Tekil Mesaj gösterimi
Alt 08-30-2015, 05:46 PM   #2
meltem
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart


"Spencer, Wesker ve diğerleri... Oyunun tutunduğu son dalı iyi koru Capcom..."

Kullanılan kamera sistemi de, ne yazık ki istenileni sunamıyor. Zaten ekranın yarısından fazlasını kas yığını Chris kapladığı için, size kalan alandan da etrafı görmeye çalışıyorsunuz. Üstüne üstlük normal şartlarda 360 derece serbest olan sağ analog kamerası, RE5te Chrise odaklı olduğundan, mekanda olan biteni de kaçırıyoruz. Mesela oyunun bir bölümünde önümüze aniden ölü bir asker düşüyor. Ancak kamera Chrise sabitlendiğinden ve dar bir alanı gösterdiği için o askerin ben sadece kaskını görebildim. Daha sonra o tarafa doğru dönünce düşenin asker olduğunu fark ettim. RE5in çok nadir de olsa sağlamak istediği o korku unsurunu da sırf bu yüzden yaşayamadım. Yani göründüğü gibi öylesine kötü bir kamera sistemi var ki, verilmek istenileni de oyuncuya yansıtamıyor.


"Yeni Testere filminde oynayacak olan düşmanımız, kalas vücuduna rağmen Örümcek Adam gibi yüksek yerlere zıplayabiliyor."

Hani benim korku unsurlarım?

Korku unsurunu etkileyen en büyük faktör, yıllar öncesinden kalma dinamik müziklerin mekanda olan biten ne varsa haber vermesi Bu durum korku faktörüne 5x Zoom yapılmış Sniper mermisi sıkıyor. Siz bir alana giriyorsunuz ve müzikle beraber düşmanlar akın akın gelmeye başlıyor, çoğunu indirdiğiniz halde müzik hala devam ediyor, sonra bakmışsınız kıyıda köşede bir düşman hala duruyor, dolayısıyla onu da indiriyorsunuz ve müzik sonlanıyor. Buna ne gerek vardı? Zaten korku unsuru bitti bitecek, son kalan çırpınışları da bu sayede öldürmüş sevgili Capcom.

Oynanış mantığından bu kadar bahsettikten sonra co-op olayını es geçmek olmaz. Tam anlamıyla harika, arkadaşınızla beraber oynarken, tek kişi oynadığınızdan çok daha fazla zevk alıorsunuz. Hatta o zevkin inanılmaz olduğunu da söyleyebilirim. Zaten RE5in yapısı artık tek kişiye odaklı bir şekilde gelişmiyor. Eğer Chris bu maceraya tek başına atılmış olsaydı, mümkün değil yarı yolda pes ederdi; çünkü mekanlar öylesine bir tasarımdan geçmiş ki, illa iki kişi olmak zorundasınız, yoksa ilerlemeniz mümkün değil.

Tabii bunun abartıldığı anlar da var, çoğu zaman bir kapının iki yanındaki kart okuyuculara, kartı sokup çıkarmak için bile Shevaya ihtiyaç duyuyoruz. Bu durum biraz saçma olsa da, RE5 �Ben co-op oynanırım, başka türlü de olmaz� diye bas bas bağırıyor. Ayrıca Sheva ile yaptığımız alış verişi sağlayan envanter sistemi de fena halde kısıtlı bir şekilde karşımıza çıkıyor. Bir şeyler yerleştirmek istediğiniz zamanlarda tam anlamıyla bir nevi bulmaca oynuyormuş gibi hissediyorsunuz. Tabii bu durumun en kötü yanı ise, envanter sistemi açtığınızda oyunun durmaması, siz oradan bir şeyler yapmaya çalıştığınız anlarda dahi aksiyon her daim devam ediyor. Tabii işiniz ya yarım kalıyor ya da yarım kalmasına bile izin vermeden bir güzel ölüyorsunuz. Zaten Shevanın kurşunları şuursuzca kullanması yüzünden, mübarek envanter sistemi kapanmıyor. Ama dediğim gibi eğer yanınızda yapay zeka değil de, arkadaşınız varsa, hiçbir problem yok. O yüzden size tavsiyem RE5e bu şekilde yaklaşın, aksi takdirde tek başınıza oynayarak koş, dur, ateş etten ileriye gidemezsiniz.


