OyunKolik  

Go Back   OyunKolik > Oyun Bilgileri > Oyun Anlatımları ve İncelemeleri

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 07-01-2015, 11:16 AM   #1
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart Operation Flashpoint:Dragon Rising - Öninceleme

Seferberlik için hazır olun, askere çağırılıyoruz!



Kızıl gökyüzü şafaktan süzülüyordu. Güneş henüz bulutların arasından yeni yeni gözükmeye başlamıştı ki, birden tenlerimiz cayır cayır yanmaya başladı. Günlerdir üsse dönmemiştik. Dört gündür sabaha karşı başlayan Sovyet baskınlarında çok ağır kayıplar verdik. En son görev için bu köye geldiğimizde, bulunduğumuz bölükte tanıdığım beş arkadaş vardı. İkisi ilk gün çatışmada öldü, bir tanesi üçüncü gün Sovyet keskin nişancısı tarafından avlandı, diğer ikisini de bu sabah kendi ellerimle gömdüm. Suratlar yabancı, fakat hepimizin sağ omzunda aynı bayrağın simgesi yer alıyordu. Kimse konuşmuyor, herkes olduğu noktada direkt karşıya, ufuk çizgisinde belirecek herhangi bir hareketliliği kolluyordu. Çehrelerden düşen endişe ve korku, ben dahil herkese ölümün çok yakın olduğunu hissettiriyordu. Akıllarda tek bir soru vardı; ''Bugün hangimiz ölecek?'' Evet, Bugün piyango hangimize çıkacaktı acaba? İlk günü hatırlıyorum, 200 kişiden fazlaydık. Şimdi ise 20 kişi bile değiliz. Sanırım Sovyetlerin yürüyen kale tankları, balina helikopterleri ve şövalye askerleri akın akın gelmeye devam edecek. Parmaklarım durmaksızın tetiğe basmaktan nasır tutmuş vaziyette. Öleceğimizi biliyoruz ama emirler apaçık ortada. Ve şimdi beşinci sabahtayız. Akşam olduğu zaman beni kim gömecek
acaba, hiçbir fikrim yok?..

2001 senesi, biz oyuncular için akıllara kazınmış bir tarih. Askere genç yaşta gidip, savaşın ne kadar acımasız bir durum olduğunu kendi gözlerimizle görmüştük. Tabii ki de Operation Flashpoint: Cold War Crisis'den bahsediyorum. Soğuk savaş dönemini konu alan efsane yapım, birçok yüksek merci tarafından senenin yapımı olarak seçilmişti. O gün bugündür, hâlâ sistemimde kurulu olan bu güzide yapımı ara sıra açar oynarım. Dönemin en kapsamlı yapımı olan Operation Flashpoint (OPF), ileriki dönemlerde diğer bütün oyunlara yol gösterecekti. Ancak onun izinden giden hiçbir yapım, OPF'nin bütün özelliklerini aynı anda içinde barındıramıyordu. Gerek gerçekçi oyun stili, gerek yapay zekası ve gerek devasa haritası ile bugüne kadar, günümüz yapımlarının arasından bile sıyrılmayı başarabilmiş bir isimden bahsediyoruz. Kullanılabilir araçları ve tamamı ile gerçek askeri teçhizatları sayesinde, Amerikan Ordusu tarafından simülasyon programına girebilmeyi başarmıştır.



"Operation Flashpoint: Dragon Rising, oynanış dışında görsel olarak da geliştirilmiş. Yayınlanan ekran görüntülerinde grafikler başarılı duruyor."


Bilindiği gibi Codemasters ve Bohemia firmaları, aralarındaki problemler sebebiyle ortak iş yürütme projelerine son vermişti. Açıkta kalan OPF'nin isim hakkını Codemasters aldıktan sonra, yapımın geliştirilmesine de aynı firma devam etti. Bohemia ise devam oyunu niteliğinde Armed Assault (ArmA) adlı oyunu yapmaya başladı. ArmA çıktığı zamanlar OPF'nin devamı gibi gözüktüğü için, yoğun ilgiyle karşılandı. İlk yapımın tamamen taklidi ve sadece grafik açısından gelişmiş bir sürümünü karşımızda görmüştük. Bu da bizi Operation Flashpoint 2: Dragon Rising'i beklememize yol açmıştı. Bohemia, bir özür niteliğinde Armed Assault 2'yi geliştire dursun, biz gözlerimizi OPF2,R'ye diktik. Bakalım beklentilerimize değecek mi? Sahi, askerliği özledim desem yalan olmaz.


Çin rahat durmuyor


Yapımın konusu yine yakın gelecekte olabilecek bir savaş teorisinden oluşuyor. Rusya, petrol rezervi için Japonya'nın sahil şehri olan Skira'ya bir askeri birlik çıkarıyor. Bu harekattan haberdar olan Çin ise Rusların tepesine binerek, bu fırsatla tüm adayı işgale başlıyor. Zor durumda kalan Ruslar ise ABD ye ve NATO'ya yardım çağrısında bulunuyor.

Kullanılabilir araç yelpazesi oyunda yine geniş tutulmuş. Günümüz Çin, NATO, ABD ve Rusya ordularında bulunan temel hava, kara ve deniz araçları yapımda yer alıyor. Yine ilkindeki gibi kara birlikleri sınıflara ayrılmış vaziyette. Silah seçenekleri ise oyunda çeşitlilik gösteren bir diğer unsur. Yapımda bulunan orduların tüm araç ve gereçleri için Codemasters bizzat ülke ordularından emekli uzman subaylar getirmiş. Ayrıca tüm silahlar gerçek hayattaki ile birebir tasarlanmış. Mermi balistik bilgileri ise yapımın içersinde yer alan orduların balistik sistemi ile aynı.


