OyunKolik  

Go Back   OyunKolik > Oyun Bilgileri > Oyun Anlatımları ve İncelemeleri

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 07-21-2015, 11:01 AM   #1
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart Cryostasis:Sleep of Reason - İnceleme (PC)

Bizim Türk oyun sektörü emekleyedursun, Rus oyun sektörü koşma aşamasına geldi. Neredeyse iki ülke aynı zamanda başladı bu işe fakat biz fazla bir gelişme gösteremedik ama Ruslar inat etti. Çoğu çöpe giden oyunlar çıkardılar fakat her çıkardıkları oyunda biraz daha kendilerini geliştirdiler, geliştirmeye de devam ediyorlar. Cryostasis ile birlikte adlarını yavaş yavaş duyurmaya başlayacaklar.
Ruslar bir oyun yaparsa tabii ki de kendi ülkelerinde geçen bir oyun yapar, gidip Amerika’da geçen bir oyun yapmazlar. Bu oyun da Rusya’nın en kuzeyinde, Kuzey Kutbu denilebilecek 21. Kuzey Kutup İstasyonu’nda geçiyor. Tarih 1968 ve biz Alexander Nesterov adında bir meteoroloğuz.

Ruslar için tarihlerinde önemli bir yer tutan Çernobil’den esinlenmiş olacaklar ki bu oyunu yapmışlar. Oyunda radyoaktif etkilere uğramış, bunun sonucunda mutasyon geçirmiş insan ve hayvanlarla savaşıyoruz. 15’ten farklı çeşitte korkutucu düşman ve yedi farklı silah tipi var. Oyun, Doom tarzı korkutucu öğelere sahip iç karartıcı bir yapıt.

Bu oyunu oynadıktan sonra şuna karar verdim: nVidia 9600GT ekran kartına sahip olanların dahi 2009’dan sonra oyunları en yüksek özelliklerde oynamaları mümkün değil. Cryostasis, oyununun fizik motoru ve karakter modellemeleri inanılmaz derecede ayrıntılı ve ileri seviyede tasarlanmış. nVidia’nın Ageia’yı aldıktan sonra geliştirdiği PhysX desteği, bence bir dönüm noktası oyun sektörü için. Bu destek sayesinde artık oyunlardaki fiziksel özellikler gerçek dünyadakine çok daha yakın şekilde bizlere aktarılıyor. Cryostasis, akışkanlar mekaniğini kullanmasıyla PhysX özelliğini sonuna kadar kullanıyor ve hatta bazı yerlerde yetişemiyor diyebiliriz. Oyunda, su damlasının düştüğü yerin özelliğine göre binlerce parçaya değişik açılarla ayrılıp ayrı yönlere dağılması, akışkanlar mekaniğindeki çoğu formülden yararlanılarak bizlere aktarılmış. Bu kadar fiziksel özelliği görebilmek için tek bir ekran kartı yetmiyor. Eğer tek ekran kartı kullanırsanız fizik işlemleri, oyunu oynatan ekran kartına yaptırıldığında CPU’ya daha fazla yük bindiğinden yavaşlama ve takılmalar meydana gelmeye başlıyor. Onun için ikinci ekran kartı şart oluyor. İkinci ekran kartını fizik işlemcisi olarak kullanıp CPU’ya binen yükü ortadan kaldırmanız gerekiyor.


Nasıl ki işlemciler dört çekirdek olduysa artık ekran kartlarını da ikilemek, hatta dörtlemek gerekebilir. nVidia bu oyunda da yapımcıyla ortak çalıştığından ATI’ye fark atmış diyebilirim. Her ne kadar ATI’nin ekran kartları daha iyi olsa da nVidia akıllılık edip oyun yapımcılarla ortaklaşa çalışarak kendi ekran kartının performansını, çoğu oyunda ATI’ye göre daha iyi hale getiriyor.


Oyun bence Ruslar’ın yaptığı en iyi oyunlardan biri; karakter modellemeleri ve sesler şahane, sizi korkutmayı başarıyor.
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 09:49 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Canlı bahis siteleri istanbul escort eryaman escort bursa escort bursa escort bursa escort

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35