OyunKolik  

Go Back   OyunKolik > Oyun Bilgileri > Oyun Anlatımları ve İncelemeleri

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 08-17-2015, 01:41 PM   #1
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart Settlers 7: Paths to a Kingdom - İnceleme (PC)

Küçük ama kuvvetli kahramanların destanı

Evvel zaman içinde, uzaklarda bir yerlerde, şirin mi şirin insanlardan oluşan bir köy varmış. Köydeki herkes son derece çalışkan ve birbirlerine yürekten bağlılarmış. Arı misali, hiçkimse boş durmazmış. Kimisi madencilikle, kimisi avcılıkla uğraşırmış. Yeri geldiği zaman eğlenmesini de çok iyi bilirlermiş. Kendi ürettikleri biraları mideye indirirken, eğlencenin de dibine vururlarmış. Bunların dışında, mangal gibi de yüreğe sahiplermiş. Gerektiğinde silahlarını kuşanıp, köylerini korumak için herşeyi yaparlarmış. Onlar, yılların eskitemediği minik kahramanlarımız, Settlers.

Settlers’ın 7. harikası

Settlers ilk olarak 1993’te Amiga’larda görücüye çıkmış, büyük sempati uyandırmıştı. Benim kişisel olarak Settlers ile ilk tanışmam 3.’sü ile oldu. Renkli grafikleri ve keyifli oynanışı ile beni de kendisine hayran bırakmıştı. Özellikle binaların mantık çerçevesi içerisinde inşa edilmesi ve hepsinin birbirleriyle bağlantılarının olması, stratejiyi çok keyifli kılıyordu. Kazandığı sempatiyle birlikte serinin ardı arkası kesilmedi ve yedinci oyuna kadar ulaştı. Settlers’ın dünya çapında ciddi anlamda hatırı sayılır bir hayran kitlesi var. Settlers 7’yle birlikte koyduğu çıta daha da yükseliyor. Sadece kendi hayranlarının değil, strateji oynamayı sevenlerin de kalbini fethedeceğe benziyor.

Öncelikle belirtmemiz gereken şey, grafiklerin daha da gelişmiş olduğu ve göze güzel gözüktüğü. İyi bir grafik kartıyla, yüksek çözünürlükte oynadığımız zaman, bir RTS’ye göre son derece güzel görüntülerle karşılaşıyoruz. Renkli bir yapıya sahip olduğu için, oynarken hiç kasvetli bir hava yaratmıyor. Bina ayrıntıları da hiç fena sayılmaz. İstersek hızlı bir şekilde oyuna başlayıp köyümüzü geliştirmeye çalışıyoruz, istersek de campaign moduyla birlikte ana hikayemizi takip edip, tek tek bölümleri geçmeye çalışıyoruz.



Sevimli binalar Settlers'ın olmazsa olmazı

Kontrol sistemi ve arayüz oldukça kullanıcı dostu. Kamerayı dilediğimiz gibi hareket ettirebiliyoruz. En yukarıdan, köyün içerisine kadar zoom yapabiliyoruz. Zoom yapmanın yanında, köyümüzde dilediğimiz gibi gezinmek ve günlük hayatı buradan takip etmek de mümkün. Menülerin kullanımı son derece basit ve bizi hiç yormuyor. Bina yapmak, teknolojileri geliştirmek ve ürünlerimizi görüntülemek için birkaç buton kullanıyoruz hepsi bu. Menü içlerinde de yapmamız gerekenler, neyin neye yaradığı basit bir biçimde gösteriliyor ve kafa karışıklığı tamamen engellenmiş oluyor.

Settlers’ın ana konseptini oluşturan unsurlardan biri, yapılabilecek ve birbirleriyle ilişkileri olan birçok binanın bulunması. Bina yapma menüsünde, yapabileceğimiz ana binaları ve bunlara bağlı olarak ekleyebileceğimiz yan binaları görebiliyoruz. Genel olarak ele alındığında, tüm ana ve yan binalar aslında dolaylı yollardan birbirlerine bağlılar. Bir ekmek fırını yapmayı planladığınız zaman, ondan evvel buğday evinizi ve topladığınız buğdayları işleyeceğiniz yel değirmenini yapmalısınız. Yel değirmeninden elde ettiğiniz unu fırına götürüp ekmek olarak değerlendirebilirsiniz. Bu da, köylülerinizi ve askerlerinizi beslemek için gereken ürününüz oluyor. Bir başka kombinasyon da şu şekilde; bira üretebilmek için kuyu ve buğdaya ihtiyacınız var. Kuyudan elde ettiğiniz suyu buğday ile birleştirdiğinizde Brewery binanız sayesinde bira üretmiş olacaksınız. Bira da, kiliseden cleric üretebilmenize yarayacak. Cleric’lerin önemine birazdan değineceğiz.

