OyunKolik  

Go Back   OyunKolik > Oyun Bilgileri > Oyun Anlatımları ve İncelemeleri

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 06-29-2015, 10:48 AM   #1
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart Wheelman - İnceleme (PS3)

Vin Diesel hızlı ve öfkeli

Vin Diesel ismi yabancı gelmeyecektir. Kendisini ''Riddick'' olarak da biliyoruz. Diesel'i; Pitch Black, Chronicles of Riddick, Fast and Furious filmlerinde izlemiştik. Beyaz perde dışında Vin Diesel, oyun dünyasına da aşina biri. 2004'te piyasaya sürülen Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay'de modellemesi ve sesiyle yer alıyordu. Hatta oyunla birlikte Riddick'in karanlıkta görme yeteneğini kazanmasını görürken ve filmde bahsedilen efsane Butcher Bay Hapishanesi'nden kaçış macerasını yaşıyorduk. Escape from Butcher Bay aslında Pitch Black ve Chronicles of Riddick'in öncesini ele alan senaryosuyla bizleri, ilk yaşanan hikayeye dahil ediyordu. Başarılı yapımdan sonra Vin Diesel yeni bir oyunla geri dönüyor, hem de bolca aksiyonla.

Hızlı ve öfkeli

Tigon tarafından yapılanWheelman'nin konusundan kısaca bahsedelim. Vin Diesel, Milo Burik isimli karakter olarak karşımıza çıkıyor. Burik, geçmişinde tanıdığı bir kadın için İspanya'ya Barcelona'ya gidiyor. Fakat çete savaşları arasında kalıyor ve macera başlıyor.

İsminden de belli olduğu gibi, Wheelman çoğunlukla arabalar ve motosikletlerle yapılan aksiyon üzerine kurulu bir yapım. Oyuna girmeden önce PS3'te biraz uzun süren bir yükleme oluyor, ondan sonra Wheelman'a başlayabiliyoruz. TPS olan yapım biraz Driver, biraz GTA ve biraz da Saints Row esintilerini taşıyor. Ancak bunu Hollywood aksiyon filmleri atmosferinde ve sahneleriyle sunuyor. Daha ilk sahnede kontrol bize geçince, İspanyol polisleriyle bir kovalamaca yaşıyoruz. Sokaklarda arabayla hızlıca giderken, polisler peşimize takılıyor ve bu sırada neler yapmamız gerektiği de bir kısım anlatılıyor.

Yapım içindeki araçların kontrolü genel olarak fena sayılmaz. Ama bazı zamanlar araçlarda aşırı derecede dönme ve kayma problemleri yaşanmıyor değil. Dönüşlerde aşırı savrulabiliyorlar. Araçların kontrolleri gerçekçi değil ve oyunun arcade'e ve aksiyona kayan yönünden dolayı da, araç kontrolleri basitleştirilmiş.



"Vin Diesel bir panter gibi diğer aracın üstüne zıplamaya hazırlanıyor."

Yapım içinde kullanabileceğimiz birçok araba modeli bulunuyor. Araba dışında artı olarak motosiklet de kullanabiliyoruz. Araç kullanmak zaten oyunun asıl noktası ve en çok aksiyonu yaşadığımız kısım. Genel olarak görevler de bunlar üstüne kurulu. Bir aracı takip etmek, bir başkasını yoldan çıkarmak veya patlatmak, bir aracı ele geçirip belirtilen noktaya götürmek, arabayla kaçan hedefi kovalamak, arabalarla çatışmalar yaşamak vs gibi görevler yapıyoruz. Arabalarla yaşadığımız aksiyon sahnelerinde, sağ analog'u iki kere sağa veya sola ittirdiğimiz zaman, aracımız sert ve ani bir hareketle yanındaki araçlara vurabiliyor. Böylece onları yoldan çıkartabiliyoruz ve zarar veriyoruz. Ayrıca silahımızla diğer araçlara ateş edebiliyoruz.

