07-07-2015, 11:17 AM | #1 |
Senior Member Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
| Dante's İnferno - İlk Bakış Dante's Inferno Yapım:EA Games Dağıtım:Electronic Arts Tür:Action/Adventure Platform:PS3,PSP,X-BOX 360 Dante Alighieri tarafından kaleme alınan, İtalyan Edebiyatı’nın en ünlü destansı şiiri ve dünya edebiyatının önemli başyapıtlarından biri olan, Hristiyanlığın, ölüm sonrası hayat inanışına dair üç bölümlük İlahi Komedya’nın (Divine Comedy) ilk bölümünden esinlenerek hazırlanan Dante’s Inferno, (Dante’nin Cehennemi) Unreal 3 motoru kullanılarak tasarlanıyor. Oyun, Dead Space’in ve God of War’un cehennemde buluşması olarak tasvir ediliyor. Hangi oyundan ne özellik alacağını ancak tahmin edebileceğimiz Dante’s Inferno’da, hikayenin orijinal yapıta bağlı kalacağı söyleniyor. Orijinal eserde Dante; cehenneme, Araf’a ve daha sonra cennete yaptığı yolculukları anlatır. Eşmerkezli ve iç içe dairelerden oluşan ve oyuna da konu olan cehennemde, her daire farklı günah derecelerini temsil etmektedir. Oyunda ise ana karakter Dante’nin, sevdiği ve ışığı Beatrice’i kurtarmak için cehenneme inmesi, her bir katta geçmişinde işlediği günahlarla yüzleşmesi ve bunları alt etmesi gerekmektedir. Öncelikli silahı ölümün tırpanı olan Dante, biçeceği iblislerin ve şeytani yaratıkların ruhunu (!) alarak, bunları tırpanını güçlendirmek ve dövüş konusundaki becerilerini geliştirmek için kullanacak. Beatrice tarafından verilen Kutsal Haç’ı ile savaşırken, taktik açıdan daha fazla esnekliğe sahip olacağı belirtilen Dante, aynı zamanda bu haç sayesinde, karşılaştığı günahkarların ve lanetlenmişlerin günahlarını bağışlayabilecek ya da hak ettikleri cezayı verebilecek. Dante, belli başlı yaratıkları (Boss ve sub-boss.) yenmesi ile kazanacağı özel güçleri, cehennemin diğer yaratıklarına karşı da kullanabilecek. Bir diğer ilginç ve dikkat çekici ayrıntı ise cehennemin derinliklerindeki çirkin ve pis kokulu yaratıkları ehlileştirip diğer pis ve iğrenç şeylerin üzerine saldırtabilmemiz olacak. Veya bu ehil varlıklara, oyun içindeki bulmacaları çözdürüp efsanevi zıplayışlar (!) yaptırabileceğiz. Aydınlık bir yolu takip ettiğine inanan bir adam için karanlıktakiler ile fazla içli dışlı olduğunu düşündüğümüz Orta Çağ aşığı, Haçlı Seferleri gazisi Dante, cehennemin dokuz katının da altını üstüne getireceğe benziyor. Dokuz çemberin içinde daha hızlı öğrenir.Oyunla ilgili bir haber de Hollywood’dan: Ortalıkta bir avuç ekran görüntüsünden ve tanıtım videosundan başka bir şey olmayan Dante’s Inferno için Universal Studios, EA’e oyunun temel alınacağı bir film yapılması için teklif götürmüş. Benzer bir projenin Dead Space ile de gerçekleştirildiğini hatırlatalım. Resmileşmemiş bir başka bilgi ise eserin geri kalan iki bölümü Purgatory (Araf) ve Paradise (Cennet) için de ayrı iki oyunun piyasaya sürüleceği. Yapımcısına hikayenin içeriği hakkında biraz bilgi verip veremeyeceği sorulunca, ”Ya oyunu bekleyin ya da eserin kendisini okuyun.” cevabı alınmasına rağmen, birçok kişi bu oyunun, hikayeye ve kurguya sadık kalınmayan, işin sonunda sadece ünlü bir yapıtın konusunun ve adının çalınması ile sonuçlanan bir proje olacağına inanıyor; hatta bazıları, oyunun son hali ile orijinal eseri kıyaslamanın bile komedyenlere malzeme olacağını iddia ediyorlar. Benzeri durumların sıkça rastlandığı oyun dünyasında, bu tarz endişeli görüşlere hak vermemek elimizde değil. Şiirin oyunda mevcut olacak aksiyona ve hareketliliğe sahip olmadığına haklı olarak dikkat çekenler de mevcut. Ancak şiirde tasvir edilen hikaye ve bazı kişiliklerin (Virgil, Cleopatra, Cicero ve hatta İbn-i Sina gibi.) oyuna nasıl aktarılacağını da merak etmiyor değiliz. Son zamanlarda içi boş oyunlara alıştırıldığımızdan, orijinal eserin çarpıcılığı ve etkileyiciliği oyuna ne kadar iyi aktarılırsa aktarılsın, yapımcı firmanın oyunun türünü aksiyon olarak belirttiğini de siz okurlarımıza hatırlatmakta fayda görüyoruz. Ayrıca daha projenin bu kadar başında, yapıttan bu kadar çabuk sapan ve daha oyunun ilk fragmanında bir şairin eline kocaman bir tırpanı tutuşturmayı başarabilmiş EA’in daha nelere vakıf olabileceğini de merakla bekliyoruz. Diablo gibi “vur, kır, parçala” üslubundan uzak duracağını ve böyle güzel bir malzemeden de faydalanarak sağlam bir kurgu ve atmosfere sahip olacağını umduğumuz -ya da kendimizi kandırdığımız- Dante’s Inferno’nun çıkış tarihi 9 Şubat 2010 olarak belirlenmiş. Platform olarak şimdilik telaffuz edilen isimlerse PlayStation 3, Xbox 360 ve PSP. Oyunun PC için çıkıp çıkmayacağı ise henüz kesin değil. Efsanevi ve mitik öğeler aramak için fazla uzağa bakmaya gerek olmadığının bir kanıtı olan Dante’s Inferno, ABD - Rus soğuk savaşı gibi klişe konulardan bunalan oyuncular için güzel bir değişiklik olabilir. |
| |