OyunKolik  

Go Back   OyunKolik > Oyun Bilgileri > Oyun Anlatımları ve İncelemeleri

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 07-08-2015, 11:05 AM   #1
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart Star Wars: The Old Republic - Ön Bakış (PC)

Işın kılıçlarınızı sakladığınız yerden çıkarmanın vakti geldi

Yıllar önce Star Wars Galaxies (SWG) ile tanışmıştım. Tıpkı eski MMORPG oyuncuları gibi ben de bu türü oynamaya Ultima Online ile başlamıştım. Daha sonra SWG'ye geçince hem grafik olarak bir tatminkarlık yaşadım, hem de kaliteli ortamı görünce, hiçbir zaman bırakamayacağım bir yapım olduğunu anlamıştım. SWG ile Star Wars evreninde sıradan bir karakterin sıradan bir gününü yaşıyorduk. Yapım, WoW'daki gibi ''Koş, yaratık kes, seviye atla'' modeline sahip olan aksiyon merkezli oyunlar gibi değildi. İsteyen ev kurup içini döşüyor, sonra arkadaşlarıyla burada muhabbet ediyordu. Ayrıca Ultima kadar gelişmiş olmasa da, yeni nesil MMORPG'lere göre çok daha detaylı bir Crafting sistemi bulunuyordu ve savaşmaktan zevk almayan oyuncuları da kendine çekiyordu.

SWG'nin çöküşü

Star Wars evreni ile o güne kadar tanışmamıştım, filmlerini izlememiştim, ama SWG sayesinde evren beni kendine çekmişti. Fakat SWG ile vakit geçirdiğim zamanlar olamadı. Sony yapımda büyük bir reform yaparak tüm yetenekleri sildi ve oyunu FPS'ye çevirdi. Çoğu oyuncu istemeden de olsa ayrıldı, kalanlar ise birkaç ay daha bu zulme katlandı, sonrasında dayanamayıp hesaplarını kapattılar. Şu günlerde bazı gruplar, bu vahim güncelleme öncesi SWG dönemini oyunculara yeniden oynatabilmek için emülatörler hazırlıyor.

İşte böyle hüzünlü bir hikaye sonrasında, Bioware yeni bir MMORPG üzerine çalıştığını açıkladı. Daha sonra LucasArts ile bir evlilik yapıldığı medyaya sızdı. En sonunda 21 Ekim 2008'de Star Wars: The Old Republic (SWTOR) resmi olarak duyuruldu. Geçen 7 aylık dönemde oyun hakkında birkaç ayrıntı da ortaya çıktı. Yapımcılar halen çok fazla bilgi vermekten çekiniyor. SWTOR en çok beklenen yapımlar içinde bulunuyor.


"Oyun için açıklanan sınıflar arasında Bounty Hunter yer alıyor."

Empire vs. Republic

SWTOR, Darth Vader'in tahta çıkışından tam 3500 yıl öncesini konu alıyor. Güçlü Sith Empire karanlıktan gelerek Republic'e ve usta savaşçıları olan Jedi'lara savaş açıyorlar. 10 sene süren bu savaş sonunda hiçbir sonuca varılamayınca, Empire ile Republic, kendi aralarında etkili olmayan sözde bir ateşkes yapıyorlar. SWTOR, bu ateşkesten sonraki dönemi oynamamıza olanak sağlıyor. Senaryoda zaman zaman yeni bir savaşın başlamakta olduğunu hissedecek, iki taraf arasındaki gerilimlerde rol alacaksınız.

Hikayenin bulunduğu zaman KOTOR'dan 300 yıl sonrasını kapsıyor. Yani Star Wars: KOTOR'da tanıştığımız karakterleri rahmetle andıktan sonra, Jedi'ların kendi içlerinde de gruplaşma olduğu ve Republic'in temellerinin sarsılmaya başladığı bir dönemde oyuna giriyoruz. SWTOR'da her oyuncunun hikayeye etkisi olacak. Diğer MMORPG'lerden çok daha fazla sayıda görev bulunacağını belirten yapımcılar, bu görevlerin her birinin karakterin ve konunun üstünde ayrı etkileri olacağını belirtiyorlar. Ayrıca Empire'da oyuna başlayarak iyilik meleği bir Sith ya da Republic'de tüm Jedi'lara kan kusturan bir karakter de olabilirsiniz. Hepsi karakterinizin erdemine bağlı olacak. Tabii bunu yönetmek de sizin elinizde olacak.

