OyunKolik  

Go Back   OyunKolik > Oyun Bilgileri > Oyun Anlatımları ve İncelemeleri

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 10-21-2016, 06:04 PM   #1
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart Stronghold - İnceleme

Stronghold - İnceleme

Kalem! Evim, sığınağım, dayanağım. Halkımın ve benim mutlu olduğum yer. Doğmasam da öleceğim, varsa var; yoksa yok olacağım yer. Kalem:Hayatım..!


3D oyunlardan başı dönmüş, kılıç, kalkan, ok, yay, mancınık vb. kullanmaktan hoşlanan, kısaca ortaçağ stratejilerini seven (benim gibi) biriyseniz, ağzınızı sulandıracak, elinizi kaşındıracak, bileğinizi sızlatacak, yüzünüzde hain bir gülümseme belirmesine sebep olacak bir oyun var karşımızda: Stronghold. Oyunun ana konusu, adından da anlaşılacağı gibi kale savunması veya kale ele geçirmek. Tipik RTS öğeleri bu oyunda da mevcut. Sevilen oyunların, sevilen özellikleri bu oyunda harmanlanmış ve güzel konusuyla birlikte sağlam bir zemine oturtulmuş.Tüm bunlar oyunu almadan önce bende büyük bir iştah yarattı doğrusu. Oyuna başladıktan sonra ise küçük bir hayal kırıklığı yaşadım. Oyunu başlatırken; şimdi süper, adamı havaya sokacak cinsten bir animasyon vardır, diye düşünüyordum;havam söndü. Oyun aralarını iyi yapamamışlar. Blizzard'ın muhteşem animasyonları burada yok maalesef. Bence büyük bir eksi. Eğer credits bölümüne bakarsanız bu durumun sebebi biraz anlaşılıyor. Oyunu hazırlayan kadro biraz sınırlı. O yüzden, oyunu bir klasik haline çevirebilecek son fırça darbesini vuramamışlar. İlk hayal kırıklığından sonra, zamanla oyunu sevmeye başladım.

Bu oyunun bana ilk hatırlattığı oyun Lords of the Realms oldu. O oyunda kaleler sabit idi. Bunda ise odundan ya da taştan, çeşitli kuleler, kapılar kullanarak istediğiniz gibi kendi kalenizi yapabiliyorsunuz. Tabii eldeki kaynaklar oranında. Kaynakların bazıları tek adımda elde edilirken, bazıları üretim zincirini takip etmek zorundalar. Örneğin odun ihtiyacını gidermek için oduncu kulübesini kurmamız yeterli. Daha sonra boştaki köylülerden biri oduncu olarak göreve başlamakta ve ağaçları kesip işlemekte; odun sayısı yeterli sayıya ulaşınca da stockpile'a götürmekte. Ekmek üretmek içinse önce buğday tarlası kurulmalı, burada yetişen buğdaylar değirmende una çevrilmeli, son aşamada ise bu unlar fırında ekmek haline getirilmeli. Farklı yapılar, farklı sayıda köylüye ihtiyaç duyuyorlar. Köylü sayısının yeterli olabilmesi için popülaritenizin yeterli olması ve köylülerin barınacakları yerleri yapmanız lazım. Popülaritenin artması, vergi oranının düşük olmasına, yiyecek miktarının fazla olmasına ve dış tehlikelere karşı güvenliğin yeterli olmasına bağlı. Bütün bunları dengede tutmalısınız. Köylü sayısının da gereğinden fazla olması işsiz sayısını artıracak bu da memnuniyetsizliğin artmasına ve gereksiz kaynak tüketimine neden olacaktır. Kısaca benzer tüm strateji oyunlarında olduğu gibi kaynak yönetimini iyi yapmalısınız.

