OyunKolik  

Go Back   OyunKolik > Oyun Bilgileri > Oyun Anlatımları ve İncelemeleri

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 08-08-2015, 02:25 PM   #1
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart Alpha Protocol (PC Ön Bakış)

James Bond’a bazen özenmedim de değil. Son model araçlar, ilginç teknolojik silahlar, güzel kadınlar ve aksiyon dolu bir macera… Her seferinde en kötü durumdan kurtulur 007. En başlarda eleştirilse de Daniel Craig bence Bond rolüne uydu. Hatta ünlü ajanın son çekilen filmleri de bayağı hoşuma gitti. James Bond’u bir kenara koyalım, 24’ün ünlü karakteri Jack Bauer’ı ele alalım. Agresif yapısına rağmen, en kötü olayları bile soğukkanlılığı, profesyonel yaklaşımıyla çözmesini biliyor. Bir taraftan ünlü bir ismi daha unutmamak lazım Jason Bourne! Üç ünlü ajan ve adlarının kısaltması JB. Obsidian Entertainment bize JB olma fırsatını sunacak. Nasıl mı? Sorunun cevabını Alpha Protocol veriyor.

Meslek erbabı gizli operasyon timsali!

Aslında Obsidian’ı biliyorsunuzdur. Bilmeyenler varsa o zaman kısaca firmadan bahsedeyim. Firma daha önce KOTOR 2: The Sith Lords, Neverwinter Nights 2 ve NWN 2’nin ek paketlerini yapmıştı. Ancak yapmakla kalmadı, zira Obsidian’ın içinde bulunan kişiler RPG konusunda piyasanın ustaları. Feargus Urquhart, Darren Monahan, Chris Avellone, Chris Jones gibi isimler var. Hepsi daha önce Baldur’s Gate, Fallout, Icewind Dale gibi serilerin yapımında yer almış. Yaptıkları ortada ve yeni oyunlarının da kötü olmasını bekleyemeyiz. Zaten sırada Fallout: New Vegas ve adı açıklanmamış bir projeleri daha var. Rotayı Alpha Protocol’e çevirip yolumuza devam edelim.


"Yapım Unreal 3 grafik motorunu kullanıyor."

Amerika’ya ait bir uçak vurulur, ancak yüksek teknolojik bir silahla vurulmuştur. Bundan sonrasında olaylar karışır ve ajan Michael Thorton sır perdesini aralamakla görevlendirilir. Artık tüm her şeyi aydınlatmak Michael’a yani bize kalmıştır. Hikaye oyunda ilerledikçe derinleşecek. Alpha Protocol (Kısaca AP diyebiliriz), bizlere ajanlığın nasıl olduğunu gösterecek, ancak bunu düz bir aksiyon olarak değil, tam tersi gizlilik ve RPG yönüyle yapacak. Karakterimiz ve ekipmanları üstünde değişiklik yapabileceğiz. Michael’ın statlarını geliştireceğiz. Toplamda dokuz stat olacak, bunlar: Stealth, Pistols, Submachine Guns, Shotguns, Assault Rifles, Sabotage, Technical Aptitude, Toughness ve Martial Arts. Her birinin bizlere sağladığı bir imkan olacak. Misal yakın dövüş için Martial Arts’ı biraz geliştirdiniz diyelim, kısa bir süreliğine de olsa rakiplerimizi bir yumruk darbesiyle nakavt edebileceğiz. Silahlarımızın da üstünde değişiklikler yapabileceğiz. Mesela bir tabancaya susturucu, nişan almak için lazer takabilecek; daha fazla mermi için kapasitesini arttırabileceğiz.
Evim evim güzel evim

Michael’ın giysileri ve dış görünüşü üstünde de değişiklikler yapabileceğiz. Safe House’larda banyoya gidip aynaya baktığımızda, “Bugün tıraş olmamışım” diyerek isterseniz Michael’ı sinekkaydı yapabilirsiniz, isterseniz güneş gözlüklü bıyıklı hale getirebilirsiniz. Bunlar sizin seçiminize kalmış. Safe House diye bahsettim, evet oyunda bulunuyorlar. Buralarda silahları veya ekipmanları alıp satacağız, telefon kontaklarımız, e-mailler, görevler Safe House’larda bulunacak. Görevlerin bazıları kritik safhada, çünkü direkt olarak ana hikayeyle ilgili. Bazıları ise opsiyonel olarak sunulacak. İsterseniz bunları yapabileceksiniz. AP; Roma, Moskova, Taipei ve Suudi Arabistan'dan da bir kentin yer aldığı şehirleri içerecek.


"-Ani hareket yapma huylanıyorum demedim mi sana?"

Gelelim oyunla ilgili asıl iki önemli noktaya combat ve diyalog sistemine. Diyalog sistemi göz attığımızda, Mass Effect’e benziyor. Karşınızdaki konuşuyor ve siz de kısa cevaplar arasında seçiminizi yapıyorsunuz. Yalnız cevap vermek için de bir süre limiti var. Diyaloglarda üç farklı davranış seçeneğimiz olacak. Bunlar ünlü JB’lerden temel alınmış. Jack Bauer gibi agresif, Jason Bourne gibi profesyonel veya James Bond gibi tatlı dilli olabilirsiniz. Dördüncü “Aksiyon” seçeneği de bazı zamanlar aktif olacak. Sonuç ne olursa olsun, verdiğimiz cevaplar hikayenin gidişatını etkileyecek. Mesela istediğimiz bilgiyi vermeyen bir adamın kafasını duvara sertçe vurup, ondan bilgiyi zorla alabiliriz. Ancak bu sert davranış şekli ne gibi sonuçlara neden olur, işte orasını yapımın ileriki kısımlarında göreceksiniz. Firma yapımın combat kısmı üstünde de çalışıyor. Siper alıp ateş edebileceğiz veya birebir yakın dövüşlere de gireceğiz. Sessizce hareket edip, rakiplerimizi gafil avlayabileceğiz. Yapay zeka mı? Düşmanlarımızın akıllı olacağı söyleniyor. Acemi bir ajan olarak başladığımız AP’de, zamanla ustalaşacağız.

Grafikler gücünü artık çoğu oyunun geliştirildiği Unreal Engine 3’ten alıyor. Genel olarak görsellik iyi duruyor. Elimizde neler var? Üç ünlü JB, Obsidian, RPG’nin a
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 07:28 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Canlı bahis siteleri istanbul escort eryaman escort bursa escort bursa escort bursa escort

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35