OyunKolik  

Go Back   OyunKolik > Oyun Bilgileri > Yararlı Bilgiler

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 09-28-2015, 12:07 PM   #1
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart Oyun Yapımı hakkında bilgiler

Öncelikle herkese merhaba. Burada sizlere bir oyun yapılırken hangi aşamalardan geçilir onları anlatacağım. Şuan ben 3 boyutlu modelleme,tasarım ve animasyonla uğraşıyorum. Yaşım daha 13. Bu işe biraz erken başladım. Neyse şimdi direk konuya geçmek istiyorum.

Aşama 1: Hikâye(Senaryo)

Oyunda yapılacak işlerin sıraya dizilmesi ve planlanması şarttır. Ve oyunda modelleyicilerin animatörlerin ve koderlerin ne yapacakları konusunda bilgi sahibi olması gerekir ki işlerini ona göre yürütebilsinler. Bu ve daha bir çok sebepten dolayı ilk aşama olarak senaryo yazılır.

Aşama 2: Modelleme(Grafikerlik)

Modelleme bir oyun içinde kesinlikle en önemli olan aşamadır. Kodlar bir şekilde yazılır fakat modelleme iyi olmadıkça oyun güzel olmaz.
Modelleme için 3ds max - Maya unlimited-blender-houdini programları en tanınmış olanlarıdır. Zaten senaryoya göre modellenecek objeler belirlidir.



Benim yaptığım robomermi isimli çalışmam.

Aşama 3: Kaplama(textures işlemleri)

Kaplama aslında çok derin bir konu. Ama ben basit olarak kaplamaya gireceğim. Kaplamalar için yapılmış özel siteler var. Bu sitelerde diyelim oyunumuzun bir bölümü bir evin içinde geçecek ve ev için yerde ahşap malzeme olması gerek. Bunun için internetten indirdiğimiz resmi ona kaplayıp tahtaymış gibi görünmesini sağlıyoruz.

Aşama 4: Rigleme(Kemik sistemi)

Şimdi her şey tamam fakat programda modelledğimiz bir obje diyelimki insan. Onun hareket etmesi lazım. Bunun için içine bir kemik sistemi yerleştirerek hareket etmesini sağlamalıyız.



Buda benim önceden yaptığım bir eşşek modeli. Kaplama ile suratında kirlilikler oluşturdum

Aşama 5: Animasyon

Hareket etmesi gerek objelerimiz harekete hazır hale geldiği için artık onlara hareketlerini verip programlamaya hazır hale getiriyoruz.





Önceden yaptığım robotum.

Son aşama: Programlama

Artık objeler programlama için hazır haldeler. Şimdi ise karakterimizin yukarı ok tuşuyla ileri gitmesini vs sağlamamız gerek. İşte kısaca programlama böyle bir şey. Artık karakterler sanal sistemle bütünleşerek komut algılıyorlar. Tabi ben çok detaya girersem anlayamaya bilirsiniz. İşte size basit olarak anlattım. Aslında daha da karmaşıktır. Sanırım artık oynadığınız oyunları iyi kötü değerini bileceksiniz.
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 07:47 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Canlı bahis siteleri istanbul escort eryaman escort bursa escort bursa escort bursa escort

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35