OyunKolik  

Go Back   OyunKolik > Oyun Bilgileri > Oyun Anlatımları ve İncelemeleri

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 08-16-2015, 09:56 AM   #1
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - İnceleme

GSC tarafından geliştirilen ve 2007 yılında oyuncuların beğenisine sunulan ilk Stalker, muhteşem atmosferi ve detaylı yapısıyla göz dolduruyordu. Doğrusu bunca yıl beklememize değmişti, ama Shadow of Chernobyl’in sonu itibariyle birçok soru da yanıtsız kalmıştı. Clear Sky ile hikâyenin başına dönmüş, deyim yerindeyse yıllardır yazılan bir kitabın sonunu getirebilmiştik. Geçen zamanın ardından GSC çalışanları, boş durmadıklarını gösterdi ve bu kasvetli kitabın devamını yazmaya başladıklarını duyurdu.

Ölüm çağırıyor

Call of Pripyat, ilk oyunun finalinden hemen sonra, farklı bir mekânda ve farklı insanların başından geçen olayları konu alıyor. Bu kez işler biraz daha resmi. Bir grup asker yapılacak operasyon planına göre bölgeye yollanır. Özel tim havadan harita çizmek için görevlendirilmiştir. Bu sayede yapılacak araştırmaya destek verilebilecektir, fakat hiçbir şey beklendiği gibi gitmez. Hava desteğini oluşturan helikopterler düşer. Ardından gizemli kazayı araştırmak için bir grup asker daha gönderilir. Ukrayna Gizli Servisi ise bu olayın nedenlerinin araştırılması için kendi ajanını bölgeye ulaştırır ve hikâyemiz de başlar.
"Oyun, X-Ray grafik motorunun 1.6 versiyonu ile geliştiriliyor."
Yapımda, bu gizli ajanı yönetmekle yükümlüyüz. İçerisinde yer aldığımız dünya ise önceki oyunlara nazaran daha tehlikeli. Sürekli görülen radyoaktif faaliyetler, yaşanılası alan imkânını giderek kısıtlamaktadır. Bu sebeple çok dikkatli hareket etmemiz gerekecek. Pripyat Kasabası, Yanov Tren İstasyonu, Jupiter Fabrikası ve Kopachi Köyü gibi bölgelerde geçecek olan oyun, ilk Stalker’dan tam dört kat daha büyük bir alan barındırıyor. Ayrıca tüm harita, gerçek hayattaki bölgelerin bire bir aynen aktarılmış halinden oluşuyor. Olabildiğince özgür oynanış için tasarlanan yer yüzeyindeki mekânlar ve ayrıca yer altında bulunan gizemli yapılar da mevcut.

Gün batımından şafağa

Silahlarda daha fazla çeşitle karşılaşacağız. Asıl önemli olan ise denge ve hasar verme sistemi. Bu konuda da önceki oyunlara nazaran daha iyi ürünler ortaya çıkacak. Mesela hasarı yüksek ve uzun mesafede dengeli atışlar gibi. Silahlarımızı dilediğimiz gibi geliştirebileceğiz. Kullandığımız detektör de macerada çok önemli bir konumda yer alacak. Geliştirilen bir diğer detay da, yapımın ara yüzü. Daha basite indirgenerek hazırlanan envanter ekranı, PDA ekranı gibi detaylar, oyuncuyu yormayacak şekilde düzenleniyor.

Sağlık sisteminden bahsedecek olursak, o da gelişim gösteren bir diğer unsur. Artık karakterimizin geçici güçleri de olacak. Kimisi sağlık sistemimizi güçlendirecek, kimisi kısa süreliğine çok hızlı koşmamızı sağlayacak veya çok yükseklere zıplayabileceğiz. Bu yüzden akıllara hemen Crysis gelebilir.

Görev tamamladıkça karakterimiz seviye atlayacak, ama yorulacak. İlk oyunda olması planlanan, ama sonradan iptal edilen “Uyku” faktörü, Call of Pripyat ile oyunculara sunulacak. Bu sayede dinlenebilecek ve güç toplayabileceğiz. Bir çalı altında veya herhangi bir barakada, istediğimiz zaman uyuyabileceğiz. Bazı görevlerimiz gece olacağı için, karakterimizin uykusuz kalması, dikkat dağınıklığına ve güç kaybına yol açabilir. Ayrıca çoğu taktik ve olanağa da, sadece gece saatlerinde sahip olabileceğiz. Bu sebeple uyku çok önemli.
"Call of Pripyat'ta ilk oyunun dört katı büyüklüğünde bir alan yer alıyor."
Hangi tarafta yer alacaksın?

Farklı Stalker grupları, doğa ve yaratıklar, her zaman olduğu gibi yine düşmanımız konumunda, fakat bu kez bazı değişiklikler var. Shadow of Chernobyl’de iki düşman birlik olan Duty ve Freedom, bu kez birlikte hareket edecekler. Sabah saatlerinde insan faktörüyle savaşırken, hava karardıkça etrafı yaratıklar sarmaya başlayacak. Call of Pripyat’da önceki yaratıklar ve onlara ek olarak yenileri yer alıyor. Burer ve Chimera, bu yaratıklardan iki tanesi. Aslında bunlar, ilk oyunun kaynak kodlarında da yer alıyordu. Fakat önceki birkaç eksiltmede olduğu gibi bu yaratıkları da yapıma dahil etmemişlerdi.

Call of Pripyat, X-Ray motorunun 1.6 versiyonu kullanıyor. Yayımlanan ilk videolardan gördüğümüz kadarıyla, devasa ve detaylı bir harita, ışık ve gölge efektleri etkileyici görünüyor. Bu konuda umarız yapımcılar, önceki Stalker’lara nazaran daha iyi bir optimizasyon yapabilirler. Özgür bir oynanış ve ucu açık bir hikâye barındıran yapım, birden fazla farklı sona sahip olacak. Call of Pripyat’ta önceki oyunlarda yer almayan bir güzellik olarak, hikâyeyi bitirdikten sonra da oynanışa izin verilecek. Böylece ek görevlerle ilgilenebilecek ve karakterimizi daha da geliştirebileceğiz. Yapımda çoklu oyuncu modlarının yer alıp almayacağı henüz belli değil. Şimdiye kadar açıklanan bilgiler ve yayımlanan ilk görüntüler doğrultusunda oldukça etkilendiğimi söyleyebilirim. Sadece PC için geliştirilen ve tek başına çalışabilecek yapımın, Sonbahar döneminde çıkması bekleniyor.
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 08:38 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Canlı bahis siteleri istanbul escort eryaman escort bursa escort bursa escort bursa escort

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35