OyunKolik  

Go Back   OyunKolik > Oyun Bilgileri > Oyun Anlatımları ve İncelemeleri

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 07-26-2015, 02:11 PM   #1
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart Sniper Elite oyun incelemesi

Yapı olarak çok fazla sabrım yoktur. Ne olacaksa olsun bir an önce derim normal hayatta. Tabi hayattaki bu davranış modelim oyun hayatımda da mümkün mertebe bulunmakta. Buna bağlı olarak sabır gerektiren, yavaştan ilerleyen oyunlara çok fazla sıcak bakamıyorum, baktıklarıma da çok fazla zaman ayırasım gelmiyor. "Stealth Action" olarak tabir edilen, temeli gizliliğe ve sessizliğe dayalı olan oyunlar da bahsettiğim sıcak bakmadığım oyunlardan. Misal, Splinter Cell oynamak bana ölüm gibi gelir, ya da Hitman oynamak. Aslında bunun bir eksiklik olduğunun farkındayım ama yapabileceğim pek bir şey yok bu konuda, kendimi değiştiremiyorum. Belki yapımcılar bu tarzı benim gibilere sevdirebilmek için yapmışlardır Sniper Elite oyununu. Yine temeli gizliliğe ve sessizliğe dayanan bir oyun Sniper Elite, ama türdaşları arasından oynanışı, atmosferi ve genel yapısı itibariyle ayrılmayı beceriyor.

Göz, gez, arpacık

Oyunda İkinci Dünya Savaşı'nın son zamanlarında Alman'ların üzerinde çalıştığı nükleer silahlardan haberdar olan Rus gizli servisi elemanlarını etkisiz hale getirmekle görevli bir Sniper'ı -keskin nişancı- kontrol ediyoruz. Zira eğer bu nükleer silahlar Rus'ların eline geçerse, durum en az Alman'ların bu silahları kullanması kadar vahim sonuçlara sebebiyet verir.

Oyunda birbirinden zorlu 28 görevle karşı karşıyayız. Görevleri, düşmanları temizlemek -olmazsa olmaz-, yaralı askerleri kurtarmak, hedefleri yok etmek olarak sıralayabiliriz. Ama görevleri yapmak o kadar da kolay değil. Ne de olsa biz bir keskin nişancıyız, görevimiz ve can güvenliğimiz gereği yavaş, temkinli ve tam sonuç alabileceğimiz şekilde hareket etmeliyiz.

Oyunun zorluk ayarı, oynanabilirliğin belkemiğini oluşturuyor. Şöyle ki; Rookie, Cadet, Marksman ve Sniper Elite olmak üzere dört farklı zorluk seviyesi bulunmakta ve biri diğerinden farklı özelliklere sahip.

Rookie: Bu zorluk seviyesi, tarza çok hakim olmayanlar için en iyi seçenek durumunda. Yapay zeka en düşük seviyede, rüzgar -nişan alma olayında çok etkili- kapalı, kalp atışı kapalı, nefes tutma süresi 25 saniye. Bununla birlikte el bombasının patlama yarıçapı da 8 metreyle sınırlı.

Cadet: Oyunun biraz daha zorlu ve heyecanlı olmasını sağlayacak zorluk bence Cadet sadece. Rookie'den farkı, yapay zekanın orta düzeyde olması ve kalp atışının bu sefer açık olması.

Marksman: İşte işler zorlaşıyor bu zorluk seçeneğinde. Yapay zeka zor seviyeye yükselirken el bombası yarıçapı da gerçek değerlerine dönüyor ve 20 metre oluyor. El bombasını çok çok dikkatli kullanmanız gerekiyor yoksa siz de zarar görüyorsunuz fazlasıyla. Bununla birlikte rüzgar da işlerimizi zorlaştırsın diye açılıyor bu seviyede. Son olarak da nefes tutma süremiz 17 saniyeye düşüyor.

Sniper Elite: İşte oyunumuza adını veren "Seçkin Keskin Nişancı" ayarı. Hiçbir şekilde iyilik beklemeyin bu ayardan, yapay zeka "çok zor" seviyede ve nefes tutma süremiz 10 saniyeye düşüyor. Diğer özellikler Marksman ile aynı.

Zorluk seviyelerini kısaca anlattıktan sonra oyunun diğer ayrıntılara geçebiliriz.

O silah sesi nereden geldi?
Oyuna ilk başladığımızda bizi zorlayan pek bir şey çıkmıyor karşımıza. Koşarak sağı solu incelerken zaten oyun da gerekli uyarıları kendisi veriyor. İngilizcesi çat pat olan arkadaşlar için çok zorlamayacak cümleler var. Mesela "çevrede arama yaparken binaların çatılarına dürbünle bak" gibi uyarılar, oyuna dalıp gitmişsek oldukça işimize yarıyor. Oyundaki görevlerimizi kafamıza göre yapmıyoruz bu arada. "TAB" tuşuna basarak hem bulunduğumuz yeri, hem de görevlerin yerlerini ve sıralarını görebiliyoruz. Klasik, ama kullanışlı. Görev yerlerini illa ki haritaya bakarak bulmak zorunda da değiliz, sol alt köşede hem sağlığımızı, hem de gitmemiz gereken yönü gösteren pusulamsı bir gösterge (?) var.
Oyun gizlilik aksiyon tarzına sahipse, bu tarzın gerektirdiklerini sonuna kadar yapacak öyle değil mi? Normalde herhangi bir İkinci Dünya Savaşı oyunu aldığımızda, önümüze geleni indirerek hareket eder, bir sonraki bölüme geçebiliriz. Ama Sniper Elite, gerçekçiliği son derece önemseyen bir oyun olmuş. Mesela Rus'ların karargahına girmemiz gereken bir bölüm var oyunun başlarında, bölümde bize susturuculu bir tabanca veriliyor. Deneme amaçlı ilk girişimimi çevredekileri sinsice temizleyerek yapmak istedim ama ilk askeri öldürmemle alarm çaldı ve askerler üstüme akın etti. Diğer denememde asker öldürmeden, saklanarak ve yerde sürünerek karargaha sızma eylemim gayet başarılı oldu. Oyun, tarza uygun demişken, türdaşlarındaki gibi Sniper Elite'de de ölü düşmanları sırtlayıp diğer düşmanların göremeyecekleri yerlere taşımamıza da izin verilmiş.

