OyunKolik  

Go Back   OyunKolik > Oyun Bilgileri > Oyun Anlatımları ve İncelemeleri

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 07-21-2015, 11:03 AM   #1
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart Wolfenstein Multiplayer (PC) Beta Test


Çılgın Naziler ve bitmeyen deneyleri

En önemli FPS serilerinden olan Wolfenstein, kısa bir süre sonra yeni oyunuyla hayranlarının beğenisine sunulacak. Zekice düşünülmüş alternatif senaryosuyla birçok oyuna ilham kaynağı olan yapım, ayrıca multiplayer modlarıyla da birçok kişiye hoş saatler sunabildi. Zira 2003 yılında piyasaya sunulan Wolfenstein: Enemy Territory, sadece multiplayer olarak hazırlanmış ve başarılı da olmuştu. Bundan tam 6 yıl sonra Wolfenstein ismi, tekrar diriliyor. id Tech 4 grafik motoruyla geliştirilen yapım, id Software ve Raven Software'ın ortak projesi. Oyunun çıkışına az bir süre kala multiplayer beta versiyonuna kısa bir bakış atma şansına sahip oldum.

Bir profil oluşturduktan sonra, harita ve oyun modunu seçerek başlıyoruz. Wolfenstein, 8 adet harita barındırıyor. Bunlar; Bank, Canals, Chemical, Facility, Hospital, Manor, Rooftops ve Tesla.

Oyun modları:

Team Deathmatch: Ölümüne bir savaş. İki düşman takımın birbirini alt etmek için kıyasıya savaşacağı mod.

Objective: Direniş güçlerine yardım ederek, Naziler tarafından yürütülen deneylerin korunmasını engellemeye çalışarak, deneyleri yok etmeye çalışıyoruz.

Stopwatch: Belirlenen görevleri, en kısa zaman diliminde tamamlamak için mücadele veriyoruz. Bunu başaran ilk takım galip geliyor.



Yapımda iki taraf yer alıyor; The Resistance (direnişçiler) ve Axis (Naziler). Oyuna başlamadan hemen önce de sınıf ve silahlarımızı seçiyoruz.

Team Deathmatch, bence oyunun en eğlenceli online başlığı olmuş. Kıyasıya mücadelenin hiç bitmediği, bunun yanı sıra yardımlaşmanın da çok önemli olduğu mod, her daim heyecan seviyesini en üst düzeyde tutmayı başarıyor. Wolfenstein, Call of Duty 4 gibi bir multiplayer sistemine sahip değil. Benzerlikler olsa da daha farklı. Mücadeleye başladığımızda hemen her oyuncu, birbirine eşit seviye güçteler ve arada uçurum olarak sayabileceğimiz bir fark yok. Üstelik harita tasarımları, saklanabilmenize de imkan tanıyor. Böylece her zaman göz önünde olmuyorsunuz. Rakipleriniz size yaklaştıkça imleçleri de ekranda beliriyor ve nereden geldiklerini önceden fark edebiliyorsunuz.

Sınıflar:

Soldier (Asker): Askerlerin görevi savaşmak ve mücadele etmek. Ağır silahları kullanabiliyorlar. Silahları; MP40, Kar98, MP43, Panzerschreck, Flammenwerfer.

Engineer (Mühendis): Mühendisler, hasarlı araçları tamir edebilir, bomba imha edebilir ve arkadaşlarına cephane desteği sağlayabilir. MP40, Kar98 gibi silahları kullanıyor.

Medic (Sağlıkçı): Yaralı askerlere müdahale ederek onları savaşa dahil ediyor. Kullandığı silahlar MP40 ve Kar98'dir.

Her bir onarımın veya sağlık paketinin bir de bedeli var tabii ki. Yaralı karakterlere her zaman yardım edemiyorsunuz. Bunun için belirli aralıklarda beklemeli ve adam öldürmelisiniz. Çünkü oyundaki her detay, para sistemine bağlı.



Silahlar:

MP40: Alman hafif makineli tüfeği. İyi bir ateş gücü var.

Kar98: Yüksek bir güç kapasitesi olmasına rağmen, ateş edildiğinde verdiği zarar azdır.

MP43: Sadece Soldier sınıfının kullanabileceği tüfek. MP40'a nazaran daha fazla hasar verir.

Panzerschreck: Sadece Soldier sınıfının kullanabileceği, yüksek hasar veren ve tekrar doldurulabilen silah.

