OyunKolik  

Go Back   OyunKolik > Oyun Bilgileri > Oyun Anlatımları ve İncelemeleri

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 05-21-2015, 09:24 AM   #1
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart Street Fighter IV (Playstation 3) (İnceleme)

Ken, yaşadığı balıkçılar sokağında dolaşmaktadır. Hava yağmurlu ve serttir. Damlalar Ken�in kaslarından aşağıya girdaplar çizerek kaymaktadır. Aniden karşısına biri çıkar. İlk başlarda tanıyamasa da bu kişi Ryu�nun ta kendisidir. Ryu ve Ken uzun bir aradan sonra tekrar karşı karşıyadır�

Uzun zamandır kendime inceleyecek oyun bakıyordum. Halihazırda ilgimi çekecek bir yapım bulmak gerçekten zordu. Sürekli çıkacak oyunların tarihlerini takip ediyordum. Sonra bir de ne göreyim. Street Fighter 4 (SF4)!.. Vakit kaybetmeden oyunun siparişini verdim. Geriye sadece çıkış tarihini beklemek kalıyordu. Sayılı gün çabuk geçer mantığı ile gün sayıyordum ama bu o kadar kolay olmadı. Sabırsızdım� Bekleyiş beni gittikçe rahatsız etmeye başlamıştı ki, oyunun çıkış gününe çoktan gelindiğini fark ettim. Kısa süren heyecanlı bekleyişimin ardından SF4 elime geçmişti. Uzun zamandır çalıştırmadığım konsolumun üzerindeki örümcek ağlarını temizledim. Oyunu taktım ve başlamaya hazırdım.



"Yeni nesil grafikleriyle dikkat çeken yapımda, iki ezeli rakip Ken ve Ryu yine kozlarını paylaşıyor."
Usta dövüşçülerin tarzları

SF, dövüş oyunları arasında fenomen olmuş bir yapımdır. Sevgili abim ile az mı oynardık bu oyunu? Nasıl her dövüşçünün bir ustası varsa, beni de zamanında bu oyunun ustalarından olan abim yetiştirdi.

Gerçekten SF serisinde bir tarzınız yoksa, müsabakalarda tutunabilmeniz olanaksızdı. Efsane, yeni oyunuyla geleneklere sadık kalmış ve bu özelliğini devam ettirmiş. Alışılagelmiş dövüş oyunlarındaki gibi combo, süper hareket ve tekme, yumruk sıralamalarını kullanırsanız, SF4�de KO olma olasılığınız yüksek. Her karakterin kendine has stilleri, hareketleri ve süper vuruşları var. Ayrıca her dövüşçü bazı eksilere ve artılara sahip. Mesela bir karakterin enerjisi daha fazlayken karşısındaki rakibinin darbelerde verdiği hasar daha fazla. Bunun gibi oyunda karakterler arası dengeyi sağlayan unsurlar mevcut. En sevindiğim ve sevdiğim özellik bu diyebilirim. En azından oyunu basit kılmıyor.



"Chun-Li, kendisine göre koca cüsseli Honda'yı hiç acımadan pataklıyor."
Bu güne kadar gördüğüm en iyi oynanabilirliğe sahip dövüş oyunu SF4. Müsabakalar başlamadan önce her karakterin bazı meydan okuma hareketleri var. Bunlar yapımın görselliğini artırmış. Karakterlerin hareketleri o kadar abartılı değil. Beni en çok etkileyen nokta burası oldu. Yürüme ve zıplama animasyonları tam tadında. Özellikle karakterleri hareket ettirirken verdikleri tepki ve animasyonlar çok hoş olmuş. Mesela koşarken ve dururken zıpladığınızda, karakterlerin animasyonları farklılık gösteriyor. Dövüş esnasında rakibinize vurduğunuz anda suratındaki acı ifadesini dahi görebiliyorsunuz. Bu, darbenizin sertliğine göre veya özel hareketlere göre de çeşitlilik gösteriyor. Bu da oynanabilirliği artıran diğer etkenler arasında. Darbelerden sonra karakterinizin doğruluşu, terini silişi, belli bir süre suratındaki acı ifadesinin gitmeyişi gerçekten hoş olmuş. Hatta ve hatta yamulan karakterler neredeyse ağlayacak. Dövüşçülerin müsabakadaki hareketleri çeşitlilik gösterebiliyor. Rauntlara göre ve hatta enerjinizin azalmasına dayanarak karakteriniz farklı hareketler sergileyebiliyor. Oyunu dört tur Ken ile oynadım ve her defasında kendisinin farklı hareketlerini gördüm.

