OyunKolik  

Go Back   OyunKolik > Oyun Bilgileri > Oyun Anlatımları ve İncelemeleri

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 07-11-2015, 09:18 AM   #1
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart Kurgusal Mekanlar - Makale

Sanal mimarinin eşsiz tasarımları

Bugüne kadar yüzlerce oyun oynamış ve bu yapımlarda bir o kadar da farklı mekân görmüşüzdür. Muhakkak ki içlerinden hafızamıza kazınanlar olmuştur. Bazen oynamayı bırakmış, sadece manzarayı izlemekle bile yetinmişizdir. İçerdiği karanlıkları, sırları ve çekicilikleriyle bu mekanlara biraz göz gezdirelim.

City 17 (HALF-LIFE)

Burası dünyayla bağı olmayan özel bir şehirdi, ama aslında tüm dünya buradan yönetiliyordu. City 17'nin, Half-Life evrenindeki en önemli şehir olduğunu söyleyebiliriz. Sürekli sıkıyönetimin hâkim olduğu bu bölge, Combine hâkimiyeti altındaydı. Bu sebeple insanlar, korkarak ve saklanarak yaşamak zorunda kalıyordu. Bu görkemli şehrin merkezinde, en tepesi bulutları da geçmiş dev bir gökdelen yer alıyor (Citadel). Ayrıca şehir, Wallace Breen tarafından yönetilmekteydi. Tren istasyonu ve sokaklar, sürekli olarak askerlerin gözetimi altındaydı ve gözcü robotlarla da devamlı bir takip sistemi oluşturulmuştu. Devasa yapılarının yanı sıra büyük bir kanal sistemine de sahiptir. Half-Life 2'nin finaline doğru ilerlerken, şehirde direniş kuvvetleri ve Combine askerleri arasında yoğun çatışmalar meydana gelmişti. Konum olarak Rusya'da olduğu sanılan bu şehir, Episode One�ın finali itibariyle büyük yıkımlara sahne oluyor, Episode Two'nun başlangıcıyla da Citidel'da doğaüstü olaylar meydana geliyordu.



Raccoon City (RESIDENT EVIL)

Raccoon Şehri, ekonomisi Umbrella şirketi tarafından yönetilen, gizemli bir bölgeydi. Bulunduğu konum itibariyle Umbrella'nın gizli deneyleri ve biyolojik silahları üzerine yürüttüğü araştırmaları için çok idealdi. Sakin bir havası olan bu şehir, suç oranlarında artışlar yaşanmaya başlayınca Umbrella'yı harekete geçirmişti ve bu önlemlerin sonucu olarak ortaya S.T.A.R.S. ekibi çıkmıştı. Fakat ilerleyen zamanlarda şehirde farklı olaylar yaşanmaya başlandı ve esrarengiz ölümler oldu. Şehrin yöneticileri, bu konular üzerine pek durmak istemedi, çünkü her biri Umbrella için çalışan insanlardı. Esrarengiz ölümlerin sebebi ise biyolojik deneylerde yaşanan aksiliklerdi. Dışarı sızan virüs nedeniyle insanlar zombiye dönüştü, kurtulmak için kaçmaya çalışanlar ise zombilere yem olmaya başladı. Böylece Raccoon City, bir zombi şehri halini aldı. Enfeksiyonun daha fazla büyümemesi için, hükümetin aldığı bir kararla şehir, nükleer bomba atılarak yok edildi.



Rapture (BIOSHOCK)

Tüm sorumluluklarınızı bir kenara bırakın, hayatı boş verin ve suyun altındaki bu şehre konuk olun. Rapture, Andrew Ryan tarafından Atlantik Okyanusu'nun altında kurulmuş devasa bir metropol. Politikadan, sosyal yaşamdan ve en önemlisi savaşlardan kaçmak için 1946 yılında inşa edildi. Bu ütopyanın inşası bir mucize olarak görülebilir. Rapture'un her yönüyle çok farklı ve bilinmezlikler barındıran bir yaşam alanı olduğunu söyleyebiliriz. İnanılmaz deniz altı manzaralarıyla karşılaşabileceğimiz gibi, benliğini yitirmiş ve sadece şekil olarak insana benzeyen yaratıklarla da karşılaşmamız olası. Günümüz teknolojisini bile kıskandıracak bu yapının en kötü yanı, Rapture halkının psikolojisinin bozulmasına ve birbirleri karşısında düşmanca tavırlar sergilemesine yol açmasıydı. En nihayetinde de istenmeyen kötü olaylar ve daha birçok benzeri şey yaşanmaya başladı. Sonuç olarak bu büyülü mekân, okyanus altında yer alan süslü dev bir mezara dönüştü.



