OyunKolik  

Go Back   OyunKolik > Oyun Bilgileri > Oyun Anlatımları ve İncelemeleri

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 08-01-2015, 05:28 AM   #1
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart Killing Floor (PC)

Alternatif zombi kovalamacası

En başta mod olarak başlayan, oldukça tutulan ve daha sonra kendi başına oyun olan projeler karşımıza çoğu kez çıktı. Bunlardan ilk akla gelen Counter-Strike’tır. Bu modlar hem tek başına isim olurken, diğer yandan yapımcılarına da iyi gelir sağladılar. Daha başka örnekler de verilebilir. Son olarak bu zincire Killing Floor (KF) katıldı. Yapım, Tripwire Interactive tarafından geliştirildi. Tripwire Interactive, aslında yabancı değil. Firma daha önce Unreal Tournament 2003 için Red Orchestra modunu yapmıştı. Daha sonra Red Orchestra’yı Unreal Tournament 2004 için de hazırladılar. KF’nin de aslında çıkış noktası Unreal Tournament 2004. Yapım ilk olarak 2005’te mod olarak geliştirildi ve kullanıcılara sunuldu. 2008’de ise son güncellemesi yapıldı. Bir sene sonra yani 2009’da da mod olmaktan çıktı ve kendi başına satılmaya başlanan bir oyun oldu.

Nereden nereye

KF, Left 4 Dead (L4D) oynayanlara yabancı gelmeyecektir. Gene üstümüze gelen zombi ordusunu durdurmaya çalışıyoruz. Yapım kısa ve klişe bir hikayeye de sahip. Londra’daki Horzine Biotech adında biyoteknoloji şirketinin yaptığı araştırmalar kötü gidiyor, zombiler oluşuyor. Konu bilinmese de olur deyip, bu ufak ayrıntıyı geçebiliriz. KF, multiplayer ve singleplayer seçeneklerini sunuyor, tabii ki işin aslı multiplayer’da yatıyor. Altı kişiye kadar co-op desteği sunan oyun içinde, Londra’nın sokaklarını, Biotech laboratuarlarını içine alan altı farklı harita var. Oyunla birlikte gelen bu haritalar güzel tasarlanmış, ancak sayısı az. Fakat KF için yeni haritalar yapılıyordu.



"Berserker perk'i son seviyedeyken, elektrikli testere ile ölümcül oluyor."

Yapımda perk sistemi kullanılıyor. Field Medic, Support Specialist, Sharpshooter, Commando, Berserker ve Firebug olmak üzere altı farklı perk var. Bunlar en fazla 5. seviyeye kadar çıkıyor. Tabii ki her seviyenin belli bir avantajı ve şartları var. Mesela Firebug’ta 1. seviye olmak için Flamethrower ile 25.000 hasar puanı vermeniz gerekiyor. Ancak seviye atladığınızda bu size; seçtiğiniz perk’in silahını daha ucuza satın almak, daha fazla hasar vermek vs… gibi ekstra özellikler sağlıyor. İsterseniz oyundayken, aşama sonlarında perk’nizi değiştirebilirsiniz.

Haritaların belli yerlerinde para karşılığı silah, cephane, zırh alabileceğimiz satış noktaları bulunuyor. Parayı da öldürdüğümüz zombilerden kazanıyoruz. Her aşamayı geçtiğimizde, ekstra olarak da biraz daha para geliyor. Satıcılar haritadaki her aşama sonunda, farklı noktalarda, kısa bir süreliğine açık oluyor. Mesela Manor haritasında birinci aşama sonunda bina dışında satış noktasından bir şeyler alırken, ikinci aşamayı geçtiğinizde bu sefer satıcının yeri bina içinde üst katta oluyor (Zaten yeri kırmızı oklarla da gösteriliyor). KF’de; Flamethrower, bıçak, balta, elektrikli testere, Crossbow, pompalı, otomatik tüfek, el bombasının yer aldığı 12 farklı silah var. Genel olarak silahlar yeterli. Ayrıca silahları sadece satış noktalarından almıyoruz. Cephane, silah ve zırhlar haritaların belli yerlerinde karşımıza çıkabiliyor. Yalnız her aşamada bunların yerleri rastgele şekilde değişiyor.



"Siren attığı çığlıkla, zırhımız yüzde yüz olsa bile sağlığımızı azaltabiliyor."

Aç düşmanlar

Sürekli olarak belli bir aşama olduğunu belirttim, bunu biraz daha açalım. Haritalarda zombiler kalabalık gruplar halinde, en son çıkan boss’a kadar, sayıları ve çeşitleri her seferinde artarak kademe kademe geliyor. Tabii ki seçtiğimiz zorluk seviyesi ve oyunun süresine göre bunu arttırabilir veya azaltabiliriz. Yalnız KF’nin tadı en zorda çıkıyor. Toplamda boss’un dahil olduğu 9 farklı düşman tipi var. Bunlar Clot, Bloat, Stalker, Gorefast, Crawler, Siren, Scrake, Fleshpound ve Patriarch (Boss düşman).