Karakter hareketlerini ve animasyonları biraz daha açmam gerekirse, durum, enerji, alınan darbe ve hatta mekana göre bile farklılık gösterebiliyorlar. Fiziki yapılarına göre daha seri veya hantal hareket edebiliyorlar. Mesela Zangief, gözlemlediğim kadarıyla oyunun en hantal karakteri. Fakat karşısında çok ter dökeceğiniz kesin çünkü iri cüssesi ve aşmış kaslarıyla o ünlü bel hareketini her karakter üzerinde kolayca yapabiliyor. İri yarı karakterlerle oynuyorsanız, fazla ani hareketler yaptırmamanızı öneririm. Bir Zangief vs. Chun-Li müsabakasında Zangief�i seçtiyseniz, karakterinizi hoplatıp zıplatmamanızı tavsiye ederim çünkü hemen akabinde Chun-Li�den ölümcül darbeler serisi adı altında bir çok combo ve süper vuruş yemeniz kaçınılmaz. Yani iri cüsseli bir karakteri zıplatmak demek, rakibinize karşı almanız gereken bir çok risk anlamına geliyor. Bu da gözlerimi yaşartan diğer bir özellik diyebilirim. Yapımda her hareketten önce kırk kere düşünmek gerekiyor. Tavsiye olarak ilk başlarda kolay zorluk seviyesinde tekli müsabaka maçları yapmanızı öneririm. Rakipleri tanımak için çok ideal bir yöntem. Aksi takdirde karşılaşmalarda harcanırsınız.

Adamım Ken

SF serisinde tek geçtiğim karakter Ken olduğu için diğer dövüşçülerle oynamaktan çekinirdim. Öyle ki, serinin eski yapımlarında eğer karakterinizi çok iyi tanıyorsanız ve onu çok iyi kontrol ediyorsanız, karşınızda hiçbir rakip ayakta kalamazdı. SF4�de bu kural değiştirilmiş. Ben, Ken ile direkt oyuna dalıp, boyumun ölçüsünü daha ilk müsabakada aldım. Öncelikle SF4�de usta olmanız şart. Bu sebeple bütün karakterleri tanımanız ve ezberlemeniz gerek. Yine bir tavsiyede bulunmak gerekseydi bu, bütün karakterlerle oynayın ve onları tanıyın olurdu.



"Güneş gözlükleri ve uzun kızıl saçıyla dikkat çeken Crimson Viper, oyuna dahil olan yeni dövüşçülerden biri."
Yapımda bilinen dövüşçüler yine var. Onun haricinde dört adet yeni karakterimiz mevcut. Bu karakterler Rus Abel, Amerikalı Crimson Viper ve Rufus, Meksikalı El Fuerte. Yeni dövüşçülerin oyuna pek bir getirisi yok. Benim ilgim ana karakterlerin üzerinde yoğunlaştı. Yapımda gizli karakterler mevcut. Bunlardan bir tanesi geceyi simgeleyen ve Mısır Tanrısı olan Seth aynı zamanda oyunun boss�u. Akuma ise yapay zeka tarafından kontrol edilecek olan, yine oyun bittiğinde açılan karakterlerden bir diğeri.

meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 05-21-2015, 09:26 AM   #2
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart

"Zangief, Blanka'ya sert bir tekme atıyor. Ancak Blanka kolay kolay dövüşü bırakmaz!"
Hadouken! Hadouken! Shoryuken!

SF4�de yeni eklenen dövüş sistemleri hemen gözüme çarptı. Öncelikle en çok hoşuma giden �Manual Combo� özelliğinden bahsetmek istiyorum. Bu özellik, karakterinizin yeteneklerine göre yumruk, tekme, üst tekme, üst yumruk tuşlarını komplike bir şekilde kullanırken ortaya çıkıyor. Yani alışılagelmiş diğer dövüş oyunlarındaki gibi belli bir tuş serisine sırasıyla bastıktan sonra, otomatik olarak combo işlemine geçmiyor.

