OyunKolik  

Go Back   OyunKolik > Oyun Bilgileri > Oyun Anlatımları ve İncelemeleri

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 05-20-2015, 04:39 AM   #1
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart Age of Wonders: Shadow Magic

Age of Wonders: Shadow Magic Age of Wonders'ı büyüten bir oyun. İlk olarak, Hollanda'lı geliştirme takımı Triumph Studios tarafından yaratılan Age of Wonders serileri 3DO'nun Heroes of Might and Magic'iyle büyük bir benzerlik gösteren bir oyun. Oyunun ana prensibi �doğal olarak- kahraman karakterlerinizin büyü, savaş becerileri, diplomasi ve bunun gibi şeylerle daha çok tecrübe kazanmasını sağlamak ve çeşitli büyülü diyarlarda dolaşmak. Önceki oyun AoW2: The Wizard's Throne, orijinal oyunu bayağı ilerletmişti. Beklendiği gibi, böyle bir ilerleme kaydeden oyunun meraklıları yeni büyüler, karakterler, ırklar, senaryolar gibi bir sürü yeni özelliklerle karşılaşacaklar. Kısacası Age of Wonders: Shadow Magic büyük bir genişleme paketiyle önceki oyunun devamı arasında bir yerde sıralanabilir.

Age of Wonders: Shadow Magic önceki oyundaki olayların ardındaki bir zamanda geçmekte. Evermore'daki Wizard's Throne'un sahibi ve neyse ki savaşın da galibi olacak olan Merlin ve Circle of Traitorous arasındaki büyük savaş sırasında yok olan bir ülkeye gidiyorsunuz. Olaylar büyücüler arasındaki savaştan sonra ters dönmeye başlıyor. Merlin'in Circle of Traitorous büyücülerini yenmesinin ardından büyüsel gücün kaynağında bütün ülkeleri parçalayan kozmik yarıklar oluşmaya başlıyor ve bu sırada kara ve dünya-dışı şeytanlar karaları istilaya başlıyorlar. Wizard's Throne'un yok edilişi ve Merlin'in Shadow World'e sürgün edilmesi ile felaket daha da büyüyor. Geride kalan Büyücüler büyü güçlerini kaybediyor ve gölgelerin dehşetinden kaçıp Phobian İmparatorluğuna kaçıyorlar. Merlin ise kalan güçlerini kullanarak bir grup sürgün edilmiş büyücüyle iletişim kuruyor ve onlara Phobian İmparatorluğuna karşı yükselebilmek ve Karanlık Çağa bir son verebilmek için Shadow World'e girmeleri için ricada bulunuyor.

Turn Based stratejileri bilen oyuncular kendilerini evlerindeymiş gibi hissedecekler. Diğer yandan eğer bu, Age of Wonders'ın karışık büyülü diyarlarına ilk adımınızsa oyunun prensiplerini adım adım öğrenmek için zaman ayırmanız gerekebilir. Eğer siz bu durumdaysanız geliştiricilerin büyü yapma, ünite üretme, şehir yükseltmeleri, kahraman karakterleriniz bazı özel yeteneklerini falan size öğreten ve orijinal oyundaki uyduruk tutorialden sonra hoş karşılanan 3 aşamalı anlaşılabilir bir tutorial eklemişler. Öğrenecek çok şey var ve işin içinden çıkmak biraz zaman alabiliyor. Yine de zaman içinde oyunda uzmanlaşabilip, tüm oyunun oynanışın oldukça akıcı olduğu görebilirsiniz. Bu akıcılık genel olarak iyi tasarlanmış arabirim (gui), büyülerin ve karakterlerin savaş kabiliyetlerinin kolay erişilebilir olmasıyla sağlanmış. Zamanı daha iyi kullanabilmek için üreticiler oyuna savaşlar daha yapılmadan teslim olma özelliğini eklemişler. Bu da oyunu belirgin bir şekilde hızlandırabiliyor.

Yeni kampanyadaki ilk birkaç görevi hallettikten sonra ilk oyuna canlılık katan tüm iyi şeyleri hatırladım. Öncekinde de olduğu gibi, Age of Wonders: Shadow Magic de oyuncuları sürükleyici hikayesiyle, çok iyi ayarlanmış senaryolarıyla ve güzel haritalarıyla mükemmel bir biçimde kendisine bağlıyor. Hikaye sürekli gelişiyor ve siz bir dizi görevi hallettiksen sonra daha da yoğunlaşıyor. Kampanyalar ve senaryolar uzun ve iyi tasarlanmışlar; bundan dolayı da ikisini de bitirmeniz tam bir gününüze mal olabiliyor (tüm oyun 5 uzun bölümden ve 16 senaryodan meydana geliyor, bilesiniz).

