OyunKolik  

Go Back   OyunKolik > Oyun Bilgileri > Oyun Anlatımları ve İncelemeleri

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 03-02-2016, 07:22 PM   #1
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart Return to Mysterious Island

Yine Adventure Company'den yine bir macera oyunu. Yapımcı yanılmıyorsam Egyptian Prophecy ve Crystal Key 2'den tanıdığımız Kheops Studio. Ancak oyuna Adventure Company'nin yapımcılar kadar emeği geçmiş. Bazı yazar arkadaşlarım (kulakların çınlasın e mi Erdem) her ne kadar bu firmayı kutsal olarak görse de ben aynı görüşü paylaşmıyorum. Firma ayda birkaç macera oyunu ile karşımıza çıkıyor buna bir diyecek yok, fakat yaptıkları/dağıttıkları 10 macera oyunundan maalesef en fazla 2 ya da 3 tanesi tatmin edici (birazcık). Buna rağmen belki zamanla öğrenirler ve bir sürü macera oyunu üzerinde çalışmak yerine bize az ama öz, yani kaliteli macera oyunları sunarlar diye bir ümidim her zaman olacak. İçimden aaah aaah nerede o eski macera oyunları muhabbeti yapmak geliyor ama bundan önceki bir çok yazımda yaptığım için şimdilik es geçiyorum Sonuç olarak Return to Mysterious Island bahsettiğim 2 ya da 3 oyundan birisi. Hatta Adventure Company imzalı oynadığım en iyi macera oyunu diyebilirim.

Her zaman söylerim bir macera oyunu için grafik vs. önemsizdir. Önemli olan hikaye, atmosfer ve bu atmosfere gömülü kaliteli, sırıtmayan bulmacalar ve azıcık da oynanabilirliği etkileyen arayüzdür diye.

Gelelelim Return to Mysterious Island'ın hikayesine. Yaratıcı konu bulmakta ciddi sıkıntı çeken Adventure Company bu sefer olumlu birşeyler yapmış ve Jules Verne'in "The Mysterious Island" isimli romanını konu almış. Eminim ki bir çoğumuzun çocukluğunda Jules Verne'ın imzası vardır. Bu oyunda olduğu gibi oyunlara konu olabilecek sayısız romanı olan Jules Verne, konu sıkıntısı çeken yapımcılar için daha çok kaynak olacaktır diye düşünüyorum. Hikayenin aslı şu şekilde; Amerika iç savaşı zamanında hapishaneden beş suçlu ve bir de sadık köpekleri balonla kaçar. Yakalandıkları fırtına sonrasında kendilerini ıssız bir adada "ıs" olarak bulurlar (kötü espri, tamam). Artık burada yeni bir hayat kurmak zorundadırlar. Kaynakları yetersizdir ve adadan faydalanmak zorundadırlar. Lakin adada yalnız değillerdir. Onlara sürekli yardım eden gizemli birisi vardır. Bu kişi de tabii ki gene Jules Verne'den tanıdığımız Kaptan Nemo'dan başkası değildir. Hikayenin sonunda ada bir volkanik patlama ile yok olur ve Kaptan Nemo, diğerlerinin Nautilus adındaki denizaltına ulaşmasını sağlar.

Zamanının çok çok üstünde bir kalite taşıyan Jules Verne'nin hikayesinden gelelim zamanının olanaklarına rağmen genelde kötü macera oyunlarına imza atan The Adventure Company'nin bu sefer kendini aşarak imzaladığı ve bir çok macera oyuncusunu fazlasıyla tatmin eden oyunu Return to Mysterious Island'ın konusuna: Oyunumuz yukarıda bahsettiğim hikayeyi aynen içermeyip ona devam niteliği taşımakta, ancak hikayenin sonunda adanın yok olmadığı varsayılmış. Adadaki suçluların adayı terk etmesinden yıllar sonra güney Pasifik'te bir dünya rekoru kırmanın peşinde olan hatun kişi maceracı Mina, yakalandığı fırtına sonucunda ıssız adamıza düşer (Hiç beklemeyin banal ıssız ada esprilerini). Kumsalda kendisini izleyen birisinin gölgesi altında uyanan Mina artık adanın eski misafirlerinin izlerini takip ederek Kaptan Nemo'nun sırlarını çözmek zorundadır. Öncelike barınma sorununu gidermek için evini yapmalı ve adadaki vahşi hayattan olabildiğince faydalanmalı ve bir o kadar da korunmalıdır. Mina, bu süreç içerisinde zamanla yalnız olmadığını ve birisinin O'na yardım ettiğini anlar. Sonradan, bu yardımı aslında Kaptan Nemo'nun hayaletinden aldığını fark eder. Artık Mina'nın amacı adadan kaçış için Kaptan Nemo'nun da vücudunun bulunduğu Nautilus'a ulaşmak ve Nemo'nun ruhunu serbest bırakmaktır.