Karakterlerin süper vuruşları, yine çok çeşitli. Ryu ve Ken�in bilinen hareketleri ��Hadouken� ve �Shoryuken� seviyelere ayrılmış. Yani dövüş esnasında rakibiniz üzerinde ezici bir üstünlüğünüz varsa, süper vuruş barınız doluyor ve bir sonraki özel harekette daha ölümcül darbeler indirebiliyorsunuz. Bu özellik sadece Ryu ve Ken için değil, tüm karakterlerde geçerli.

Beni sevindiren bir diğer yenilik ise, rakibinizin fiziki özelliklerine bağlı olarak vurduğunuz yere göre değişkenlik gösteren hasar sistemi olmuş. Karşınızda çıtı pıtı bir dişi karakter varken, ona art arda indirdiğiniz tekme ve yumruklar fena halde canını acıtabiliyorken, Zangief�e bu işlemiyor. Öyle ki, rakibinize direkt saldırmaktansa bekleyip, zayıf anını kollamak en doğru yol olacaktır. Tabii yukarıda da dediğim gibi her dövüşçünün stili farklıdır.

Bir diğer yenilik ise �Focus Attack� sistemi. Bu atak belki de dövüş oyunlarına yeni soluk getirecek bir sistem olabilir. Bundan sonraki yapımlarda kullanılması muhtemel, çok güzel bir özellik olmuş. Öncelikle Focus Attack�ın nasıl işlediğini anlatalım. Karşınızdaki rakip size saldırırken blok yaparsanız, dövüşçü size vurdukça sizde belli bir güç toplanıyor. Bu güç üst seviyeye ulaştığı zaman da değişik bir özel harekete dönüşüyor.



"Eski bir dost olan Chun-Li'nin yeni Street Fighter'da kalın ve kaslı bacaklara sahip."
�Ultra Combo� özelliğinde karakterinize gelen darbeler söz konusu fakat bu sefer blok yapmıyorsunuz. Yediğiniz darbeler �Revenge� adında bir barı dolduruyor. Son anlarda kurtarıcı görevi gören bu yeni sistem, ölmek üzereyken �Revenge� özel hareketini çekmeye yarıyor. Bu süper vuruş sayesinde ise ardı arkası kesilmeyen combolor ile rakibinizi sersemleştirip, özel hareketler eşliğinde müsabakayı kazanabilirsiniz.

Görsel şölen

Yapımda görsellik ağızda tat bırakacak şekilde karşımıza çıkıyor. Çevre modellemeleri gayet ilgi çekici olmuş. Bazen dövüş esnasında kendinizi etrafı izlerken bulabilirsiniz. Gözüme batan tek nokta, dövüş esnasında bulunduğunuz stage�deki insanların hiçbir tepki vermeden sağa sola bakmaları oldu. Ayrıca çevreyle pek fazla etkileşimde bulunamıyoruz. Klasik SF serisindeki gibi uzun dar bir koridor içersinde müsabakaları gerçekleştiriyoruz.

Karakter modellemeleri 2B gibi gözükse de, 3B olarak tasarlanmış. Bunun sebebi ise senelerdir bizde yer edinen 2B SF oyunlarının tarzını bozmamak olsa gerek. Dövüşçülerin hepsi çok iyi modellenmiş.


"Super Street Fighter 2'den tanıdığımız Fei-Long, Bruce Lee'ye olan benzerliğiyle dikkat çekiyor."
Oyunda beni etkileyen bir diğer faktör de sesler oldu. Karakterler hareket ederken üzerlerindeki elbiselerin sürtünme vb... sesleri mevcut. Rakibe attığınız her yumrukta ve tekmede kemik sesleri duymanız kaçınılmaz. Süper vuruşlardaki ses efektleri de çok iyi olmuş diyebilirim. Hatta o kadar iyi yapılmış ki, sürekli özel hareket çekmek geliyor içinizden.

K.O.!

SF4, uzun zamandır suratına bakmadığım konsolumdaki tek eğlencem oldu diyebilirim. Efsane bu sefer gerçekten kendini bir kat daha geliştirerek geri döndü. Epeydir beni tv başına kilitleyen, yemeden içmeden oynamama sebep olan bir yapım. Kaçırmak, hayatınızın hatası olabilir. Ancak online olarak oynamaya kalkarsanız, turnuva modunun olmaması sizi üzebilir.
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 05:35 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Canlı bahis siteleri istanbul escort eryaman escort bursa escort bursa escort bursa escort

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35