OyunKolik  

Go Back   OyunKolik > Oyun Bilgileri > Oyun Anlatımları ve İncelemeleri

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 07-26-2015, 02:04 PM   #1
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart NBA 2K10 Draft Combine PS3 İncelemesi

2K Sports bu yıl 10.yıl dönümünü kutlayacağı Nba 2k10'dan önce oyunculara kıyak yaptı ve oyunun çıkmasına 1 ay kala ( 6 Ekim ) Playstation Store ve Xbox Live üzerinden satılan Nba 2k10 Draft Combine'ı yayımladı. Nba 2k10'da tamamen yenilenmiş olacak kariyer modunda kullanılmak üzere draft'a sokacağımız oyuncuyu yaratma imkanı veren Draft Combine, 2k10'u oynamak için sabırsızlanan kitlenin ağzına bir parmak bal çalmakla kalmıyor, oyuncuya 2k10 hakkında da oldukça somut izlenimler veriyor.
NBA 2k10 DC Nba'de geçen yıl yılın çaylak oyuncusu seçilen Derrick Rose'un açılış konuşması ve akabinde ekranda beliren karakter yaratma ekranıyla başlıyor. Oldukça detaylı olan karakter yaratma ekranında çeşitli görünümlere sahip oyuncular yaratabiliyoruz. Karakter yaratma ekranında oynanışı etkileyen unsurlara gelirsek eğer; bir oyuncunun pozisyonunu seçerken, ne tür bir oyuncu olduğunu da seçiyoruz. Mesela kanat oyuncusu ise (SF) skorer mi, şutör mü, atletik mi, delici mi yoksa herşeyden az çok barındıran bir oyuncu mu olduğunu seçiyorsunuz. ( Bütün opsiyonlar bunlar değil, daha fazlası var ) Oyuncunun nasıl bir oyun tarzı olduğunu seçtikten sonra oyuncunun özellikleri otomatik olarak belirleniyor, siz buna müdahele edemiyorsunuz. Atletik bir oyuncu yarattıysanız, şut özelliklerinizin pek iyi olmasını beklemeyin. Birazdan anlatacağım yetenek puanlarını dağıtırken şut özelliklerine puan verirseniz, o özelliğinizi ancak o şekilde geliştirebilirsiniz.


Draft'a girmeden kılık kıyafet düzeni
Oynanışı etkileyen başka bir unsur ise boy. Boy deyip geçmeyin, pozisyonunuza göre kısa bir oyuncu yaratırsanız, zorlanacağınız aşikar. Bunu sadece ben söylemiyorum, yükleme ekranlarında geçen tüyolarda da belirtiliyor. Oyuncunun hareket şekillerini de belirledikten sonra karakter yaratma ekranını ( Bu esnaya gelene kadar oyuncunun dövmelerinden tutun, hangi elini kullandığı, Nba'e nereden katılacağı, saç, sakal, yüz, göz, kaş tipi seçimi, koluna, bacağına taktığı aksesuarlara kadar birçok detayı ayarlıyorsunuz ) tamamlayıp asıl olaya geçiyoruz.
Editör'ün notu: 1 kullanıcı ile sadece 1 karakter yaratabiliyorsunuz, ona göre seçimlerinizde dikkatli olun.

Antremanlar
Yarattığımız oyuncu ile yapabileceğimiz toplam 6 antreman ve 6 maç var. Serbest antreman ( şut çalışması ) ve antreman maçı yapmak sınırsız ama bunları yapınca hiçbir puan veya yetenek kazanmıyorsunuz. Antreman türlerinde şut çalışması, top sürme, rebound alma, top çalma, rakibin şutunu bozma, alçak post'ta skor yapma, alçak post'ta defans yapma, potaya penetre etme gibi türler mevcut. Bunlardan herhangi birini yapabilme şansına sahipsiniz. Ama toplamda yapacağınız antreman sayısı en fazla 6 oluyor. Her bir antreman türünde bronz, gümüş ve altın yıldız kazanmak için farklı gereksinimler var. Mesela şut çalışmasında 3 sayı, orta mesafe ve yakın mesafeden atılan her şutun skora dönüştürdüğünüzde kazandığınız puan farklı oluyor. Mesela yakın mesafeden basket atınca 50 puan alırken, orta mesafeden attığınız bir basket ile 150 puan alıyorsunuz. 80 saniye içerisinde 1350 puan alırsanız bronz, 1500 alırsanız gümüş, 1800 alırsanız altın kazanıyorsunuz. ( Rakamlar varsayım ) Altın yıldız alırsanız, yaptığınız antreman türüne bağlı olarak o yeteneğiniz bir puan artıyor. Örnek: Şut +1. Gümüş ve bronzda ise aldığınız puana göre yetenek puanı kazanıyorsunuz.
Yetenek puanı ne işe yarar ?
Yetenek puanı karakterinizin özelliklerini geliştirmek için kullanacağınız puanlar. Hiçbir şey yapmadan yeni bir oyuncu yarattığınızda belirli bir miktar puan size veriliyor. Asıl puanları ise antremanlardan ve maçlardan kazanıyorsunuz. Yetenek puanları ile karakterinizin hücum, savunma, zihinsel ve fiziksel yeteneklerini geliştirebiliyorsunuz. Oyunda en önemli yetenekler en pahalı olanları. Mesela hız özelliği 1300 puan civarı. Oyuncuların özellikleri arasında hakemlerin size sempatik bakması ve lehinize düdük çalma eğiliminin yükselmesine yol açan emotion gibi ilginç özellikler de bulunuyor. Eliniz ısındığı zaman art arda ne kadar şut sokabildiğinizi etkileyen özellikler de mevcut. Kazandığınız yetenek puanları sınırlı olduğu için genellikle hangi özelliğe puan vereceğinizi şaşırıyorsunuz.