Oyuna başlar başlamaz Mina'nın fark ettiği ilk şey aç olması ve karnını doyurması gerektiğidir. Bu bölüm sürecinsce Mina ile yumurta, meyve, balık gibi deniz ürünleri bularak bunları yenebilir duruma getireceğiz. Olmazsa olmaz tabii ki, ateş yakmamız gerekecek. Bıçağa ihtiyacımız olacak. Tabii ki adada bıçak gibi nesneleri olduğu gibi bulmak mümkün değil. Örneğin bıçağı, kıyıda gömülmüş olan sandaldan aldığımız bir demir parçasından yapacağız. Oyun boyunca bu şekilde yaratıcılığımızı kullanarak Mina'nın ihtiyaçlarını giderip, adadan çıkış yolları arayacağız.

Eğer Jules Verne'nin romanını okuduysanız oyundan çok daha fazla zevk alacaksınız çünkü romanda bahsedilen birçok mekan ve olay oyuna konu olmuş durumda. Bunlar arasında okuduysanız hemen hatırlayacağınız Mina'nın evi ve sadık maymun dostumuz var.

Return to Mysterious Island

Hüseyin Karaca
21.11.2004
Genel

Grafikler bir macera oyunu için içerdiği yüksek çözünürlüğünde katkısıyla fazlasıyla güzel ve ayrıntılı. Bu güzellik ve ayrıntı tabii ki Adventure Company'nin hiç bir oyununda aşamadıği piksel avlama sorununu da beraberinde getiriyor. Oldukça güzel render edilmiş detaylı grafikler arasında küçük fare imlecimizle işimize yarayacak nesneleri görebilmemiz maalesef birazcık zor. Birazcık zor dedim çünkü bence bu sorun sadece amatör macera oyuncularını zorlayacaktır. Deneyimli oyuncuların bu oyunda piksel avlama konusunda çok fazla zorlanacaklarını sanmıyorum. Sonuç olarak Adventure Company'nin Return to Mysterious Island'ı konu ve atmosfer açısından benden tam notu alıyor (Taş yağacak taş...)

Gelelim arayüze. Arayüzümüz yine firma klasiği olarak "First-Person Point & Click", yani bir Myst kopyası. Fare imlecimiz alabileceğimiz ya da kullanabileceğimiz nesnelerin üzerine geldiğinde küçük yuvarlak bir pencere içerisinde ne yapabileceğimizi gösteren bir bilgi içeriyor. İlerleyebileceğimiz alanlarda ise parlayıp sönüyor. Herhangi bir tıklama yapmadan faremizi gezdirerek 360 derece görüş alanına sahibiz. Bu noktaya kadar herşey normal. Oyunun gayet klasik ve yeterli bir arayüzü var. Oyunu diğer macera oyunlarından ayıran en önemli unsuru ise envanter sistemi. Oyunumuz şu ana kadar bir macera oyununda gördüğüm en ayrıntılı envanter sistemine sahip. Faremize bir sağ tıkla bu sisteme ulaşabiliyoruz.

Burada gördüğüm tab'lar ile ayrılmış sayfalarca sürebilecek olan envanter ilk bakışta gözümü korkuttu Eyvah dedim. Gitmiş güzelim konu, kötü bir envanter ile mahvetmişler. Sonradan yanıldığımı anlamam sevindirici oldu tabii ki. Envanter sistemindeki en büyük farklılık aldığımız nesnelerin envanterdeki pencerelere ilk başta yerleşmemesi. Bunun yerine hepsi birden sağ üst köşedeki bir pencerede toplanıyor ve istersek otomatik olarak envantere yerleşmelerini sağlayabiliyoruz ya da tek tek istediğimiz yerlere biz koyuyoruz. Nesneleri istediğimiz gibi gruplama açısından belki yardımcı olabilse de bence gereksiz yere vakit kaybına yol açan bu olay sistemin bence tek eksisi.

