OyunKolik  

Go Back   OyunKolik > Oyun Bilgileri > Oyun Anlatımları ve İncelemeleri

 
 
LinkBack Seçenekler Stil
Prev önceki Mesaj   sonraki Mesaj Next
Alt 08-10-2015, 10:57 AM   #1
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart Dead Space - İnceleme

Parla parla küçük yıldız…
İncelemeye geçmeden önce bu minik şarkıyı sizlerle paylaşmak istedim. Dead Space: Downfall animasyon filmini seyretmiş olanların aklında bu şarkı ve de Güvenlik şefi Alissa Vincent yer edinmiştir zaten. Ishimura’daki dar ve korkutucu odalarda temkinli ilerlerken bu şarkının yankılanışına denk geldiğimde, içimi belli belirsiz bir hüzün kaplıyor nedense. Başlıyoruz…


Korkma, korktukça sıra sana gelecek…
Dead Space uzun zamandır oynamadığım korku/gerilim/hayatta kalma oyunlarında hafızamı tazeledi desem yeridir. En son aklımda kalanlar The Thing, Aliens vs Predator 1&2, FEAR, biraz da Doom 3. Bu, korku/gerilim oyunlarını çokça tercih etmediğimi özetliyor sanırım. Dead Space ise bundan sonra bu tarzda aklımda kalacak oyunlardan birisi, hem de iyilerinden…



Kısaca ve geleneksel olmak üzere konumuzu özetleyelim önce. (Bu arada belirteyim oyunun konusunu daha iyi anlamak, oyundan daha fazla zevk almak ve biz Ishimura’ya varmadan önce neler yaşandığını görmek için Dead Space: Downfall adlı animasyon filmi seyretmenizi tekrar tekrar tavsiye ederim) Oyunumuza ana mekan olarak ev sahipliği yapan USG Ishimura kendi alanındaki en büyük ve de en eski (tam 62 yıllık) maden arama/çıkarma gemisidir. Ancak Aegis 7 adlı gezegendeki başarılı (fakat yasadışı) bir maden çıkarma işleminden sonra bu yaşlı uçan kaleyle olan tüm iletişim kesiliverir. Bu sıradışı durum üzerine geminin sahibi olan şirket C.E.C ( Concordance Extraction Corporation) tamir için USG Kellion adlı küçük bir gemi gönderiyor. Biz de bu 5 kişilik küçük bir mürettabata sahip gemimizle USG Ishimura‘nın iletişim problemini çözmeye gidiyoruz. Zaten 2’si gariban piyade olan bu 5 kişilik mürettabatta 1 bilgisayar sistemleri uzmanı, 1 güvenlik şefi ve 1′de uzay mühendisi mevcut bulunmaktadır. Eh madem bazı detaylara girdik oyundaki önemli karakterlere ve bazı önemli bilgilere geçelim;

Kendra Daniels: Bilgisayar sistemleri uzmanımız. Çok şey bildiğini iddia eden, hafif kendini beğenmiş bir kadın görünümünde, Zach’ın liderliğini çekemiyor bence. “Çocuk da yaparım, kariyer de” diyen tiplerden değil

Zack Hammond: Güvenlik şefimiz. Kel, ağır abi modunda ve zaman zaman Kendra ile tartışsa da kendinden emin tavırlarıyla, vakur tavrıyla grubun esas liderinin o olduğu iyice anlaşılıyor.

Isaac Clarke: Ve bu zat-ı muhterem de oyun boyunca sırt profilden yöneteceğimiz esas oğlanımız, eğitimli uzay mühendisimiz. Kız istemeye gitse eli boş dönmez Elinden de her türlü teknik, tamirat işi gelir. Bir tek savaşmak ve hayatta kalmaya çalışmak gelmezdi o da zorda kalınca oluyormuş meğer. Isaac’in Ishimura’ya geliş sebeplerinden birisi de tedirgin edici bir görüntülü mesaj aldığı kız arkadaşı Nicole… (Bu arada Isaac Clarke ismi, Isaac Asimov ve Arthur C. Clarke adlı ünlü bilimkurgu duayenlerinin isimlerinden ortaya karışık yapılmış, bilginize..)

Nicole Brennan: Isaac’ın müstakbel kız arkadaşı ancak gönderdiği çağrı videosundan sonra başına ne geldiği bilinmediğinden “eski kız arkadaşı” olmaya aday. Isaac kızı çok seviyor olmalı ki videoyu tekrar tekrar seyrediyor.

Dr. Challus Mercer: Bu psikopat, görünüşte sakin ancak zihnen çılgın, doktor kılıklı şey oyunda başımıza epey iş açıyor. Oyunda,Unitoloji denen garip dine inananlardan.