Silent Hill (SILENT HILL)

Her şeyin kötüye gittiğini bile bile insanlar, neden yaşadıkları yerden vazgeçemezler? Bu bir sadakat mi, yoksa çaresizliğin kendisi mi? Bunlar merak edilen sorular Silent Hill, sislerin eksik olmadığı, gaipten gelen seslerle yoğrulan ve üzerine küllerin yağdığı bir kasaba. Görünüş olarak böyle, ama kesinlikle sadece bunlardan ibaret değil. Harry Mason'ın bir kaza geçirmesinin ardından kasabaya gelmesiyle macera başlıyordu. Küçük kızı Cherly'in kaybolduğunu gören Harry, şansını bu mistik mekânda denemek zorundaydı. Silent Hill'in gerçek bir kasabadan esinlenildiği söyleniyor. Yani uzun yıllar yangınlarla boğuşan ve büyük ölçüde yaşamın yok olduğu Centralia Kasabası. Silent Hill, geri dönüşü olmayan bir yol, mecburi bir seçenek. Kasabanın göründüğü kişiler, bu andan itibaren kasabaya adım atmaya mecburdur. Kaçmak mı? Bir de bakmışsınız ki, az önce geldiğiniz sapasağlam yol, artık yerinde yok. Kurtulmak için tek seçenek var, o da yaşamayı sonuna kadar becerebilmek�



UAC Mars City (DOOM)

Union Aerospace Corporation (UAC), biyolojik araştırmalar ve askeri silahlar üzerine araştırmalar yürüten bir kuruluştur. UAC, çalışmalarındaki gizlilik ve tehlike boyutu nedeniyle ölü bir gezegen olan Mars'ı seçmiş ve buraya bir araştırma üssü kurmuştu. Birçok laboratuar, iletişim odası, hangar ve çoğunu barındıran bu yaşam alanı, deyim yerindeyse üzeri kapalı bir şehirdir. Dr. Malcolm Bettrugger önderliğinde yürütülen çalışmalar başarısızlıkla sonuçlanınca, araştırma üssünün büyük bir bölümü kullanılamaz hale gelmişti. Büyük tesisler arasında ulaşımın sağlanabileceği, gelişmiş bir raylı sistem kullanılıyordu. Ayrıca nadiren de olsa, farklı bir tesise gidebilmek için Mars yüzeyine adım atmak zorunda kalıyorduk. Mars City'nin karanlık ve dar koridorları, bozuk veya kilitli kapıları, çoğu zaman kestiremediğimiz tehlike anlarında bizi zor durumda bırakabiliyordu. Tamamen metalden inşa edilen ve zeminin altında gizemli mağaraların yer aldığı bu mekân, oyunlarda görebileceğimiz en gelişmiş uzay üslerinden bir tanesidir.



Butcher Bay (CHRONICLES OF RIDDICK)

Butcher Bay için, ''Ordan kurtulmak imkânsızdır'' derler. Riddick hariç hiçbir mahkum, bu hapishaneden kaçmayı başaramamıştı. Evrenin en acımasız suçluları için Butcher Bay, aslında bir ödüldü. Dev bir hapishane olsa da, bir şehri andırır. Bu devasa kompleks, birbirinden farklı birkaç binadan oluşuyor. Gruplaşmış insanlar, güçlü ve güçsüzü ayırt eder. Avlusunda para için dövüşlere katılabiliyor, karanlık hücrelerine adım atarak, kaçmak için yeni bir yol bulabiliyorduk. Butcher Bay yöneticilerine göre her suçlu, aynı derecede değersizdir. Anti kahramanımız Riddick'in karanlıkta görme yeteneğini bu hapishanede kazanmıştı.



Mirror City (MIRROR�S EDGE)

Mirror's Edge, hareket kabiliyetleri üzerine kurulu bir oyun. Sizden ne doğaüstü güçler isteniyor, ne de tonla mermi harcamanız gerekiyor. İçerisinde yer aldığımız şehir de buna göre tasarlanmış. Mirror City, üst düzey yetkililer tarafından sürekli denetleniyordu. Bu sebeple onlardan habersiz bilgi alış verişi yapmak imkânsız hale gelmişti. Böylece kurulan yasadışı örgütlerle, bilgi akışının tekrar sağlanabilmesi için faaliyetler başlatılmıştı. Şehir, açık renk tonlarında hazırlanmış dev binalara ve yaşam belirtisinden yoksun bir atmosfere hâkimdir. En büyük özelliği ise şehri oluşturan hemen her yapıya tırmanabiliyor oluşumuz. Bu sayede yeni yollar keşfedebiliyor, adrenalin seviyesinin sınırlarını zorlayabiliyoruz.



