OyunKolik  

Go Back   OyunKolik > Oyun Bilgileri > Oyun Anlatımları ve İncelemeleri

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 03-14-2016, 06:33 PM   #1
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart Cold Fear inceleme

Cold Fear inceleme

Okyanusun Ortasında

Korku/Aksiyon türü her zaman rağbet görmüş, ancak bir türlü beklenen patlamayı yapamamış bir türdür. Bünyesinde pek çok klasiği ve pek çok rezaleti bulundurabilmiş bir türdür aynı zamanda. Yani; Silent Hill ve Alone in the Dark serileri ile son Resident Evil oyunları ve House of the Dead gibi seriler bir arada bulunabilmiştir bu türün bünyesinde. Belki de bu gariban türün bunca zaman ve oyundan sonra hakettiği yere gelememesinin sebebi budur. Kim bilir?

Bu sefer inceleyeceğim oyunun adı Cold Fear, korku oyunu olduğu zaten isminden anlaşılan bir oyun. Aslında kanımca Cold Fear oldukça önemli bir oyun. Çünkü Korku/Aksiyon türünde yapılması ve yapılmaması gereken pek çok unsur barındırıyor içinde. Çok orijinal bir deneyim yaşatıyor oyuncuya.

Kaçacak Yer Yok

Herşey okyanusun ortasındaki bir Rus gemisinin yardım çağrısıyla başlıyor. Fırtınanın ortasında gemiye inen bir grup komando da dakikalar içinde liğme liğme olunca yetkililer ellerindeki her türlü unsuru kullanmaktan çekinmiyorlar. İlk sırada da tabi ki bizim çalıştığımız sahil güvenlik gemisi USS Ravenswood var. Bu noktada eğitimli komandoların yapamadığını yapmak için biz duruma el koyuyoruz. Ne kadar kahramanca!

Tabi gemiye çıkınca birşey farkediyorsunuz; Burnunuzun iki karış ötesini göremiyorsunuz! Bunun sebebi tabi ki çok sert bir fırtınanın içinde olmamız. Yani durum normal, endişelenmeyin. Gemiye ayak bastıktan bir süre sonra Ravenswood'dan bize fırtınanın fazla sert olduğu, gemiyi limana geri götürmek zorunda oldukları ve bizim de başımızın çaresine bakmamız gerektiği söyleniyor ve gerilim de bu noktada başlıyor. Biraz daha ilerledikten sonra ekibimizin telsizden konuşmalarını işitiyoruz ve hemen Quake 2 tarzı "Aman tanrım o ne! Ateş edin! Ateş edin! Geri çekilin! Hiiarrghh!" şeklinde mesajlar duyup ekibimiz ile olan bağlantımızı da kaybediyoruz.Bu da kanımca aşırı klişe.



Ancak klişe olmayan bazı şeyler de var. Mesela şu ana kadarki pek çok Korku/Aksiyon oyununda zombileri öldürdük (burada da durum pek farklı değil aslında). Bunun üzerine yapımcılar da oturup "Ne yapsak?" diye düşünüp aslında fena olmayan bir fikirle çıkagelmişler. Oyun alanının tamamını okyanustaki bir fırtınanın ortasında kalmış bir Rus balina gemisi ile kısıtlamışlar. Peki bu bize ne sunuyor? Aslında oynanış da bununla birlikte tamamen değişiyor. Siz de farkedeceksiniz ki kapalı alana girseniz bile bulunduğunuz yer bir sağa bir sola sallanıyor, çünkü içinde bulunduğunuz gemi bir fırtınanın göbeğinde. Oynanışta da bu unsur her daim hissediliyor. Gerek yürüken, gerek nişan alıp ateş ederken sallanan bir geminin içinde olduğunuzu acı bir biçimde hatırlıyorsunuz, sadece fırtınada gemi güvertesinde yön bulup denize uçmamaya çalışmaya çalışacağınız kısımlar bile var oyunda. Bu kanımca olumlu bir gelişme, böylece hem kısmen farklı bir oyun deneyimi yaşıyorsunuz, hem de kaçacak hiçbir yerinizin olmadığı size daha güçlü hissettiriliyor. Ancak uygulamayı doğru tutturmak lazım.
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 09:12 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Canlı bahis siteleri istanbul escort eryaman escort bursa escort bursa escort bursa escort

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35