What time is it ? Game Time
Puanlardan da bahsettikten sonra geldik asıl kısma, oynanışa. 2k10 DC'yi oynamanın en güzel yanlarından biri size 2k10 hakkında ipuçları vermesi. 2k10'un çıkmasına 1 ay kaldı ama bir Nba ya da 2k serisinin basketbol oyunlarının hayranı olan insanlar için oyunu ne zaman olursa olsun erkenden oynayabilmek apayrı bir duygudur. Bu duygu yoğunluğu içinde bu bahsettiğim kitleden olan kesim bir çırpıda 2k10 DC'yi bitirecek ve yeni kullanıcılar açıp, yeni oyuncular yaratacaklardır, bundan eminim. ( Nerden mi biliyorum ? Ben yaptım da ondan )


Draft'a katılmayı amaçlayan, yapay zeka kontrolündeki oyuncular ile 5'er dakikadan oynanan maçlarda hedefiniz hem kişisel performansınızın iyi olması, hem maç öncesi bize bahşedilen görevleri tamamlamak hem de aynı pozisyonda oynayan rakip oyuncuya üstünlük sağlamak. Pozisyonunuza göre yaptığınız görevlerin değiştiği Nba 2k10 DC'de önemli olan "doğru oyunu" oynamak. Sizden beklenen 30 sayı atıp maçı kurtarmak değil. Oyunda her zaman doğruyu yapmanız gerekiyor. Doğru pozisyon almalı, doğru yerde pas istemeli, doğru şutları kullanmalı, doğru pasları atmanız lazım. Eğer bir 4 numara veya 5 numara pozisyonunda oynayan bir oyuncu iseniz, başarılı perde getirme, rebound'larda rakibi box out edip, potadan uzaklaştırma, rakibin hücum rebound'u almasına izin vermeme gibi görevleri yerine getirmeniz gerekiyor. Ayrıca hücumlarda doğru yerlere koşular yapma, fast break sayısı üretme gibi detaylar da size artı puan olarak geri dönüyor. Bu sistemi daha doğru anlatmak için bir örnekle devam ediyorum. Yarattığınız oyuncu bir kanat adamı, 3 numara, diyelim, ve bu kanat adamı delici tarzında bir adam. Şut özelliğiniz pek iyi olmadığı için hücumda içeri penetre etme yerine şut atmaya kalkarsanız genelde (-) puan alıyorsunuz. Pozisyonunuz ne olursa olsun, oyunda şut atarken rakibin elinin üstünden, zorlama şutlar denerseniz her zaman (-) puan alıyorsunuz. Sizin bölgenizde oynayan rakip oyuncu her sayı attığında yine (-) puan alırken, foul yaptığınız zaman yine (-), foul yaptırdığınız zaman ise (+) puan alıyorsunuz. Çektiğiniz her rebound ve yaptığınız her asist (+) hanenize yazılıyor. Pozisyonunuza göre de bunlardan kazandığınız puanlar değişiyor. Bir oyun kurucu ile 5 rebound almanız, bir pivot ile 5 rebound almanızdan çok daha fazla puan getiriyor. Oyunda "doğru oyunu" oynamaya çalışırken, pas isteme tuşuna da sürekli basarsanız, çok fazla, gereksiz sayıda pas istediğinizden dolayı yine (-) puan alıyorsunuz. Ayrıca kötü bir pozisyonda pas isterseniz, yine negatif puan alıyorsunuz. Yani 2k10 DC'de pozisyonunuza göre ne oynamanız gerekiyorsa onu oynamanız lazım ki başarılı olun ve puanları toplayın. Rakibin yaptıkları da sizin puanınızı etkileyen bir unsur. Position battle sekmesine bakarak pozisyon savaşı adı verilen bu sekmede sizin mi rakibinizin mi size üstünlük sağladığını görebiliyorsunuz. Maçın sonunda sadece takımın değil, sizin de rakibinize karşı verdiğiniz mücadeleden galip ayrılmanız size puan olarak dönüyor. Ayrıca yazının bir bölümünde bahsetmiştim; maçtan önce size bahşedilen savunma ve hücum görevlerini başarıyla tamamlarsanız yine puan kazanıyorsunuz. Bu görevler şunun gibi oluyor: hücum: En az % 50 şut yüzdesi ile 10 sayı at, defans : rakibi 3'lük çizgisi dışından % 33.3'ün altında bir şut yüzdesiyle tut. Bunun dışında maç içinde yaptığınız güzel hareketler de ekstra puan olarak size dönüyor.


meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 07-26-2015, 02:06 PM   #2
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart

Nba 2k10'da göreceğimiz muhtemel yenilikler

Bunların başında turbo bar geliyor. Oyuncunun maç içinde hızlı koşmasına bağlı olarak azalan bu bar, oyuncuların attığı deparı limitliyor. Maça tam dolu bir bar ile başlıyorsunuz ama maç içinde hızlı koşma tuşunu kullandığınız zaman bu bar azalmaya başlıyor. Eğer elinizi depar tuşundan bu bar tamamen bitmeden önce bırakmazsanız toplam enerjiniz ve depar atma süreniz azalıyor. Mesela 5 saniye depar tuşuna basılı tuttunuz diyelim, bar sıfırlandı, bundan sonra depara devam ederseniz, koşu barı kısalmaya başlıyor yavaş yavaş. Hem siz bu süre içinde ( 5 saniyeden fazla depara bastığınız süre içinde ) hızlı koşamıyorsunuz, hem de ileride yapacağınız koşuların süresi kısalmış oluyor çünkü turbo bar veya koşu barı, ismine ne derseniz deyin, kısalmış oluyor.
Turbo bar 2k serisi için mükemmel bir yenilik olmuş, bütün maç hızlı koşarak maç oynama devri bitti. DC'de oyuncuların yeteneği sınırlı olduğu için de, çok hızlı koşamıyorlar ve yorulma süreleri kısa oluyor. Bu yüzden gereksiz koşulardan kaçınmanız gerekiyor. Ben, yarattığım oyuncularda genelde enerjimi hızlı hücumlar için veya savunmakla yükümlü olduğum rakip oyuncu bomboş kalırsa ona yetişmek için kullandım. Turbo bar'ın Nba 2k10'da kullanılacağını daha önceden biliyorduk, 2k10 DC'de bunu önceden denemek oldukça hoş oldu.
Nba 2k10'da görebileceğimiz yeniliklerden biri de hakemlerin artık ayakla müdahele kararını oldukça sık vermesi. Daha önce 2k oyunlarında çok çok nadir gördüğümüz bu karar artık daha sık veriliyor. DC tam bir oyun olmadığı için ayakla müdahele kararı bazen gereğinden sık verilse de 2k10 çıktığı zaman bunun dengesi oturtulacaktır. 2k10'da göreceğimiz başka bir yenilik ise alçak post'ta oyuncuların hareketlerinin artması. Oyuncular artık hem pozisyon alırken hem de post-up hareketlerini yaparken çok daha doğal hareket ediyor ve post-up çok daha sık kullanılıyor. Bunun dışında Nba 2k9'da meydana gelen gereğinde fazla, abartılı bloklar 2k10'da olmayacak. Bu konuda oldukça köklü bir değişiklik mevcut. Oyuncular blok yapmaktan çok rakibin şutunu bozuyorlar, gerçekte olduğu gibi. 2k9'da fadeaway jumper'larda bile defalarca blok yediğimi, yaptığımı hatırlarım. Ki gerçekte fadeway jumper neredeyse hiç bloklanmaz. Zaten fadeaway'in amacı da o'dur, bloktan kaçınmak, kendine alan yaratmak. 2k10'da göreceğimiz başka bir değişiklik ise oyuncuların hızının normal seviyelere gelmiş olması. Ayrıca turnike ve smaç animasyonlarının yine çok hoş olduğunu belirtmekte fayda var.

Karakterinizi 2k serverlarına yüklemeyi unutmayın
Nba 2k10 DC'de yarattığınız oyuncu ile tüm maçları ve antremanları tamamladıktan sonra oyuncunuzu 2k severlarına yükleyin. 2k10 çıktığı zaman kariyer modunda bu yarattığınız karakteri kontrol edebilecek ve Nba serüvenine başlayabileceksiniz.
Son Sözler
Nba 2k10 Draft Combine Nba 2k10'nun 5$'lık küçük bir yansıması. Adeta basketbol öğrenmek isteyenlere ders niteliğinde olan Nba 2k10 DC kısa süresine rağmen herhangi bir Nba veya 2k serisinin fanatiğinin kaçırmak istemeyeceği bir oyun. Nba 2k10'a tam tamına 1 ay kala ısınma turlarına başlamak istiyorsanız sizi de Nba 2k10 Draft Combine'a alalım. ( Oyun sadece konsollar için çıktı, PC'ye çıkmayacak )


meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 01:53 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Canlı bahis siteleri istanbul escort eryaman escort bursa escort bursa escort bursa escort

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35