"İtibar kaybetti, dağıldı ve kapatıldı, ama Afrika'da bile karşımıza çıkmayı başarıyor."

Capcom ya cidden yaratıcılığını kaybetmiş ya da üşenmiş, artık orasını bilemeyeceğim. Ama adamlar Resident Evil 4ün üzerine öylesine yayılarak yaslanmışlar ki, hani RE5�i 4. oyunun Afrika�da geçen ek paketi diye sunsalarmış, herkes güzelce yer, üstüne bir de teşekkür ederlerdi. Aralarında 4 yıl gibi bir süre olan iki oyun nasıl bu kadar benzer yapılır anlam veremedim. Karakterlerin hareketleri, animasyonları, çoğu zaman kullandıkları nesneler dahi 4. oyunla aynı, hiçbir şekilde yeni oyun havasını veremiyor. Hiç değilse birkaç değişik düşman var da, farklılık duygusunu bir nebze olsun hissediyorsunuz.

Yapımın genel yapısı tamamen 4. oyun üzerine kurulmuş ki, hiç hoş bir durum değil. Buna rağmen RE4ten koptuğu noktalar da var. Mesela tüccar artık yok. Bunun yerine her bölüme başladığımızda, karşımıza silah ve malzemelerin satıldığı alan geliyor. Buradan cephane dışında tüm ihtiyaçlarınızı satın alabiliyorsunuz. Tabii oyun için de bulduğunuz hazineleri de buradan oldukça yüksek fiyata satabilme imkanınız var. Ama paraları sadece bu şekilde kazanmıyorsunuz. Öldürdüğünüz adamlardan ya da sandık vs şeylerden çıkan altınları alıyoruz. Lakin bu durum biraz komik olmuş diyebilirim. Çünkü çevremizde çıplak ayaklı, zayıflıktan öldü ölecek insanların yer aldığı bir yerde, portakal sandığını parçalayıp içinden çıkan altını almakta gerçekten ilginç bir durum.


"Chris'in hantallığı yüzüne, düşmanlar burnumuzun dibine kadar giriyor ve dövüş başlıyor."

Konuşulması gereken bir diğer husus ise senaryo, aslında bu konuda Resident Evil serileri her zaman çok iyi olmuştur. Ancak 4. oyunun karakterler sayesinde kurtulan biraz havada kalmış senaryosu vardı. Aynı şey RE5te de karşımıza çıkıyor, aslında aynı şey demeyeyim de, sanki biraz daha iyi yansıtılabilirdi diye düşünüyorum. Çünkü senaryonun eski doyurucu halinden biraz uzak olup, karakterlerin geçmişi sayesinde tavan yapan bir yapısı var. Zaten aralara serpiştirilen Flashbackler sayesinde oyundaki heyecan doruk noktasına ulaşıyor. Geçmişi bu görsellikte görmek, o duyguları tekrardan yaşamak müthiş bir his, açıkçası bu konuda hafif MGS 4 esintileri de görmedim desem yalan olur. Ara sahnelerde yaşanan dövüşler aynen film tadında, bilhassa Chris, Sheva, Wesker ve Jill coşup, coşturuyor.

RE5in grafikleri ise oldukça güzel, her ne kadar çoğu yer düşük kaplama boyutlarına sahip olsa da, genel yapısı oldukça başarılı Ama ara sahneler ile oyun arasında belirgin farklılıklarda yok değil. İlk bakışta her şey oyun içi gibi görünse de, mesela yapımdaki su efekti ara sahnelerde muhteşem bir hal alıyorken, oyun içinde tam tersi rezilleri oynuyor. Keza Kijuju sakinleri de çamurdan çıkmış bir halde karşımıza çıkıyor. Aslında modellemeler güzel, ancak ana karakterlerin yanında çok fazla sırıtıyorlar. Hani örnek vermek gerekirse, Chris ve Sheva mekanda ilerlerken, sanki bir gecekondu mahallesine dikilmiş iki gökdelen gibi duruyorlar. İşte grafiklerde o bütünlüğün olmaması da, görsellik konusunda yer yer oyunun kötü görünmesine sebep oluyor. Bunun dışında mekanlar inanılmaz derecede statik bir şekilde karşımıza çıkıyor. Hiçbir etkileşim söz konusu değil. RE5 bizim nereye gitmemizi istiyorsa oraya gidiyoruz. Hiçbir farklı yolda olmayınca bu durum biraz can sıkıcı olabiliyor. Keza Chrisin de bu çevreye pek bir uyum sağlayamadığını söyleyebilirim. Çünkü bazı anlar geliyor, beş metreden zıplayan Chris, diğer tarafa geçmek için küçücük bir taşın üstünden zıplayamıyor ve doğal olarak karşıya geçmek için bir ton yol yürüyoruz. Bu da oyunun sıkıcı bir hale bürünmesine sebep oluyor.