Age of Wonders: Shadow Magic her birinde çok sayıda bir büyü gücü ve savaştan önce veya savaş sırasında kullanılabilecek eşsiz özelliklere sahip olan Nomads, Syrons, ve Shadow Demons gibi tamamen yeni 3 ırk içeren tek başına bir oyun. Bunun yanında geliştiriciler sadece bir "ek" yapacaklarına eski ırklara da oldukça kullanışlı yenilikler getirmişler. Mesela Elfler ormanın derinliklerine kuvvetli bir kale yapabilir ve basit bir yükseltme ile bunu düşman gözlerden saklayabilirler. Bu yükseltme aynı zamanda, destek sağlayan, güçlü bir ünite olan ve çok güçlü düşmanlara uzun süre karşı koyabilen Treeman'i kullanabilmenize yarıyor (Bu arada Treeman'ler birçok yönden Ent'lere benziyorlar yani J.R.R Tolkien'ın Lord of the Rings'indeki ağaç çobanlarına). Ve bu yeni içerikten sadece bir örnek. Triumph'daki kızlar ve erkekler 50 yeni üniteyi eklerken tembellik etmemişler. Yeni kötü uzaylıya benzeyen bir ırk olan Syronlar, yenilmesi çok zor olan büyük güçlere ve ünitelere sahipler. En tehlikeli ünitelerinden biri de düşman ünitelerini yutup, onları bir sonraki sırada uzaylı olarak üreten ve glutton orc ünitesine benzer olarak ordunuza sokmanızı sağlayan harvester.

Bilinmeyen ve tehlikeli Shadow dünyasının köşelerine dalmadan önce oyuncuların bilmesi gereken birkaç şey var: Büyücülük biraz faklı çalışıyor (mesela bazı büyüler hiç yapılamıyor) ve üniteler gölge hastalığına tutulabiliyorlar (bu da savaştaki hareketlerini ve etkinliklerini azaltıyor). Bu da, eğer haritada dağınık olarak bulunan büyülü nesneleri ve gölge otunu bulamazsanız, böyle devam ediyor. Tüm bunlar kulağa zor gibi gelebilir, fakat neyse ki her ırkın karşınıza çıkacak sorunların üstesinden gelebilmenize yardım edebilecek kendi avantajları bulunmakta. Benim en çok hoşuma giden ve oynarken oldukça işe yarayabilen yenilik düşman kalelerini istila etmenize yardım eden çeşitli kuşatma silahlarını hizmetinize sunan cüce workshop'u oldu.

Önceden de olduğu gibi oyun kullanıcılara renkli grafikler, iyi tasarlanmış haritalar, çok sayıda yepyeni üniteler ve etkileyici görünümlü karakter resimleri veriyor. Bu tür bir oyun için grafikler oldukça tatmin edici. Eğer isterseniz çözünürlüğü 1280*1024'e çıkarabilirsiniz.. fakat oyun düşük seviyelerde de güzel görünmüyor değil. Diğer bir iyi şeyse oyunun görünen teknik zayıflığının olmaması. Yine de yeni tek kişilik kampanyanın hemen başında birkaç garip şey gördüğümü yalanlayamam. Birkaç ünitemi haritanın içinde hareket ettirdikten sonra tüm ordumun ekrandan kaybolmasını incelemek için sıramı sonlandırdım. Bu bir iki defa oldu sadece, fakat oldukça rahatsız edici olabiliyor. Mesele oldukça önemli bir savaşı ve güçlü ordunuzu kaybetmenize sebep verebiliyor. Yine de bu garip sorundan başka oyun sorunsuz ve oynanışa gölge düşürebilecek herhangi bir pürüz olmadan çalışıyor.

Müzik ise öncekilerde de olduğu gibi atmosfere özel dokunuşunu yaparak oyunu daha zevkli kılıyor. Nağmeler saygı uyandırıcı ve ekranda olan şeylerle çok uyumlular. Bence AoW oyunlarının farklılığını yaratan unsurlardan biri de bu. Ama o kadar da emin olmadığım bir şey var ki bu oyunda kullanılan parçaların orijinal oyundakilerle çok benzer olmalarından dolayı tam sayılarını bilemiyor oluşum. 2 tane yeni parça var gibi geldi bana ve bu da bende kişisel bir hayal kırıklığına sebebiyet veriyor. Önceki oyundaki müzik bayağı hoşuma gitmişte ve bu oyunda yeni bir şeyler duymak isterdim. Her halükârda tüm soundtrack hafızada yer eden ve zevkle dinlenen ve çoğunuzu da üzmeyecek cinsten.

Multiplayer pek de radikal bir değişiklik sunmuyor. Buna karşın Triumph'un geçmişte multiplayer'da oluşan sorunlar üzerinde çok çalıştığı belli olmakta. Aynı zamanda harita yapımcıları ve kampanya tasarımcısı olan kullanıcıların sevineceği birkaç husus var: neredeyse her şey modlanabilir durumda, büyü efektlerinden, ünite becerilerine ve binalara. Ayrıca eğer ellerinize zaman ayırabilirseniz kendi portrelerinizi de oyuna koyabilirsiniz. Ne güzel değil mi?

Ek özellikler ve üniteler o kadar etkileyici ki, hepsinin detayına inmek için yeterli yere sahip değiliz. Söylemek gerekirse Age of Wonders: Shadow Magic takdire şayan çeşitlilikteki içerikle oyuncuların gözlerinde sahip olduğu ayrıcalığı daha da yükseltiyor ve önceki oyunun mükemmelliğini daha da yüceltiyor.
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 06:34 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Canlı bahis siteleri istanbul escort eryaman escort bursa escort bursa escort bursa escort

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35