04-16-2015, 07:57 PM | #1 |
Senior Member Üyelik tarihi: Apr 2015
Mesajlar: 11.064
| Battle Isle: The Andosia War Oyunun kapağında "turn based ile real time stratejiyi birleştirdik, hem de 3D olarak!" gibi bir şey yazıyor. Zaten ilk başta beni güldüren de bu oldu, komple mutfak robotu yaptık, yemek yapar, bulaşık yıkar, her yola gelir gibi birşey bu. Yalnız ondan sonrası pek komik değil. Hatta hiç komik değil, düpedüz işkence. Oyunun konusunu hiç sormayın, öğrenebilecek kadar oyna(ya)madım. Battle Isle aslında geçmişte başka oyunlara da konu olmuş bir "evren", BattleTech gibi bir yer. Sanıyorum Battle Isle'ı konu edinen dördüncü oyun bu. Ben size readme'deki özeti çevireyim, hikaye hakkında bir fikriniz olsun. "Yeni Çağın 345nci yılında, İmparatorluk Savaşlarından çok sonra, kendilerine Haris'in Çocukları adını veren bir grup ortaya çıkmıştır. Andosia adındaki kimyasal bir maddeyi kontrol edebilen bu grup, üyelerine gizemli güçler sağlayabilmekte ve dünyanın geri kalanının kendisine tabi olmasını istemektedir. Bu kötü güce karşı tek umut.." vs. vs. Gerisini tahmin ediyorsunuzdur herhalde. Şimdi oyunun iddiasına gelelim: Nasıl oluyor da turn-based ile real time strateji birleşebiliyor? Aslında birleşmiyor. Şöyle oluyor: Oyunun savaş kısmı turn-based, inşa kısmı ise real time. Birimlerinizin belli sayıda action point'leri var, bunlara göre ilerliyorlar, sonra sıra bilgisayara geçiyor, siz de bu sırada real time olarak bina dikiyorsunuz. Fakat belli bir süreyle kısıtlı olduğunuz ve bu süre bitince bir şey yapamayacağınız için tam olarak real time sayılmaz. Real time bina dikmekle turn-based bina dikmek arasındaki tek fark, kaynağınız olduğu sürece istediğiniz kadar binayı aynı anda dikebilmeniz, bu da kanaatimce "yeni taktikler" gerektirecek kadar ciddi bir yenilik değil. Bu noktada bilgisayara karşı oynuyorsanız ciddi şekilde sıkılabileceğinizi de belirtmek gerekiyor. Her turn 8-9 dakikayla sınırlanmış ve AI ciddi şekilde salakça davranıyor. "Gelecekte bilgisayarlar insanlara hakim olacak" gibi bir iddia monitörün karşısında bilgisayarın dakikalarca hamle yapmasını beklerken oldukça komik gelmeye başlıyor, dahası bir süre sonra kendinizi trene bakıyor gibi hissetmeniz kuvvetle mümkün. Oyunun 3D olduğu iddiasına güvenebilirsiniz, "hakkaten" herşey üçboyutlu ve birimlerinizi gözbebeklerine kadar görebiliyorsunuz, her ne kadar hiçbir işe yaramıyor olsa da... Kamera açıları ve kamera kontrolü dehşet karışık, zaten readme'nin ilk on sayfası kamera kontrolüne ayrılmış! Kamerayı yukarı çekiyorsunuz birimler seçilmiyor. Aşağı indiriyorsunuz yol gözükmüyor. Bunlar bildik sorunlar, fakat arabirimin zaten anlaşılmaz olması, ünitelerin uzaktan seçilememesi (yakınlaştırınca başka bir şey göremez oluyorsunuz), bilgisayarın ne yapacağına karar vermesinin dakikalar sürmesi gibi problemlerle birleşince sıkılma süreniz maksimum yarım saat oluyor. Fakat bu söylediklerim aslında çok ciddi sorunlar değil. Daha doğrusu oyunun 40 gibi düşük bir not almasına neden olacak sorunlar değil. Asıl problem, oyunun dakika başı çökmesi. Şimdi bu "dakika başı" lafı genelde benzetme olsun diye kullanılır, öyle değil. Hakikaten dakika başı çöküyor, kilitleniyor ve beraberinde sistemi de kilitliyor oyun. Üstelik bu patch yapılmış (yamanmış) hali. Kontrollere biraz alıştınız, birimlerinize bir emir vereceksiniz, o da ne, ekran donmuş kıpırdamıyor. Veya küt diye mavi bir ekran çıkıyor. Şimdiye kadar oynadığım en sorunlu oyun bu. Alpha aşamasındaki bir oyun bile daha az problem çıkartır. Oyunu oynayamıyorsunuz ki bir fikriniz olsun.. Şahsen ben ilk yarım saatten sonra oyunu kaldırdım çünkü bilgisayarımı bu kadar dandik bir oyun için riske atamam! Size de aynını tavsiye ediyor, sistemimi bir çökerteyim bakalım diyenlere şiddetle tavsiye ediyorum. |
| |