim.

Halo serisinin olmazsa olmazı vardır, bu da muhteşem müzikleridir. Orkestra türündeki müzikleri kanınızı kaynatıyor, bazen de ruhunuzu arındırıyor. Çok özenli bir çalışma yapılmış. Seslendirmeler de oldukça profesyonel.

Halo Wars iyi bir oyun, ama asla bir dönüm noktası değil. Senaryo modu özellikle usta oyuncular için çok kısa sürüyor, aksiyon oyunlarında yaratılan ortama da pek yaklaşılamıyor. Çoklu oyuncuya sarılayım diyorsanız, ama bir bakmışsınız iki ırk arasında sıkışıvermişsiniz. Yapım strateji sevenlerden çok Halo hayranlarına hitap ediyor ve bu hayranların sayısı küçümsenemez. Eğlenmeme rağmen hayal kırıklığına uğradığımı itiraf etmezsem haksızlık etmiş olurum.
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 12:13 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Canlı bahis siteleri istanbul escort eryaman escort bursa escort bursa escort bursa escort

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35