OyunKolik  

Go Back   OyunKolik > Oyun Bilgileri > Oyun Anlatımları ve İncelemeleri

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 05-21-2015, 09:21 AM   #1
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart Empire: Total War [ön inceleme]

Tür: Strateji
Yapımcı: Creative Assembly
Dağıtımcı: SEGA
Platform: PC
Çıkış tarihi: 03/02/2009
Multiplayer: Online/Network


Empire: Total War Diğer serilere nazaran büyük farklılıklarla geliyor. Kılıç ve yayla fethedilen topraklar şimdi ateşli silahlarla fethediliyor. Akabinde Total War'cıların şimdiye kadar tadamadığı, deniz savaşlarının da canlı canlı yönetilmesine olanak sağlıyor. Empire: Total War konsept olarak sanayi devrimini benimsemiş durumda. Yani bu 18. ve 19. yüz yıl demek oluyor.

Empire: Total War, büyük oranda vakit geçirdiğimiz strateji haritası yani Campaign denilen bölüm haricinde Medieval 2: Total War Kingdoms gibi dört tane küçük (Büyük) senaryo içeriyor. Senaryolar Amerika kıtasındaki kolonileşmeden başlayıp Amerika Birleşik Devletleri'nin kuruluşuna kadar uzun bir süreci konu ediniyor. Oyunun sıra tabanlı haritası Kuzey Amerika, Avrupa ve Hindistan'ı içerecek. Oyundaki oynanabilir ülke sayısı 10 olacak. Yalnız CA bunların sadece altısını kesin olarak açıklamış durumda bunlar; Britanya, Fransa, Prusya, İspanya, Amerika ve Osmanlı İmparatorluğu. Empire:Total War, 3D savaşlarını, devasa campana haritasını ve tarihsel çeşniyi korurken bir ilk olarak da 3D deniz savaşlarını seriye taşıyacak.

KARA SAVAŞLARI

Alışkın olduğumuz sistemde ilerleyen kara savaşları şimdi daha çok zamanlamaya ve doğru karar vermeye bakıyor. Birimlerin gücüne dayalı olarak önceki serilerde askerlerimizi biraz daha fevri kullanıyorduk. Fakat şimdi ateşli silahları ve süngü savaşlarını düşünürsek savaşların kolay olmayacağını sizde hak vereceksiniz. Bu durum oyuna yansıtılmış. Oyuncunun becerisi ön plana çıkmış. Önceki serilerde, savaş alanından zamanla sıkılan oyuncular sadece strateji haritası üzerinde yoğunlaşıyordu. İşte bu zorluk bunun önüne geçecektir düşünüyorum. Eğer geçemezse harita üzerindeki devlet yönetimi şimdi daha sistematik olmuş. Her yönden eğlenileceği kesin. Bu konuya daha sonra değineceğim. Savaştığımız alanlar oldukça renkli ve detaylı, yeni geliştirilen oyun motoru ile oyuna canlılık gelmiş. Medieval 2'nin savaş alanlarını aratmayacak cinsten. Ayrıca askerlerimiz savaşın durumuna göre çevreyi aktif olarak kullanabiliyor. Haritadaki bir binanın içine girip burayı sığınak olarak kullanabiliyor, gene aynı şekilde bir taş çitin arkasına geçip siper alabiliyor. Ayrıca savunma tarafıysanız piyade birimleri savaş öncesi dizilişlerine göre yapay sığınak ya da mızraklı çit çekebiliyor (askeri teknolojiye sonra değineceğim). Düşmana göre seçim size kalmış. Düşman ordusunda süvariler çoğunlukta ise mızraklı çit, piyade çoksa sığınak yapmak en mantıklısı. Ek olarak hareket alanımız üzerindeki engelleri askerlerimiz otomatik olarak algılayıp kendileri aşıyorlar. Örneğin siper aldıkları bir taş duvarın üzerinden atlayıp diğer tarafa geçebiliyorlar. Bu durum atlı süvariler ve piyadeler için geçerli. Hızlı ve yavaş olarak da iki farklı atlama animasyonları var.Bu dönem savaşlarının sisteminden haz etmesem de vatanseverliğin ne demek olduğunu apaçık bir şekilde bu dönemde görüyoruz. Gözlerinizin önüne getirin, iki bölük bir birine 10 metre yaklaşıyor. Savunan birlik hazır durduğundan atak yapan taraf menzile girince tetikler çekiyor. Bir saniye sonra öleceği kesin, bunu biliyor asker ama o ordu üstüne çalan davullar ya da trampetler eşliğinde yürüyor. Kayıplar kaçınılmaz. Empire: Total War'ı bambaşka duygular içersinde oynayacaksınız. Canınızdan bir parça kopmuş gibi olacaksınız. Yabancıların değimi ile "Epic" (destansı) sahneler yaşayacaksınız. Davul demişken artık asker bölüklerinde bayrak taşıyan ve vurgulu/üflemeli çalgılar çalan askerler de var. Bölüğün tam ortasında ve en ön sırada duran bu birimler Total War serilerinde bir ilk. Sancaktarların canlandırmaları çok güzel, öyle ki iki ordunun sıcak teması sırasında kan gövdeyi götürürken dalgalanan o sancaklar sizi derinden etkileyecek. Sancaktar ölünce kimi zaman başka biri sancağı alırken kimi zaman yerde kalıyor. Trampet ve borazan çalan birim son nefesini verene dek durmuyor, omuz omuza çarpıştığı arkadaşlarına moral veriyor.