Liberty City/Vice City (GRAND THEFT AUTO)

Liberty City, büyük suçlara karıştığımız, arabalar çaldığımız, ölümlerden döndüğümüz ve daha birçoğunu yaptığımız bir şehir. Kimisi için yeni bir yaşam, kurtuluş; kimisi için de öldürülen annesinin intikamının alınabileceği yegâne mekân. Rockstar Games'in hazırladığı bu devasa şehir, GTA evreninin kalbini oluşturuyor. Aslında New York'u temel alınarak hazırlanan Liberty City, defalarca tepkilerin hedefi olmuş, suç oranı düşük bir şehrin, GTA gibi bir oyuna konu olmasından rahatsızlık duyulduğu dile getirilmişti. Burada milyonlarca insan yaşıyor, ama birbirinden bu denli farklı insanların aynı yerde yaşadığı başka bir şehir daha yoktur. Çeteler, kadın tüccarları, uyuşturucu satıcıları, mafyalar, sokak çetelerini burada bulabilirsiniz. Bu nedenledir ki, Liberty City her defasında bize farklı insanların yaşamlarından kesitler sunuyor ve belanın bu şehirde asla bitmeyeceğini vurguluyor.

Vice City ise belki de şu ana dek gördüğümüz en renkli şehir. 1980'li yılların Amerika kültürünü yansıtan bu kent, Miami'yi temel alarak hazırlanmıştı. Vice City, güneş, sokaklarda gezen bikinili kızlar, rengârenk arabalar ve dönemi en iyi şekilde yansıtır müzikleriyle, bir rüya şehrini andırıyordu. Ayrıca Grand Theft Auto: Vice City, ünlü ''Yaralı Yüz'' filmiyle de benzerlikler taşımaktadır.



Vault 13 (FALLOUT)

Artık nükleer savaşların etkilerinin görüldüğü dünyamızda normal yaşam bitmişti. Şimdi iyi bir yaşam için değil, hayatta kalmak için mücadele vermemiz gerekiyordu. Vault'lar, hayatta kalmayı başarabilmiş insanlar için oluşturulan dev sığınaklar. Bunların arasında en önemlisi ise, 13 numaralı Vault'du. 2063 yılının Ağustos ayında yapımına başlanan bu yapı, 2069 yılının Mart ayında, Vault-Tec tarafından tamamlandı. Bölümleme yaparsak, mağara girişi, yaşam alanları ve komuta merkezinden oluşuyor. Fallout 1'de olayların başladığı mekân. Sığınakta yer alan su çipi, 2161 yılında bozulunca yeni bir tane bulmak için yola çıkıyorduk. Vault numarası yani 13 sayısıyla da dikkat çekmektedir. Zira 13 rakamı, çoğu insan için uğursuz bir rakam olarak benimsenmiştir. Bu sığınakta yaşanan kötü olaylar da, insanlar tarafından bunun bir sonucu olarak görülebilir.



Zanarkand (FINAL FANTASY)

Bu topraklarda yaşayan insanlar uzun süredir barış içerisindeydi. Şehri korumaya yemin etmiş gardiyanlar, her türlü kötü güce karşı, yıllardır başarılı mücadeleler vermişti. O gece, her zaman olduğu gibi tüm şehrin ışıkları yanıyor, stadyum da tamamen doluydu. Tidus, bir Blitzball oyuncusuydu ve şehrin koruyucularından bir tanesinin oğluydu. Maç başlamak üzereydi. Heyecanlı dakikaların yaşandığı Zanarkand, kısa bir süre sonra büyük bir saldırıyla sarsıldı. Sin isimli yaratık, büyük hasarlara yol açtı ve onu durdurmak gerekiyordu. Zanarkand, Sin'i durdurmak için mücadeleye başladığımız ilk nokta. Ayrıca yine bu şehirde, ilk kez Aeron'u görüyoruz.
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 11:26 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Canlı bahis siteleri istanbul escort eryaman escort bursa escort bursa escort bursa escort

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35