OyunKolik  

Go Back   OyunKolik > Oyun Bilgileri > Oyun Anlatımları ve İncelemeleri

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 07-06-2015, 11:09 AM   #1
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart Seal Of Evil [İnceleme]

Eski Çin'de geç kalınmış bir RPG denemesi.
Seal of Evil bizleri eski Çine, acımasız bir imparatorun tüm ülkeyi tek yönetim altına toplamaya çalıştığı, savaşlarla ve efsanevi güçlerle dolu zamanlara götürüyor. Yapımcı Object Software tıpkı daha evvelki oyunlarında olduğu gibi, eski Çin atmosferini bize tekrar yaşatıyor. Türü RPG olan ve genel oynanış yapısı ile Diabloyu andıran oyun, Çin efsanelerine yaraşır mekan tasarımları ve kendine özgü envanter sistemi ile dikkat çekiyor. Kendi eşyanızı bizzat kendinizin yaratabileceği ve yol boyunca pek çok eşya toplamamızı sağlayacak etkileşim sayesinde RPG severlere iyi vakit geçirtebilir izlenimi veriyor.

Çin topraklarının koruyucuları

Masaüstü RPG oyunlarından bahsettiğimiz zaman akla ilk olarak Baldurs Gate gelir. En büyük özelliği ise karakterlerini fazlasıyla derinlemesine incelemesi ve hikayesinin çok detaylı olmasıdır. Seal of evil için ise bu kadar detay beklemek mümkün değil. Baldurs Gatein biraz daha basite indirgenmiş versiyonu olarak düşünebiliriz. Tabii hiç bir zaman da Diablo kadar basit bir oyun beklemeyin. Şehirdeki NPC karakterlerle düzgün konuşmalı ve ne dediklerini anlamalıyız. Hatta şehirdeki insanlarla konuşurken hikayenin akışını değiştireceğinden vereceğimiz cevaplara dikkat etmeliyiz.

Seal of evil su katılmamış bir RPG olduğundan, bir ana karakter ve onunla beraber ilerleyecek olan, toplam 3 kişiden oluşan bir gruba sahip oluyoruz. Witch, Beastman, Assasin, Wizard ve Paladinden oluşan liste içerisinden karakterleri kullanabiliyoruz. Grubumuzdaki elemanlarla birlikte savaşırken her karakterin kendine has özelliği olduğunu fark ediyoruz. Oyunumuza bayan büyücü Lan Wei ve onun güçlü güçlü ve ork benzeri yardımcısı Liang Hu ile başlıyoruz. Alıştırma bölümü tarzında olan ve gayet basit olan ilk görevler kolayca alt edilebiliyor. Böylece hem basit yaratıkları öldürüp ilk levellarımızı atlıyoruz.

Nedir Seal of Evilı farklı kılan?

Açıkçası oyunun buraya kadar anlatılanlar bilgisayarda ya da her hangi bir oyun sisteminde RPG oynamış insanlar için son derece sıradan olan özellikler. Gelelim Seal of Evilı piyasada farklı kılacak özelliklere. Seal of Evilda en belirgin özellik gelişmiş inventory sistemi. Karakterlerimizin inventory alanı oldukça büyük. Hatta Baldurs Gate veya Diablo gibi oyunlarla kıyasladığımız da oldukça fazla yere sahip olduğumuzu görüyoruz. Bir başka güzellik ise inventorydeki eşyaların sınıflandırılıyor olması. Yerde bulduğumuz cismin üzerlerine kliklediğimizde eşyalar otomatik olarak sınıflandırılıyor. Asıl can alıcı nokta ise kendi eşyamızı kendimizin yapıyor olması. Oyun boyunca karşılaştığınız ağaçlara sandıklara ya da kayalara baktığımızda çeşitli objeler buluyoruz. Bunlar; ağaç dalı, garip taş parçaları, altın ya da öldürdüğümüz bir yaratığın derisi olabiliyor. Bu topladığımız objeleri eşya yaratma ekranına koyarak yeni eşyalar yaratıyoruz. Söz gelimi bir armor (zırh) yaratmak için beş adet boş slota cisimleri yerleştiriyoruz. Yerleştirdiğimiz cisimlerin özelliklerine ve gücüne göre oluşan eşya da büyüyü özellik kazanıyor.

Büyülerden söz etmek gerekirse, oyun beş adet element üzerine kurlu; su, ateş, toprak, metal ve tahta. Bu elementler oyun içindeki büyüleri belirlediği gibi karakterlerimizin hangi elemente dayanıklı ya da zayıf oluğunu da ortaya koyuyor. Burada dikkat edilmesi gereken hangi elementin hangisine karşı dayanıklı ya da zayıf olduğunu bilmek. Örneğin, ateş saldırıları metale ve tahtaya büyük zarar verirken, toprağa zarar vereceğine güç kazandırıyor. Aynısı bizim defansımız için de geçerli. Yapılacak şey elementler arasındaki dengeyi iyi ayarlamak. Mesela karşınıza ateş tabanlı bir yaratık çıktığı zaman ona su büyüsü yapan cadı ile ya da direkt kesici alet ile vuruş yapan savaşçı ile saldırmak doğru olacaktır.

İki boyutun artısı, eksisi

Seal of Evilın 2 boyutlu grafikleri, detaylı mekan tasarımlarına izin veriyor olsa da zamanın ve günümüz teknolojisinin epey gerisinde olduğu bir gerçek. Artı yönü giydiğimiz her kıyafeti ve kullandığımız her silahı aynen karakterimizin üzerinde görüyor olmamız ve ayrıca binaların gayet detaylı hazırlanmış olması. Eksi yönleri ise ekranda çeşitli objeleri görebilmenin zorluğu. Kimi zaman ağaçlık alanlarda kendi karakterimizi ve düşmanlarımızı görmekte zorlanıyoruz. Üstelik bir de düşmanın üzerinden küçük cisim düştü mü; onları bulmak çok zor oluyor. Oyunun müzikleri ise şaşırtıcı derecede güzel. Ana menüde klasik gitar ile çalan müzik ve oyun içindeki Çin ezgileri ile bezenmiş müzikler çok başarılı. Maalesef aynı şeyleri oyun içi sesler için söylemek mümkün değil.

Sonuç olarak vasatın biraz üzerinde diye tabir edeceğimiz bir RPG var karşımızda. Günümüzün, üç boyutlu grafiklerle bezenmiş, uzun detaylı hikayesi olan RPGleri ile karşılaşmak imkansız. Seal of Evilı ancak bundan 2-3 sene evvelki RPG lerle kıyaslamak doğru olacaktır. Teknik özellikleri günümüzün gerisinde olsa da türün meraklısı olanlar için ilgi çekici olabilir.
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 01:19 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Canlı bahis siteleri istanbul escort eryaman escort bursa escort bursa escort bursa escort

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35