07-04-2015, 08:47 AM | #1 |
Senior Member Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
| Music Wars Rebirth - İnceleme (PC) Music Wars Rebirth (MWR), bir yıl öncesine kadar bayıla bayıla oynadığım ve gelmiş geçmiş en iyi basketbol menajerliği oyunu olarak nitelendirdiğim Draft Day Sports: Pro Basketball’un (Sanki sürüyle oyun varmış gibi...) yapımcısı Gary Gorski’nin şirketi tarafından hazırlandı. (Uzun bir cümle oldu ama bu besin zincirini bir şekilde açıklamam gerekiyordu.) Gary Gorski’nin kurduğu Wolverine Studios, zaman içinde kadrosunu geliştirdi. Ekibe katılan Antuan Johnson ise MWR’ün altında imzası bulunan kişi. Olayları detaylı bir şekilde anlatmak istedim çünkü bu firma ve insanlar, dev bir bütçeyle çalışan ve buna rağmen birkaç yılda ancak bir düzgün projeyle karşımıza çıkan rakiplerinden çok daha değerli. Bu noktada konuyu kapatıp oyuna geçeyim artık. Kayıt! MWR’de bir yapımcı olarak dünya müzik piyasasının içine dahil oluyor ve hem şirketimizi, hem de sanatçılarımızı müzik piyasasının zirvesine taşımaya çalışıyoruz. Bunun için ilk olarak kendimize bir profil, daha sonra da bir şirket yaratıyoruz. Ancak bu noktada ikinci bir seçeneğimiz daha var; o da mevcut şirketlerden birinin başına geçmek. Açıkçası oyuna yeni başlayan herkesin, ilk oyununda hazır bir şirketi yönetmesini öneririm. Bu sayede oyunun ve müzik piyasasının nasıl işlediğini görür, öğrenir ve sıfırdan bir şirket kurarken nelere ihtiyacınız olduğunu, neler yapmanız gerektiğini bir yere not edersiniz. Önce şirketlerin finans yönetimi hakkında bilgi vereyim. Oyundaki gelir ve giderler -“anlaşmalar”, “kayıtlar”, “şovlar” ve “diğer” olmak üzere- belli başlıklar altında toplanmış. Şirketin ana gelir kaynağıysa sanatçıların genel performanslarıyla sağladığı kazançlar olacak. Bunun için aktif bir şekilde çalışmaları, yeni şarkılar yazmaları, performanslarını geliştirmeleri, albüm hazırlamaları ve etkinliklere katılmaları gerekiyor. Tüm bu sürece hakim olabilmekse oyunun önemli özelliklerinden biri. Şöyle ki... Kadronuzda yer alan sanatçıların listesine girdiğinizde tarzları, ne zamandır piyasada oldukları ve o anki aktiviteleri listeleniyor. Burada boş boş takılan bir sanatçıya girip ona -şarkı yazmak, pratik yapmak, yeni albüm üzerinde çalışmak gibi- yeni bir görev verebilirsiniz. Eğer bir sanatçınıza şarkı yazmasını söylerseniz yeni bir ekran geliyor ve detayları kendiniz belirleyebiliyorsunuz. Şarkının türü, teması, sayısı, adı ve kim tarafından yazılacağı gibi detayları tek tek seçerek derhal işe koyulmasını söyleyebilirsiniz. Elbette bu süreç biraz zaman alacaktır. Şarkılar yazıldıktan sonra pratik yaptırarak performans artışı sağlıyor ve daha sonra bu şarkıları single ya da albüm olarak piyasaya sürebiliyoruz. Sanatçıların değerini arttırmanın en önemli yolları, onları turnelere ya da röportajlara göndermek. Turneler sayesinde daha fazla müziksevere ulaşabilen sanatçılar, kötü performans sergiledikleri takdirde kariyerlerini dibe de vurdurabilirler. Onlarla sevenleri arasındaki ikinci köprü ise röportajlar olacaktır. Aktiviteler bölümünden herhangi bir sanatçıyı televizyon, radyo, internet ya da dergi röportajlarına göndermek mümkün. Ancak her röportaj iyi geçecek diye bir kaide de yok. Konserde sesi nasıl acaba? Oyunda bir sanatçıya verdiğiniz emeğin ve yaptığınızın yatırımın çeşitli geri dönüşleri mevcut; para, listeler, konserler... Sanatçınızı bir konsere gönderdiğinizde ve büyük gün geldiğinde, oyunun Interactive Mode’u sayesinde her şarkının seyirci ve eleştirmenlerden nasıl bir tepki aldığını anında öğrenebiliyorsunuz. Tek tek şarkı performansı ve yorumlar ekrana yansıyor, konser sonunda da genel bir değerlendirme yapılıyor. Bu sayede siz de sanatçınızın repertuar ve canlı performans değerini ölçebiliyorsunuz. Öte yandan konserlerle birlikte albüm satışlarının ciddi maddi getirisi oluyor. Zaten -başta da dediğim gibi- şirketler bu gelirlerle ayakta duruyor. Üçüncü bir tatmin yoluysa listeler. Yayınlayacağınız single’lar ve albümler tutarsa çeşitli listelerde (Hot Hits 100, Canadian Top 40 gibi.) üst basamaklarda yer alıyor ve siz de “Ne sanatçı yetiştirdim be!” diyerek kendinizle övünüyorsunuz. Aslında oyunda birçok detay daha mevcut ancak bunları bir sayfaya sığdırmak ve yeterince anlatabilmek mümkün değil. Bu durumda en iyisi keşfe çıkın ve piyasayı adam ettiğinizde bana haber verin de yeniden müzik kanallarını açabileyim. |
| |