Oyunda kullandığımız silahlar ise bir hayli fazla, ama görevimiz gereği aktif olarak sürekli keskin nişancı tüfeğini kullanmamız gerekiyor. Keskin nişancı tüfeğini kullanırken Call of Duty 2'den tanıdık gelecek olan atış yaparken nefes tutma olayı mevcut. Az önce de bahsettiğim gibi seçtiğiniz zorluk seviyesine göre bu süre azalabiliyor. Diğer silahları kullanırken normal üçüncü kişi görüş açısıyla atış yapmanız gerekiyor. El yatkınlığı olanlar için çok zor değil. Ama düşmanların kolay kolay ölmediklerini belirtmeden geçemeyeceğim. Hem zor ölmeleri hem de akıllı olmaları bize sıkıntılı zamanlar yaşatabiliyor.

Sen mi daha zekisin yoksa ben mi daha zekiyim?
Yapay zeka için ayrı bir başlık açmam gerekirdi çünkü anlatacağım çok şey var Yapay zeka kendini çok iyi idare ediyor oyunda. İki farklı örnek vererek durumu netleştireyim. İlk olarak çatı, ev içi vs. yerlerde pusuya yatmış olan düşman keskin nişancıları ele alalım. Diyelim bunlardan birini tespit ettiniz, siz de gerekli pozisyonu aldınız ve nefes tutup atışınızı yaptınız. Eğer atışınız isabetli ise şanslısınız, düşman ölür ve ondan kurtulursunuz. Aksi halde yaraladığınız düşmanı yerinden kımıldatmak çok zor, siz diğer elemanlarla uğraşırken o size "cee" yapıp görünüyor, ateş edip tekrar yerine pusuyor. Öldürmek için çok ciddi çaba sarf etmeniz gerekiyor. Diğer tip düşmanlar da doğrudan karşınıza çıkanlar. Zorluk seviyesine göre kalas gibi ayakta da, kendilerine uygun bir yer bulup yatarak da sizi öldürmeye çalışabiliyorlar. Ama düşmanın genel davranışı ikinci tipte oluyor ve yapay zekanın ne kadar başarılı olduğunu gösteriyor böylelikle.

Tabi onca çatışmadan sonra güç kaybetmeniz durumunda gücünüzü tekrar kazanmanız gerekiyor. Bu da çevredeki nadir olarak bulunan sağlık paketleri sayesinde oluyor. Tabi sağlık paketlerini de "ha" diyince kullanamıyorsunuz. Oyunda bir envanter sistemi mevcut ve sağlık paketleriniz burada birikiyor. Çatışma sırasında kendinize uygun bir yer bulup kaşla göz arasında envanteriniz arasından sağlık paketini seçip kullanmanız gerekiyor. Biraz zahmetli olsa da gerçekçilik adına hoş bir durum
Teknik detaylar
Oyunun asıl platformu konsollar aslında. Dolayısıyla grafiksel olarak da standart bir Xbox oyunundan daha güzel grafiklere sahip değil açıkçası. Ama atmosferin iyi yansıtılması grafik kalitesini gölgede bırakıyor. Çevrede uçuşan nesneler, gece karanlığında havada uçuşan mermiler, göze hoş gelen parlama efektleri ortalamanın üzerinde, ama yeni çıkan FPS oyunlarına göre sönükler tabi. Sesler ise oyunda atmosferi tamamlayan yegane etmen. Seslendirmelerden tutun da ambiyans seslerine kadar bir hayli iyi ses efektleri. Ambiyans sesleri kendini tekrar etse de yine de çok hoş. Oyun müzikal olarak biraz yavan, oyun içerisinde çok fazla müzik çalmıyor, herhalde atmosferin bozulmaması istenmiş.

Bahsetmeden geçmek istemem, sağlam ve uzaktan atışlar yaptığınız zaman Max Payne'deki keskin nişancı tüfeğinde olduğu gibi kamera mermiyle hareket ediyor ve düşmana saplanışı (!) an an görüntüleniyor. Burada karşılaştığımız animasyonlar oldukça ayrıntılı yapılmış, mesela attığınız mermi düşmanın yüzüne geliyorsa gerçek bir merminin yaptığı etkiyi yapıyor (ayrıntılar fazla kanlı, kendiniz görün onu Tabi bu sırada attığınız mesafenin uzaklığına göre rekor kırmış da oluyorsunuz, oyun bunu otomatik olarak gösteriyor ekranda. Hoş bir özellik.

Genel olarak baktığımızda benim gibi stealth action sevmeyen birini ayartabilecek kadar güzel bir yapım Sniper Elite, zaman zaman zorlasa da bir oyundan diğerine atladığımız şu günlerde denenmeden geçilmemesi gereken bir oyun. Herkese iyi oyunlar.
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 10:42 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Canlı bahis siteleri istanbul escort eryaman escort bursa escort bursa escort bursa escort

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35