Ayaklı fabrikalar iş başında

Görüldüğü üzere, adamlarınızın hayatlarını sürdürebilmeleri için bunlar ve bunlar gibi birçok ürün yetiştirmelisiniz. Binalarınızın ve ürettiğiniz bazı ürünlerin stok yapılacağı depolarınızın birbirlerine yakın olmaları büyük önem teşkil ediyor. Yoksa toplama sırasında önemli vakit kaybınız oluyor ve hatta ürünleriniz yerlerine bile ulaşmıyorlar. Gerekli kaynakların yanına gerekli binaları yapıp, bunları da ana binalarınıza yakın tutarsanız önemli bir avantaj elde ediyorsunuz. Madenlerin önemi de son derece büyük. Kömür, altın ve taş gibi materyalleri toplamanız gerekiyor. Altın, satın alma işlemleriniz için, kömür ve taş da inşaat işlemeriniz için en önemli araçlar. Bu madenleri topladıktan sonra ilgili binalarınız ile işlemeniz gerekiyor. Bunların yanına tahtayı da ilave etmemiz doğru olur. Ağaçlardan topladığımız odunları, kereste haline getirip binalarımızın yapımında kullanabiliyoruz. Özetle, bina – ürün ilişkisi çok mantıklı ve bir o kadar da keyifli. Şunu da unutmadan belirtelim, binalarınıza mutlaka yol yapmalısınız, aksi halde adamlarınız ulaşmakta zorluk çekiyorlar.



Yeni grafik motoru sayesinde şehrimize daha fazla hakim olabiliyoruz

Üretmek ve yaşamanın dışında, askeri olarak da gelişim göstermemiz gerekiyor. Tavern’den üretebileceğimiz asker çeşitlerimiz var. Onları kullanarak ordumuzu oluşturuyor, çevremizdeki madenleri ve daha da önemlisi düşman üslerini ele geçirmek için kullanıyoruz. Ordumuz, düşman ordusuna göre ne kadar kalabalık olursa, şansımız o kadar artıyor. Bu yüzden, saldırmadan önce düşmanların durumunu kontrol etmek bizim yararımıza olacaktır. Düşman kalelerini ele geçirdiğimiz zaman genelde bölüm atlamış oluyoruz. Kalelere saldırmak, kamp ve maden ele geçirmekten daha meşakkatli. Kaleler daha sağlam korundukları için, uzun namlulu silahlara ihtiyaç duyuyorlar. Bu yüzden asker üretimi yaparken bu kriteri de göz önünde bulundurmamız gerekiyor.

Biz çalışıp kendimizi geliştirirken, düşmanlarımız da boş durmuyor. Onların da bir köy hayatı var ve onlar da gelişmeye devam ediyor, kendi ordularını oluşturuyorlar. Dolayısıyla, onlara karşı avantaj sağlayabilmek için bazı teknolojik gelişmeler yapmamız gerekiyor. Bunu gerekli binalarımızı ve şartlarımızı oluşturduğumuzda, teknoloji ağacımızı kullanarak yapabiliyoruz. Tarımsal, askeri ve mimari alanlarda geliştirebileceğimiz çok çeşitli teknolojiler bulunuyor. Bunlara örnek olarak, uzun namlulu silahların daha fazla zarar verebilmesi ya da yaptığımız yolların taşa dönüşmesi ve böylece köylülerimizin daha hızlı hareket edebilmesi verilebilir. Bunun gibi birçok geliştirmeyi kullanabiliyoruz.

Gelişimin sonu yok

Prestige point sistemi de Settlers 7’nin önemli unsurlarından. Ele geçirdiğimiz bölgeler ve yaptığımız özel binalar ile birlikte bu puanımız artıyor. Bununla birlikte özel binalara ve birimlere erişebiliyoruz. Kilit birimlerimizden biri de, kiliselerden üretebileceğimiz cleric’ler. Bunları kiliseye tıkladığımız zaman; novice, brother ve father olarak görebiliyoruz. Teknoloji gelişimi yapmak için, buradaki cleric’leri gelişimle ilgili monastery’lere yolluyoruz. Belirli bir süre sonra da istediğimiz teknolojiye erişebilir hale geliyoruz. Bu yüzden, gelişmemiz açısından cleric’ler son derece önemli.



Hiçbir şey yapmayıp izleseniz bile yaşayan şehri görebiliyorsunuz

Settlers 7’nin müzikleri son derece güzel. Kendinizi gerçekten bir köy hayatı idare ediyor gibi hissediyorsunuz ve kulağa da son derece güzel geliyorlar. Sesler ise tatmin edici ama askerlerin dövüş sırasında çıkardıkları sesler biraz komik oluyor. Görevleri anlamakla ilgili hiçbir sıkıntı yaşamayacağınızı tahmin ediyoruz. Zira, verilen görevler sol altta ayrıntılı biçimde anlatılıyor ve resimlerle de gösteriliyor.

Her anlamda kullanıcı dostu bir yapım olan Settlers 7, her türlü oyuncunun rahatça adapte olup oynayabileceği bir yapım. Birden bire oyuncuya yüklenmeyip, sırayla özelliklerini devreye sokması son derece mantıklı. Menüler ve opsiyonlar birden bire başımıza yıkılmıyor ve anlaşılabilir biçimde karşımıza çıkıyorlar. Settlers 7: Paths to a Kingdom keyifle ve sıkılmadan oynayabileceğiniz bir yapım. Seri, bu son yapımla birlikte böylece kalitesini bizlere tekrar kanıtlamış oluyor.
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 10:35 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Canlı bahis siteleri istanbul escort eryaman escort bursa escort bursa escort bursa escort

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35