Dr. Terrence Kyne: Ishimura’daki başhekim statüsünde ve de Kırmızı kalıntıyı araştırmakla görevli ve de bir Unilojist. Aslında çok kötü niyetli birine benzemiyor ancak Kırmızı Kalıntı zihninde çatlaklara yer açmış sanırım.

Benjamin Mattihus: USG IShimura’nın kaptanı. Ancak kendisiyle oyun sırasında karşılaşamıyoruz. Daha doğrusu karşılaşıyoruz da farklı bir şekilde. O da bir Unitolojist.

Alissa Vincent: Yine oyunda göremediğimiz ama animasyon filminde ana kahraman rolünde yer alan esas kızımız. Isaac epey kıskanabilir çünkü Alissa tam anlamıyla cevval bir asker. USG Ishimura’nın güvenlik şefi ve gemideki kaosta ayakta kalmaya çalışan ve ayakta kalan nadir insanlardan. Sağlam ve iradeli yapısı beni kendine hayran bıraktı. 2. oyunda Alissa’yı yönetmemiz dileğiyle… (Bu arada animasyona atıfta bulunup duruyorum ama daha çabuk atmosfere girmeniz ve konuya uyum sağlamanız daha kolay olur bence hatta hareketli çizgi roman şeklinde bir filmi daha varmış o da seyredilebilir)

Unitoloji: Oyunun tarihinden 200 yıl önce, Dünya’da Siyah Kalıntı’nın (Black Marker) keşfinden sonra ortaya çıkan bir din. İnananlar bu kalıntıların kendilerine sonsuz hayatı sağlayacağını düşünüyor. Dünyadaki unitoloji kilisesi de Ishimura’daki baş görevlileri gerçekte maden arama/çıkarmaya değil de Kırmızı Kalıntıyı bulmaya, Aegis 7′ye gönderiyor. Zaten kalıntının bulunuşundan sonra film kopuyor.

Kırmızı kalıntı: Kırmızı Kalıntı oyun içinde göreceğiniz gibi taş benzeri bir yapı ancak üzerinde farklı dilde yazılar var. Aegis 7′deki maden kolonisinde çalışan herkes kalıntıyı buldukları için epey sevinmişti ancak sonrasında vahşice öldürülmüş insanlar ve akılalmaz cinayetler görülmeye ve bunların sayısı hızla artmaya başlayınca Kaptanın emriyle kalıntı korumaya alınıp hızla artan cinayetler,cesetler saklanmaya başlandı. Daha sonra da kalıntı, etrafındaki dev toprak parçasıyla birlikte Ishimura’ya çıkarılır. Sonrasında ise Ishimura’nın dünyayla bağlantısı kesilir ve biz devreye gireriz.



USM Valor: Bu askeri uzay gemisi oyunun bir bölümünde bizimle iletişime geçiyor. Bilinmeyenlerle dolu bir gemi, tıpkı niyetleri gibi…

Necromorph: Bu “şeyler” tamamen ölmüş bir insan vücudunun dönüşüme uğrayıp ucube haline gelmesiyle oluşan yaratıklar ve onlardan gemide yüzlercesi var. Onları kurtaramazsınız, onlara yardım edemezsiniz. Necromorph’ları ancak 2. kez öldürerek rahat edebilir ve yolunuza devam edebilirsiniz. Onlar mı? Onlarsa sizi delik deşik etme arzusuyla yanıp tutuşmaktadır, bu yüzden en küçüğünden en büyüğüne hiçbrini hafife almayın. Oldukça saldırgan ve tehlikeliler, özellikle ne yapacağınızı şaşırdığınız anlarda bedeninizin kağıt gibi ikiye bölündüğünü ya da uzuvlarınızdan birini havada uçarken görmeniz işten bile değil. Oyunda onları çabucak ve fazla mermi harcamadan yoketmek istiyorsanız, öncelikle kol ve bacak gibi uzuvlarına nişan alıp koparın. Bazı necromorphlarda ise zayıf yönler sarımsı bölgelerle belirtilmiş. Oralar, ateşe dayanaksız bölgeler olduğundan oralara edeceğiniz isabetli atışlar, sizi mermi ve can israfından koruyacaktır.


(“Hmmm, dişlerinizde tartar var maalesef…”)


Şükür! Sonunda önemli maddeleri geçtik. Sırada bu ucubelere karşı tek dayanağımız olacaklara geçelim.
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
 


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 06:57 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
bornova escort balçova escort mersin escort casino siteleri Canlı bahis siteleri istanbul escort eryaman escort bursa escort bursa escort bursa escort

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35