OyunKolik  

Go Back   OyunKolik > Oyun Bilgileri > Oyun Anlatımları ve İncelemeleri

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 08-10-2015, 11:14 AM   #1
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart Rotamız, Online Evrenler - Makale (Dosya Konusu)

Türkiye MMO sektöründe neler oluyor?

Geçtiğimiz hafta Webrazzi tarafından düzenlenen online oyun toplantısında katılımcı olarak bulundum. Bu hafta size bu organizasyondan izlenimler ve online oyun sektörünün Türkiye'deki yansımaları hakkından notlar sunacağım.

Taksim Elite World Hotel'de gerçekleşen toplantıda ilk olarak Doğan Online CPO'su Kıvan Odabaşı söz aldı. Odabaşı, Türkiye online oyun pazarının tahmini olarak 200 milyon TL büyüklüğüne ulaştığını söyledi. İnternet kullanıcılarının %69'unun oyun oynadığını söyleyen Odabaşı, Türk oyuncularının genel olarak 15-24 yaşları arasında olduğunu belirtti.

Ardından sahneye çıkan BigPoint CCO'su Nils Holger Henning ise, bugün 100 milyondan fazla kayıtlı kullanıcısı bulunan şirketin, bu başarıyı nasıl sağladığını anlattı. Portföylerinde 50 oyun bulunduğunu söyleyen Henning, her gün 250 bin yeni kayıt aldıklarını da sözlerine ekledi.



Üçüncü konuşmacı olarak Mikro Ödeme genel müdürü Alper Akcan ise, mobil ödemeler konusunda bilgiler verdi. Özellikle Farmville gibi oyunlarda kullanılan mikro ödemelerin öneminden bahseden Akcan, 2012 yılında bu sistemler üzerinden 41 milyar dolar para akışı sağlanacağını söyledi.

Konuşmanın ikinci yarısında Runes of Magic'ten de tanıdığımız GamersFirst'ün Ülke Müdürü Gülümser Baran Şen sunumunu yaptı. MMO pazarında Türkiye'nin 16. sırada olduğunu ve pazar büyüklüğünün 50 milyon dolar olduğunu söyleyen Şen, online oyun pazarının toplam video oyun pazarının %20'sini oluşturduğunu da sözlerine ekledi.

Son olarak ise düzenlenen panelde I Can Football ve önceki önemli projelerinden tanıdığımız Sobee Genel Müdürü Mevlüt Dinç, Oyun Stüdyosu kurucu ortağı Tunga Sanalp ve Yoğurt Teknolojileri CTO'su Engin Erentürk yeraldı.

Mevlüt Dinç, panelde Türk oyuncularının, yerli yapımları yurtdışındaki yapımlarla karşılaştırmalarının doğru olmadığını dile getirdi. Tunga Sanalp ise, yabancı şirketlerin Türkiye pazarına ilgisinin büyük olduğunu ve potansiyele sahip bir ülke olduğumuzu söyledi. Diğer konuşmacı Engin Ertürk, Türk kullanıcıların oyun içi ürün satın almaya yeni yeni başladıklarını ve bunun kendilerini ürün satımına yönelik oyunlar yapmaya sevk ettiğini söyledi.

Çeşitli soruların da yöneltildiği toplantı, neşeli bir havada geçti. Daha çok oyunların ekonomik yönleriyle ilgili konuşulan organizasyon, ülkemizde de gelişmekte olan online oyun sektörüne ışık tutacak nitelikteydi. Toplantıyla ilgili bilgilerden sonra bakalım bu hafta neler olmuş.

1 yıl daha Star Wars yok

Electronic Arts CEO'su John Riccitiello yaptığı açıklamada, EA'in 2011 finansal yılı kapsamında Star Wars: The Old Republic'i piyasaya sürmeyeceğini söyledi. 31 Mart 2011'de bitecek olan döneme kadar Old Republic'i göremeyeceğiz. Ancak gelecek sene nisan-haziran ayları arası için ışın kılıçlarınızı şarj etmeye başlayın.



Mega Man, MMO oluyor!

Capcom bu seneki planlarını açıkladı, ancak bölümümüz için Capcom haberi tabii ki ilginç. Genelde dövüş oyunları yapan bir firmadan, bu sefer önemli bir karakter için MMO geliyor: Mega-Man! Proje, Capcom ve Koreli oyun dağıtıcısı Neowiz arasındaki anlaşmayla gerçekleşiyor. Henüz yapımla ilgili bir ayrıntı yok. Geçtiğimiz hafta Capcom'un "Mega Man Universe" isminin patentini almasının bu durumla bir ilgisi olup olmadığı bilinmiyor. Bakalım eski dost bizi bu alemde nasıl karşılayacak?

Guild Wars 2 neler getiriyor?

İki hafta önce Elementalist uzmanlığının açıklanması ve dövüş sisteminin ayrıntılarına inilmesinden sonra, Guild Wars 2'nin baş içerik tasarımcısı Colin Johanson, dinamik olay sistemini açıkladı.

Tipik görev alma sistemi olan NPC'lerin üzerindeki ünlem ve soru işaretleri sisteminden daha dinamik olaylara geçmeyi planlayan Johanson, böylelikle daha doğal bir tecrübe yaratmayı umduklarını söyledi. Basit olarak oyuncular, Guild Wars dünyasında geçen dinamik olaylara verdikleri tepkilerle, anlatılan hikâyenin de bir parçası olma şansına sahip olacaklar.

Örneğin bir dragon size saldırıyorken bu konu hakkında üç paragraf yazı okumayacaksınız. Bunun yerine binalar büyük ateş toplarıyla patlayacak, karakterler bir dragon saldırısından bahsedecekler. Gardiyanların dragona karşı asker topladıklarını duyacaksınız.



Görevlerdeki bir farklılık da şu: Örneğin 5 adet Ogre öldürmeniz gerekiyor. Ogre'lar grup halinde haritanın belli bir bölgesinde sizin öldürmeniz için beklemeyecekler. Bunun yerine NPC, size Ogre'ların evine saldıracaklarını söyleyecek. Bu şekilde görev yapısı da biraz daha heyecanlı ve gerçekçi hale gelecek.

Ofisten kısa kısa:

-Sıcaklardan bunalıyoruz. Ofisi ziyaretlerinizde herhangi bir soğuk içecek, dondurma vb. şeyler kabulümüzdür.

-Öğle aralarında yapılan 2010 FIFA World Cup maçlarında Cape Verde, Seyşeller, Kuzey Kore, Tahiti, Madagaskar gibi takımların seçilmesini protesto ediyorum.

-Ofisle ilgili değil, ancak geçtiğimiz hafta kapsamlı bir WoW: Cataclysm alpha yazısı olacağını söylemiştik. Blizzard'ın sitelerden bütün ekran görüntülerinin kaldırılmasını istemesinden sonra bu yazıyı erteleme kararı aldık. En kısa zamanda bu konuyla ilgili bir yazı bulacaksınız.
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 06:26 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Canlı bahis siteleri istanbul escort eryaman escort bursa escort bursa escort bursa escort

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35