OyunKolik  

Go Back   OyunKolik > Oyun Bilgileri > Oyun Anlatımları ve İncelemeleri

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 08-07-2015, 01:55 PM   #1
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart Rise of Nations(İnceleme)

'Rise of Nations' (Türkçesi: Ulusların Yükselişi), Civilization 2 ve Alpha Centauri oyunlarında çalışmış olan Brian Reynolds öncülüğündeki Big Huge Games'in yapımcılığını, Microsoft Game Studios'un ise dağıtımcılığını üstlendiği 20 Mayıs 2003'te yayınlanmış gerçek zamanlı strateji türünde bir oyundur.

28 Nisan 2004 tarihinde oyuna Thrones and Patriots (Türkçesi: Tahtlar ve Yurtseverler) adlı bir ek paket çıkarıldı. 2004'ün ilerleyen günlerinde ikisi birden Gold Edition (Altın sürüm) adı altında satılmaya başlandı.

Genel Bakış

Rise of Nations, yüzeysel bakıldığında normal bir strateji oyunu gibi. Oyuna bir üsle başlayıp, ardından birkaç bina yaparak hammadde toplamaya, ve bir ordu kurup düşman kentlerini yağmalamaya çalışıyorsunuz. Fakat Rise of Nations'u bir klasik yapan ufak oynanış ayrıntıları.

Oyun Toprak, yani bölge fikrini uygulamış. Oyunda yeni şehirler kurarak sınırlarımızı genişletebiliyoruz. Bir şehrin yanına diktiğimiz tapınak ve kaleler o şehrin sınırlar üzerindeki etkisini arttırabiliyor. Şehirlerin önemi oyunda fazla olduğu için, düşman saldırısında şehirler yokedilmiyor, onun yerine belli bir süre asimile edilene kadar nötr kalıyor, ardından da eğer geri alınamamışsa düşman kontrolüne geçiyor, ve bu da oyunun kalitesini arttırıyor. Ayrıca oyunda yapılan şehirlerini değiştirebiliyorsunuz ve böylelikle fethettiğiniz yerlerin istediklerinizi başkent yapabiliyorsunuz.

Şehirler aynı zamanda ekonomiye de katkıda bulunuyor. Oyunda toplamamız gereken kaynaklardan biri para ve para sadece kendi şehirlerin veya müttefiklerinin şehirleri arasında karavanlar kurarak ele geçirilebiliyor. Bu nedenle şehir kurmak, iyi bir oyunun her açıdan temeli oluyor.

Diğer kaynaklar ise Food/Yiyecek, Wood/Odun, Metal, Oil/Petrol ve Knowledge/Bilgi'den oluşuyor. Yiyecek, Odun ve Para kaynakları ilk çağdan (Antik Çağ) itibaren oyunda açıkken, diğer çağlarda sırasıyla Metal, Bilgi ve Petrol açılıyor. Kaynak toplama sistemi diğer stratejilerden farklı işliyor. Bir yurttaşı direk ağaca veya madenlere götürmek yerine belli binalar inşa ederek vatandaşları bu binalarda görevlendiriyorsunuz. Mesela odun toplamak için bir ormanın kenarına Ormancı Kampı kurmak zorunda kalıyorsunuz.

Oyunda bir yere saldırı yaptığınızda o yeri almanız çok zor olabiliyor. Ancak ordunuz çok güçlü olursa durum değişiyor. O zaman oyunun asıl tadına erişiyorsunuz.Fakat oyunda asıl amaç savaşmak değil, asıl amaç ülkenizi son çağa getirmek ve Library/Kütüphane'de bulunan bütün buluşları tamamlayarak sona vamak. Rise of Nations'taki 18 milletin de kendine özgü güçleri ve özel birimleri var. Mesela Türklerin Yeniçerileri ile Japonların Samuraylarını örnek olarak verebiliriz. Özel güçler ise Power of the.../... gücü olarak adlandırılıyor. Mesela Rusların Power of the Motherland/Anavatan Gücü var. Bu, onların bölgelerine girenlerin normalden iki kat fazla hasar almasına sebep oluyor. Türkler ise Power of the Siege/Kuşatma Gücü'ne sahip, ve bir şehri daha çabuk asimile edebiliyorlar.

