OyunKolik  

Go Back   OyunKolik > Oyun Bilgileri > Oyun Anlatımları ve İncelemeleri

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 04-21-2015, 09:32 AM   #1
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart Bionic Commando Rearmed (PC) İnceleme

türü
Platform
yapımcı
Grin Inc.
yayıncı
Capcom
çoklu oyuncu
Var

Yıllar sonra eski bir dost yeniden ziyarete geldi

Dile kolay aradan geçen tam koca 21 sene var. Bu yıllar içinde neler oldu, Dünyada neler değişti, ne olaylar yaşandı, bu kadar seneden sonra eski oyuncuların sıkı bir dostu olan Bionic Commando da yeniden geri döndü. Bionic Commando Rearmed orijinal oyunun yeniden yapılmış hali, aslında Rearmedtan evvel Bionic Commandonun 3D olarak yeni nesil grafiklerle geliştirilen asıl projesi var. Ancak yapımcılar orijinal oyunu es geçmemiş, sürpriz olarak yeniden yapıp, biz oyun severlerin beğenisine sundu. Böylece halen yapım aşamasında olan Bionic Commandonun 3D versiyonundan önce, Nathan "R.A.D." Spencerın büyük macerasını, asıl şekliyle oynama fırsatı da bulmuş oluyoruz.

Tarihten bugüne

Bionic Commando Rearmed, 1988de NES (Nintendo Entertainment System) platformu için çıkan oyunun Remake edilmiş yani yeniden yapılmış hali, ancak oyun asıl olarak 1987de ilk arcade sistemler için piyasaya çıkmıştı. Arcadeten sonra Amiga ve Commodore 64te de kendine yer bulmuştu. Yani NESten önce daha farklı platformlarda da kendini göstermişti. Rearmed, NESteki orijinal hikayeyle aynı senaryoyu ele alıyor. Nathan "R.A.D." Spencerı kontrol ettiğimiz oyunda, bir süredir kendisinden haber alınamayan Super Joe isimli ajanı Imperialın elinden kurtarmak, bu sürede başımızdan geçen macera yapımda işleniyor.

Bilmeyenler için hemen en baştan belirteyim, Bionic Command 2D bir platform oyunu, yapımda amacımız platformdan platforma geçiş yapıp, önümüze çıkan düşmanları öldürmekten ve bölüm sonu bossnu halledip o bölümü bitirmekten ibaret. Oyunda platform geçişlerini, belli bir mesafeye kadar uzayıp bizi, yukarıya ve ileriye çeken bionik kolumuz sayesinde gerçekleştiriyoruz. Rearmedta zıplama yer almıyor, zıplamanın işlevini bionik kolumuz devralıyor. En başta zıplama olmadığından biraz ters gelse de, bu şekilde oynanışa kolay bir şekilde alışabilirsiniz. Bölümlere ise ana bir harita üstünden giriyoruz, şöyle ki ana harita ekranı oyuna başlamadan önce önümüze geliyor. Bir helikopter sayesinde numaralandırılmış bölüm üstüne gelip, o bölüme giriyoruz. Yalnız haritalar üstünde helikopterimiz dışında, düşman kamyonları yer alıyor. Eğer düşman kamyonuyla çakışırsak çarpışmaya giriyoruz. Bu sırada oyun üstten görünümlü halde ekrana taşınıyor, bu kısımda düşmanları öldürüp, kamyonu patlatmamız lazım, kamyon yok olduğunda yeniden ana harita ekranına geri dönüş yapıyoruz.

Harita üstünde numaralandırılmış olan kısımlarda beyaz renkli olanlar Imperiala, kırmızı olanlarsa bağlı olduğumuz FSAya (Federal States of America) üslerine ait. Eğer kendi üslerimizin olduğu bölüme girersek, buralarda zamana karşı oynanan ekstra oyunlarla antrenman yapabilir, karakterimiz için farklı geliştirmeler bulabilir ve hak alabiliyoruz. Bazı zamanlar haklar düşman kamyonlarıyla çarpıştığımız bölümlerde de çıkabiliyor.

Kahraman Nathan

Üslerde bulduğumuz geliştirmeler karakterimizi daha güçlü yaparken, artı olarak bazı engelleri geçmek için de lazım oluyor. Mesela oyunda Imperialın güvenlik sistemlerini hackleyip, bonuslar kazanabiliyoruz. Ancak bu sistemler için bazı gerekli çipler oluyor. Mesela bir bölümlerdeki sistemleri mavi renkli çiple, diğer bölümler için de yeşil renkli çipe ihtiyaç duyuluyor. Üslerdeki geliştirmelere ek olarak bosslardan kazandığımız silahlar ve geliştirmeler yer alıyor, çünkü bazı bölüm başlarında karşımıza engel çıkıyor ve engeli yok etmek için gerekli olan geliştirme veya silah olması gerekiyor. Zaten engel üstünde de hangi silah veya geliştirme gerektiği belli oluyor. Bu yüzden o bölümden önceki bossu öldürüp, diğer bölüme geçtiğimizde karşımıza çıkan engeli silahla veya geliştirmeyle yok edebiliyoruz. Mesela kolumuz için oyunda yer alan bir geliştirme var, bu geliştirme sayesinde bir bölüm başında çıkan engeli böylece yok ediyoruz, artı olarak sadece yok etmekle kalmıyor, daha evvel sadece platformlara tutan bionik kolumuz, artık düşmanları tutup fırlatabiliyor. Ayrıca belirteyim, bu geliştirmeden önce de bionik kolumuzla çevredeki nesneleri tutup, düşmanların üstüne fırlatabiliyoruz.

Rearmedı PCnize yüklediğiniz de AGEIA Fizik Kartı sürücüsünü de yüklüyor, yani 2D oyunumuz da eğer fizik kartınız varsa daha fazla fizik etkileşim görebilirsiniz. Aslında ölen düşmanlara bakarsanız, cesetleri aşağı düşerken bile fizik etkisinden nasibi almışlar. Teknik kısma girmişken, yapım oldukça renkli ve kaliteli grafiklere sahip. Hatta görsel olarak çoğu vasat 3D oyundan bile daha kaliteli duruyor. Yapımda konuşmalar ve brifingler yazılar orijinaline sadık kalınarak yapılmış. Aynı eski oyundaki havayı vermişler. Sesler ve müzikler de yine orijinal oyundaki gibi kullanılmış.

Bionic Commando Rearmed ufak boyutlu olmasına rağmen oldukça başarılı bir yapım, single player haricinde co-op ve deathmatch desteği de sunan multiplayerı bile var. Her şekilde kendisini oynattıran ve oldukça bağımlık yapan bir oyun. Rearmedın en büyük kusuru ise bağımlılık yapması. Yapım PC dışında artı olarak PS3 ve X360 için de çıktı. Bu üç platformdan hangisine sahipseniz, kesinlikle oyunu oynamanızı tavsiye ederim.
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 04:03 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Canlı bahis siteleri istanbul escort eryaman escort bursa escort bursa escort bursa escort

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35