Wheelman'da zamanı yavaşlatma özelliği de yer alıyor. Ekranın sol alt köşesinde bir ibre var. Bu ibre hızlı gittiğimizde, bir yerlere çarpıp zarar verdiğimiz zaman doluyor. Dolduğunda ise arabadaysak araba içinde veya motosiklet üstündeyken, kamera Vin Diesel'e yaklaşıyor, ekranda bir hedef imleci beliriyor ve zaman da yavaşlıyor. Bu sırada rakiplerimizin lastikleri, benzin deposu belirli yerlerine veya hedeflerimize ateş edebiliyoruz. Bu özellik sayesinde aynı aksiyon filmlerindeki gibi sahneler yaşanıyor. Mesela motosiklet üstündeyken Vin Diesel, arka tekerleği kaldırıp, ön tekerlek üstünde motoru 90 derece döndürüp, ateş ediyor. Bu sahneler insanı havaya sokan cinsten. Ayrıca belirteyim, ibre dolduğunda artı olarak kullandığımız araca bir süreliğine turbo imkanı sağlıyor. Tabii ki bu iki özellik kısa bir süreliğine işliyor.

Wheelman'da başka ilgi çekici bir yanı da var. Karakterimiz kullandığı araçtan, hareket eden başka bir aracın üstüne zıplayıp, onun kontrolünü ele alabiliyor. Böylece patlamak üzere olan arabamızı veya motosikletimizi, araçtan inmeden kolay bir şekilde değiştirebiliyoruz. Yapmamız gereken başka bir aracın arkasındayken yuvarlağa basmak ve diğer aracın üstündeki işaret yeşil olunca bir kere daha yuvarlağa basıp, bırakmak. Bundan sonrasında Vin Diesel bir panter gibi diğer aracın üstüne atlıyor ve kontrol bize geçiyor. Bu özelliği zaten oyun boyunca bol bol kullanıyoruz. Görev gereği veya başka araç değiştirmek için başvurmamız gerekiyor. Açıkçası zamanın yavaşlayıp ateş ettiğimiz sahneler gibi, bu özellik de aynı Hollywood aksiyon filmi havasını veriyor.

Farklı yollar

Oyunda ağırlık araçlar üstüne, ancak araçlar dışında da aksiyona giriyoruz. Gears of War'daki gibi karakterimiz siper alıyor; makineli tüfek, pompalı, tabanca vs gibi silahları kullanabiliyor. Ancak yapay zekanın kötülüğünden dolayı, genelde rakiplerimiz atış poligonlarındaki hedefler gibiler. Kolay bir şekilde ölüyorlar. Aslında genel olarak oyundaki yapay zeka kötü. Bizim kovaladığımız veya peşimizden gelen araçlar olsun, yaya olarak kapıştığımız rakiplerimiz olsun zekadan nasiplerini pek alamamışlar. Mesela bizi kovalayan ve sürekli bize çarpıp zarar vermeye çalışan bir araç var. Eğer siz aracınızla durursanız o da duruyor ve çarpmıyor, sadece bekliyor. Aynı şekilde kovalamaca yaşarken, rakipleriniz siz hiç bir şey yapmadan saçma bir şekilde başka yerlere çarpabiliyor.

Select'e basınca, ana harita karşımıza çıkıyor. Buradan maillerimize de bakabiliyoruz. Ayrıca görev yerine gitmeden, direk olarak harita üstünden görev yerini tıklayıp, görevi alıyoruz. Toplamda 31 adet ana senaryo görevi ve 105 adet yan görev buluyor. Yan görevler genelde tek düze. Taksicilik yapmak, yolda giden başka bir arabayı ele geçirip belirli noktaya götürmek gibi şeyler. Özellikle yolda giden arabalar siz onlara yetişene kadar sessiz sakin biçimde gidiyorlar. Arkalarında belirdiğiniz gibi bir anda gaza basıyorlar. Eğer onların arkalarında kalırsanız yeniden yavaşlıyorlar. Genelde tüm arabalar hep tek düze bir güzergah üstünden gidiyor.