Tek kişilik bir senaryosu da bulunan Rise of Nations'un bu senaryosunun ismi Conquer the World/Dünyayı Fethet. Bu senaryolarda her turda ordularımızı Risk tarzı bir haritada hareket ettiriyoruz, ve eğer bir orduyla karşılaşırsak harita yakınlaşıyor, ve GZS kamerasında orduları kontrol ediyoruz.

Çok oyuncu olarak ise oyunun ilgi çeken bir yanı, MAC sahiplerinin de kendi aralarında GameRanger'ı kullanarak oynayabilmeleri. Tabii ki MAC sahipleri PC sahipleriyle oynayamıyorlar.

Oynanış

Rise of Nations taş-kâğıt-makas denklemlerine dayalı bir oynanış sunuyor. Mesela Pikemen/Mızrakçılar Knight/Şövalyeleri kolayca yenebilirken, Foot Archer/Okçulara karşı çok güçsüzler.

İnce bir taktik ve dengeyi sağlayabilme yeteneğine ihtiyaç duyan Rise of Nations'ta, en büyük hedef teknolojik olarak gelişmek ile askeri anlamda gelişmek arasındaki dengeyi kurabilmek. Satranca benzer bir şekilde, burada da iki tarafta da yapabileceğiniz ufak hatalar sonradan başınıza büyük hatalar olarak konabiliyor. Mesela Antik Çağda Scout/İzci'nizi geliştirme amaçlı yapmanız gereken ama unuttuğunuz bir araştırmayı yapmış olan bir oyuncu, Information Age/Bilgi Çağında izcisinin şimdi Special Forces/Özel Kuvvet'e dönüşmüş olup casusluk yapabileceğini görüp hayıflanabilir.

Oyunun bir diğer ilginç özelliği ise Nükleer Araştırma yapmaya onay tanıması, fakat bir nükleer saldırı düzenlerseniz sonuçlarına katlanmak zorunda kalıyorsunuz.



Birimler

Oyunda 200'ün üzerinde farklı ünite var, gerek Antik Çağ'ın mızrakçıları, gerek Bilgi Çağı'nın Lav Silahı tutanları. Her ünite, çağ atladıkça belli araştırmalarla yeni şeylere dönüşebiliyor. Mesela Klasik Çağ'ın eşekli karavanları, Modern Çağ'da kamyonlar oluyor. Fakat bazı ırklar, bazı çağları göremediklerinden Rise of Nations ekibi bazı tahminlerde bulunmak zorunda kalmış. Mesela Mayalar Modern Çağ'da gerillaya benzer ünitelere evsahipliği yapıyorlar.

Ünitelerin farklılığı, oyuncuya büyük bir özgürlük tanıyor, istediği şekilde ordular oluşturabilen oyuncu, eğer dengeyi iyi kurmuşsa, büyük bir ordu kurabilir. Çoğu ünite üçer üçer geldiğinden dolayı büyük orduların meydan muharebelerine tanık olmak pek de uzak bir ihtimal değil.


Aztek, Bantu, İngiliz, Çin, Mısır, Fransa, Almanya, Yunan, İnka, Japon, Kore, Maya, Moğol, Nubian, Roman, Rus, İspanyol ve Türk ırklarını seçme imkanına sahibiz. Ki bu ırklar sadece göstermelik olarak konmamış bu oyuna, seçtiğimiz ırka göre mimari, özel birimler ve teknolojiler emrimize sunuluyor, bize kalan sadece akıllı yönetim. Türkler oyunun içinde olunca haliyle hepimizde bir beklenti oluyor, nasıl yapmışlar diye; şu kadarını söleyebilirim ki beklentileriniz karşılanacak. Çünkü gerek mimari, gerek üniteler (biri Yeniçeri mi dedi?) tarihsel gerçeklerden yararlanılarak yapılmış. Tabi bu her ırk için geçerli.
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 09:21 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Canlı bahis siteleri istanbul escort eryaman escort bursa escort bursa escort bursa escort

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35