Envanterimizde aldığımız nesnelerin bulunduğu alanın hemen altında nesneleri beraber kullanmamızı gerektiren bulmacalarda bize yardımcı olacak bir pencere mevcut. Örneğin bir olta yapacağımız durumda ilk olarak bir tahta parçası ile ipi beraber kullanmak istediğimizde bu nesneler bu pencerede yerini aralarında + işareti olacak şekilde alıyor ve gene + işaretlerinin arasında iki soru işareti ile olta yapımında iki farklı nesneye daha ihtiyacımız olduğu belirtiliyor. Farklı, yaratıcı ve oldukça faydalı bir sistem. Envanter penceremizde sol alt köşede ise Mina'nın sağlık durumunu gösteren bir çubuk yer almakta. Bir macera oyununda bunun ne yeri var diyebilirsiniz ki ilk rastladığımda aynı şeyleri bende düşünerek hemen olumsuz yorumlar yapmama rağmen oyun içerisinde bu durumu hiç yadırgamadım. Oyunun başında Mina'nın açlığın giderilmesinde de bu çubuk en önemli rolü oynamakta. Sol üst köşede ise ilerde bahseceğim "Objectives" bölümü ve pil sorunundan dolayı ilk başta kullanamadığımız gps'li cep telefonumuz var. Bu telefonla aynı zamanda gazetelerdeki hakkımızdaki haberleri okumamız mümkün.

Gelelim bulmacalara. Adventure Company'ye çoğu zaman nefretle bakmamın en önemli sebebi oyunlarındaki bulmacaların yetersizliğidir. Yetersizlik diyerek bulmacaların kolaylığından bahsetmiyorum tabii ki. Bütün macera oyunu inceleme/izlenimlerimde yazdığım gibi iyi bir macera oyununda bulmacalar hikayeye gömülü olmalı ve sırıtmamalıdır. Nasıl? Bakınız Adventure Company / Aura. Basit bir kapıyı açmak için oraya neden konulduğu, kimin koyduğunu bilmediğiniz oldukça karışık geometrik bir bulmaca çözüyorsunuz. İşte bu tarz bulmacalar sırıtıyor, oyuncuyu atmosferden ve hikayeden uzaklaştırıp sadece vakit kaybettiriyor. Açıkçası bu tarz bulmacalar bende şöyle bir izlenim yaratır: Önceden hikayenin gidişi, oyuncunun gideceği yerler tamamıyla tasarlanmış. Daha sonra buralara oyuncu kolayca ulaşamasın diye her kapının önüne, açacağı çekmecelerin bulunduğu odaya vs. mekanik bulmacalar yerleştirilmiş. Bir çekmece kolayca bir kilitle korunabilirken neden birileri oraya mekanik bir bulmacak koyma gereği duyar ki? Neyse ki Return to Mysterious Island ile Adventure Company kendini aşmış ve oldukça kaliteli bulmacaları oyuna dahil etmiş. Oyun boyunca hikayeye kendinizi o kadar kaptıracaksınız ki çoğu zaman aslında bir bulmaca çözdüğünüzü fark etmeyeceksiniz. Çünkü bulmacalar zekice hazırlanmış ve belli amaçlara hizmet etmekte. Bir kaç istisna dışında neredeyse sebepsiz, gereksiz yere konulmuş bulmacalar oyunumuzda mevcut değil.