Alternatif zombi kovalamacası

Clot her seferinde karşımıza çıkan en zayıf rakibimiz ve bir özelliği yok. Patriarch dışındakiler ise Clot’a göre daha güçlü ve farklı özellikleri var. Yalnız düşmanların bazıları Left 4 Dead’teki zombilere benziyor. Mesela Bloat şişman ve görüşümüzü etkileyen bir kusmuk atıyor. Görünüşü ve aynı özelliği bakımından Left 4 Dead’ten bildiğimiz Boomer’a benzetebiliriz.

En son çıkan boss Patriarch, aslında zombileri yaratan bilim adamının kendisi ve ortaya “Çocuklarımı öldürdünüz” diyerek çıkıyor. Özellikle son seviyede zorlayıcı. Makineli tüfeğe ve roket atara sahip, böylece uzaktan da etkili saldırılar yapabiliyor. Yeniden canını doldurma yeteneğine sahip, canı azaldığında görünmez oluyor. Canını tekrar yükseltip, herhangi bir oyuncunun yanına gelip vuruncaya kadar da görünmezliği devam ediyor. Normal zombilere ve boss’a karşı da her daim takım olarak ilerleyip, oynamamız gerekli. Eğer bu yapılmazsa, özellikle en zor seviyede acı durumlar yaşanıyor. KF’de sesli chat özelliği var. Mesaj yazmadan, konuşarak takım oyunu uygulamak ve anlaşmak için oldukça yararlı.



Her bölüm sonunda çıkan boss Patriarch, roket atar ve makineli tüfeğe sahip."

Ölürsek bir sonraki aşama başlayana kadar oyuna dahil olamıyoruz. Ayrıca öldüğümüz taktirde satın aldığımız silahlar da gidiyor. Yalnız, kazandığımız paraya bir şey olmuyor. Tüm takım ölürse, aynı harita tekrar baştan oynanmıyor, otomatik olarak bir sonraki haritaya geçiliyor.

Zamanı durdurmak!

KF’de sağlık paketleri yok, bunun yerine enjektör var. Sağlığımızı kendimiz doldurabiliriz veya takımda Field Medic varsa sağlığımızı yükseltebiliyor. Etrafta sağlık için enjektör de bulunmuyor. Oynadığımız bölümlerde odaların kapılarına kaynak yapabiliyoruz. Böylece zombilerin bir yerden gelmesini veya bulunduğumuz mekana girmesini bir süreliğine engelleyebiliriz. Rakiplerimiz kapılara yüklenip, onları kırabiliyorlar. KF’de “ZEDtime” denilen bir özellik var. ZEDtime devreye girdiğinde zaman yavaşlıyor. Böylece zombileri daha estetik ve yavaş çekim modda öldürebiliyoruz.



"Arkanızı kontrol edin! Her yerden düşman çıkabilir..."

Yapım Unreal Tournament 2004’ün moduydu ve haliyle de Unreal Engine 2.5 grafik motorunu kullanıyor. Motor biraz daha modifiye edilmiş ve elden geçirilmiş. Genel olarak görsellik KF için yeterli. Tasarımlar ve modellemeler korkutucu, grafikler karanlık atmosferi verebiliyor. Yalnız seslendirmeler başarısız. Buna karşın zombilerin bağrışları korkutucu ve arkada çalan metal müzikler insanı cidden gaza getiriyor.

Yazının başında yeni haritaların yapıldığından bahsetmiştim. KF’nin SDK’sı var. Bu şekilde oyuncular kendi bölümlerini ve haritalarını yapabiliyor. Zamanla oyun için yapılacak bölümler de artacaktır. Yapımın singleplayer’ında gene üstümüze gelen zombilere karşı çarpışıyoruz. Yalnız L4D’teki gibi diğer takım arkadaşları yapay zeka kontrolünde değil. Tek başımıza mücadele ediyoruz. Singleplayer bu yüzden yavan sayılır, ancak perk’lerde seviye atlamak için tekli oyuncu oynanabilir. Killing Floor 15$ fiyatla Steam üstünden satılıyor, ayrıca 40 tane Steam Achievement’ına sahip. Her ne kadar harika bir oyun olmasa da, bazı hatalarına karşın genel olarak eğlendirici ve zaman geçirtici. Ucuz fiyatı ve düşük sistem gereksinimleriyle, Left 4 Dead’ten sonra aynı temaya sahip farklı bir seçenek olabilir.


meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 05:24 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Canlı bahis siteleri istanbul escort eryaman escort bursa escort bursa escort bursa escort

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35