OyunKolik  

Go Back   OyunKolik > Oyun Bilgileri > Oyun Anlatımları ve İncelemeleri

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 07-22-2015, 08:52 AM   #1
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart MAG (PS3) Ön Bakış


Yapım Zipper Interactive | Dağıtım Sony Computer Entertainment | TürFPS | PlatformlarPS3


İddialı, orijinal fikirlere sahip ancak riskli projelere sık rastladığımız şu zamanlarda, oyunların, üreticilerin ve tüketicilerin, kısaca piyasanın yavaş yavaş bir evrim geçirdiğini söylemek yanlış olmaz. Belli bir sürelik olgunlaşmanın ardından gelen bu değişimin getirileri, en çok bizim işimize yarayacak. İnternet altyapısı geliştikçe daha karmaşık oyunları daha kalabalık sunucularda oynayabilir hale geldik. 64 kişinin aynı anda, aynı sunucuda ve aynı haritada birbirlerini pataklayabiliyor olmasıyla Battlefield serisi çıtayı, çok oyunculu FPS türü için olabildiğince yükseğe çıkarmıştı. Battlefield’ın en göze batar yanı, dev haritalarında teçhizatı ile oyunculara sunduğu çeşitlilikti. PlayStation 3 ise geride kalmamış, Killzone 2’nin her yönüyle mükemmele yaklaşmasının yanında Battlefield’ın 64 kişilik standardını yakalamıştı.

255 tane arkadaşım var!

bir sunucu, yedekleri ile 15 futbol takımı veya 13 apartmanda yaşayan insan sayısına denk, 256 adet PS3 istemcisi, yani 156.467 lira, MAG, yeni bir melez. İçinde farklı türlerden öğeler barındıran oyunların sayısı gün geçtikçe artarken MAG, çıtayı PC’lerin yakın zamanda erişemeyeceği bir noktaya çıkarıyor. FPS türüne bakış açısını kökünden değiştirecek olan MAG’in E3’teki fragmanında gördüklerimizi tek bir sözcükle ifade edersek, o da “eğlence” olurdu.



MAG’in ait olduğu bu yeni tür, FPS ve MMO melezi olması dışında gerçek zamanlı strateji öğeleri de barındırıyor. Bir tür tecrübe puanı sistemine sahip olan MAG, rütbe atlayanlara diğer oyuncular üzerinde komuta yetkisi veriyor. Oluşturulan sistemde ise söz dinlemeyen asi askerler gelişemeyecek. Rütbe artışının komuta kademesi dışında ne gibi getirileri olduğunu henüz bilemesek de, karakterlerin genel anlamdaki başarısı, emrindekilerin başarısıyla doğru orantılı olacak; yani iyi bir komutan olmazsanız yerinizi başkaları kapabilir. Komuta yetkisi olanların verdiği emirler gördüğümüz kadarıyla oldukça basit ve sade. Zaten oyunun salgılattığı adrenalin nedeniyle, üst seviyede çalışan bir beyne sahip olan oyunculara, takip etmeleri gereken yolu ayrıntılarıyla anlatmanıza da gerek yok.
Strateji oyunlarında standartlaşmış komutları, üç boyutlu biçimde hazırlanan minik haritanızdan da verebiliyorsunuz. 128’er kişilik iki takım kendi içinde müfrezelere ve mangalara bölünüyor. Dört adet -sekizer kişiden oluşan- manganın bir araya gelmesiyle müfreze ve dört adet müfrezenin bir araya gelmesiyle bir bölük eli silahlı cani... Her manganın başında rütbece diğerlerinden üstün bir oyuncunun komuta hakkını kazandığı MAG’de rütbe sistemi, temelde oyunda en çok vakit geçirenlere komuta hakkı tanıyacak.

Oyunda seçilebilir olan, görünüşleri dışında teçhizatları ile de birbirinden farklılık gösteren üç taraf mevcut. S.V.E.R. farklı ülkelerden oluşan bir grup iken, Raven’lar modern ve yüksek teknolojiye sahip teçhizatı ile üstünlük sağlamaya çalışacak. Valor ise Amerikan Ordusu’na hem teçhizatı, hem görünüşü, hem de belli ki cesaretleri ile çok benzer bir grup. Kullanılabilir olarak tank gibi zırhlı motorize birlikler dışında, kullanılabilir olup olmadığı halen meçhul helikopter ve jetler de oyunda mevcut olacak. Ayrıca haritanın belli başlı yerlerinde zırhlı ve kara ve hava araçlarına karşı sabit silahlar mevcut. Ölen oyuncular, belli bir süre bekledikten sonra savaşa -tahminen- paraşütle geri dönebilecekler. Komutanın verdiği emirlere uymayan ya da başarılı olamayanlar, rütbelerini arttıran -ve büyük bir ihtimalle başka yetenek ve özellikler sağlayan- tecrübe puanlarını kazanamayacaklar. Karakterinizin görünüşünü ve sesini istediğiniz gibi değiştirebileceğiniz MAG’de, tecrübe ile kazandığınız farklı sınıflara ait özellikleri Modern Warfare benzeri bir sistemle karakterinize ekleyebiliyorsunuz. Çeşitli mayın ve el bombalarına ek olarak silah dinamiklerini etkileyen bu yetenek ve eklentilerle sadece size ait özel sınıflar yaratabilirsiniz.



Görüldüğü kadarıyla harita tasarımları oldukça orijinal; ancak modellemelerin ve genel anlamda grafiklerin kalitesi oldukça düşük. Aynı anda işlenen hareketli üç boyutlu model sayısı 256’ya ulaşmayabilir belki ama böyle kalabalık bir oyunun, Killzone 2 misali grafiklere sahip olması için daha çok erken. Zaten görünüşü o kadar önemli değil.
Bir haritada birden fazla görev mevcut olacak. Takımlardan birinin savunma, diğerinin de saldırı görevi üstleneceği ana görevler dışında bu görevlerin gerçekleştirilmesi için gerekli alt görevlerden şimdilik sadece biri kesinleşti: Counter-Strike’dan alışa geldiğimiz bomba görevleri.
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 10:59 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Canlı bahis siteleri istanbul escort eryaman escort bursa escort bursa escort bursa escort

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35