Bulmacalarda dikkati çeken en önemli özellik ise bazılarının birden fazla metotla çözülebiliyor olması. Özellikle envanter sistemi içerisinde uğraşacağımız bir çok bulmacada farklı nesneleri bir araya getirerek aynı amaçla kullanabileceğimiz nesneler oluşturmamız mümkün. Örneğin daha önce bahsettiğim olta yapımında farklı ağaçlardan aldığımız her hangi bir dal parçasını kullanmamız mümkün. Bu şekilde oyun bize çok daha mantıklı ve gerçekçi bulmacalar sunuyor. Belki de Adventure Company bu şekilde macera oyunlarını çağ dışı kalmakla suçlayan bazı oyunculara en iyi cevabı veriyor, ne dersiniz. Özellikle yüzlerce nesneyi taşımamıza rağmen oldukça kolay kullanılan bir envanter sistemi ile takdir ve tebrik ediyorum yapımcıları.

Envanter bulmacalarının yanı sıra bir kaç tane de benim kesinlikle macera oyunlarında olmaması gerekli diye düşündüğüm "zaman sınırlı" bulmacalar var. Bu bulmacalar oldukça kolay olduklarından ilk denemenizde geçeceğinize inanıyorum. Neyse ki kolay oldukları için oyuncunun hızını kesmiyorlar. Bir macera oyununda, öldükten sonra ya da bu tarz bulmacaları çözemedikten sonra oyunu tekrar yüklemek hikaye akışındaki kesintiden dolayı bir çok oyuncuyu oyundan soğutur. Return to the Mysterious Island'ta bu bulmacaları kolaylıkla geçeceksiniz, geçemezseniz de tekrar yüklemenize gerek kalmadan oyun zaten bulmacanın başından tekrar başlıyor. Yine de bence hiç olmasa daha iyiydi.

Bazı bulmacalarda ise oyun boyunca bize dostluk edecek olan maymunumuz Jep'ten yardım alacağız. Jep'i orijinal romanı okuyanlar tanıyacaklardır. İyileşmesine yardımcı olduktan sonra bazı bulmacaların çözümünde Jep'i kullanacağız. Jep herşeyden önce bizim ulaşamayacağımız yerlere ulaşabilmekte ve bazı basit nesneleri kullanabilmekte. Yani Jep'inde bir envanteri var. Sonuç olarak hikaye, atmosfer ve arayüzden sonra bulmacalarda da Return to the Mysterious Island benden tam puan alıyor.

Geriye müzikler ve seslendirmeler kaldı. Her ikisi de tatmin edici ve atmosfere çok uygun. Okyanus, şelale, rüzgar, börtü böcek, kuş sesleri bize gerçekten o adada olduğumuz hissini veriyor. Arka planda sürekli çalan bir müzik yok, fakat yeterli sayıda ve kalitede müzikler kullanılmış. Bütün bunları söylediğimde bir de bakıyorum ki karşımda beş yıldızı hak eden bir Adventure Company oyunu var Tabii ki ufak tefek eksiklikleri var ama bunlar oyunun genel kalitesini etkilemeyecek düzeyde. Daha önce dediğim gibi amatör macera oyuncularını zorlayabilecek bir piksel avlama sorunu başta geliyor. Bunun yanında macera oyunlarında görmeye alışık olmadığım bir "Objectives" bölümü var. Bunun yerine günlük gibi başka bir kavram kullanılmış olsaydı ve gerekli bilgiler orada verilseydi bence türüne daha çok yakışacaktı.

Oyunumuz 64 mb ekran kartına sahip bir PIII-800'de gayet iyi oynanabiliyor. Oyun sürecinde ilerledikçe menüde bir resim galerisi açılıyor ve bazı alternatif çözümler burada görülebiliyor. Sonuç olarak Adventure Company, güzel grafikli, kolay ve başarılı arayüzlü bir macera oyunu yapmış. Bütün bunların yanına oldukça kaliteli bir envanter sistemi ve bulmacaları eklemiş. Belkide ilk defa Myst'in arayüzü ve oynanış tarzı sadece kopyalanmamış. Bu sefer geliştirilmiş.

Çok keyif alarak ve kendimi kaptırarak oynadığım Return to the Mysterius Island'ı oynadığım en iyi macera oyunları listeme aldım bile. Şşşşşttt. Bunda oyunun kalitesinden çok Mina'nın güzelliği etkili oldu dersem hiç ama hiç yalan söylemiş olmam
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 09:19 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Canlı bahis siteleri istanbul escort eryaman escort bursa escort bursa escort bursa escort

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35