Yapımdaki polis faktörü GTA IV'tekinin aynısı. Eğer polisle başınız belaya girerse, polisler belli bir alanda sizi arıyorlar (Haritada da bu belli oluyor). Alan dışına çıkarsanız, peşinizi bırakıyorlar ve izinizi kaybettiriyorsunuz. Eğer aranma oranınız çoksa, daha büyük bir alan içinde sizi arıyorlar. Gene GTA'daki gibi polis seviyesi ekranda yıldızlarla gösteriliyor.

Tanıdık bir motor

Wheelman Unreal 3 grafik motoru ile yapılmış. Vin Diesel ve bir iki ana karakter haricinde modellemeler pek başarılı sayılmaz. Kaplamalar vasat duruyor. Ancak Barcelona'nın ve çevrenin tasarımı fena değil. Oyunda seslendirmeler de başarılı sayılır. Zaten Vin Diesel'in modellemesiyle birlikte sesinin de oyunda olduğunu belirteyim. Ses efektleri de yapım için yeterli. Müzikler de aksiyona ayak uydurmuş. Arabaların parçalanması ve çevresel etkileşim de başarılı duruyor. Kullandığınız araç patates gibi dağılmıyor. Etraftaki camlar kırılıyor, çöpler, tezgahlar dağılıyor, barikatlar yıkılabiliyor. Yalnız bazı ilginçlikler de yok değil. Mesela bir tren kovaladığınız görev var. Tünele girip treni kovalarken, karşı taraftan gelen başka bir tren aracınıza çarptığında, aracınız dağılıyor, ama patlamıyor. Böylesi enstantaneler de görmek mümkün.

Açık dünyaya sahip oyunda, isterseniz görev almadan Barcelona sokaklarında araba sürebilir veya yaya olarak yürüyebilirsiniz. Yalnız şehirde yaşayan insanlar ölü veya evlerinden dışarı çıkmıyor. Sokaklarda caddelerde gene araç görebiliyorsunuz, ancak insanlar neredeyse yok denecek kadar az.

Genel olarak Wheelman, oynanış olarak bir süre sonra tekrar ediyor ve görevler sıkıyor. Bu arada belirteyim, yapım filmin oyunu değil. Hatta bu sene içinde gösterime gireceği söylenen film, oyunun devamı olacak. Yani hikayeyi devam ettirecek. Vin Diesel faktörü, araçlarla atraksiyona girmek, rampa üstünden zıplamak, aksiyon filmi sahneleriyle Wheelman zaman geçirtebiliyor.




Vin Diesel ve Tigon bağlantısı

Vin Diesel

80'li ve 90'lı yıllarda Hollywood'da bolca bulunan, ancak 2000'ler ile beraber yokluğu hissedilen tarzda bir aksiyon yıldızı Vin Diesel. Yetenekleri sayesinde, geçmişte beyaz perdede karşılaştığımız uzun boylu ve kaslı kahramanlardan çok daha ayrı bir yerde duran başarılı aktör, çıkışını Er Ryan'ı Kurtarmak filmindeki Er Caparzo karakteriyle yaptı. Kısa bir süre sonra The Chronicles of Riddick ile dikkatleri üzerine çeken Vin Diesel, The Fast and the Furious, xXx, Find Me Guilty ile sinema sektöründeki yerini sağlamlaştırdı. Özellikle onsuz çekilen The Fast and the Furious devam filmleri beklentilerin çok altında kalınca, hayran kitlesini daha da artırdı. Hatta finalinde kısa bir süre göründüğü The Fast and the Furious: Tokyo Drift fan'larını sevince boğdu. Şimdilerde The Wheelman ve yeni bir The Fast and the Furious filmiyle karşımızda olacak olan deneyimli aktör, aynı zamanda sıkı bir de video oyuncusu.
Tigon Studios

Video oyun dünyasını çok yakından takip eden ve kendine ait Tigon Studios isimli bir oyun yapım şirketi bulunan Vin Diesel, şimdiye dek başarılı oyunlara imza attı. The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay ve The Wheelman adlı yapımları geliştiren ekip, şimdilerde The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena için ter döküyor.
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 01:11 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Canlı bahis siteleri istanbul escort eryaman escort bursa escort bursa escort bursa escort

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35