Oyundaki seslerde çok başarılı bir şekilde kulağımızın pasını siliyor. Bilhassa seslendirmeler harika olmuş. Bunun dışında eski oyunlarda olduğu gibi yeni oyunda da birçok içerik mevcut. Bunlar için de ekstralar, karakter detayları, konu ile ilgili dosyalar, Sheva ile oynayabilme imkanı gibi özellikler var. Ayrıca silahları sonuna kadar geliştirdiğinizde (Upgrade ettiğinizde) sınırsız cephane ile ödüllendiriliyorsunuz. Tabii ki Mercenaries modu da RE5teki yerini almış.


"Kijuju toprakları, keşke bu resimdeki kadar esrarengiz ve ürkütücü gözükebilseydi."

Bir Resident Evil hikayesi

Oyunu bilhassa oynanabilirlik konusunda çok fazla eleştirdiğimin farkındayım. Ama ne yazık ki durum anlattığım gibi, belki başkasına zevkli gelebilir, ama ben bu oynanabilirlikten hiçbir zevk almadığımı açıkça söyleyebilirim. Yapımdaki RE ruhu dediğimiz tüm öğeler kalkmış olabilir, ben aksiyona odaklanacağım da denilebilir ki, zaten aksiyona odaklanılmış. Her yerden düşman akıyor, sürekli bir çatışma, koşuşturma içindesiniz. Ancak hareket ederek bir şey olmaz mantığı ile Resident Evil 5, tam anlamıyla bir aksiyon oyunu da olamamış. Zaten içindeki Survivor-Horror türünü terk etmiş yapısıyla oyun, içinde en ufak korku unsuru da sunamıyor. Dolayısıyla RE5 korku oyunları kategorisine de giremiyor. Eskiden karşımıza çıkan bulmacaları çözmekten gına gelirdi, ama yapımda sadece bir tane bulmaca var ve bu yüzden macera yönünü de kaybeden RE5in ben tam olarak hangi türe hizmet ettiğini çözebilmiş değilim. Güzel bir oyun olmuş, ama ismini bir kenara atarsak fena halde ortalamanın altında kalan bir yapısı var. Açıkçası Ben RE istiyorum, bir klasik istiyorum diyorsanız, Resident Evil 5 diye Dead Space oynasanız, RE duygusunu daha fazla hissedeceğinize eminim. Bir oyun ne diye özünden bu kadar kopartılıp, bambaşka diyarlara yönlendirilir anlayamıyorum. Kaldı ki, sahip olduğu co-op ve bu özellik için tasarlanan mekan yapısı yüzünden, iyiden iyiye bambaşka bir yapım olarak karşımıza çıkıyor RE5.


"Chris ve Sheva yeni tanışmalarına karşın iyi bir ikili oluyorlar. Aralarında büyük bir aşk filizlenebilir mi? Cevabı yeni oyunlarda."

Eğer eski bir Resident Evil oyuncusuysanız, RE5i oynarken bol bol küfür etme olasılığınız çok yüksek, ama seriye 4. oyunla hatta 5. oyunla giriş yapanlar ya da yapacaklar için bu oyun oldukça iyi gelecek ve kendisini beğendirecektir. Hele ki yanınızda her daim yer alabilecek bir arkadaşınız varsa, muhteşem co-op ile harika dakikalar yaşabilirsiniz. Zaten senaryosu için alacak çok insan var, ama onun dışında kalan kesim için mutlaka almanız gereken bir oyun olduğunu söylemem, bilhassa PS3 sahipleri belki ucuzlamasını bekleyebilir.
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla