OyunKolik  

Go Back   OyunKolik > Oyun Bilgileri > Oyun Anlatımları ve İncelemeleri

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 08-28-2015, 05:36 PM   #1
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart Company of Heroes 2 - İlk İzlenimler

Company Of Heroes 2



Nedendir bilmiyorum ama Relic’in yaptığı tüm strateji oyunlarını yıllarca oynamak gibi bir alışkanlığım var. Bu toplamda 1000 saat (yazıyla bin) oynadığım Warhammer:40 K serileri ve Company Heroes için defalarca kez geçerli olan bir çıkarım. Relic yine yapacağını yapıyor ve Company Heroes 2’yle zaten kısıtlı olan ömrümün bir kısmını çalmak için bir kez daha sahneye çıkıyor.

Free to Play yapamadıklarımızdan mısınız?

Dikkat ederseniz eğer eskiye oranla Gerçek Zamanlı Strateji (RTS) türü pek rağbet görmüyor. EA’in Command and Conquer serisini ne hale getirdiği ortada, Microsoft Age of Empires’ı güya Free to Play yaptı… Eski toplardan StarCraft 2 hâlâ yerli yerinde ama İkinci Dünya Savaşı’nı konu alan stratejiler bir elin parmakları kadar (say bakayım evladım). Böyle bir ortamda THQ bildiğinden şaşmıyor ve Company of Heroes 2’yle piyasaya sağlam giriş yapmaya çalışıyor. Laf aramızda THQ bu oyunla da toplayamazsa… Neyse.





Donmak ya da donmamak, işte bütün mesele bu!
CoH 2 hikâyesini anlatmak için İkinci Dünya Savaşı’nın doğu yakasını kendine seçiyor ve bu zamana kadar ortaya çıkan bilgilere bakılırsa Relic daha önceki oyunlarına göre çok daha sinematik ve hikâye odaklı bir senaryo modu sunmak niyetinde. Önceki oyunda da ölen her askerimize üzülüyor, artlarından ağıtlar yakacak oluyorduk belki ama bu kez çok daha karakter sahibi, gerçeğe yakın birimlerle karşılaşacağız. Relic senaryo olarak her ne kadar Warhammer serisini batırmış olsa da, hatalarından sürekli olarak ders çıkaran ve bir kulaklarının forumlarda olduğuna inandığım bir şirket olduklarından bu kez ümitli olabiliriz diye düşünüyorum.

Soğuk, çok soğuk olacak

CoH 2, Essence 3 grafik motorunu kullanıyor. Bu motor Relic’in Warhammer ve Company of Heroes oyunlarında kullandığı motorun geliştirilmiş hali. Önceki versiyonlarının ne kadar yetenekli ve göz alıcı olduğunu düşünürsek CoH 2’de bizi yine görkemli sahnelerin beklediği çok açık. Patlama efektleri feci şekilde geliştirilmiş ve özellikle patlamaya maruz kalan askerlerin mümkün olan en gerçekçi şekilde öleceği söyleniyor. Yeni motorun yardımıyla animasyonlar çok daha yumuşak ve çeşitli. Ölmek üzere olan bir askerin can çekişmesi, askerlerin siperlere girip çıkmaları, soğuktan donmak üzere olan piyadelerin Sibirya soğuğundan korunmak için ateş başında ısınmaları, askerlerin ve araçların karlı yolları yararak geçmeleri gibi birçok farklı ve dramatik etkiyi artıracak animasyonun oyunda yer alacak olması heyecanlandırmıyor değil hani. Unutmadan söyleyeyim soğuk hava sadece görsel olarak değil fiziksel olarak da fazlasıyla etkili olacak. Askerleriniz eğer çok fazla soğuk havaya maruz kalırsa performansları düşecek ve hatta donup ölecekler de. Bu yüzden mühendis birimi haritada dilediği yere kamp ateşi kurabilme yeteneğine sahip. Şahsen bu tip “bakıcılık” gerektiren özellikleri ben pek sevmiyorum ama bakalım, Relic bu. Bizi şaşırtmasını bilir. (Umarım)





Karın azaldığı noktalarda çatışamaların şiddeti artıyor...
Tek kişilik görevlerin nasıl olacağı, daha doğrusu önceki oyunlardan farkının nasıl olacağı çok açık değil. Tamam, dramatik etki ve verilen kayıpların oyuncuya en etkili şekilde aktarılacağı gerçeği ortada, fakat oynanışta ne gibi değişiklikler yapılacak? İlk oyundan çok farklı özellikler var mı?


İlk yeni özelliğimiz Truesight sistemi. Yani birimler gerçek hayatta olduğu gibi bir görüş hizasına sahip olacak. Önünde bir direk ya da görüşünü engelleyen herhangi bir obje varsa kafasına göre dan dun ateş edemeyecek, ya da düşman birimi fark edemeyecek. Yine Blindfire dediğimiz körleme atışımız var elbet ama görüş sistemimiz bu kez gerçek hayata çok daha yakın.



Tipik bir CoH seansı. Eski topraklarda olmak güzel.
Birimlerimiz arasında piyadelerden, hafif zırhlılara, Makineli tüfek yuvalarından, tanklara kadar hepsi mevcut. Bu oyunda özellikle ellerinde lav silahları olan piyadelerin çok can yakacağı söylentileri var ama Relic’in dengeli bir sistem getireceği kesin (her ne kadar Warhammer serilerinde hala büyük dengesizlikler mevcut olsa da…). Yine kontrol noktalarını ele geçirerek fuel ve munition kazanıyoruz ve birimleri üretmek için sırayla binalarımızı dikiyor, geliştirmelerini yapıyoruz. Yani sizin anlayacağınız birimler konusunda çalışan sistemi pek de bozmamışlar.

Tanksever Cemiyetine hoş geldiniz

Araçlar kısmında ise ufak bir değişiklik var. Artık araçlar içindeki birimler, aracın bozuk olmasına aldırmaksızın aracı tamamen terk edebiliyor. Yani hem siz hem de rakibiniz açısından her zaman pırıl pırıl sıfır kilometre bir T34 ya da SU85 kullanabilme ihtimali var. Bu arada iklim kış olduğundan ve bolca donmuş nehir olacağından araçlarımızın kırılan buz yüzünden birer birer yok olacağı ihtimalini unutmayalım.

Relic bir efsaneyi yeniden canlandıracak, bu konuda hiçbir şüphem yok. Daha iyi grafikler, daha yeni müzikler ve daha dramatik bir oyun bizi bekliyor olacak. Oyunun uzunluğu, multiplayer özellikleri ve birimler hala tam olarak açıklanmasa da benim daha şimdiden ellerim kaşınıyor. Nerde benim bitli piyadeler, içtima alacağım. DİKKAT!
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 11:04 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Canlı bahis siteleri istanbul escort eryaman escort bursa escort bursa escort bursa escort

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35