Flammenwerfer: Alev silahı olarak tanımlayabiliriz. Önünüze çıkan herkesi bir meşaleye çevirebilirsiniz.

Karşılaşmalar boyunca elde edeceğiniz paralar ve tecrübe puanları, hem rütbe atlamanıza, hem de yeni silah ve özellikler elde etmenize olanak tanıyor. Örneğin; 2500 $ kazandığınızda, "N" tuşuna basarak karakter ekranını açabilir ve buradan yeni ekipmanlar satın alabilirsiniz.

Viel özelliğini açmak için 500 $, açtıktan sonra Viel’ın hızlı koşma yeteneğini (Her sınıf için bu yetenekler farklı) geliştirmek için de 2000 $ ödemeniz gerekiyor. Eğer bu özelliği istemiyorsanız, etkisi çok yüksek bir bombaya da sahip olabilirsiniz. Viel ekranın sol alt köşesinde, sağlığımızın altında mavi bir bar olarak yer alıyor. Bu bar bittiğinde ise, haritanın belli köşelerinde yer alan çukurlara giderek, Viel’ı yeniden doldurabiliyoruz.

Sadece kendimiz için değil, silahlarımız için de geliştirmeler bulunuyor. Kısaca şu şekilde listeleyebiliriz:

MP40

Drum Magazine: Mevcut jarjör kapasitesini artırır. (2000 $)

Big Bore: MP40'ınızın ateş gücünü artırır. Böylece daha fazla hasar verebilirsiniz. (4000 $)

Suppressor: Silahınıza susturucu özelliği eklersiniz. (2000 $)


Kar98

Tactical Scope: Daha iyi bir menzil kapsamına sahip olursunuz (2000 $)

Stripper Clip: Yeniden doldurma süresini kısaltırsınız (3000 $)

Big Bore: Silahınızın ateş gücünü artırır. Böylece daha fazla hasar verebilirsiniz. (3000 $)

MP43

Drum Magazine: Mevcut jarjör kapasitesini artırır. (2000 $)

Tactical Scope: Daha iyi bir menzil kapsamına sahip olursunuz. (4000 $)

Panzerschreck

Ammo Pouch: Daha fazla roket taşımamıza imkan tanıyan bir çanta sağlar. (2000 $)

Rapid Reload: Yeniden doldurma zamanını kısaltır. (3000 $)

Lighter Body: Silahınız hafifler ve daha hızlı hareket edebilirsiniz. (3000 $)

Flammenwerfer

Longer Range: Basın seviyesini maksimum düzeye çıkarır. (2000 $)

Larger Reservoir: Daha uzak mesefelere atış yapabilirsiniz. (3000 $)

Larger Fuel Tank: Tek benzin tankı yerine iki adet tank taşıyabiliyoruz. (3000 $)




Başta da belirttiğimiz gibi Wolfenstein, ilk olarak Doom 3’te kullanılan id Tech 4 grafik motoruyla hazırlanmış. Tabii ki bir takım geliştirmeler ve Megatexture özelliğiyle de motor daha iyi bir hal almış. Açıkçası oyunun görsel kalitesinin, multiplayer bölümlerde düşürüldüğünü düşünüyorum; çünkü dinamik ışıklandırma ve fiziksel özellikler namına hiçbir şey yok. Bu yöntem, Call of Duty oyunlarında da iyi bir performans vermesi için kullanılıyordu. Fakat şu an gördüğümüz kadarıyla Wolfenstein, özellikle oyuncu sayısı arttıkça performans düşüşleri yaşıyor veya tamamen kapanabiliyor. Yapımcılar oyunu 30 FPS değerine sabitlemiş. Seslere baktığımızda ise, arka planda duyulan seslerin, rahatlıkla Call of Duty’de kullanılanlarla aynı olduğunu söyleyebilirim. Bazı silahlarda da ateş etme animasyonlarıyla, silah efektleri arasında senkronizasyon sorunları var. Bunların dışında gayet başarılı.

Önce tek kişilik modu, daha sonra da Multiplayer’ıyla oyuncuların gönüllerini fethetmeyi planlayan Wolfenstein, 18 Ağustos’ta raflardaki yerini alacak.
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 12:18 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Canlı bahis siteleri istanbul escort eryaman escort bursa escort bursa escort bursa escort

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35