OyunKolik  

Go Back   OyunKolik > Oyun Bilgileri > Oyun Anlatımları ve İncelemeleri

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 07-21-2015, 11:01 AM   #1
Senior Member
 
Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
Standart Day of Defeat Source - İnceleme

Day of Defeat Source İnceleme




Yapımcı/Yayıncı:VALVE
Dağıtım:Electronic Arts, Steam
Kullanılan Birim:Source Engine
Platform:Microsoft Windows
Yayımlanma Tarihi:26 Eylül 2005
Tür:FPS
Mod:Çok oyunculu
Minumum Sistem Gereksinimleri:
-1.7 GHz işlemci
-512 MB RAM
-DirectX 8 grafik kartı
-İnternet bağlantısı
Önerilen Sistem:
-3.0 GHz işlemci
-1 GB RAM
-DirectX 9 grafik kartı

Genel
Oyunun resmi duyurusu Şubat 2005'te yapıldı. Önceleri selefine birebir uygun olarak tasarlanmaya niyetlenilmiş olsa da gelişim süreci içerisinde tasarım ve sunumda önemli değişimler geçirdi. Bunlara ek olarak Valve, DoD'u, Source motorunun nimetleri HDRR(High Dynamic Range Rendering) ve sinematik efektleri(Depth of Field, Film Grain, Motion Blur, Color Correction, Phong Shading) sergilemesi açısından özellikle kullanmıştır.(*)
2.Dünya Savaşı'nın başrollerinde bulunan Amerikan(US Army) ve Nazi Almanya'sı(German Wehrmacht) orduları kontrol ettiğimiz tarafları oluşturuyor. Her takımın altı adet sınıfı mevcut ve haritalar savaş sırasında meydana gelen çeşitli çarpışmalardan esinlenilmiş mekanlardan oluşuyor.




Oynanışilk açtığınızda karşılacağınız genel görüntü şu; sol altta hangi takımda oynadığınızı, sınıfınızı, kalan teçhizatınızı ve onların hemen altında "sprint bar" dediğimiz koşu gücünüzü temsil eden gösterge, bunun yanısıra sağ üstte eğer kapamazsanız size yoldaşlık edecek mini-harita, ve sol üst bölümde oyunun moduna göre takımların durumunu gösteren simgeler. Resmi haritalar için hazırlanmış mini haritaların çok hoş bir görüntüsü var. Taktik açıdan da işlevlerini başarıyla gerçekleştiriyorlar. Bunlara ek olarak arayüzü değiştirebilecek bazı modlar da mevcut, aklınızda bulunsun.





Oyunda yaralanma dinamikleri orta karar bir düzeyde ve gerçekçilik ön planda tutulmuş.Şöyle örnek verelim; yakın bir karşılaşma sırasında rakibinizin ayağına doğru sıktığınız mermiler onu hemen yavaşlatabiliyor fakat göğüs hizası ve kafaya yakın isabet alamadığınız takdirde işiniz çok zor. Çoğu oyunda olduğu gibi burada da kafanıza gelen tek kurşun ölmenize sebep oluyor. Bazı serverlerda özel modlar ile oyuna bu manada ek özellikler getirilmiştir, bunların önemli olanlarından biri, canınızın belirli bir bölümünü kaybettiğinizde konuşma satırına yazdığınız "!medic" komutuyla sağlık veren moddur ve bunun gibi türlü türlü özel modlara da rastlamanız mümkün serverlar arasında. Eski DoD'daki kan kaybından ölme sistemi neden kalkmış anlamış değilim aslında, hoş bir ayrıntıydı. Bunlara ek ve ayrıntı olarak "düz koşu"(sprint) hakkında bir çift lafım var. Özellikle can havli durumunlarında önemli rol oynayan "sprint" eğer zamanlaması da iyiyse, mermiyi kaskınızdan sektirip canınızı kurtarabiliyor ve bu arada tabi kaskınız da fırlayıp gidiyor. Mermi yağmurlarından sıyrılmanıza veya yakın dövüşte hasmınızın çabukça arkasına geçip bıçaklamanıza yardımcı olabiliyor. Anlaşıldığı üzere "sprint", her alanda, özellikle "alan kontrol" haritalarında en önemli silahınız olabilir keza saliselerle yarışabiliyorsunuz.





Karakterlerin genel olarak hareketleri(koşu,düz koşu,eğilip
doğrulma vs.) bir miktar yüksek tempoda, bu dinamizme alışmanız biraz zamanınızı alacak, bu nedenden dolayı ilk günlerinizde biraz sabredip, oyuna zaman tanımalısınız. Aksi takdirde hızlı bir biçimde soğumanız mümkün. Fakat bunun aksine düşünen ve oyunu CoD-WaW temposuna çok yakın bulan birçok arkadaşım da mevcut. Öte yandan oyunu yine CoD serisinden Modern Warfare ile karşılaştıracak olursak tempo biraz başınızı döndürebilir. Takdiri size bırakıyorum. Ses konusuna gelecek olursak genelde çevrim içi modlarda atmosfer sesleri dışında önemli sayabileceğimiz bir element söz konusu değildir, fakat DoD:Source, komut listesi ile ulaştığımız takım içi seslendirmeler konusunda başarılı bir çalışma sergilemiş. Özellikle Alman karakterler çok karakteristik bir biçimde seslendirilmişler.

ARTILAR/EKSİLER
+Atmosfer
+Gerçekçi dinamikler
+Silahların çeşitliliği/tasarımı/dinamikleri
+Takım oyunu
+Karakter/Ortam ses işçiliği

-Zaman zaman yorucu tempo
-Daha fazla oyun modu olmalı
-Ödül sistemi geliştirilmeli
meltem isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 10:55 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Canlı bahis siteleri istanbul escort eryaman escort bursa escort bursa escort bursa escort

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35