Bir bina inşa ederken diğer oyunlarda ya bir işçi binayı yapar ya da bina bir süre bina hizmete girer. Burada ise anında bina yapılmış oluyor. Bu arada Lord'un bulunduğu kalenin merkezindeki kısmın önünde ateş yakmış duran köylülerden biri veya birkaçı ilgili bina için çalışmak üzere oraya geliyor ve işsiz sayısı azalıyor. Ordu oluşturmak için de köylü şart. Yalnız orduya asker aldığınızda, işçilerden farklı olarak, kalenizdeki kontenjan artıyor ve asker olanların yerine yeni köylüler geliyor. Askeri birimler bakımından epey bir çeşitlilik sağlanmış. Başlangıçta okçularla oyuna başlıyoruz. Daha sonra kılıçlı, gürzlü, atlı vb. diğer birimler de devreye giriyor. Bunların dışında balista, kuşatma kulesi gibi saldırana avantaj veren birimler var. Askerlerin dışında mühendis ve merdivenci birlikleri de mevcut. Mühendisler kalede iseniz düşman üzerine yağ dökebiliyor ya da kaleyi onarabiliyorlar. Saldıran iseniz mancınık gibi birimleri yapabiliyorlar. Merdivenciler ise kaleye merdiven dayayıp surlara çıkmaya çalışıyorlar. Birimler güzel modellenmiş. Silah efektleri de fena değil. Karışık şekilde seçerseniz birimleri, seçim içindeki tüm ünitelerin ikonu araç çubuğunda birim sayısını da gösterecek şekilde beliriyor. Yine Ctrl ve 1,2...0 tuşları ile bunları numaralandırabilirsiniz. Kontrolde birimleri seçmek için önce seçili olan şeyi iptal edip yeni seçimi yapmak zorunda kalıyorsunuz, bu da kontrolü zorlaştırıyor. Okçular da menzil dışına ateş etmiyorlar. Halbuki menzile kadar yürüseler daha iyi olurdu.

Oyunda işaret levhalarının bulunduğu yerler, düşmanın haritaya girdiği noktalar. Bunlardan birkaç tane olabiliyor. Ayrıca savaş sisi de yok oyunda. Bu da düşmanı kollamayı kolaylaştırıyor gibi görünse de olay kale çevresinde geçtiği için bunların çok da önemi yok. Bu işaret levhalarının çevresinde belli bir mesafeye kadar bina inşa edemiyoruz. Daha doğrusu inşa ettiğimiz binalar düşmanın haritaya girmesiyle yıkılıyor. Eğer düşmanı daha ilk anda surlarla çevirme düşünceniz varsa böylece suya düşmüş oluyor. Aslında bu, oyun için bir bug ve bunun için bir patch yayınlanmış durumda.

Single player olarak iki bölüm var. Birinde savaş bazlı oyunları oynuyoruz, diğerinde ise ekonomik bazlı oyunları. Her ikisinde de hem campaign modu var hem tekli bölümler var. Multiplayer olarak da hemen her bağlantı şeklini destekliyor. Eğer bunlardan sıkılırsanız, kendi haritalarınızı yapabileceğiniz detaylı bir harita editörü de bulunmakta. Coğrafi şekiller oldukça çeşitlilik sergilemekte. Bunlar hem görsel açıdan hem de stratejik zenginlik sağlıyor. Coğrafi koşulları kullanarak dört tarafı çevrili olmayan kaleler ya da setler de yapabilirsiniz. Coğrafya uygun değilse karmaşık ve akıllıca düşünülmüş kaleler tasarlayarak düşmana feleğini şaşırttırabilirsiniz. Tabi yeterli kaynağınız ve zamanınız varsa. Düşman saldırıya geçtiğinde, binaları ancak düşmandan belli bir uzaklığa yapabiliyoruz. Aksi taktirde istediğimiz gibi duvar yapıp oyunu kilitleyebilirdik. Düşman yaklaşırken kale kapıları otomatik olarak kapanıyor. Hoş, açsanız da düşman duvarları yıkmayı ya da sulak alanları doldurmayı tercih ediyor. Kalenin düşmesi ancak Lord'un ölmesine bağlı. Lord'u ancak düşman üzerine saldırtırsak kontrol edebiliyoruz. Aksi halde kendi hareket ediyor ve en merkezdeki yapıda yer alıyor. Lord, genelde birçok düşmanı kendi başına haklayabiliyor ama fazla sayıda asker karşısında fazla dayanamayacaktır. Onun için Lord'a yani kendinize iyi bakmalısınız.

Oyun 800x600 ve 1024x768 olmak üzere iki çözünürlükte oynanabiliyor. İzometrik görünüşlü oyunda, 90 derecelik döndürme yapabiliyoruz. Göremediğimiz yere inşaat yapmak için gerekli bir özellik bu. Bunun dışında tüm yapıların yüksekliğini sıfıra düşürme, yani temel şeklinde gösterme özelliği de var. Özellikle kale duvarlarını yaparken, boşluk bırakmamak konusunda çok işe yarıyor.

Evet, açıklamamın başında da dediğim gibi biraz daha uğraşılması ve olgunlaşması gereken bir oyunu sürmüşler piyasaya. Özellikle grafiksel açıdan daha iyi olabilirdi. Klasik bir oyun olma şansını da böylece kaybetmiş. Oyun kötü değil ama daha çok meraklısına hitap ediyor. İkincisi çıkarsa belki çok daha iyi olur. Karar yine sizin..!
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 05:37 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Canlı bahis siteleri istanbul escort eryaman escort bursa escort bursa escort bursa escort

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35