DENİZ SAVAŞLARI

Total War serilerinin büyük bir özlemle beklenilen kısmına gelmiş bulunuyoruz. Deniz savaşları Total War'ın daimi eksikliği olacak sanılıyordu. Bir sürü oyun çıktı ama hiçbir zaman deniz savaşlarını üç boyutlu ortamda yaşayamamıştık. Tarih kavramıyla devam eden gelenek bozulmuyor ama eksikliklerle devam eden gelenek bu sefer bozuluyor... Medival 2: Total War yapımı yarılandığı dönemlerde The Creative Assembly firmasının bir diğer stüdyosu olan Horsham'da Empire: Total War yapımlarına başladığını uzun bir süre önce duyurmuştu. O zaman bu zamandır en çok uğraştıkları bölüm deniz savaşları olmuş hatta ben bu yazıyı yazarken de buna devam ediyorlardır. Oyun çıkana kadar, en son noktaya kadar ETW'yi geliştirmeye devam edeceğiz bilgisini bizlere iletmişlerdi. Bu işe merak salanlar illaki birkaç kez deniz savaşlarını barındıran oyunlar oynamıştır. Özellikle Imperial Glory'i oynadığınızı düşünüyorum. Empire: Total War kendi tarzını oluşturmuş. Her hangi bir yerden çalıntı öğeler yok. Resident Evil'dan sonra çıktı diye Kabus 22'yi nasıl aşağılayanlar olmuştu. Aynı şekilde ister istemez Empire: Total War'ın deniz savaşları bölümü Imperial Glory'ye benzeyecek deniliyordu. ETW'nin duyurulduğu dönemlerde hevesimi gidermek için (ucuzluktan da yararlanarak) Imperial Glory almıştım. Şimdi ise en çok karşılaştırılan iki oyunu test etme şansını yakaladım ki akıllarda kalan soruları cevaplandırmadan bırakmayım. İki oyun arasındaki benzerlik deniz savaşları bölümündeki komutlar sınırlı. Bunun dışında gözüme batan bir yan göremedim. Yani Empire: Total War özgün bir oyun olmuş. Kullandığımız bomba türüne göre gemilere farklı zararlar veriyoruz. Zincir bombası yelken ve direkleri daha çok harap ederken düz top atışı gövde ile düşman toplarını paramparça ediyor. Bu atışları istersek otomatik istersek kendimiz belirleyebiliyoruz. Ben üç gemimin otomatik atış yapmasına izin verdim. Kalan iki gemiyi kendim yönettim. Kaptanımın bulunduğu gemiyle iki tur atış yaparak sağ ve sol tarafımdaki iki gemiyi batırdım. Doğru top ve zamanlama ile anlınızın akıyla deniz savaşlarından çıkacaksınız. Fakat unutulmaması gereken bir durum var ki o da denize yirmi gemi sürebiliyoruz. Büyük filoların çarpışmalarında çok terleyeceksiniz. Bu tür savaşları lütfen C vitamini alabileceğiniz şartlarda yapınız... Gemiler batarken mürettebat nerede olursa olsun direk denize atlıyor. Gemi ne tarafa yatarak batarsa kaçamayan askerler eğik olan tarafa doğru kayıyor ve ölüyorlar. Unutmadan eklemek istiyorum kara savaşlarındaki yavaş çekim seçeneği deniz savaşlarında da var. Eğlence tavan yapacak yani... Hava şartlarının etkili olduğu savaşlara denk gelmedim büyük ihtimalle editör sürümüne eklememişler. Fakat rüzgârın estiği yöne doğru yelkenlerin şiştiğini gördüm ve ağır gemilerin rüzgâr sayesiyle hızlandıklarını hissettim. Küçük gemilerde rüzgârın etkisini hissedemedim, zaten hızlı gidiyorlar. Fakat bu hazır savaşta Amerika tarafını seçtiğimde Büyük Britanya'nın küçük gemileri oldukça hızlı manevra yapıyorlardı. Alay edercesine etrafımda dönüyorlardı. Demek ki ben iyi kullanamadım. Sonuç itibariyle deniz savaşları beni ciddi anlamda etkiledi. En az kara savaşları kadar eğlendim.
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 05-21-2015, 09:23 AM   #2
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart

YENİLİKLER

Savaşlar esnasında askerlerimizi komuta ettiğimiz arabirimde yeni seçeneklerimiz var. Fare ile birimlerimizi taşıma, sağ ile sola döndürme ve diziliş sırası ile biçimlerini ayarlama seçenekleri kara savaşlarındaki yönetim arabirimine eklenmiş. Denizde ise sağ ile sola dönme, düz rota ve yelkenlerin açılış sıralarını faremiz ile yapabiliyoruz. Kara savaşları için sevindim, özellikle kuşatma savaşlarında savunan taraf oluyorsak asker dizilimleri oldukça zaman kaybettiriyordu
Binalarımızı şehir içi ve dışı olarak iki bölümde ele alabiliriz. Geliştirilmeye açık binaların üzerinde çekiç ve spatula işareti çıkıyor. Binaya tıkladığımızda, ekranın aşağısında bulunan yönetim panelinde binamızın bir üst kademeye geçmiş hali ile yapımı sürecek yılı gösteren bir resim görüyoruz. Bu resme tıkladığımız zaman belli bir yıl sonra, aşina olduğumuz şekilde bina güncelleniyor. Eskiden ekranın yarısını kaplayan pencere çıkardı şimdi böyle sade olması bence daha iyi olmuş. Ayrıca bazı binaların birden fazla geliştirme seçeneği var. Mesela limanlar ticari, askeri vs. gibi farklı dallara ayrılabiliyor. İnşa süresi içerisinde ve inşa tamamlandıktan sonra bina modeli değişiyor. Yönetim arabiriminin aşağı sağ köşesinde tüm binalarımızın bir listesi yer alıyor buradan kolayca bilgileri takip edebiliyoruz. Şehrimize tıklıyoruz ve tamamladığımız binalara göre yönetim panelinin ortasındaki "Recruitment" sekmesine tıklayıp askerlerimizi üretiyoruz. George Washington'dan başka komutan görmedim, komutanımız da asker üretebiliyor. Asker üretim süresi bitince ana şehirden komutanımızın yönettiği tabura katılıyor. Kısacası eski serilere göre çok farlı bir sistem yok. Bina gelişiminde olduğu gibi burada da ekranı kaplayan büyük pencereden arınmış durumdayız.Üniversite ve okulların sayesinde gelişen teknolojiler yapılan binalar ile paralel. Üç ana başlık var. Askeri teknolojiler: Askeri alanda gelişme, ordu teçhizatı ve donanımında gelişme ve filolarda gelişmeyi sağlıyor.
Endüstri: Tarım, maden ve tekstilde gelişimi sağlıyor.
Felsefe: Yaşam felsefesinde gelişimi sağlıyor.
Bu sayede askerlerimiz daha iyi savaşıyor, halkımız mutlu oluyor ve devletimiz güçleniyor. Ne kadar çok şehir, o kadar üniversite ve okul demek. Küçük devletler ezilmeye mahkûm gibime geliyor. Fakat bu gidişat Fransız İhtilal'i sonrası imparatorluklara eziyet olarak geri dönecek...Merakla Bekliyoruz....
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 03:29 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Canlı bahis siteleri istanbul escort eryaman escort bursa escort bursa escort bursa escort

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35