Karanlığın yerini güneşe vermesi


Teknik açıdan OPF2: DR'ye bakarsak, grafiklerde en son Codemasters oyunlarında da gözümüze çarpan Ego Engine'in kullanıldığını görüyoruz. Yapım, yeni nesil oyunlara kaplama ve modelleme konusunda yön verebilecek grafiklere sahip. Güneşin yaprakların arasından sıyrılarak, ışın demetleriyle yeryüzüne düşmesi, ekranlarımızda güzel manzaralar oluşmasına sebep olacak. Gökyüzü ve bulutlar için yüksek poligonlu render sistemi kullanılmış. Bu da demek oluyor ki, bizi mükemmel bir gökyüzü tablosu bekliyor.

Yeryüzü ve kara detayları için inanılmaz derecede emek sarf edilmiş. Toprak detayları, bu yapımda en göz yaşartıcı unsurlardan bir tanesi. Dağılabilen, parçalanabilen ve toz haline gelebilen arazi yapısı, oyundaki en takdir edilebilecek öğelerden sadece biri. Patlamalarda oluşan efektler ve toprağın toz bulutuna dönüşme anını saniye saniye izleyebileceğiz. Çevrede yanmaya başlayan objelerin ilk etapta islenmesi ve daha sonrasında kül olması detayı da bir diğer güzel ayrıntı. Yapımcı firma, şiddetli çatışmaların yaşandığı bölümlerde, ağır bombardımanın hemen ardından, yaklaşık 20-25 dakika boyunca gitmeyen bir toz bulutundan bahsediyor. OPF2: DR, grafiksel açıdan son yılların en doyurucu oyunu olma olasılığı yüksek bir yapım.

İlk yapımdaki diğer bir güzel özellik ise, gece gündüz zaman diliminin olmasıydı. Şafak vakti başlayan operasyonlar epey uzun sürüyordu ve güneşin doğumunu çatışmanın ortasında izleyebiliyorduk. Yeni oyunla birlikte bu özellik daha da geliştirilmiş gibi duruyor. Hava şartlarına göre gece gündüz geçişleri oyundaki en büyük görsel şölenlerden bir diğeri. Güneş'in ve Ay'ın su üzerindeki yansımaları, yapımcıların en iddialı oldukları nokta.


Kulakları sağır edici patlamalar


Sesler, yapımı bir çıta daha yükseğe taşıyan diğer bir teknik unsur. Silah sesleri, gerçek hayattaki ile aynı. Yapımcıların dediğine göre, elimizde surround destekli çok kaliteli bir ses sistemi varsa, kulaklarımız bayram edecek. İşitsel efektlerde de oyun çok ileri gitmiş, hatta abartmış(!)



"Önceki oyunda olduğu gibi yine birçok aracı kullanabilme imkanımız olacak."


Kuşkusuz işitsel açıdan alabileceğimiz en büyük zevk, surround destekli ses sistemlerinden gelecek. Böylece arkamızdan gelen bir füze yanımızdan hızlıca yol aldıktan sonra, kulağımızın dibinden geçmiş gibi olacak. Uzak çevrelerde devam eden çatışmaların arazide yankılanması da sesler açısından bizi tatmin edecek gibi gözüküyor. Patlama efektleri de kulağımızın pasını silecek cinsten olmuş. Eğer kaliteli bir kulaklığa sahipseniz, düşen bombalarda sağır olabilme olasılığınız yüksek.


İşaretimi bekleyin!


Oynanabilirlik açısından OPF2: DR, ilk yapıma göre biraz daha değişiklik göstermiş. Operation Flashpoint: Cold War Crisis'e nazaran daha basit bir oynanışa sahip. Bu aslında biz OPF tutkunlarını üzecek cinsten bir özellik. Bekleyip görmek en doğru seçim olacak gibi gözüküyor. Bu yeniliğe şimdiden karar vermek doğru olmaz fakat oynanışı etkileyecek yürüme, koşma, zıplama ve sürünme gibi animasyonların basitleşmesi, OPF fenomeninde ne kadar yenilik gibi önümüze çıksa da, yapımcıların oynadığı en büyük kumar gibi gözüküyor.

Çoklu oyuncu modunda ise devrim yaratacak özellikler yapımda hemen göze çarpan diğer bir unsur. 32 oyuncuya kadar destek veren, 256 npc asker takımıyla büyük meydan savaşları verebileceğiz. Ayrıca 8 kişiye kadar Single-Campaign CO-OP özelliği de yapımda bulunacak.

Vuruş hissi oyunda en yüksek seviyede tutulan başka bir güzel unsur. Nişan alma güçlülüğü, ateş ettiğinizde silahınızın verdiği tepki ve düşman vurabilme zorluğu yine tam tadında olmuş. OPF2: DR, tam bir askeri simülasyon olma yolunda kendinden emin adımlarla ilerliyor. Bu yaz elimize geçecek olan yapım için sabırsızlanmamak elde değil.
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 12:41 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Canlı bahis siteleri istanbul escort eryaman escort bursa escort bursa escort bursa escort

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35