OyunKolik  

Go Back   OyunKolik > Oyun Bilgileri > Oyun Anlatımları ve İncelemeleri

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 10-20-2016, 05:04 PM   #1
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart Age of Sail II - İnceleme

Age of Sail II - İnceleme

Age of Sail II, günümüze kadar yapılmış en iyi deniz savaşı simülasyonu.

Şüphesiz ki, TalonSoft'un Age of Sail II'si günümüze kadar yapılmış en iyi deniz savaşı simülasyonu. Orijinal Age of Sail, Wooden Ships & Iron Men ve the Man of War oyunlarının arasında incelersek de sınıfının en üstün oyunu bu. Ancak oyunun bir çok teknik sorun (bug) ve negatif yönlerle de geliyor. Oyun tamamlanmadan ve yeterince test edilmeden yayınlanmış olmasına rağmen çok güzel bir oyun.
Age of Sail II 1997'deki orijinal oyunun devamı olarak çıkıyor. Bu oyun için tam olarak bir 3D gerçek zamanlı deniz savaşı oyunu denilebilir. Bütünü 1775 ve 1820 yılları arasında geçen 100'den fazla senaryo ve 6 tane hikaye (campaign) içeriyor. (7. hikaye oyunun ilk yamasıyla ekleniyor). Senaryolar Constitution vs. Guerriere gibi küçük gemiye-gemi savaşlardan, Camperdown ve Cape St. Vincent savaşları gibi devasa filo savaşlarına kadar değişiyor. 1812 yılında Amerikan filolarının İngilizlerle savaşması gibi birkaç tane de uydurma savaşı da içeriyor. Oyunda senaryo editörünün olmaması bir eksiklik ancak aşırı sayıda önceden yapılmış senaryo içermesi bu eksikliğini kapatıyor sayılabilir.
Orijinal Age of Sail hayranları bu oyundaki görsel gelişmeyi hemen farkedecekler. Sea Dogs oyununda da kullanılan 3D motoru gerçekten çok etkileyici. Oyundaki her gemi üzerinde dolaşan tayfalarına kadar ayrıntılı olarak hazırlanmış, savaş sırasında yırtılan yelkenler, yangınlar ve parçalanan gemi gövdelerini görebiliyorsunuz. Bu motorda gemiler birbirine çok yaklaştığında poligonal karışmalar gibi birkaç ufak sorun var ancak genel olarak bakıldığında Age of Sail II'nin grafiksel yönü çok başarılı. Ek olarak, oyun müzikleri ortama gerçekten çok iyi uyuyor. Ses efektleri genelde iyi sayılabilecekten, top patlama sesleri biraz sönük kalmış... Kullanılan 3D motordan dolayı Sea Dogs oyununu andırsa da bu oyun konu ve oynanış tarzı olarak apayrı bir oyun.
Oyunda sığ sular gerçekten tehlikeli olabiliyor. Age of Sail II'ye karasal bölgelerin yakınında dikkat etmeniz gereken sığ sular ve keskin kayalar gibi öğeler eklenmiş. İyi bir kaptanın gemisini batırmamak için dikkat etmesi gereken bir çok öğe böylece yansıtılmış. Bu öğeler savaş stratejisinde oldukça büyük bir rol oynuyor...
Bazen de karasal tehlikelerin yanında kıyılara kurulmuş olan kalelerle de baş etmeniz gerekiyor. Bazı senaryolarda çeşitli kale tipleriyle karşılaşabiliyorsunuz. Ama ne yazık ki bu kaleler her zaman, olmaları gerektiği tehlikeli değiller. Kimi senaryolarda size çok büyük hasar verirken kimilerinde de tek bir atış yapmadan süs gibi duruyorlar.
Age of Sail II'deki kontroller fena sayılmaz. Bir gemiyi seçmek için ekrandan üzerine tıklanabiliyor veya listeden ismi seçilebiliyor. Her bir geminin mürettebatına ne tür atış yapılacağı, nereye odaklanacağı gibi çeşitli emirler verilebiliyor. Mürettebat yönetim ekranı, oyundaki en kullanışlı özelliklerden birisi: Buradan mürettebatınızın bir bölümüne hasar tamiri, diğer bir bölümüne yangınları söndürme veya karaya yanaşmış bir gemiyi tekrar yüzdürme emirlerini verebiliyorsunuz. Ayrıca gemilere binecek tayfa sayısını ve düşman gemilerini ele geçirdiklerindeki ödüllerini belirleyebiliyorsunuz. Bu yönetim ekranlarında bazı komutlar çok lüzumsuz olabilirken, aktif tamir mürettebatı gibi bir özellik uzun savaşlar sonunda zafer veya hüsran anlamına gelebiliyor.
Ek olarak gemilerinize özel gruplar ve dizilişler belirleyebiliyorsunuz. Gemi yönetim sistemi çok mükemmel olmasa da bu ayarlamalarla gemilerinizin emirlerinize biraz daha sadık olduğunu farkediyorsunuz. Örneğin bir grubu seçip bir çizgi boyunca dizilmelerini veya, saldırı dizilişine geçmelerini emredebiliyorsunuz. Nedense, oyunda senaryo başlamadan filonuzun dizilişini değiştiremiyorsunuz, oysa ki gerçek bir savaşta kaptan savaş için önceden hazırlığını ve dizilişlerini belirleyecek zamanı bulur... Bu zaman size verilmiyor ve onun yerine senaryo başlar başlamaz dizilişlerle uğraşmaya boğuluyorsunuz, ve çoğu zaman düşman gemileri oyun başlar başlamaz atış mesafesinde savaş konumunda başlıyorsunuz ve dizilişlerle uğraşmak gerçekten sinir bozucu olabiliyor...

Oyundaki şu kusur çok göze batıyor: Mesela 8 gemilik bir takım seçtiniz ve diziliş ve savaş taktiğini değiştirdiniz, bir anda gemileriniz afallayıp birbirine girebiliyor, 3 tanesi atışa başlarken, 4 tanesi boşboş duruyor, diğer birisi ise emrinizi dikkate almadan düşman filosunun içine dalabiliyor. Ve işin en sinir bozucu yanı, sizin takımınız böyle saçmalarken karşı filonun savaş durumu için gayet güzel dizilmiş, hazır bekliyor olması. Belli ki diziliş sistemi oyunda henüz tam oturtulmamış, bu yüzden oyunun yamaları çıkana kadar bu diziliş olayını bir yana bırakıp bütün gemilerinize tek tek emir vermek en mantıklısı olacaktır.
Karşı filoyla çatışmaya başladığınız anda sonuçlar pek de hoşunuza gitmeyebilir. Oyun, ufak çaplı çatışmaları kolaylıkla kaldırabilirken, çok fazla sayıda geminin çatıştığı büyük savaşlarda -Oyun henüz geliştirme aşamasında olduğu için- aşırı yavaşlayabiliyor. Çok hızlı bir işlemcisi ve 3D hızlandırıcısı olan bir bilgisayar bile bu gibi durumlarda 4-5 kare/saniye 'den yukarı çıkamıyor. Sadece denizde geçen savaşlarda sorun biraz daha az olsa da, özellikle karalara yaklaşıp yer yüzü şekilleri de işe karıştığında oyun tahammül edilmez bir hâl alıyor. Oyun ne kadar göze hoş geliyor olsa da bu 3D motorunun üzerinde çok ciddi geliştirmeler yapılması lazım.
Bilgisayarınızda kolay çalışabilecek ufak çaplı senaryolarda ise iki ana sorun daha var. Birinci sorun senaryolardaki zaman kısıtlaması. Deniz savaşında, oyun çok fazla uzadığında veya taraflardan birisi kaçtığında oyunun bitirilmesi çok mantıklı, ancak sizin düşmanla çatışıyor olduğunuz, gemiden gemiye çıkarma yaptığınız, belki 20 saniye daha olsa oyunu kazanacağınız bir anda, SİZİN ONAYINIZI BEKLEMEDEN OYUNUN BİTMESİ sinirleri çok yıpratabilir. Bu sorun özellikle kazanması nispeten zor, daha büyük senaryolarda ve hikayelerde çok daha büyük sorunlara yol açacaktır.
İkinci sorun daha az ortaya çıkıyor ancak en az önceki kadar sinir bozabiliyor: Çoğu senaryo açıklaması konuyla ilgisi olmayan, yanıltıcı veya en açık söyleyişle TAMAMEN YANLIŞ bilgiler içerebiliyor. Örneğin, Great Fleets hikayesinin ikinci görevinde "görev tamamlama noktası"na ulaştıracağınız her gemi başına fazladan puan alacağınız söyleniyor, ama haritada hiçbiryerde böyle bir nokta yok, daha da ilginci oyunda eskortluk yapacağınız gemiler de YOK. Aslında bu konuda yapmanız gereken oyunun başında karşınıza çıkan Fransız filosunu yok etmek, tabii konuda bundan hiç bahsetmiyordu.
Oyunda Fransızların yıllardan bağımsız olarak Napolyon dönemine ait üç renkli bayrakları yok, onun yerine alakasız bayrakları var. Gemi listesindeki kaydırma çubukları her zaman çalışmıyor, bilgisayarın kontrolündeki gemiler hiçbir neden yokken gidip en yakın kayalığa bindirebiliyor, ve görüntü ayrıntılarını değiştirdiğiniz menü çalışmıyor. Ek olarak önceden kaydettiğiniz bir hikayeye dönmeye çalıştığınızda bilgisayarınız sıklıkla çakılıyor. Genel olarak baktığımızda Age of Sail II daha bir çok ufak sorun içeriyor, ama yine de bazı zamanlarda oyun oldukça zevkli geçebilir. Çünkü oyunun dizaynı çok iyi ve görsel olarak mükemmel. Çoğu senaryo ve hikayede oyundaki konu ve tansiyon gerçek yaşam zamanı peryoduna çok iyi uyuyor. Ama şunu tekrarlamak lazım ki oyun henüz bitirilmeden yayınlandı. Bu nedenle bütün şu güzel grafikleri ve dizaynına rağmen teknik aksaklıklarından dolayı nefretinizi edinebilir.
SONUÇ:
Piyasada bu türde çok fazla oyun olmadığı için türü beğenenler satın alıp henüz tamamlanmamış bu oyunu deneyebilirler. Sadece yazıyı okuyup merak eden kişilere ise oyunun tamamlanmış sürümü çıkana kadar beklemelerini tavsiye ederim. (Bilenler bilir, Microsoft'un Age of Empires II : Age of Kings oyunu da daha tamamlanmadan piyasaya girmişti, ve adamların duvarlardan geçmesi veya savaşırken başka bir adama dönüşmesi gibi saçma sapan sorunları vardı. Ancak tam sürümü çıktığında ne kadar harika bir oyun olduğunu anlayabilmiştik)
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 02:12 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Canlı bahis siteleri istanbul escort eryaman escort bursa escort bursa escort bursa escort

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35