Yapıma başlar başlamaz tarafınızı seçmeniz gerekecek. Hem iki tarafın farklı sınıfları olduğundan, hem de gelişim yolunuzu belirlemek açısından bu gerekli görülmüş. Daha sonra isterseniz çeşitli görevler sonunda, size karşı tarafa geçmeniz teklif edilebilecek.

Faction savaşları

Sith'lerin ana gezegeni olan Korriban, Empire için savaştığınızda sıklıkla uğramanız gereken bir yer olacak. Buradaki Sith Academy sayesinde SWTOR evrenine karanlık taraftan giriş yapabileceksiniz. Republic ordusunun gezegeni olan Ord Mantell ve yine Republic'in ana gezegeni olan Tython oyunda bulunacak. Bunlara ek olarak tarafsız bölge gezegenleri de SWTOR'da yer alacak ve buralara da giriş hakkınız olacak. Örneğin Hutt'ların yaşadığı Hutta, şu güne kadar açıklanmış olan tek tarafsız gezegen. Ayrıca oyuna başladığınız gezegende kalmak zorunluluğunuz yok. Gezegenler arası seyahat SWTOR'un imkanlarından yalnızca biri.

Sınıflar

Oyun hakkında henüz çok fazla bilginin açıklanmadığını söylemiştim. Açıklanan birkaç bilgi ise gezegenler ve sınıflar hakkında. Gezegenleri saydığımıza göre, sıra sınıflara geliyor. Republic ve Empire farklı sınıflara sahip olacak. Açıklanan ilk sınıf birçok SW hayranının oyunda olmasını istediği Bounty Hunter. Bu sınıfı kiralık katil olarak özetlesek yeridir. Tam bir ölüm makinesi olan Bounty Hunter'lar, silah kullanımında usta. Sith Empire'ın bir numaralı savaş birimi olan bu sınıf, ölüm emri aldıkları kişileri gezegenler arasında gezerek takip edecek ve öldürmeye çalışacak. Bounty Hunter'lar, Sith Empire için yeri doldurulamaz bir güç olacak, fakat sadakatsiz olan bu sınıfın yönetimi oyun içinde Empire'ı zorlayacak şekilde lanse edilecek.


"Star War: The Old Republic, HeroEngine ile geliştiriliyor."

Diğer bir sınıf ise Galactic Republic'in savunmasının yapı taşı olan Trooper'lar. Kısa bir süre önce oyunda bulunacağı açıklanan Trooper'lar tam sadakat ile aydınlık tarafa bağlı olacak. Ustalıkla silah kullanabilecek olan bu sınıf onurlu Republic savaşçılarını temsil edecek. Üstün korumalı zırhları Sith Empire'a karşı aydınlık tarafın en büyük kozu. Küçük gruplar halinde gezecek Trooper'lar savunmanın belkemiğini oluşturacak. Ayrıca güçlü yapıları, en ağır silahları taşımasına olanak veriyor.

Yapay zekalı birimler

MMORPG oyun oynuyorsanız sosyalleşmek önemlidir. Kendinize bir Guild bulursunuz ya da arkadaş çevrenizle etrafta dolaşarak güçlenmeye çalışırsınız. Fakat Bioware'in MMORPG'si sosyalleşmek istemeyenler için yeni bir seçenek daha sunuyor. Yapımda grubunuza katabileceğiniz yapay zekalı karakterler de bulunacak. Bu karakterlerin hepsi sizin hareketlerinize göre tepkiler verebilecek şekilde dizayn edilecek. Sizinle savaşa girecek, sizinle görev yapacak bu karakterlerin de kendi dünya görüşü bulunacak ve sizinle zıtlaştığında gruptan çıkabilecek. MMORPG türü için ne kadar iyi bir fikir bilinmez, ama oyunculara katkı sağlayacağı kesin.

Sözün özü, yapımcılar projenin SWG 2 ve KOTOR 3 olmayacağının üzerinde sık sık duruyorlar. Bioware'in WoW'un başarısını ne kadar olağanüstü bulduğunu düşünürsek, WoW tarzı bir Star Wars MMORPG'si görmemiz de mümkün. Ama SWG'nin başarısızlığından biraz ders alınırsa, her şeyiyle mükemmel yapım da oynayabiliriz.
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 09:39 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Canlı bahis siteleri istanbul escort eryaman escort bursa escort bursa escort bursa escort

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35